Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
Re: Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... uuttaminen
Kannattanee tutustua myös tuohon perustelumuistioon.
Muutoksien myötä koneen teho voi myös pienentyä alkuperäisestä.
Kannattanee tutustua myös tuohon perustelumuistioon.
Muutoksien myötä koneen teho voi myös pienentyä alkuperäisestä.
jeeeeeee!
Re: Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
A-katsastuksen kommentit on kuin suoraan 80-luvun alusta - taitaa olla vielä vanhoja valtion virkamiehiä siellä jäljellä ja Poliisihallituksestakin vähän samansuuntaisia. Trafihan on ihan nykyajassa ajatuksissaan - noihin kahteen verrattunaKeme kirjoitti:http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... uuttaminen
Kannattanee tutustua myös tuohon perustelumuistioon.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
^Hyvä huomio, Trafin vastauksissa nuoden tahojen valituksiin on paikoitellen jopa pientä vittuilun makua.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
Diagnosoimaton keskittymishäiriöni estää lukemasta noin jäykkää tekstiä.
Onkohan jossain selkokielellä viitottuna, mitä kaikkea nyt onkaan mahdollista muuttaa?
Onkohan jossain selkokielellä viitottuna, mitä kaikkea nyt onkaan mahdollista muuttaa?
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
esson baarissa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
Nyt vasta itsekin hokasin, että tietenkin teettävät molemmissa lafkoissa tuollaiset turhat lausunnonantamiset tyypeillä, jotka on laitettu johonkin konttorin perälle siksi, ettei niitä ole voinut enää aikoihin päästää mihinkään tekemisiin asiakkaiden kanssa.Rattivaihde kirjoitti:^Hyvä huomio, Trafin vastauksissa nuoden tahojen valituksiin on paikoitellen jopa pientä vittuilun makua.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
Etenkin tämä aiheutti pientä hilpeyttä:
A-katsastus kirjoitti:ei tule sallia mahdollisuutta lisätä moottorin nettotehoa, jos auton moottorin teho alunperinkin johtaa pienempään kuin 7 kg / kW laskennalliseen lukemaan. Liikenneturvallisuutta ei tule näin tietoisesti sallia vaarannettavaksi
Trafi kirjoitti:Monet muut lausunnonantajat ovat toivoneet päinvastaista eli vaatimuksesta luopumista.
Re: Auton rakenteen muuttamiseen liittyvä lainsäädäntö
Tämä ilahduttanee 99:n ja OG satkun omistajia:
1.5.2
Ensimmäisen käyttöönoton jälkeen tehtävät muutokset
...
Lisäksi ajoneuvoon saa tehdä ensimmäisen käyttöönoton jälkeen:
...
b) lukitusjärjestelmän tai luvattoman käytön estävän laitteen muutoksia
toimivaksi muulla kuin ajoneuvoon suunnitellulla ja valmistetulla avaimella.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11