Red Line ja Motonet

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Red Line ja Motonet

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Tottakai kuluttajan kannalta on loistavaa, että välikäsiä tippuu pois ja viimeinen hinta myös!

Se tässä itselläni nyppii eniten, että Pykäri on luonut markkinat ja asiakkaat lähes tyhjästä suomeen ja saanut asiakkaakseen Motonetin kaltaisen suuren toimijan jonka kanssa uskon olleen hyvä diili = paljon menekkiä ja motonet varmasti saanut tuotteet huomattavasti halvemmalla kuin muut jälleenmyyjät. Silti motonet teki kauppakumppanin seläntakana "kiristyskauppaa" suoraan tehtaan kanssa. Minusta moraalisesti todella tylyä, mutta sanat "moraali" ja "markkinatalous" eivät muutenkaan kuulu samaan lauseeseen.

Rakennusalalla jolla itse olen, selkäänpuukotus on yksi tuottavimmista tavoista tehdä tulosta ja saada asiakkaita. Siellä ei tietyissä piireissä hidasta edes se, että on sukulaisuus suhde tai kymmenen vuotta kestänyt yhtiökumppanuus.

Kuluttajatasolla tosiaan on menty myös siihen, että hypätään maahantuojan ja jälleenmyyjän yli ja tilataan tuote välikäsien ohi ulkomailta. Kyllä olen itsekkin tehnyt niin, että olen käynyt kivijalkaliikkeessä tutustumassa tuotteeseen ja kuuntelemassa asiantuntijan vastaukset kysymyksiini ja tämän jälkeen tilannut tuotteen netistä 30% halvemmalla.


Enkä usko että noin fiksu mies kuitenkaan työkkäriin joutuu ilmoittautumaan, on varmasti sen veraan tunnettu ja tietävä kaveri, että leipänsä vielä Red Linestä tai muusta vastaavasta bisneksestä ottaa. Itse en ole koskaan ollut yrittäjänä, mutta suvussani on paljon yrittäjiä joiden toimintaa seurannut läheltä ja myös omien työnantajieni kautta on näkemystä siitä asiasta... aina se vain vihlaisee kun pienyrittäjää vedetään turpaan.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Dosh
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Touko 22, 2012 22:53

Re: Red Line ja Motonet

Viesti Kirjoittaja Dosh »

Toivottavasti Motonet sitten myös alentaa niitä hintoja. Tai sitten repii vain parempaa katetta vanhaan hintaan.
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Red Line ja Motonet

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

^veikkaan jälkimmäistä..
Vastaa Viestiin