Galaniten, Tomten, Plaston, Ståhlbergin ym. vastaavien "vinyyliautojen" ongelmahan mielletään yleensä juuri päinvastaiseksi: niitä ei kestävästi pysty ylimaalaamaan. Kuitenkin käänteisesti: joskus sutatut autot voivat olla hankalia restauroitavia.
Tuossa sentään vaikuttaisi olevan maali vain pinnassa: usein näkee tussilla tai kuulakärkikynällä sutattuja Galaniteja, jotka ovat imaisseet väriä sisäänsä --> tekemätön paikka.
Jos tuo kalvo ei reunasta nyppimällä ala mukavasti irtoilla, voisi kokeilla varovasti maalinpoistoaineella, kuten Nitromors tai SolMaster. "Joka kodin" vaihtoehto voisi olla maalin pehmentäminen jarrunesteellä. Tavallinen DOT4 tuskin tekee Saabille pahasti hallaa, mutta aloita varmuuden vuoksi jostain pieneltä pinnalta, esim. puskuri upottamalla.
Pahin skenaario on sitten metsästää uusi tilalle.

Vaihtoehtojahan löytyy matalalla tuulilasilla ja pyöreillä lampuilla tai korkealla ruudulla ja suorakaidevaloilla. Värisävyjen skaala on myös mittava, riippuu oikeastaan ihan kunkin yksilön saamasta UV-säteilyn määrästä.
Toisaalta tuo sinun yksilösi on entisöinnin arvoinen, kun on vielä noilla harvinaisilla "kokopeittävillä teräskapseleilla varustettu

.