9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Hei!
Onko kukaan huollattanut riskiryhmässä olevaa autoansa? Onko sille tehty jotakin vai huollettu normaalisti vanhan huoltoohjelman mukaan?
Onko huollossa asiasta kerrottu jotakin?
Pitäisi viedä oma 110 tkm huoltoon muutaman viikon päästä ja olisi kiva olla oikeat nuotit mukana.
-9-3 tbo 185hv vm. 2000-
Onko kukaan huollattanut riskiryhmässä olevaa autoansa? Onko sille tehty jotakin vai huollettu normaalisti vanhan huoltoohjelman mukaan?
Onko huollossa asiasta kerrottu jotakin?
Pitäisi viedä oma 110 tkm huoltoon muutaman viikon päästä ja olisi kiva olla oikeat nuotit mukana.
-9-3 tbo 185hv vm. 2000-
Moi!
Tässäpä pari kivaa vastausta GM-finlandin suunnalta.
Kysymys oli että 110tkm huolto lähestyy, en viitsisi 660e siitä maksaa paikalliseen "Saab" huoltoon vaan se tehtäisiin vaikka Bosch car servicella.
"Hei,
Kiitos viestistänne koskien Saab mediapalautetta viime viikoilta. Tässä teille listätietoa koskien tämänhetkistä tilannetta, josta olemme myös informoineet kaikkia valtuutettuja Saab-liikkeitämme. Kuten normaalissa takuussa, myös huolto-ohjelman aikana huollot tulee tehdä valtuutetussa Saab-liikkeessä.
"
Kun en oikein uskonut vastausta, vaan väitin että tällainen "Saab-liikkeessä" käyttäminen ei taida olla aivan nykyisten säännösten mukainen niin vastaus oli seuraavanlainen.
"Hei,
kiitos viestistänne.
Tiedustelimme asiaa tekniseltä puoleltamme ja he kertoivat,
että tässä tapauksessa ei puhuta takuusta vaan huolenpito-ohjelmasta.
Saab haluaa pitää oikeuden päätöksiin joilla voi korvata
huolenpito-ohjelman
kuvailemat vauriot. Muut huoltamot eivät ole aina tietoisia
voimassaolevista
huolto-ohjelmista ja mahdollisista erityistarkkailua vaativista kohteista.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
"
Että tällaista!
Tässäpä pari kivaa vastausta GM-finlandin suunnalta.
Kysymys oli että 110tkm huolto lähestyy, en viitsisi 660e siitä maksaa paikalliseen "Saab" huoltoon vaan se tehtäisiin vaikka Bosch car servicella.
"Hei,
Kiitos viestistänne koskien Saab mediapalautetta viime viikoilta. Tässä teille listätietoa koskien tämänhetkistä tilannetta, josta olemme myös informoineet kaikkia valtuutettuja Saab-liikkeitämme. Kuten normaalissa takuussa, myös huolto-ohjelman aikana huollot tulee tehdä valtuutetussa Saab-liikkeessä.
"
Kun en oikein uskonut vastausta, vaan väitin että tällainen "Saab-liikkeessä" käyttäminen ei taida olla aivan nykyisten säännösten mukainen niin vastaus oli seuraavanlainen.
"Hei,
kiitos viestistänne.
Tiedustelimme asiaa tekniseltä puoleltamme ja he kertoivat,
että tässä tapauksessa ei puhuta takuusta vaan huolenpito-ohjelmasta.
Saab haluaa pitää oikeuden päätöksiin joilla voi korvata
huolenpito-ohjelman
kuvailemat vauriot. Muut huoltamot eivät ole aina tietoisia
voimassaolevista
huolto-ohjelmista ja mahdollisista erityistarkkailua vaativista kohteista.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
"
Että tällaista!
Saab 9000i -88, Saab 9-5 Aero -01
Toi on ihan sika paha homma, kun olen just ajatellu ostavani tollasen 2001 aeron. Eihän sellaista enää uskalla ostaa! Vaikka huoltokirja olisi kunnossa, saattaa kone olla silti ihan paskana. Tod. pers**stä. Mitenköhän käy ton ikäisten autojen jälleenmyynti arvon.
Ensin vähän hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan.
Tää nyt on sellasta liirumlaarumia joka tiukan paikan tulle kaatuu helposti. Saab on myöntänyt ongelman julkisesti, joten siihen vedoten on erittäin helppo voittaa homma vaikka sitten lakituvassa jos tiukka paikka tulee. Kyllä sitä voi aina uhkailla mutta tässä on kysymys tuotevastuusta ja valmistaja on myöntänyt tehneensä valmistusvirheen, piste. Normaalia huolto ohjelmaa voi noudattaa muutenkin kuin käymällä merkkiliikkeessä. Mikäli jotain uusia "erityistarkkailua vaativia" kohteita on ilmaantunut normaalin ohjelman lisäksi, valmistajan kuuluu ilmoittaa ne kohteet ja toimenpiteet julkisesti tai sitten kutsua autot ko. ylimääräisiin tarkistuksiin , ilman veloitusta. V*tuttaa kun isot konsernit pitävät kuluttajia noin idiootteina.gontzo kirjoitti:Moi!
Tässäpä pari kivaa vastausta GM-finlandin suunnalta.
Kysymys oli että 110tkm huolto lähestyy, en viitsisi 660e siitä maksaa paikalliseen "Saab" huoltoon vaan se tehtäisiin vaikka Bosch car servicella.
"Hei,
Kiitos viestistänne koskien Saab mediapalautetta viime viikoilta. Tässä teille listätietoa koskien tämänhetkistä tilannetta, josta olemme myös informoineet kaikkia valtuutettuja Saab-liikkeitämme. Kuten normaalissa takuussa, myös huolto-ohjelman aikana huollot tulee tehdä valtuutetussa Saab-liikkeessä.
"
Kun en oikein uskonut vastausta, vaan väitin että tällainen "Saab-liikkeessä" käyttäminen ei taida olla aivan nykyisten säännösten mukainen niin vastaus oli seuraavanlainen.
"Hei,
kiitos viestistänne.
Tiedustelimme asiaa tekniseltä puoleltamme ja he kertoivat,
että tässä tapauksessa ei puhuta takuusta vaan huolenpito-ohjelmasta.
Saab haluaa pitää oikeuden päätöksiin joilla voi korvata
huolenpito-ohjelman
kuvailemat vauriot. Muut huoltamot eivät ole aina tietoisia
voimassaolevista
huolto-ohjelmista ja mahdollisista erityistarkkailua vaativista kohteista.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
"
Että tällaista!
Kaide kirjoitti:Tää nyt on sellasta liirumlaarumia joka tiukan paikan tulle kaatuu helposti. Saab on myöntänyt ongelman julkisesti, joten siihen vedoten on erittäin helppo voittaa homma vaikka sitten lakituvassa jos tiukka paikka tulee. Kyllä sitä voi aina uhkailla mutta tässä on kysymys tuotevastuusta ja valmistaja on myöntänyt tehneensä valmistusvirheen, piste. Normaalia huolto ohjelmaa voi noudattaa muutenkin kuin käymällä merkkiliikkeessä. Mikäli jotain uusia "erityistarkkailua vaativia" kohteita on ilmaantunut normaalin ohjelman lisäksi, valmistajan kuuluu ilmoittaa ne kohteet ja toimenpiteet julkisesti tai sitten kutsua autot ko. ylimääräisiin tarkistuksiin , ilman veloitusta. V*tuttaa kun isot konsernit pitävät kuluttajia noin idiootteina.gontzo kirjoitti:Moi!
Tässäpä pari kivaa vastausta GM-finlandin suunnalta.
Kysymys oli että 110tkm huolto lähestyy, en viitsisi 660e siitä maksaa paikalliseen "Saab" huoltoon vaan se tehtäisiin vaikka Bosch car servicella.
"Hei,
Kiitos viestistänne koskien Saab mediapalautetta viime viikoilta. Tässä teille listätietoa koskien tämänhetkistä tilannetta, josta olemme myös informoineet kaikkia valtuutettuja Saab-liikkeitämme. Kuten normaalissa takuussa, myös huolto-ohjelman aikana huollot tulee tehdä valtuutetussa Saab-liikkeessä.
"
Kun en oikein uskonut vastausta, vaan väitin että tällainen "Saab-liikkeessä" käyttäminen ei taida olla aivan nykyisten säännösten mukainen niin vastaus oli seuraavanlainen.
"Hei,
kiitos viestistänne.
Tiedustelimme asiaa tekniseltä puoleltamme ja he kertoivat,
että tässä tapauksessa ei puhuta takuusta vaan huolenpito-ohjelmasta.
Saab haluaa pitää oikeuden päätöksiin joilla voi korvata
huolenpito-ohjelman
kuvailemat vauriot. Muut huoltamot eivät ole aina tietoisia
voimassaolevista
huolto-ohjelmista ja mahdollisista erityistarkkailua vaativista kohteista.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
"
Että tällaista!
Ensimmäisessä kirjeesähän todetaan että mitään muutoksia ei huolto-ohjelmaan tehdä paitsi huonoissa olosuhteissa voidaan öljynvaihtoväli puo
littaa. Siispä alkuperäistä huolto-ohjelmaa vaan noudatettava ja öljyt 10-15 tkm välein vaidettava jos tuntuu meidän olosuhteet niin vaativan.
Tuo saabin vastaus pitäisi lähettää eu-komisiolle tiedoksi
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Viime kesänä oli Fiiukin tarkastelussa, onneksi ei pystyneet toimittamaan mallia kuin 3 kk toimitusajalla jos sittenkään. Mutta kun tuo 120 000 tulee vähilläkin huviajoilla kahdessa vuodessa.
Eniten vituttaa alle viidessä vuodessa hajoavat kumiosat, joita ei kuulemma tehdas korvaa.
Nimimerkillä tonnarissa kesti yli 16 vuotta![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Eniten vituttaa alle viidessä vuodessa hajoavat kumiosat, joita ei kuulemma tehdas korvaa.
Nimimerkillä tonnarissa kesti yli 16 vuotta
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
96 M75 i12 5-speed ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hitto mitä pompottelua.
Eli ostin Aeron 2002 kesällä ruotsista liikkeen esittelyauton.
Minullahan halkesi nuo männät mennä syksynä ja olen koittanut saada Saabilta korvauksia asiasta.
Ensin maahantuoja ilmoitti, että heillä ei ole mitään osaa eikä kantaa asiaan ota yhteyttä myyjä liikkeeseen.
Okei oikaisin ja lähetin meilin Saabin tiedotuspäälikölle Örjan Åslundille jonka yhteystiedot olivat tiedotteessa, niin ei ole vastannut mitään.
Nyt kun lähetin meilin myyjäliikkeeseen, niin eivät kuulemma voi tehdä mitään ja pitää ottaa yhteyttä Suomessa Saabin liikkeeseen, ja asiahan ei siittä parane kun ne ottavat taas yhteyttä maahantuojaan.
Joten pitää huomenna soitella EU kuluttajaneuvontaan. ja ilmeisesti lähteä purkamaan sitä kautta tätä juttua.
Eli ostin Aeron 2002 kesällä ruotsista liikkeen esittelyauton.
Minullahan halkesi nuo männät mennä syksynä ja olen koittanut saada Saabilta korvauksia asiasta.
Ensin maahantuoja ilmoitti, että heillä ei ole mitään osaa eikä kantaa asiaan ota yhteyttä myyjä liikkeeseen.
Okei oikaisin ja lähetin meilin Saabin tiedotuspäälikölle Örjan Åslundille jonka yhteystiedot olivat tiedotteessa, niin ei ole vastannut mitään.
Nyt kun lähetin meilin myyjäliikkeeseen, niin eivät kuulemma voi tehdä mitään ja pitää ottaa yhteyttä Suomessa Saabin liikkeeseen, ja asiahan ei siittä parane kun ne ottavat taas yhteyttä maahantuojaan.
Joten pitää huomenna soitella EU kuluttajaneuvontaan. ja ilmeisesti lähteä purkamaan sitä kautta tätä juttua.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kirjoita sähköposti GM Finlandin toimitusjohtajalle Jari Nordmanille, selvitä tilanne hänelle ja ilmoita vaateesi. Taitaa olla ainoa tapa, jolla tuota asiaa voi täällä Suomessa viedä eteenpäin.KARELPA kirjoitti:Hitto mitä pompottelua.
Eli ostin Aeron 2002 kesällä ruotsista liikkeen esittelyauton.
Minullahan halkesi nuo männät mennä syksynä ja olen koittanut saada Saabilta korvauksia asiasta.
Ensin maahantuoja ilmoitti, että heillä ei ole mitään osaa eikä kantaa asiaan ota yhteyttä myyjä liikkeeseen.
Okei oikaisin ja lähetin meilin Saabin tiedotuspäälikölle Örjan Åslundille jonka yhteystiedot olivat tiedotteessa, niin ei ole vastannut mitään.
Nyt kun lähetin meilin myyjäliikkeeseen, niin eivät kuulemma voi tehdä mitään ja pitää ottaa yhteyttä Suomessa Saabin liikkeeseen, ja asiahan ei siittä parane kun ne ottavat taas yhteyttä maahantuojaan.
Joten pitää huomenna soitella EU kuluttajaneuvontaan. ja ilmeisesti lähteä purkamaan sitä kautta tätä juttua.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Valtterin viestiin edellisellä sivulla viitaten joku aktiivinen voisi lähettää vastauksen aluksi vaikka Suomen kuluttaja-asiamiehelle tiedoksi. Itselläni on tuore Saab vm. -05 enkä tähän päivään mennessä ole saanut mitään virallista infoa mahdollisista toimenpiteistä, vaan kaikki on tullut itse hankittuna mm. tämän sivuston kautta. Jossain viestissä sanottiin, että 9-5 -04 ja -05 vuosikertoihinkin tulisi joku pieni korjaus. Tuoretta Saabistia tällainen häly kiinnostaa, mutta ei näköjään maahantuojaa/myyjää tipan vertaa. Jos mitään toimenpiteitä ei tarvita, niin sekin olisi korrektia ilmoittaa, vaikka sitten korjaus tehtäisiin vasta seuraavan huollon yhteydessä. Myyjä luulee kai minun elävän jossain umpiossa, jonne sanomalehti ei kulje.
Itse aion kaivaa esille jostain sen kyselykaavakkeen, joka tuli uusien Saabien ostajille kotiin ja jossa kyseltiin tyytyväisyyttä ostotapahtumaan jne. ja jota en ole palauttanut vielä.
Saanko lainata tätä Saabin vastausta merkkihuollon vaatimuksesta ja liittää sen palautteeseen (mainiten lähde Saab-Klubi ry, nettisivustot) ja kysyä suoraan, pitääkö tämä vaatimus paikkansa ja millä perusteella ja ilmoittaa toimittavani vastauksen suoraan sellaisenaan tarvittaessa kuluttaja-asiamiehelle käsittelyyn. Jos tämä saisi aikaan harkintaa GM-Finlandin puolelta vastauksen muotoiluun. Itselläni on sen verran uusi auto, että normaali takuu on voimassa ja huollot maksaa firma (tosin itse maksan senkin firman kautta), mutta aion periaatteessa heittäytyä hankalaksi, kun koen, ettei minua ole auton ostajana arvostettu riittävästi.
Ymmärrän jossain määrin Saabin kannan siinä, että huolenpito-ohjelma ei kai nimellisesti ole takuu, mutta käytännössä kai siihen rinnastettava ja he eivät halua mitä tahansa laskuja lähetettävän sinne, jotta ei tule tilannetta, jolloin väitetään, että huolenpito (=kohdennettu takuu) on huijausta ja maine kärsii. Kuitenkaan se ei voi johtaa siihen, että kuluttaja maksaa hunajaa merkkihuolloista, jos huolto muuten toimitetaan asiallisesti huolto-ohjelman mukaan. Varsinkin, kun huolto on periaatteessa tarkistus ja korjaukset on asia erikseen.
Saabiini olen äärimmäisen tyytyväinen ja se on paras auto, jota olen ajanut enkä haluaisi aiheuttaa ylimääräistä harmia merkille, mutta sitä saa mitä tilaa.
Itse aion kaivaa esille jostain sen kyselykaavakkeen, joka tuli uusien Saabien ostajille kotiin ja jossa kyseltiin tyytyväisyyttä ostotapahtumaan jne. ja jota en ole palauttanut vielä.
Saanko lainata tätä Saabin vastausta merkkihuollon vaatimuksesta ja liittää sen palautteeseen (mainiten lähde Saab-Klubi ry, nettisivustot) ja kysyä suoraan, pitääkö tämä vaatimus paikkansa ja millä perusteella ja ilmoittaa toimittavani vastauksen suoraan sellaisenaan tarvittaessa kuluttaja-asiamiehelle käsittelyyn. Jos tämä saisi aikaan harkintaa GM-Finlandin puolelta vastauksen muotoiluun. Itselläni on sen verran uusi auto, että normaali takuu on voimassa ja huollot maksaa firma (tosin itse maksan senkin firman kautta), mutta aion periaatteessa heittäytyä hankalaksi, kun koen, ettei minua ole auton ostajana arvostettu riittävästi.
Ymmärrän jossain määrin Saabin kannan siinä, että huolenpito-ohjelma ei kai nimellisesti ole takuu, mutta käytännössä kai siihen rinnastettava ja he eivät halua mitä tahansa laskuja lähetettävän sinne, jotta ei tule tilannetta, jolloin väitetään, että huolenpito (=kohdennettu takuu) on huijausta ja maine kärsii. Kuitenkaan se ei voi johtaa siihen, että kuluttaja maksaa hunajaa merkkihuolloista, jos huolto muuten toimitetaan asiallisesti huolto-ohjelman mukaan. Varsinkin, kun huolto on periaatteessa tarkistus ja korjaukset on asia erikseen.
Saabiini olen äärimmäisen tyytyväinen ja se on paras auto, jota olen ajanut enkä haluaisi aiheuttaa ylimääräistä harmia merkille, mutta sitä saa mitä tilaa.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Paina päälle vain sillä valmistaja on yleisesti myöntänyt moottorissa olevan suunnitteluvirheen ja on myös lupautunut vastaamaan moottoreiden korjaamisesta. Sillä mistä auto on ostettu ei saa olla mitään vaikutusta , näin ainakin ruotsista on vakuuteltu. Suomen maahantuoja varmaankin yrittää väistellä vastuuta kaikin tavoin mutta lopuksihan hekin laskun lähettävät valmistajalle.KARELPA kirjoitti:Hitto mitä pompottelua.
Eli ostin Aeron 2002 kesällä ruotsista liikkeen esittelyauton.
Minullahan halkesi nuo männät mennä syksynä ja olen koittanut saada Saabilta korvauksia asiasta.
Ensin maahantuoja ilmoitti, että heillä ei ole mitään osaa eikä kantaa asiaan ota yhteyttä myyjä liikkeeseen.
Okei oikaisin ja lähetin meilin Saabin tiedotuspäälikölle Örjan Åslundille jonka yhteystiedot olivat tiedotteessa, niin ei ole vastannut mitään.
Nyt kun lähetin meilin myyjäliikkeeseen, niin eivät kuulemma voi tehdä mitään ja pitää ottaa yhteyttä Suomessa Saabin liikkeeseen, ja asiahan ei siittä parane kun ne ottavat taas yhteyttä maahantuojaan.
Joten pitää huomenna soitella EU kuluttajaneuvontaan. ja ilmeisesti lähteä purkamaan sitä kautta tätä juttua.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"