Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Lyhytaikainen tarve kakkosautolle ja harrastusmielessä voisin yhden Saabin uittaa ruotsin puolelta.

Mikä otsikon kohteista olisi paras valinta? Tarkoituksena ajella tarpeen verran ja laittaa sitten kiertoon.
Auton vuokraaminen tai mini-leasing nyt vaan on liian tylsä vaihtoehto :D

Jos olisin ensiautoa ostamassa 18v nuorimies niin 9-3 AERO SS 2.0T olisi varmasti kiinnostava?

OG 9-5 fl huolella valikoituna luulisi kiinnostavan tosi Saabisteja?

9-3 fl varsinkin SC versiona voisi kiinnostaa jo muitakin kuin saabisteja?

Biopowereita [faceliftit] ja bensiiniversioita tietenkin, Diesel rupee olemaan jo kuollut ajatus. Verot ja päästöt automaattidieselillä manuaalibensiinin luokkaa. [pl 119co2]

Hinta tässä kiertoon laittamisessa tietenkin ratkaisee, mutta noin niinkuin ajatuksena?
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Viiru 2.0t Biopowerista (vm. 2006, 175tkm) kiinnostus ainakin tuntuu olevan suht laimeaa, tietenkin autossa on Linear-varustetaso ja punainen värikään ei varsinainen myyntivaltti ole. Mutta toin Ruotsin halvimman auton liikkeeltä, ja yrittänyt jopa alle omakustannehinnan tuota myydä, mutta ei tunnu menevän. Laitoin sitten autolle.com:iin, jossa nytkin myynnissä halvimpana alle 200tkm ajettuna, mutta ei ole kiinnostuneita kuulunut. Ensi viikolla taitaa olla 6vk myyntiaikaa täynnä, jolloin otan pois myynnistä ja ajelen talven. Sopii hyvin talvirotteloksi, kun haluan säästellä V6 Sitikkaa :) Hienosti on auto toiminut, mitä nyt alusta rutisee lähdöissä, mutta lähemmäs 10tkm alkaa olla takana.

Viiru Aeron puolestaan toin alkuvuodesta (vm. 2006, 151tkm), niin sille oli aikamoinen kysyntä, eli Aero taitaa olla se juttu ja lisänä vähän navigaattoria sun muuta ja metallinsinienen metallivärikin sopi kuin nenä päähän. Lopulta hermo meni renkaanpotkijoihin, jolloin laitoin Kamuxille muiden Saabien joukossa kun sain NG9-5:sta tarpeekseni, niin sieltä myivät kahdessa päivässä, se oli hieno auto se, tuosta ei olisi pitänyt luopua. Ei ole niin hienoa tänä vuonna tullut toista vastaan samaan hintaan. Tuon olisi varmasti saanut myytyä itsekin, niin paljon oli kiinnostusta, hermot ei vaan kestäneet.

9-3 Linear 1.8t farkku uudella sisustalla, mutta mustilla muovisilla helmoilla ja ovenkahvoilla tuntui olevan aika mähmäinen myytävä. Liikekin tuota myi 150tkm ajettuna lähemmäs 2-vuotta ennen kuin ostettiin. Aivan hemmetin hyvä autona mitä ehti meillä olla, mutta kaupaksi ei tuntunut käyvän Kamuxillakaan, varmaan 4kk myivät..

Nää saabit ei kuitenkaan mitään haluttavimpia autoja ole kuin Saab-harrastajan näkökulmasta ja mitäs muuta se Saabisti himoitsee kuin Aeroa.
Eli siis jos et itselle tuo kuin lyhyeksi ajaksi, osta Aero pienillä kilsoilla ja mahdollisimman hyvillä varusteilla, johan menee kaupaksi.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Mysiini
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 13:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja Mysiini »

Mitä Nettiauton 9-3 farkkujen ilmoituksia olen seurannut niin facelift-9-3:sta tuntuu pääsevän nopeammin ja parempaan hintaan eroon kuin vm 2007 ja vanhemmista. Ihmettelen kyllä miksi kun ei tekniikassa käytännössä ole eroa, ehkä fl on sitten modernimman näköinen?

Kilometrien pitää tietysti olla reilusti alle maagisen 200 tuhannen rajan.
9-3 SC 2.0t -07
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Kaikki vähänkään perus Saabit tuntuu olevan työläitä myydä. Ehkä ihan loppupään 9-3 voi jotenkin mennä kaupaksi, mutta ainakin minä olen ostanut sillä mielellä jo valmiiksi, että pidän kauan. Vastaavasti Saabin saa halvalla. Siskon käyttöön hankittiin 4 vuotta takaperin silloin 10 vuotta vanha 9-3 muutamalla tonnilla. Yhdellä ollut, ajettu 160 tkm. Ainoa vika tainnut olla neljän vuoden aikana kampiakselin asentoanturi. Ja auto käy ja kukkuu joka päivä.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3601
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Jos on tarkoitus autoa vain vähän aikaa käyttää ja sitten pistää eteenpäin, niin ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin Aero, ellei halua roikottaa autoa myyntilistoilla viikkoja tai kuukausia ja hermojen pettäessä työntää sitä sitten jonnekin Kämäxille pilkkahintaan. Yksityisenä muutakuin todella halpojen autojen myyminen on tällä hetkellä aika tervanjuontia, puhumattakaan nyt Saabista, jota ei suurimmalle kansaosalle ole enää olemassa kuin kultaisissa muisteloissa ! Jotain sexyä ja haluttavaa pitää Saabissa olla, että siitä pääsee sujuvasti eroon.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Hyviä ajatuksia.

Kävin huutokaupat.com sivustolla ja näytti siltä että femma oli yleisin automerkki siellä. Kertonee hyvin miten ne liikkuu :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Saab_Suomesta
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 15:31
Paikkakunta: PMK

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja Saab_Suomesta »

Osta halpa OG 9-5 niin että voit myydä sen muutamalla tonnilla pois. Tuossa hintaluokassa kauppa käy ja käteisellä ostajiakin riittää. Allekirjoituksen femman myin kuukausi sitten alle vuorokaudessa ja kysyntää tuntui riittävän. Toki kaikki kyselijät etsivät nimenomaan Saabbia, ja ko. yksilössä oli hyvä huoltohistoria ja auto muutenkin kunnossa. Ainakaan tässä tapauksessa ei lähes 300 tkm mittarilukema tuntunut haittaavan. Tietysti halvoissa autossa hyvänkuntoisen yksilön löytäminen on haastavaa ja pommiksi osoittautuva Saab on lähinnä ongelmajätettä myyntimielessä.
#5009
ex. 9-5 Aero Wagon -01, 9-5 2.3 tA Vector -04, 9-3 SE Turbo Sport -99
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3601
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Mitä itse olen tässä viime vuosien aikana muutamia kymmeniä autoja liikutellut eteenpäin, niin 3000 euroa on ollut jo pitkään sellainen raja, että sen päälle kun hinta menee, alkavat yksityiset ostajat kadota isoin joukoin. Jossain 6-7000 euron paikkeilla saa alkaa tekemään hommia jo kunnolla, että saa auton myydyksi. Toki poikkeuksiakin on, mutta nuo muutaman tonnin kiesit, kun ovat sitä mitä myyntipuheessa lupaat, vaihtavat omistajaa kohtuullista tahtia. Muutamankin erittäin vähän ajetun Yksilön kohdalla olen todennut, että se ei enää riitä, jos hinta ylittää tietyn rajan. Se on vaan niin, että kun summa on tarpeeksi iso, 99% ihmisistä haluaa ostaa sen rahoituksella/liikkeen kautta. Harva hakee pätäkkää pankkilainalla ja lyö yksityisen myyjän kätöseen. Vähän rahaa kiinni, hoitaa ne ajot jotka on suunnitellut ja pistää eteenpäin markkinahinnalla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja hei9n »

IC1970 kirjoitti:Mitä itse olen tässä viime vuosien aikana muutamia kymmeniä autoja liikutellut eteenpäin, niin 3000 euroa on ollut jo pitkään sellainen raja, että sen päälle kun hinta menee, alkavat yksityiset ostajat kadota isoin joukoin. Jossain 6-7000 euron paikkeilla saa alkaa tekemään hommia jo kunnolla, että saa auton myydyksi. Toki poikkeuksiakin on, mutta nuo muutaman tonnin kiesit, kun ovat sitä mitä myyntipuheessa lupaat, vaihtavat omistajaa kohtuullista tahtia. Muutamankin erittäin vähän ajetun Yksilön kohdalla olen todennut, että se ei enää riitä, jos hinta ylittää tietyn rajan. Se on vaan niin, että kun summa on tarpeeksi iso, 99% ihmisistä haluaa ostaa sen rahoituksella/liikkeen kautta. Harva hakee pätäkkää pankkilainalla ja lyö yksityisen myyjän kätöseen. Vähän rahaa kiinni, hoitaa ne ajot jotka on suunnitellut ja pistää eteenpäin markkinahinnalla.

Olen myynyt nettiauton kautta vajaa kaksivuotiaan Skodan ja hiljattain myin reilu 2vuotiaan Seatin. Kyllä ne kaupaksi menee kun laittaa hinnan kuntoon. Ero törkypyyntöiseen vastaavaan merkkiliikkeessä 3000,-

Tietääkö kukaan mitä on tapahtunut kvarndammenilla :?: Melkein kaikissa autoissa lukee ettei myydä vientiin. 2010 ja 2011 oli ihan toisin.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä näistä kiinnostavin? OG 9-5 fl, NG 9-3, NG 9-3fl

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

hei9n kirjoitti:
Olen myynyt nettiauton kautta vajaa kaksivuotiaan Skodan ja hiljattain myin reilu 2vuotiaan Seatin. Kyllä ne kaupaksi menee kun laittaa hinnan kuntoon. Ero törkypyyntöiseen vastaavaan merkkiliikkeessä 3000,-

Tietääkö kukaan mitä on tapahtunut kvarndammenilla :?: Melkein kaikissa autoissa lukee ettei myydä vientiin. 2010 ja 2011 oli ihan toisin.
Itsekin saanut jopa 3v vanhan Sitikan myytyä yksityiselle, ei sitä kuitenkaan tarvita kuin se yksi ostaja, jotta kauppa totetuu ja näköjään joskus tuurilla sellainen osuu kohdalle.

Itse olen ihmetellyt tuota samaa KVD:llä, kaikki vähääkään kiinnostavat autot tuntuvat olevan "kan exporteras - Nej". Tuolta heidän sivuiltaan luin, että myyjä voi päättää saako auton myydä vientiin vai ei, ja että monesti vientitapauksissa rahojen saamisessa ja kaupan toteutumisessa kestää kauemmin, joka varmaan ruokkii tuota vientikieltoa, ja liekkö jotain huonoja kokemuksiakin siitä, ettei autoa tms. haeta ollenkaan huudosta huolimatta?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin