Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Tiedä miten suhtautua,mistä kertoo autonomistajasta,hinaus johto Saabilla vm2010-2015 Iltasanoman tilastossa talviautolla ( vai kertooko se auton omistajastan huolimattomuudesta,vaiko niin helposti tarttuvaan puhelimeen ja soitta hinuri kun on kaikki kaskot ym) vaiko onko nämä uudet mallit huonompia.Ilmeisesti hyytymis ja akku loppu hinauksia?
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Niinpä niin, monia kysymyksiä herää? Myös vastauksia tulee monia ja näistä voisi syntyä häkellyttäviä väittelyitä? Siis taitaa olla helpointa vain ihmetellä elämän ihmeellisyyttä ajan edetessä!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
"There are three kinds of lies: Lies, damn lies, and statistics."
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Moneen kertaan piti aloitusviesti lukea ennen kuin itse asia alkoi hahmottua. Hieman voisi panostaa viestien kieliasuun, ihan yleisestikin eikä vain tätä aihetta koskien.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Mitenhän tähän tilastoon pitäisi suhtautua? Mitä se kertoo auton omistajasta, että 2010-2015 vuosimallien talviauto-Saab johtaa hinaustilastoa? Kertooko se omistajan huolimattomasta auton ylläpidosta vai siitä, että kaskovakuutettu auto hinautetaan aina ongelmatilanteissa? Onko Saabin laatu laskenut uudemmissa malleissa? Ovatko hinauksiin johtaneet tilanteet johtuneet auton hyytymisestä pakkasessa tai akun tyhjentymisestä?
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Oma saapas on liian vanha tuohon tilastoon, mutta sanompahan vaan että toista kertaa alta 15 000 pitänee turvautua hinaukseen... Notta semmosta
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Sulla on kyllä ollu huonoa tuuria. Varmaan miljuuna kilometriä ajanu saabeilla noin 40v aikana, kertaakaan ei oo tarvinnu hinata kotia.
Edit: KOPKOP
Edit: KOPKOP
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Melkein kaikki saabit mitä minulla on ollut tai ajanut ovat jollain tavalla jättäneet tielle. Kahteen Saabiin on tarvittu hinausautoa ja molempiin kaksi kertaa. Muut kerrat on hoidettu varaosia kiikuttaen toisella Saabilla tai osat hankittu toisesta Saabista, että kotiin pääsee. Autot ovat olleet hyvinhoidettuja eli siihen ei voi vedota, etteikö olisi hyvällä pidolla. Kieltämättä tuo hinausvakuutus on hyvä
(Viimeisin farkku ei ole vielä jättänyt, vajaan vuoden ollut ajossa.)
(Viimeisin farkku ei ole vielä jättänyt, vajaan vuoden ollut ajossa.)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Aivan joo. Kerran on 23v Saabeilun aikana tarvinnut hinata kun päädyin ojan pohjalle. Silloinkin riitti hinaus ojan pohjalta pois.
Edit: Lisätään vielä että yksi tekninen vikaantuminenkin on ollut, kun NG-satkusta katkesi kytkinvaijeri. Hinausta ei kuitenkaan tarvittu vaan ilman kytkintä pääsi kyllä perille asti.
Edit: Lisätään vielä että yksi tekninen vikaantuminenkin on ollut, kun NG-satkusta katkesi kytkinvaijeri. Hinausta ei kuitenkaan tarvittu vaan ilman kytkintä pääsi kyllä perille asti.
Viimeksi muokannut 3J, Ti Syys 13, 2016 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Sigun autoista ainoa, joka ei oo kertaakaan jättänyt välille on -89 900i. C vietiin kerran hinurilla kaupungilta korjaamolle ja se nyt oli muutenkin sitä lajia pommi että harvinaisempaa varsinkin talvella oli se, että se lähti yhtään mihinkään kuin se, että se ei lähtenyt. Ässä vedettiin kerran kaverin Astralla Lidlin parkkikselta kotiin kun akku kyykkäsi. Nykyinen NG on kerran hyytynyt matkalle laturin takia mutta hinaukselle ei tullut tarvetta: asia korjaantui apuvirralla, ristikkoavaimella ja väkivallalla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Itse olen jäänyt tielle Femmalla (kampiakselin asentoanturi) ja Primeralla (laturilta akulle menevä piuha poikki). Jälkimmäinen tosin oli itseaiheutettua, kun erehdyin ajamaan Nipponilla pellolle.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Pitäisikö pikkuhiljaa tulla järkiinsä ja alkaa tosissaan vaihtamaan merkkiä. Eihän näillä 93silla uskalla omalta kylältä kauemmaksi lähteä. Toisen kerran 2kk aikana jättää "uudempi" tielle. Viimeksi Naantaliin ja nyt kauppakeskus Jumbon parkkihalliin. Tällä kertaa steering lock jne.. Eikä avain käänny virtalukossa. Hinausauto paikalle ja kotiin taksilla. Hmmm. Tämä on tainnut tapahtua ennenkin. Ainiin viimeksi jäi emännän 93nen Helsinki-Vantaalle parkkihalliin juuri samasta syystä..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Karmea tilasto Iltasanomat 14.01.2016
Joku tommonen sähköskootteri pitäisi kuulua Saabin vakiovarusteisiin(peräkonttiin).
Voisi sitten hymyssä suin jatkaa matkaa lähimpään hotelliin, porsineen Saabin luota.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713