Tarkkana trafin kanssa!
Tarkkana trafin kanssa!
Nyt kun järjestelmiä on taas "uudistettu", näyttää siltä että toiminta ei ole ainakaan parantunut.
Väliaikainen liikennekäytöstäpoisto ei välttämättä välity trafilta ainakaan turvaan, vaan lähettelevät laskuja joiden takia joutuu sitten soittelemaan yhtiöön ja selvittelemään systeemin aiheuttamia sotkuja.
Lisäksi yhtiöstäkin tulee kahdenlaista tietoa riippuen vastaajasta, toisen mukaan autonkin kuten kelkkojen ym. liikennevakuutus tulee itse irtisanoa väliaikaisessa liikennekäytöstä poistossa, toisen sanoo ettei auton kohdalla ole mikään muuttunut vaan laskut katkeaa kun tieto tulee trafilta.
Nyt oli ainakin kahden uudistuksen jälkeen hankitun raadon kohdalla jäänyt tieto välittymättä, mahtaako kohta kolahtaa vakuutuslasku kaikista liikennekäytöstä poistetuista vuoroaan odottavista projekteista .
Toki peruvat laskut kun (jos) sattuvat saamaan tiedot trafilta.
Konttorilla meinasi viimeksi ettei liikennekäytöstä poistettuun autoon tehtäisi vakuutusta, mutta ei osannut vastata miten se ajetaan ajanvarauksella katsastukseen ilman vakuutusta. Vakuutus tehtiin. Tästäkin olisi varmaan tullut 10-kertainen vakuutusmaksu jälkikäteen kun rekistöröidyssä autossa pitää olla lakisääteinen liikennevakuutus.
Muilla foorumeilla on näkynyt juttua että muutoskatsastustiedot, vetopainot, vaihtoehtoiset rengaskoot ym. katoavat salaperäisesti bittiavaruuteen varsinkin nyt kun ei otteita enää tulosteta katsastuksen yhteydessä.
Väliaikainen liikennekäytöstäpoisto ei välttämättä välity trafilta ainakaan turvaan, vaan lähettelevät laskuja joiden takia joutuu sitten soittelemaan yhtiöön ja selvittelemään systeemin aiheuttamia sotkuja.
Lisäksi yhtiöstäkin tulee kahdenlaista tietoa riippuen vastaajasta, toisen mukaan autonkin kuten kelkkojen ym. liikennevakuutus tulee itse irtisanoa väliaikaisessa liikennekäytöstä poistossa, toisen sanoo ettei auton kohdalla ole mikään muuttunut vaan laskut katkeaa kun tieto tulee trafilta.
Nyt oli ainakin kahden uudistuksen jälkeen hankitun raadon kohdalla jäänyt tieto välittymättä, mahtaako kohta kolahtaa vakuutuslasku kaikista liikennekäytöstä poistetuista vuoroaan odottavista projekteista .
Toki peruvat laskut kun (jos) sattuvat saamaan tiedot trafilta.
Konttorilla meinasi viimeksi ettei liikennekäytöstä poistettuun autoon tehtäisi vakuutusta, mutta ei osannut vastata miten se ajetaan ajanvarauksella katsastukseen ilman vakuutusta. Vakuutus tehtiin. Tästäkin olisi varmaan tullut 10-kertainen vakuutusmaksu jälkikäteen kun rekistöröidyssä autossa pitää olla lakisääteinen liikennevakuutus.
Muilla foorumeilla on näkynyt juttua että muutoskatsastustiedot, vetopainot, vaihtoehtoiset rengaskoot ym. katoavat salaperäisesti bittiavaruuteen varsinkin nyt kun ei otteita enää tulosteta katsastuksen yhteydessä.
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Mun nimis on neljä autoa, joiden ajoneuvoluokka on "M1 / henkilöauto" mutta sitten on tämmönen kummajainen:
Ajoneuvoluokka
MUU
Rekisteritunnus
TYN-752
Valmistenumero
YS3DE75NXS7025491
Alan harrastajathan jo tietävät valmistenumerosta, että avo-Saabbihan tuon pitäisi olla Tartteekohan tuosta maksaa verojakaan, kun se ei kerta ole auto
Ajoneuvoluokka
MUU
Rekisteritunnus
TYN-752
Valmistenumero
YS3DE75NXS7025491
Alan harrastajathan jo tietävät valmistenumerosta, että avo-Saabbihan tuon pitäisi olla Tartteekohan tuosta maksaa verojakaan, kun se ei kerta ole auto
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Näytti olevan omat kiesit suurinpiirtein kunnossa. Tonnarin alustasarjasta ei mitään mainintaa, vaikka sellainen otteesta löytyykin. Pitänee selvitellä asiaa.
Onko muuten ng 9-3 jarruton peräkärry vain 745kg? Jarrullisena saa kyllä vetää 1600kg, mutta miksi ei 750kg? Erään suht luotettavan nettilähteen mukaan SS:n perään saisi laittaa 750kg kärryn.
Matti
Onko muuten ng 9-3 jarruton peräkärry vain 745kg? Jarrullisena saa kyllä vetää 1600kg, mutta miksi ei 750kg? Erään suht luotettavan nettilähteen mukaan SS:n perään saisi laittaa 750kg kärryn.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Tarkkana trafin kanssa!
eikös se ole vielä voimassa että väliaikaisessa poistossa oleva kottero voidaan ajaa katsastukseen kun aika on varattu
tosin itselle kerrottiin että katsastukseen saa ajaa kun aika on varattu ja tein kuten liikkuva poliisi neuvoi ja jouduin käräjille
tosin itselle kerrottiin että katsastukseen saa ajaa kun aika on varattu ja tein kuten liikkuva poliisi neuvoi ja jouduin käräjille
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Liikennekäyttöön otto ei maksanut kuun alussa mitään mitään, liikennekäytöstä poisto taitaa olla 8 €?
Itse ainakin tulostin liikennekäyttöön ottoilmoituksen ja laitoin autossa mukana olevien asiapapereiden joukkoon. Koskaanhan ei tiedä milloin "tietokone teki virheen"- ilmiö iskee ja pääsee ilman omaa syytään valtion budjettivajeen paikkaajaksi.
Itse ainakin tulostin liikennekäyttöön ottoilmoituksen ja laitoin autossa mukana olevien asiapapereiden joukkoon. Koskaanhan ei tiedä milloin "tietokone teki virheen"- ilmiö iskee ja pääsee ilman omaa syytään valtion budjettivajeen paikkaajaksi.
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Eikös tuo riipu auton omapainosta? Jarruttoman kärryn massa saa olla enintään puolet auton omamassasta, kuitenkin enintään 750 kg, eli jos auton omamassa on alle 1500 kg, alkaa vetomassastakin ropista kiloja. Eli tällöin riippuu ihan siitä mikä moottori/vaihteisto/varuste -yhdistelmä auto sattuu olemaan.G-mies kirjoitti:Onko muuten ng 9-3 jarruton peräkärry vain 745kg? Jarrullisena saa kyllä vetää 1600kg, mutta miksi ei 750kg? Erään suht luotettavan nettilähteen mukaan SS:n perään saisi laittaa 750kg kärryn.
Omassa ng:ssä omamassa 1635 kg ja jarruttoman max massa 750 kg.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Eikö se mene niin Suomessa että puolet omamassasta tai valmistajan määräys? Pienempi näistä määrää sen ja löytyy otteesta?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Melkein uskaltaisin väittää että tonnarin jarruton vetomassa oli 750 kg, vaikka omamassa on 1470 kg. Kuulostaa kyllä oudolta yllämainittuun nähden, pitää tarkistaa huomenna.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Joo toki valmistaja voi rajoittaa kärryn massan alemmas kuin puolet omamassasta. Monissa isoissakin jenkeissä on rajana 454 kg, eli tuttavallisemmin 1000 lbs.Uitukki kirjoitti:Eikö se mene niin Suomessa että puolet omamassasta tai valmistajan määräys? Pienempi näistä määrää sen ja löytyy otteesta?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Omassa satkussa jarruttoman massa 500 kg.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Kyllä.mestari kirjoitti:eikös se ole vielä voimassa että väliaikaisessa poistossa oleva kottero voidaan ajaa katsastukseen kun aika on varattu
jeeeeeee!
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Pitäähän siinä kulkineessa silti vakuutus olla olemassa, jos ajamalla katsastukseen vie, vaikka ei tarvitse ottaa pelkän katsastuksen takia liikennekäyttöön.
Joillain vakuutusyhtiöillä ehdoissa lukee, että vakuutus on automaattisesti voimassa liikkennekäytöstä poistetun katsastusteissulla. Mitenkäs niillä, joilla ei lue?
Joillain vakuutusyhtiöillä ehdoissa lukee, että vakuutus on automaattisesti voimassa liikkennekäytöstä poistetun katsastusteissulla. Mitenkäs niillä, joilla ei lue?
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Eikö se ole niin että liikennevakuutusta ei saa katkaistua liikennekäytöstäpoiston aikana kuin kilvet palauttamalla? Maksaa liikennevakuutuksesta ei tarvitse liikennekäytöstäpoiston aikana kuin pieni korvaus vuodessa. En tosin tiedä perivätkö kaikki yhtiöt tuotakaan summaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Ainakaan LähiTapiolasta ei oo kahteen vuoteen tullu senttiäkää maksettavaa autosta, joka ei oo päivääkää ollu ajos.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Näin muistelinkin että kaikissa yhtiöissä tuota ei ole.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97