Satkun penkistä työtuoli

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Satkun penkistä työtuoli

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Heip!

Tässä suunnittelen rakennella satkun etupenkistä työtuolin. Onko porukoilla kuvia omista penkkiviritelmistä, tai hyviä vinkkejä? Oma ajatus on laittaa penkki pyörille, eli täytyy etsiskellä ehjä toimistotuolin alaosa jostakin, kehitellä joku oma patentti.
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Itse tein joskus Recaron kupista tuolin, jossa pelasin autourheilupelejä tietsikalla :D
Alle hitsasin vain metallikehikon, pulttasin kiinni ja siinä se oli koko karuudessaan.
Myin penkin pois, siis vain sen penkin, oli parhaat fiilikset pelata Grandprix 3 ym.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Jep,persuksen alla on just ny Turbo G*lantin penkki.Kaikki kaverit on nauranu ku on nähny penkin,mut istuttuaan siihen on alettu kehumaan.Johtuikohan siitä ku sanoin et istukaa lattialla jos ei kelpaa penkiltä pelata :evil:

Paksu puulevy johon ruuvasin penkin kiinni.Levyyn vuolin siistit 100mmx100mm olevat hoikat jalat ja helekutin isoilla ruuveilla kiinni.On pituussäätö penkissä aika siisti,ja selkänojaa on helppo säädellä.Ristiseläntuki puuttuu :? Kaikkea ei voi aina saada.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse olen kans ajatellu tehä toolin 99:n jakkarasta. Mitenkhän sais tolta sisustussuunnittelijalta luvan sijoittaa auton tooli sisälle. Hmmm...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Aeron etupenkistä saisi kyllä aika kivan työtuolin, varsinkin sähkösäädöillä varustettuna. Siinä penkissä viihtyy mukavasti ratin takana, varmaan viihtyisi myös tietsikan ääressä :)

Jossain muistan nähneeni sohvan myytävänä, joka oli tehty 9k Aeron takapenkistä. Sohvassa oli mukana myös auton takaosa, oli aika hieno tekele.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Joo just istun kuppipenkissä. Mä kävin kierrätyskeskuksesta hakemassa vanhan kottorituolin ja heitin siitä tuoliosan metsään ja käytin alapuolen säätöineen ja herkkuineen kuppipenkin jalkaan, tuli ihan hyvä ja siisti.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
9-3TiD_99
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Touko 10, 2003 09:35

Viesti Kirjoittaja 9-3TiD_99 »

Mulla on ollut jo pitkään vanhan 9000:ni kuskinpenkki työtuolina. Pohjana on vanhan työtuolin metallinen kehikko, jossa on pyörät alla. Sitten tein siihen puisen levyn, jonka ruuvasin metalliseen kehikkoon ja saabin penkki siihen puulevyn päälle. Ei kaikkein tukevin ja kevytkäyttöisin ratkaisu, mutta hyvä sillä on istua, tulipa tehtyä yo:n lopputyökin sillä istuen :)
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

9-3TiD_99 kirjoitti:Mulla on ollut jo pitkään vanhan 9000:ni kuskinpenkki työtuolina. Pohjana on vanhan työtuolin metallinen kehikko, jossa on pyörät alla. Sitten tein siihen puisen levyn, jonka ruuvasin metalliseen kehikkoon ja saabin penkki siihen puulevyn päälle. Ei kaikkein tukevin ja kevytkäyttöisin ratkaisu, mutta hyvä sillä on istua, tulipa tehtyä yo:n lopputyökin sillä istuen :)
Tämä se taitaa olla helpoin ratkaisu. Mulla on sama systeemi, penkki on Vol... tai no se ei oo Saabista vaan yhestä toisesta merkistä. Helppo tehä, mukava istua ja tuntuu kestävän.

Painopiste kannattaa kokeilemalla junailla hyvin kohdalleen ennenkuin iskee toolin iäksi kiinni. Oma tuoli pysyy pystyssä vaikka selkänoja olisi aivan makuuasennossa ja äijä ottaisi torkkua (äijä: 194cm ja 94kg) eli tukeva.

Toinen huomion arvoinen seikka: Toimistotuolin jalkaa valittaessa kannattaa etsiä malli, joka on matala tai säädettävissä hyvin alas, sillä autonpenkkihän on aika paksu. Omassa penkissäni alle 170cm pitkän istujan tossut ei yllä tartaniin asti.
Vastaa Viestiin