Onkos ollut ylihuollon syytä 13 ruostepaikkaa 231tkm ajetussa autossa, vai olisiko "selvinnyt" vähemmälläkin? Ja jos kaikki oli oikeita ruostereikiä niin on saanut olla kyllä sokee katsuri parina edellisenä vuonna.pamppu kirjoitti:T7 femmaa ostaessa n. 2ke budjetilla saa kyllä olla varautunut suureen taloudelliseen katastrofiin tulevien kilsojen osalta jos koneelle / alustalle / ruosteille ei ole tehty mitään. Huoltokirjasta voi lähteä liikkeelle, mutta jotain varmuutta saa vasta öljypohjan irroituksella ja jakopään kiristäjän tsekkaamisella. Ja silti tulee ylläreitä...
Itse ostin valmiiksi konevikaisen aero-femman (täydellisellä huoltokirjalla ja "vain" 231tkm mittarissa), johon oman ylihuolto-ohjelman mukaisesti kunnostin/vaihdoin ainoastaan täysin rempatun 2.3 T5 / T7 hybridipadan, sytkäkasetin, hihnan+rullat+kiristäjän, ahtimen, immun, bensapumpun, vesipumpun, rst-catbackin, 670cc suuttimet, kytkimen, jarrut, defan, kuormajouset taakse jne...niin ja hitsasin 13 ruostepaikkaa kuntoon. Nyt kun auto kunnossa niin voikin aloittaa henkisen valmistautumisen ohjaustehostimen letkujen vaihtoon ja takapään puslaremppaan. Tuosta voi sitten rastia mitä muun muassa voi tulla femmassa vastaan ja mitä remppaaminen maksaa.
On se 9-5 kyllä kunnossa ollessaan hieno auto ja myös kotoa tuli kehuja. Vanhanaikainen tonnari ei missään nimessä sen tasolle yllä esim. ajettavuuden suhteen, mutta huoltojen helppous ja luotettavuus on huomattavasti paremmalla tasolla.
2,3 T5/T7 hybridipadalla varmaan meinaat T7 konetta johon laitettu T5 sisuskaluja?, kun T7:n omat ei kestä.
Femmaa ajanut joskus monta vuotta sitten, niin ei se minusta nyt niin ylivertainen ole tonnariin nähden. Ja aina jos joutuu pidemmälle lenkille lähtemään esim kaveriporukalla niin ehdotan omaa autoani matkalle, tykkää sillä muutkin ajella(saattaa johtua myös moottorin tehostakin)
Katsastaa pitäisi tonnarikin ens maanantaihin mennessä, niin katsotaan jos löytyis jotain korjattavaa(löytyy varmasti)