Lex-berner ja saabismin kalleus
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Aikamoinen möly tästäkin asiasta. Aika pienelle huomiolle jäi että kyseessä oli selvitys , jota itse Berner tietysti ajoi kuin käärmettä pyssyyn.
Looginen päätös vajaalla harkinnalla ja huonoilla selvityksillä tehdylle harjoitustyölle.
Looginen päätös vajaalla harkinnalla ja huonoilla selvityksillä tehdylle harjoitustyölle.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Aika hyvin esitetty politikoilta kansalle, mikä ois vaihtoehtona autoverolle.
Tällä tavalla voidaan autovero pitää entisellään, ilman suurempia protesteja.
Miten autoveron poisto on muissa maissa sitten pystytty tekemään, ilman että on rakennettu älytön byrokratia sitä hoitamaan
Tällä tavalla voidaan autovero pitää entisellään, ilman suurempia protesteja.
Miten autoveron poisto on muissa maissa sitten pystytty tekemään, ilman että on rakennettu älytön byrokratia sitä hoitamaan
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
LVM keskeytti liikenneverkkoyhtiön selvityksen.
Ihan uteliaisuuttani, olisi kiva tietää kuinka paljon tuon selvityksen tekeminen tuli kaiken kaikkiaan maksamaan.
Ihan uteliaisuuttani, olisi kiva tietää kuinka paljon tuon selvityksen tekeminen tuli kaiken kaikkiaan maksamaan.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Varmaan ainakin saman verran kuin Ollilan 2013 tiemaksuselvitys. Onhan näitä nähty, ei kovin monta hyvää.
Edelleen helpoin vaan nostaa suhteessa bensan hintaa, jos käyttöä (ja/tai korkeaa kulutusta) halutaan rokottaa.
Edelleen helpoin vaan nostaa suhteessa bensan hintaa, jos käyttöä (ja/tai korkeaa kulutusta) halutaan rokottaa.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Sehän tässä varmaan suurin ongelma onkin, kun oletetaan sähköautojen ja muiden vihertävien kulkuneuvojen lisääntyvän suuressa määrin tulevina vuosina, niin valtiollahan ollaan jo huolissaan, että miten nämäkin saadaan verolle, mutta pidetään kuitekin "ekologisuutensa" takia huokuttelevina vaihtoehtoina perinteisten bensan ja dieselin tilalle.AnttiH9-3 kirjoitti:Varmaan ainakin saman verran kuin Ollilan 2013 tiemaksuselvitys. Onhan näitä nähty, ei kovin monta hyvää.
Edelleen helpoin vaan nostaa suhteessa bensan hintaa, jos käyttöä (ja/tai korkeaa kulutusta) halutaan rokottaa.
Vaikka tämä ei tästä etenisi, niin se on aivan varmaaa että lähivuosina bensalla ja dieselillä ajaminen tulee kallistumaan todella reilusti tavalla tai toisella.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Mahtaa olla hidasta ainakin täyssähköautojen lisääntyminen tätä menoa vähäisestä autoverosta huolimatta elleivät niiden tuotantokustannukset/autokaupan katevaatimukset romahda jostain syystä. Niiden sijaan isot lataushybridit käyvät hyvin kaupaksi hölmön päästömittaustavan vuoksi vaikka niillähan VOI PÄÄSTÄÄ ihan saman (varsinkin maantiellä) kuin ilman ajoakkuja olevalla malliveljellä. Tässä on mielestäni epäloogisuus verrattuna flexifuel autojen verokohteluun: vedotaan siihen, että porukka sitten ostaa niitä (vero)etujen vuoksi, mutta ajaa kuitenkin bensalla (ilkeyttäänkö?), mutta viitsiikö audibemarihybridimaasturityösuhdeautoilija ladata kotona ja töissä akut aina täyteen - tuskin - eiköhän sille riitä, että tittelille määrätyllä maksimihinnalla on saanut vielä jonkun varusteen lisää. Veronmaksajaa koijataan.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Tuo täyssähköinen auto ei tule vielä moneen vuoteen yleistymään, ei vaikka kuinka siitä reivataan ja sanotaan "Katsokaa Viroa, miten nykyaikaista". Täyssähköauton ongelma on Suomen ilmasto ja pitkät etäisyydet. Yhdellä latauksella saatava ajomatka puolittuu kovilla pakkasilla, Levin matkaa Etelä-Suomesta on turha haaveilla kovin tiukalla aikataululla. Samoin lataus tulee ongelmaksi, jo isommalla sähköautomäärällä infra tulee esteeksi. Ja kokeilkaapa ladata tuommoista sähköautoa pakkasessa, aina pitäisi olla lämpöinen talli latauspaikaksi. Vaatisi jo pelkästään 10A valovirta sulakelähdön verran virtaa tuon akun lämmön ylläpito/lämmitys. Siihen päälle vielä itse akkuihin pitäisi saada virtaa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
"Kaiken kaikkiaan kuluja ehti syntyä 331 497,50 euroa. Asia selviää ministeriön Ilta-Sanomille toimittamasta kustannusten yhteenvedosta."C 124 320 kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani, olisi kiva tietää kuinka paljon tuon selvityksen tekeminen tuli kaiken kaikkiaan maksamaan.
"Lisäksi lukuisat ihmiset ministeriössä ovat työskennelleet hankkeen kimpussa ja heille on maksettu tuolta ajalta palkkaa."
Ilta-Sanomat
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Eipä tarvinnut naputella enempää katkeraa tarinaa. Tais kaatua hanke näiltä näkymin. Lisäveroilta tai korotuksilta tuskin vältytään.
95 farkku 2,2 diiseli
Ensiautoni: 900'86
Ensiautoni: 900'86
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Juu ei. Seuraavaksi nostetaan polttoaineveroja ja ajoneuvoveroja ja kansa maksaa mukisematta kun tätä uudistusta ei tule.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
ihmetyttää sekin jos ministerille maksetaan vielä työn tekemisestä, eikö se saakkaan palkkaa siellä muuten?
ja iltalehssä olevassa kululaskurissa huomio kiinnittyy laskutuksiin joita on juuri sopivasti alle sen 30 000e ettei tarvitse kilpailututtaa tekijää
katso itse esim tuosta:
http://www.paivanlehti.fi/taas-epaily-k ... at-summat/
ja iltalehssä olevassa kululaskurissa huomio kiinnittyy laskutuksiin joita on juuri sopivasti alle sen 30 000e ettei tarvitse kilpailututtaa tekijää
katso itse esim tuosta:
http://www.paivanlehti.fi/taas-epaily-k ... at-summat/
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Edelleen ihmetyttää se että miksei tietulleja voida ottaa käyttöön millään nykyisellä tekniikalla. Itselläni ei olisi mitään vastaan jos autoveroa tiputetaan ja siitä vastineeksi tulisi tietullit jotka toteutetaan kamera tms systeemillä. Ja samalla ulkomaiset autot verolle myös.
Minkä helvetin takia siihen tarvittaisiin joku tämmöinen helvetin seurantaboksi suoraan Stasin kirjasta? Joka vieläpä maksaa paljon, ei ole halpa ylläpitää järjestelmää ja yksitysuuden suojaa vielä samalla tällein kivasti pistetään koetukselle. Kamerasysteemi tai vaikkapa joku lisäpotikka muuttuvan nopeusrajoituksen kylkeen joka lukee autosta lähtevää signaalia tai jotain vastaavaa. Tällä saataisiin se reaaliaikainen verotustouhu ilman että 4G-verkkoa koetellaan 2 miljoonalla uudella laitteella. Tolppa kerää vaikkapa sen minuutin parin verran ohikulkeneita autoja ja lähettää bittitiedoston mikä auto on kulkenut ohi. Ei pitäisi kovin paljoa kuormittaa verkkoa jos systeemi tehdään jollain tavalla järkeväksi.
Minkä helvetin takia siihen tarvittaisiin joku tämmöinen helvetin seurantaboksi suoraan Stasin kirjasta? Joka vieläpä maksaa paljon, ei ole halpa ylläpitää järjestelmää ja yksitysuuden suojaa vielä samalla tällein kivasti pistetään koetukselle. Kamerasysteemi tai vaikkapa joku lisäpotikka muuttuvan nopeusrajoituksen kylkeen joka lukee autosta lähtevää signaalia tai jotain vastaavaa. Tällä saataisiin se reaaliaikainen verotustouhu ilman että 4G-verkkoa koetellaan 2 miljoonalla uudella laitteella. Tolppa kerää vaikkapa sen minuutin parin verran ohikulkeneita autoja ja lähettää bittitiedoston mikä auto on kulkenut ohi. Ei pitäisi kovin paljoa kuormittaa verkkoa jos systeemi tehdään jollain tavalla järkeväksi.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Vielä helpompi tapa: lisää veroa polttoaineen hintaan.
Nythän taas vuoden vaihteessa korotettiin polttoaineveroa kompensoimaan jäätelö- ja makeisveron poistaminen eli autoilijoilta on niin helppo ottaa aina, kun johonkin muuhun rahaa tarvitaan. Tämä runsaan kahden sentin veronkorotus tuo valtion kassaan noin 100 miljoonaa euroa.
Nythän fossiilisen bensiinin polttoainevero on 70,25 ja dieselin 53,02 senttiä litralta. Siihen sitten verolliseen litrahintaan vielä ALV päälle.
Ei pitäis kirjoittaa näitä, rupee taas korpeemaan niin p****leesti. Ei auta muu, kuin ottaa vaan nöyrästi vastaan mitä tuleman pitää.
Nythän taas vuoden vaihteessa korotettiin polttoaineveroa kompensoimaan jäätelö- ja makeisveron poistaminen eli autoilijoilta on niin helppo ottaa aina, kun johonkin muuhun rahaa tarvitaan. Tämä runsaan kahden sentin veronkorotus tuo valtion kassaan noin 100 miljoonaa euroa.
Nythän fossiilisen bensiinin polttoainevero on 70,25 ja dieselin 53,02 senttiä litralta. Siihen sitten verolliseen litrahintaan vielä ALV päälle.
Ei pitäis kirjoittaa näitä, rupee taas korpeemaan niin p****leesti. Ei auta muu, kuin ottaa vaan nöyrästi vastaan mitä tuleman pitää.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Koska kamerajärjestelmät on käytössä muualla maailmassa. Ei siis voi toimia suomessa. Sitähän nää kanisterit sanoo kaikesta.TTH kirjoitti:Edelleen ihmetyttää se että miksei tietulleja voida ottaa käyttöön millään nykyisellä tekniikalla. Itselläni ei olisi mitään vastaan jos autoveroa tiputetaan ja siitä vastineeksi tulisi tietullit jotka toteutetaan kamera tms systeemillä. Ja samalla ulkomaiset autot verolle myös.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Lex-berner ja saabismin kalleus
Viime vuosien liikenneministeriön idearyppäästä pääteltynä vaikuttaa siltä, että poliitikoiden taustalla häärivien virkamiesten ystävät ja sukulaiste eivät ole mukana kameratietullijärjestelmäbisneksessä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla