helou.
kerrankin näyttää siltä että rahaa on jäämässä hieman sukanvarteekin joten pitäähän se tuhlata pois.
joten päätin että lähden hakemaan ruotsin maalta 03-06 vuoden 9-3:sta vectoria tai aeroa.
onko teillä kokemusta autokaupoista ruotsin maalla ja miten koko homma toimii ostamisesta suomen kilpiin asti.
yrittänyt lukea ja kuunnella asiasta sieltä täältä ja hyviä neuvoja tullutkin mutta kokonaiskuva hieman viellä hämärä
ja yritänkin välttää yllärit.
kiitos viellä jos jaksat neuvoja kirjoitella
neuvoja saabin hakuun ruotsista
neuvoja saabin hakuun ruotsista
Saab 9-5 2.3T Aero vm. -00
Re: neuvoja saabin hakuun ruotsista
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: neuvoja saabin hakuun ruotsista
Pääpiirteittäin näin.
Tee kaupat, hommaa suomesta runkonumerolla vakuutus, tehkää kauppakirja ja myyjä luovuttaa sinulle del1:n ja pitää itsellään del2:n. Aja auto laivaan, tee laivassa käyttöönottoilmoitus netissä, ajele onnellisena kotiin.
Sitten aloitat tullin ohjeiden mukaan verotuksen ja voitpa ajella konttorillekin aloittamaan rekisteröintitoimenpiteet.
Kilpiä ei ruotsalainen tarvitse, vaikka monet niin väittävätkin. Hän saa del2:lla auton pois nimistään. Ja sinä et tarvitse del2-paperia, sillä katsastusmies tekee retukyselyn ruotsiin. Lopuksi kun auto on kilvitetty suomeen, niin ruotsiin lähtee tieto ja auto poistuu lopullisesti heidän järjestelmästä.
-Sami
Tee kaupat, hommaa suomesta runkonumerolla vakuutus, tehkää kauppakirja ja myyjä luovuttaa sinulle del1:n ja pitää itsellään del2:n. Aja auto laivaan, tee laivassa käyttöönottoilmoitus netissä, ajele onnellisena kotiin.
Sitten aloitat tullin ohjeiden mukaan verotuksen ja voitpa ajella konttorillekin aloittamaan rekisteröintitoimenpiteet.
Kilpiä ei ruotsalainen tarvitse, vaikka monet niin väittävätkin. Hän saa del2:lla auton pois nimistään. Ja sinä et tarvitse del2-paperia, sillä katsastusmies tekee retukyselyn ruotsiin. Lopuksi kun auto on kilvitetty suomeen, niin ruotsiin lähtee tieto ja auto poistuu lopullisesti heidän järjestelmästä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: neuvoja saabin hakuun ruotsista
Tämän vuotinen kokemus. Transportstyrelsen lähetti kirjeen, että pitäis lähettää kilvet rekisteristä poistoa varten. Eikä poistaneet autoa rekisteristä ennen kuin kilvet oli heillä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: neuvoja saabin hakuun ruotsista
Jos autoa ei ole rekisteröity suomessa ja/tai myyjälle ei ole jäänyt del2-osaa, niin kilpiä alkavat varmasti kyselemään.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: neuvoja saabin hakuun ruotsista
^Juurikin näin.
On kaksi tapaa tehdä maasta viedyn ajoneuvon rekisteristä poisto :
1. Rekisteriotteen osalla 2 (katsastajista tuntuu osalle olevan edelleen hämärää se retu-kysely, joka tässä tarvitaan
) tai
2. Lomakkeella: "Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES", jossa mainitaan että kilvet pitää AINA liittää hakemukseen. Lisäksi myyjälle pitää lähettää "VAHVISTUS ILMOITUKSEEN AJONEUVON KÄYTTÖÖNOTOSTA" - lomake, jonka saa tehtyään kyseisen toimenpiteen ennen ajoa Suomessa. Kannattaa kirjautua tullin ruostsikielisille sivuille, ennekuin tekee ilmoituksen, niin tekstit ovat ruotsiksi ja on selkeämpää myyjälle.
On kaksi tapaa tehdä maasta viedyn ajoneuvon rekisteristä poisto :
1. Rekisteriotteen osalla 2 (katsastajista tuntuu osalle olevan edelleen hämärää se retu-kysely, joka tässä tarvitaan
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
2. Lomakkeella: "Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES", jossa mainitaan että kilvet pitää AINA liittää hakemukseen. Lisäksi myyjälle pitää lähettää "VAHVISTUS ILMOITUKSEEN AJONEUVON KÄYTTÖÖNOTOSTA" - lomake, jonka saa tehtyään kyseisen toimenpiteen ennen ajoa Suomessa. Kannattaa kirjautua tullin ruostsikielisille sivuille, ennekuin tekee ilmoituksen, niin tekstit ovat ruotsiksi ja on selkeämpää myyjälle.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: neuvoja saabin hakuun ruotsista
Konttori vaihtoon tai kovasanainen maininta katsarille, että hakeutuu koulutukseen. :)HEV kirjoitti:katsastajista tuntuu osalle olevan edelleen hämärää se retu-kysely, joka tässä tarvitaan
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83