Citroen C5
Re: Citroen C5
C6:tta tehtiin koko elinkaarensa aikana (2006-2012) yhteensä noin 20000 kappaletta. Sen joitakin edeltäjiä leivottiin parhaimmillaan kasaan yli satatuhatta kappaletta vuodessa joten valitettavan harvinaiseksi tuo jäi. Hinta Suomessa oli vissiin yli 70k€ joten noin äveriäitä eksentrikkoja ei tainnut maassamme monta olla.
Re: Citroen C5
Onneksi se on niin ruma minun silmiini ettei harmita vaikka harvoin näkeekin, ominaisuuksista en tiedä mitään. Tämän vuosikymmenen C5:n hankinta saattaakin tulla eteen parin vuoden päästä jossei kohtuullisesti ajettua loppupään kolkkia enää järkevästi löydy.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Citroen C5
Ite taas katoin että hienoin nykyauto pitkään aikaan
. Jostain syystä menny ohi moinen aiemmin. Noh, makuasioita ja ominaisuuksista ei mitään hajua täälläkään. Varmaan suht hinnoissaan ylläpitää.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Citroen C5
Meinasin vastata samalla tavalla, mutta olin hiljaaGeorges27 kirjoitti:Onneksi se on niin ruma minun silmiini ettei harmita vaikka harvoin näkeekin, .
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Citroen C5
Olen saanut viime viikkoina ihailla C6:sta livenä usein ja läheltä, koska duunissa on seinänaapuriin muuttamassa firma, jonka omistaja ajelee tuollaisella. Aika monena päivänä on sitikka seissyt siinä oman Saabin vieressä parkkiksella, ja varmaan ensi kuusta alkaen seisoo joka päivä, kun muutto tulee valmiiksi.
Täytyy sanoa, että on siinä yksilöllistä tyyliä enemmän kuin kotivaroiksi. Nätti se auto kokonaisuutena omaan silmään on, ja erottuu positiivisesti tusina-Audeista ja -Bemareista sun muista saman hintaluokan "yksilöllisistä" kulkineista. Voishan sitä itsekin tuollaista joskus harkita kulkineeksi, on vain vähän ison oloinen omaan makuun eikä tarjolla ole viisiovista mallia, joka on koiran vuoksi vähän niinkuin vaatimus. Kunpa sitikka tekisi jotain vastaavaa C4-kokoluokassa...
Täytyy sanoa, että on siinä yksilöllistä tyyliä enemmän kuin kotivaroiksi. Nätti se auto kokonaisuutena omaan silmään on, ja erottuu positiivisesti tusina-Audeista ja -Bemareista sun muista saman hintaluokan "yksilöllisistä" kulkineista. Voishan sitä itsekin tuollaista joskus harkita kulkineeksi, on vain vähän ison oloinen omaan makuun eikä tarjolla ole viisiovista mallia, joka on koiran vuoksi vähän niinkuin vaatimus. Kunpa sitikka tekisi jotain vastaavaa C4-kokoluokassa...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Citroen C5
DS 4 ja DS 5?AZP kirjoitti:Kunpa sitikka tekisi jotain vastaavaa C4-kokoluokassa...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C5
Tota DS5:sta jäi aika kaksijakoinen kuva, sisällä kyllä sitikkamaiseen tyyliin persoonallisuutta ehkä liiankin kanssa, mutta tilat hemmetin ahtaat, eikä alustakaan Sitikkaan tottunutta kauheasti vakuuta, on nimittäin todella epämukava ja äänieristyskin aika heikko... Ulkomuoto ihan ok..Risto kirjoitti:DS 4 ja DS 5?AZP kirjoitti:Kunpa sitikka tekisi jotain vastaavaa C4-kokoluokassa...
Ei mielestäni ihan samoista ostajista kilpaile C5:sen kanssa, vaan on astetta pienemmän ja halvemman oloinen, vaikka kojetaulu onkin modernimpi.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Citroen C5
IC1970 kirjoitti:^Siksi odotankin innolla, jos sattuu Meganesta menemään polttimo omistuksen aikana. Näkyy lokasuojien sisäpuolella olevan luukut, joista vaihto tehdään, ihan käsikopelolla ilmeisesti. Joku sanoi, että merkkiliikekin sai joskus 45 minuuttia menemään hommassa. Jos on tosi vaikeeta, mihinkä reklamoin
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Citroen C5
Väärä tyylilaji ja liian pienet tavaratilat.Risto kirjoitti:DS 4 ja DS 5?
Tyylilajilla meinaan että DS/SM:mäistä pitkää ja matalaa C6:n tapaan eikä rättärimäistä lyhyttä ja korkeaa, mitä nuo nykyajan DS-mallit edustaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Citroen C5
DS5:stä melkein jo innostuin, kun listoilla on hybridi-neliveto, mutta ah ja voih, dieselinä. :/
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Citroen C5
Ai jai kun löytyi hyvä teksti lainattavaksi! Uhallakin ostin juuri tuon kyseisen mööpelin. Vastoin kaikkia odotuksia toi on maantiellä oikein mukava laite. Perikuntakin tykkää, kun on takana hyvin tilaa.Rattivaihde kirjoitti:Minulle riitti koeistuminen autoliikkeessävmt kirjoitti: Xsara Picasso on aika helposti kamalin auto, jolla oon ikinä ajanut.Kirkkaasti oman worst citroens -listan kärjessä perässään ZX, Xantia ja C3.
Ei enää öljyhävikkiä tai venyneitä ketjuja
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Että kun otetaan väärän merkkinen, niin otetaan sitten kunnolla
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C5
Tuli sitten hommattua hdi163:n kaveriksi hdi240, eli nyt vihdoinkin sai sen tehokkaimman sitikan..eihän se mahdottomia kulje, mutta ilmeisen tarpeeksi. Oli tarkoitus luopua toisesta C5:sta, mutta Rellusta maksoivat enemmän, niin sinnehän meni ja nyt on kaksi C5 farkkua ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eikä tosta C5:sta saa tarpeekseen, en vaan yksinkertaisesti keksi mikä olisi itselle parempi auto, vaikka latoisi tuplastikin pelimerkkejä pöytään. Aivan mahtava peli.
Oli kyllä hauskaa tänään ajella kotiin, se kävi ainakin selväksi, että yksikään BMW-, Mersu- tai Audi-kuski ei halua jäädä sitikalle. Ohituskaistalla pistin tallan pohjaan ja ohitin hitaammat rekat tms(max 20kmh ylinopeutta mittarin mukaan), niin kyllä sieltä lopulta tultiin minusta ohi, vaikka ohituskaista oli loppu ja vastaantulijat vilkuttelivat..ja sitten jäätiin kuitenkin eteen hidastelemaan sitä rajoitus+5kmh..
Ei liikenteessä pidä leikkiä ja lähes merkiltä kuin merkiltä löytyy laitteita jotka pyörivät ympyrää Sitikan ympärillä, mutta oli tossa silti jotain huvittavaa, mitä en ole aiemmin kanssaliikkujista saanut esille![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Niin ja se kulutus, 15kmh yli rajoituksen ajoa Pori-Helsinki niin paljon kuin pystyi ja sitten kaupunkipyöritystä kehä III sisällä, yhteensä n. 300km tankkiin ja meni 18,5 litraa. Ei yhtään paha koska kaasujalka oli RASKAS. Ei juuri paljoa enempää kuin 163hdi man, varmaan oikea kaupunkiajo sitten pompauttaa kulutusta kunnolla....hauskin autoni kulutus/teho-suhteessa ehdottomasti. Tästä on hyvä jatkaa![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eikä tosta C5:sta saa tarpeekseen, en vaan yksinkertaisesti keksi mikä olisi itselle parempi auto, vaikka latoisi tuplastikin pelimerkkejä pöytään. Aivan mahtava peli.
Oli kyllä hauskaa tänään ajella kotiin, se kävi ainakin selväksi, että yksikään BMW-, Mersu- tai Audi-kuski ei halua jäädä sitikalle. Ohituskaistalla pistin tallan pohjaan ja ohitin hitaammat rekat tms(max 20kmh ylinopeutta mittarin mukaan), niin kyllä sieltä lopulta tultiin minusta ohi, vaikka ohituskaista oli loppu ja vastaantulijat vilkuttelivat..ja sitten jäätiin kuitenkin eteen hidastelemaan sitä rajoitus+5kmh..
Ei liikenteessä pidä leikkiä ja lähes merkiltä kuin merkiltä löytyy laitteita jotka pyörivät ympyrää Sitikan ympärillä, mutta oli tossa silti jotain huvittavaa, mitä en ole aiemmin kanssaliikkujista saanut esille
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Niin ja se kulutus, 15kmh yli rajoituksen ajoa Pori-Helsinki niin paljon kuin pystyi ja sitten kaupunkipyöritystä kehä III sisällä, yhteensä n. 300km tankkiin ja meni 18,5 litraa. Ei yhtään paha koska kaasujalka oli RASKAS. Ei juuri paljoa enempää kuin 163hdi man, varmaan oikea kaupunkiajo sitten pompauttaa kulutusta kunnolla....hauskin autoni kulutus/teho-suhteessa ehdottomasti. Tästä on hyvä jatkaa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Citroen C5
^Kunnioitettavaa toimintaa. *askahousuksi tässä itsensä tuntee kun alla on vain takuunalainen Shitikka. Ja vara-autona Corolla, ettei vaan pääse mikään outo yllättämään. Siellä mennään ns. äärirajoilla, twilight zone, saat ite valita. Tyytyväisyys kyllä heijastelee tänne asti teksteistä, joten, pidähän meidät ajan tasalla, niin myötä, kuin vastoinkäymisissä ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Citroen C5
Joo, korkeintaan C6 tolla 204HDi:llä....voisi olla vastus C5:lle, siis. Jollain tasolla Saab-foorumilla pitäisi kyllä kieltää tälläiset kirjoittelut, alkaa C6 kuume nousta vähän turhan korkeisiin lukemiin...
Ja se mitä tuolla tien päällä todistit...ei se sitikkaa tarvitse. Ajelin Korpilahdelta kohti Jyväskylää, ja siinä vajaa 20km ennen JKL:llää tulee ohituskaista. Olin n. 2km ennen ohituskaistaa saavuttanut edellä ajaneen Skodan. Kaistan alkuun ollessa n. 100m, heitin vilkun päälle ohituksen merkikiksi. Allani oli 1,6Tdi Skoda, eli lämä pohjaan. Kas vain, saman idean keksi edellä ajanut. Kiihfdytti sen minkä pääsi. Onneksi hänenkin isi (kuski oli n. 20v neito) on köyhä ja oli ostanut 1,6TDI skodan, joka oli edeltävää vuosimallia, eli huimaavat 5hv tehottomampi. Eli ohi päästiin, niukasti.
Ajettuamme kaksikaistatietä sen 2-3km (rajoitus 100km/h, ajoin cruisella 111km/h ohituksen jälkeen), kaistan lopussa ohitettu skodisti ajoi vielä konttiin kiinni ja koetti provosoida kisan uudestaan päälle. En langennut. Jatkoin cruisella. Pari kilsaa oli kaveri "imussa", kunnes totesi että ei minusta saa kilpa-ajokaveria....jäin miettimään, että mikä ajaa ihmisiä moisiin tkeoihin? Ei pitäisi olla ainakaan ajoneuvokateudesta kiinni, kun molemmilla oli alla Skoda...okei, kaverilla aiempi korimalli...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja se mitä tuolla tien päällä todistit...ei se sitikkaa tarvitse. Ajelin Korpilahdelta kohti Jyväskylää, ja siinä vajaa 20km ennen JKL:llää tulee ohituskaista. Olin n. 2km ennen ohituskaistaa saavuttanut edellä ajaneen Skodan. Kaistan alkuun ollessa n. 100m, heitin vilkun päälle ohituksen merkikiksi. Allani oli 1,6Tdi Skoda, eli lämä pohjaan. Kas vain, saman idean keksi edellä ajanut. Kiihfdytti sen minkä pääsi. Onneksi hänenkin isi (kuski oli n. 20v neito) on köyhä ja oli ostanut 1,6TDI skodan, joka oli edeltävää vuosimallia, eli huimaavat 5hv tehottomampi. Eli ohi päästiin, niukasti.
Ajettuamme kaksikaistatietä sen 2-3km (rajoitus 100km/h, ajoin cruisella 111km/h ohituksen jälkeen), kaistan lopussa ohitettu skodisti ajoi vielä konttiin kiinni ja koetti provosoida kisan uudestaan päälle. En langennut. Jatkoin cruisella. Pari kilsaa oli kaveri "imussa", kunnes totesi että ei minusta saa kilpa-ajokaveria....jäin miettimään, että mikä ajaa ihmisiä moisiin tkeoihin? Ei pitäisi olla ainakaan ajoneuvokateudesta kiinni, kun molemmilla oli alla Skoda...okei, kaverilla aiempi korimalli...
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Voi kuulkaa kun tuo on vielä pientä. Sen minä haluan kuulla, että miten huono itsetunto pitää olla, kun ruvetaan +50t€ Mersuilla ja Jaguareilla kilpaalemaan 17-vuotiaan Hondan kanssa.
Vaatii nimittäin hieman vauhdinkeräystä että pääsee ohi näistä kiusantekijöistä lyhyillä ohituskaistoilla...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vaatii nimittäin hieman vauhdinkeräystä että pääsee ohi näistä kiusantekijöistä lyhyillä ohituskaistoilla...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22