Ite ajoin viis vuotta renkinä ja yhtään kertaa en keksiny et miten ne taksiyrittäjät saa sen korttitalonsa pysyyn pystys. Toisaalta sopparikyydeillä kai saadaa kohtalainen laskutus (yli lakisääteisen) mut ei niitä oo kaikilla (yrittämisen hienous, kuka myy ja kelle).
Jos pilkkua viilataan niin kyllä sitä alennuksellaki ajetaan, ainaki Turun seudulla. Huvipulju tjsp taannoin voitti kovalla alennuksella kaikki invakyydit ja koitti niitä hoitaa muutamalla autolla. Siitä sitte seuras et mittarit pyöri vähä miten sattu ja muuta kivaa
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ja tietysti odotusajat kasvo ja se oleellisin palvelu eli asiakkaan kuskaus kahden pisteen välillä jäi ku ei vaa ollu autoja. Sit toi kaikkien taksiyrittäjien kaveri, Turun taksit ry tjsp, rupes ajaan koulukyytejä alennuksella kaupungille ja LSTD (ajattelee omaa etuaan ja taksiyrittäjät sätkii niiden tahdis
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
) niitä alekyytejä jakaa datan kautta myös niille, jokka ei kuulu Turun takseihin ja leikkaa alen pois. Huhujen mukaan ainaki yks yrittäjä alko laskuttaan aleja sit Turun takseilta ku hän ei mitää sopparia oo tehny eikä kuulu ko. "kerhoon"
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Niin ja Kela-kyydeis vasta kova ale onki, tosin se taitaa mennä suoraan Kela-välityksen hoitavan firman ryyppykassaan eikä todellakaa veronmaksajille.
Kaiken kaikkiaan sellanen ala, et mielenkiinnolla seuraan sivusta kui käy ku sääntely loppuu. Tosin jos siä on leipä jo nyt tiukas, niin ei se kyl ainakaa leveemmäks muutu kun automäärää lisätään. Ja tuskin se 500€/km "laillinen kusetus" montaa kertaa onnistuu, et senkään varaan en laskis. Toisaalta yrittäjien kannalta paras ettei oo sääntelyä. Pääsee yrittämisen makuun jossa jokku pärjää ja jokku ei. On mahdollisuudet konkurssiin ja onnistumiseenki nykysen tasapaksun paskan sijaan.