Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^Tää on kato tää YLEINEN puoli, pysy vaan siellä og-sektorilla, ettei jää tahteja väliin
Pitääkin mennä päivittämään Jumper-kuulumiset, niin pääsee puritaanit räyhäämään.
Pitääkin mennä päivittämään Jumper-kuulumiset, niin pääsee puritaanit räyhäämään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Voi jeesus. Jos foorumin YLEINEN osastolla on aiheita, joiden lukeminen aiheuttaa joillekin herneitä nenään, niin voisiko jättää lukematta. Onko niitä Salattuja Elämiäkään pakko katsoa vai voisiko vaihtaa kanavaa?
Ville K
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Citikalla ja Saabilla on kuitenkin jotain yhteistä: molemmat ovat oman tiensä kulkijoita. Muuten niissä ei kyllä ole mitään yhteistä (tai no, ehkä sähköviat ).3J kirjoitti:On se mielenkiintoinen tunteiden herättäjä tämä Skoda. Tästäkin foorumin osiosta löytyy 46 sivua Ford Focus 1.0 Ecoboostista, ja 13 sivua Citroen C5:sta. Mutta Skodan kohdalla ei päästä edes kolmannelle sivulle kun joku jo tulee kertomaan että täällä saa puhua vaan Saabeista.
Skeida taas on ihan niinkuin Toyota: hyviä puolia kun yrittää keksiä, niin joutuu turvautumaan kehumaan pientä kulutusta. Muuta kehuttavan hyvää noista on vaikea löytää.
Itseä ei kyllä ärsytä näistä keskustelu Saab-foorumin yleinen osastolla. Voihan sitä olla lukemattakin jos ei kiinnosta. Ei tämäkään keskustelu ole mistään muusta pois..
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
No ainakin Skoda nyt herättää kerrankin jotain tunteita, vaikkakin sitten inhon.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Onhan Skodakin oman tiensä kulkija. Neukkuajan merkeistä ainoa, joka on noussut suosta. Vielä 90-luvulla skodakuski saattoi ajatella ajavansa jonkinasteisella steitmentillä. Nykyisin se rooli on varattu ooppelikuskeille, jotka oli 90-luvulla taas mattimeikäläisiä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Enpä nyt tiedä. Ukon pari vuotta vanhalla 2.0TDi DSG SuperBeellä on tullu huristeltua aika paljonkin ja ei se sillä tavalla tunteita herätä. Hyvä auto, samat kamppeet saa mitä Passattiin tai A6 Audiin, hinta murto-osa jne. Mukava mennä ja kehutaan sitä kulutustakin. Ja ainakaan tuolla 170 heppasella ei tarvii kauheasti jalkoihin jäädä. Mahtaakohan lähteä ripeämmin kuin ysifemma.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Täällähän on hienoo mielensäpahoittamista ollut! Hyvä niin, ei muuta lu lisää vettä myllyyn
Kyl maar mää NIIN nautin sillä ajaessani! Ja Skeidalla nauttii sitten tankatessa, koska ei maksa "mitään" (=kuuluu autoetuun ) ja kulutuslukematkin on melkeen puolet siitä mitä taannoin kokeillussa 2.2TiD 9-3 Saabissa, joka oli kaiken muun lisäksi aika kamala ajettava, kuten og-kolkit ylipäänsä.
Ehkä sitten kun NG-kolkkeja 2.8T XWD:nä alkaa saamaan viiden tonnin pintaan niin vois kokeilla taas Saabismia. Ei vaan jaksa innostua tällä hetkellä oman budjetin Saabeista käyttöautona. Aidan toisella puolella on minusta niin paljon kiinnostavia vaihtoehtoja kokeiltavaksi. No mut kukin tyylillään, sano.
Skeidalla rullailtu nyt jotain 6000km, lomien loputtua lähinnä rouvan toimesta. Webastoakin tuli tässä viikolla kokeiltua. Toimiva kapistus. Katotaan sitten ku pakkasta on kolkyt astetta ja akku sanoo vou-vou-piip kun koittaa napista laittaa kulkineen käyntiin kahden tunnin webastoilun päätteeksi
Tosiaan ei tuosta osaa oikein mitään ärsyttävää ominaisuutta sanoa. Riittävän ripeä Suomessa laillisilla nopeuksilla, loota ja kone toimii oikeasti hienosti yhteen kunhan ei erehdy sport-moodille laittamaan. Paljon fiksumpi kokonaisuus kun esim. V60 D2 automaatti millä tuli jokunen päivä ajeltua viime vuonna.
Koitettiin muuten käydä muutama viikko sitten pesukoneessakin Skodan kanssa ekan kerran. Harmittavasti oli vissiin pesukoneen uusinta sillä Nesteellä, joten jäi menemättä. Nooh, ehkä sitten joskus syssymmällä, hyvin toi tehdasvaha vielä varmaan kiiltää ton parisettisen pölykerroksen alla
Mää niin kovin ihmettelen miten jengi jaksaa tommosilla ylihintaisilla ja vajaatehoisilla (ja vajaavetoisilla) ajella, kun muutamalla hassulla tonnilla saa naapureissa kateutta herättävän saksalaisen laatuauton, jossa neliveto, automaatti ja vakioraudalla E85 konvertoituna n. 320hv.keisari kirjoitti: Jos halutaan kulutusta kehua niin vanha Aeroni on hyvä esimerkki.
Kesällä ajettiin ruottissa taas melkien 1000 km. Keski kulutus 7,8 l/ 100km ja nopeudet 90-110 km/h. Autossa on 2,5 Simonsin putki ja viriboxi ja lastu abauttia rallaa 200 kaakkia.
Tai vaimon NG 9-5 220 hv automaati keskikulutus Porvoossa 9 km siivu aamuin illoin 9,5 l ja autolla ajettu 250tkm.
Nyky xwd:lla en malta ajaa nätisti niin 13 l sadalla menee koko ajan mutta nautin autosta aivan älyttömäsi!!!
Että näin meillä....
Kyl maar mää NIIN nautin sillä ajaessani! Ja Skeidalla nauttii sitten tankatessa, koska ei maksa "mitään" (=kuuluu autoetuun ) ja kulutuslukematkin on melkeen puolet siitä mitä taannoin kokeillussa 2.2TiD 9-3 Saabissa, joka oli kaiken muun lisäksi aika kamala ajettava, kuten og-kolkit ylipäänsä.
Ehkä sitten kun NG-kolkkeja 2.8T XWD:nä alkaa saamaan viiden tonnin pintaan niin vois kokeilla taas Saabismia. Ei vaan jaksa innostua tällä hetkellä oman budjetin Saabeista käyttöautona. Aidan toisella puolella on minusta niin paljon kiinnostavia vaihtoehtoja kokeiltavaksi. No mut kukin tyylillään, sano.
Skeidalla rullailtu nyt jotain 6000km, lomien loputtua lähinnä rouvan toimesta. Webastoakin tuli tässä viikolla kokeiltua. Toimiva kapistus. Katotaan sitten ku pakkasta on kolkyt astetta ja akku sanoo vou-vou-piip kun koittaa napista laittaa kulkineen käyntiin kahden tunnin webastoilun päätteeksi
Tosiaan ei tuosta osaa oikein mitään ärsyttävää ominaisuutta sanoa. Riittävän ripeä Suomessa laillisilla nopeuksilla, loota ja kone toimii oikeasti hienosti yhteen kunhan ei erehdy sport-moodille laittamaan. Paljon fiksumpi kokonaisuus kun esim. V60 D2 automaatti millä tuli jokunen päivä ajeltua viime vuonna.
Koitettiin muuten käydä muutama viikko sitten pesukoneessakin Skodan kanssa ekan kerran. Harmittavasti oli vissiin pesukoneen uusinta sillä Nesteellä, joten jäi menemättä. Nooh, ehkä sitten joskus syssymmällä, hyvin toi tehdasvaha vielä varmaan kiiltää ton parisettisen pölykerroksen alla
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Juuri tuollaista koeajoin silloin kun lopulta 530d:n ostin. Oli -12 vm. 2.0TDI DSG 170hv, neliveto, nahoilla yms. Hintaa vähemmän kun 50tkm enemmän ajettu ja 7 vuotta vanhempi vajaavetoinen bemari..Killerhangar kirjoitti:Enpä nyt tiedä. Ukon pari vuotta vanhalla 2.0TDi DSG SuperBeellä on tullu huristeltua aika paljonkin ja ei se sillä tavalla tunteita herätä. Hyvä auto, samat kamppeet saa mitä Passattiin tai A6 Audiin, hinta murto-osa jne. Mukava mennä ja kehutaan sitä kulutustakin. Ja ainakaan tuolla 170 heppasella ei tarvii kauheasti jalkoihin jäädä. Mahtaakohan lähteä ripeämmin kuin ysifemma.
Omat huomiot Superbista:
- Heikohko ohituskiihtyvyys
- Todella löysän tuntuinen ja hidas reagoimaan suunnanmuutoksiin
- Mukava maantiellä
- Nahoista yms. huolimatta laatuvaikutelma jäi aika heikoksi. Erittäin muovinen sisältä
- ISO, jää kyllä 5-sarjalainen koossa kakkoseksi
- Todella tylsän näköinen
Kaikenkaikkiaan jäi juuri sellainen kuva autosta kun osasin etukäteen odottaa: hajuton, mauton, tylsä..
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Joo, mutta eipähän tarvii taistella Baiherilaisten sähkösähkösähkövikojen kanssa Ja ylintä kolmatta en kyllä allekirjoita... EIhän se samalla tavalla lähde ohitse kuin esim oma 9-5, mutta toisaalta, se on dieseli enkä bensa. Suuntaakin se vaihtaa kun rattia kääntää... Mielummin mää Skodan ottaisin kun kaverin e60 530D. Kerran kuukauteen pajalla ja ei herätä mitään tuntemuksia...
E38 740d sitten taas on ihan eri asia. Toisaalta, bemaristiksi ei halua leimautua
E38 740d sitten taas on ihan eri asia. Toisaalta, bemaristiksi ei halua leimautua
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Se on kyllä totta, että E60 530D (itsellä E61) ei aiheuta mitään tuntemuksia. Toisaalta parempi se kun ne tuntemukset mitä Superb meikäläisessä herätti.
Sähkövikojahan tuossa on, mutta pääosin helppoja ja halpoja korjata itse. Ainakin ne tyypillisimmät viat. Ja laiskahan tuokin on, vaikka liikkuu reippaasti paremmin kun 170hv Superb. Kyllä se tuokin "optimoinnin" vaatii että tuolla on mitään mieltä ajaa.
Ja kyllähän se Superb vaihtaa rattia kääntämällä suuntaa siinä missä muutkin autot, mutta kovin nopeasti se ei sitä tee. Iso ja löysä auto ja reagoi aika hitaasti nopeisiin ratin liikkeisiin. Ei ole muutenkaan kovin tasapainoisen oloinen kun alkaa vähän lujempaa syöttämään mutkiin.
Itsekään en ole Bemaristi. Mielellään ajaisin jollain muulla, mutta diesel-maailmassa rajoitetulla budjetilla on aika vähän miellyttäviä vaihtoehtoja. Mersut liian pappamaisia ajaa, samoin Volvot (lisäksi S60/S80/V70 todella rumia), Audi A6/A4 kamalia etuvetoina ja turhan kalliita nelivetoina ellei osta loppuunajettua tai todella vanhaa, Saabilla ei yhtäkään itseä miellyttävää dieseliä, jne. max. 17k€ budjetti on todella pieni raha jos haluaa miellyttävän diesel-auton.
Yksi asia missä tuo bemari löi kaikki kilpailija oli sisämelu. 245/40R18 rengastuksella selvästi hiljaisempi kuin esim femma 205/55R16 rengastuksella. Ero Superbiin oli lyhyelläkin koeajolla selvästi huomattavissa vaikka Superbissa oli kapeammat ja profiililtaan korkeammat renkaat. 50-60tkm kun istuu oman auton ratin takana, niin tuota osaa arvostaa. Edellisessä firmassa kun joutui työajot ajamaan uusiman korimallin focuksilla ja uusimman korimallin (mk7) golfeilla, niin meinasi hulluksi tulla sisämelun takia.
Mutta se tästä aiheesta tässä ketjussa.. palataan Octaviaan.
Sähkövikojahan tuossa on, mutta pääosin helppoja ja halpoja korjata itse. Ainakin ne tyypillisimmät viat. Ja laiskahan tuokin on, vaikka liikkuu reippaasti paremmin kun 170hv Superb. Kyllä se tuokin "optimoinnin" vaatii että tuolla on mitään mieltä ajaa.
Ja kyllähän se Superb vaihtaa rattia kääntämällä suuntaa siinä missä muutkin autot, mutta kovin nopeasti se ei sitä tee. Iso ja löysä auto ja reagoi aika hitaasti nopeisiin ratin liikkeisiin. Ei ole muutenkaan kovin tasapainoisen oloinen kun alkaa vähän lujempaa syöttämään mutkiin.
Itsekään en ole Bemaristi. Mielellään ajaisin jollain muulla, mutta diesel-maailmassa rajoitetulla budjetilla on aika vähän miellyttäviä vaihtoehtoja. Mersut liian pappamaisia ajaa, samoin Volvot (lisäksi S60/S80/V70 todella rumia), Audi A6/A4 kamalia etuvetoina ja turhan kalliita nelivetoina ellei osta loppuunajettua tai todella vanhaa, Saabilla ei yhtäkään itseä miellyttävää dieseliä, jne. max. 17k€ budjetti on todella pieni raha jos haluaa miellyttävän diesel-auton.
Yksi asia missä tuo bemari löi kaikki kilpailija oli sisämelu. 245/40R18 rengastuksella selvästi hiljaisempi kuin esim femma 205/55R16 rengastuksella. Ero Superbiin oli lyhyelläkin koeajolla selvästi huomattavissa vaikka Superbissa oli kapeammat ja profiililtaan korkeammat renkaat. 50-60tkm kun istuu oman auton ratin takana, niin tuota osaa arvostaa. Edellisessä firmassa kun joutui työajot ajamaan uusiman korimallin focuksilla ja uusimman korimallin (mk7) golfeilla, niin meinasi hulluksi tulla sisämelun takia.
Mutta se tästä aiheesta tässä ketjussa.. palataan Octaviaan.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Vaimon uudella liisarilla eli Skodalla taitettu ensimmäiset 600 km Keski-Suomeen ja takaisin. On aika syödä sanansa ja todeta, että on harvinaisen miellyttävä ajopeli: suht'koht ok muotoilu, hiljainen, leppoisa ajella jne... Niin kuin V.J.S totesi, niin oikeastaan mitään ärsyttävää ei tuosta löydy. Tilaa, mukavuutta ja selkeyttä on enemmän kuin edellisessä V60 D3:ssa. Hieman nauratti, kun vaimo totesi, että sai litrasen öljypurkin autoa noutaessaan. Jostain kumman syystä tulvahti mieleen nämä VAG-konsernin moottorimurheet .
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Scanialla huolto-ohjelmaan kuuluu 10L öljypänikkä per huolto mukaan. Nykyisellä työautolla (Mersu) huollosta lyödään laatikon täydeltä jäähdytinnestettä. Onhan näitä.ZeiPii kirjoitti: Hieman nauratti, kun vaimo totesi, että sai litrasen öljypurkin autoa noutaessaan. Jostain kumman syystä tulvahti mieleen nämä VAG-konsernin moottorimurheet .
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Mahtavaa! Kohta voidaan pitää saabklubin liisinkiskodien renkaanpotkijaiset Pitääkin pistää kahviraha-anomus menemään klubin hallitukselleZeiPii kirjoitti:Vaimon uudella liisarilla eli Skodalla taitettu ensimmäiset 600 km Keski-Suomeen ja takaisin. On aika syödä sanansa ja todeta, että on harvinaisen miellyttävä ajopeli
Pitääkin katsastaa öljytaso taas joku päivä. 8000km taitaa olla jo plakkarissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Vaimolle suositeltiin öljytason tarkastamista jokaisen tankkauksen yhteydessä ensimmäisten parin tuhannen kilometrin aikana . Enpä ole tällaiseen suositukseen ennen törmännyt, tosin yksityiseltä olen autoni paria poikkeusta lukuunottamatta ostanut.V.J.S kirjoitti:Pitääkin katsastaa öljytaso ...
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Älä huoli, kyllä se öljymäärän ennakko varoitus valo huomauttaa n.15t kun koneeseen kaadetaan se litran pönikkä.Pitääkin katsastaa öljytaso taas joku päivä. 8000km taitaa olla jo plakkarissa.
Ja sitten kun on pakkasta yli -25°C, ei kannata avata nokkapeltiä, pissapojan letku rapsahtaa poikki.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#