Ford Escort tyhjäkäyntiongelma

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Ford Escort tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja VVV »

Täytyypä kokeilla täältä apuja kun muualta tuntuu vähän nihkeästi löytyvän tietoa. Mikähän mahtaisi olla ongelmana kaverin 1.8 bensa-Escortissa kun tyhjäkäynnillä auton kierrokset jäävät 2000-3000 paikkeille. Autoon on vaihtettu jo ilmamassamittari sekä tyhjäkäyntiventtiili, mutta ei tunnu auttavan. Ennen tyhjäkäyntiventtiilin vaihtoa auton kierrokset laskivat hetken paikallaolon jälkeen suht normaalille tasolle, mutta nyt tuon vaihdon jälkeen ne seilaavat jatkuvasti siellä 3000 kieppeillä. Olisiko kenelläkään mitään ideaa mistä pitäisi alkaa etsimään vikaa?
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ford Escort tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Vahva veikkaus iso imuvuoto.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ford Escort tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Zetecin koneella ilmeisesti, mikä vuosimallin? Muovisella vai alumiinisella imusarjalla?

Minulla oli vähän samankaltaista oiretta Zetecin koneessa, mutta se asettui aina uudelleen käynnistyksellä. Loppuviimein kaasuläpän asentoanturin vaihdolla taisi hävitä kokonaan tuo ongelma. Koitappas jos otat kaasuläpän asentoanturilta piuhan irti niin mitä se tekee sitten?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin