^Kyllä C1 on edullisin tosta kolmikosta, jostain syystä 107 hinnat ovat hieman kovemmat ja Aygo on selvästi kalliimpi. Täysin sama vekotin kyseessä, mutta tässäkin tapauksessa Toyon badge tuo lisähintaa. Paras vastine rahalle C1:n kohdalla noista. Onhan se pieni ja peltinen, enemmän kuin muovinen, koska sitä muoviakin on vähän, mutta jos suhtautuu siihen omana itsenään, niin on todella mainio vekotin. Kone on minusta loistava, liikkuu iloisesti, ei nyi eikä nytky, tyhjäkäynnillä toki täristää, mutta niin se 3-pyttyinen tekee. Kylmänä tyhjäkäynti ei ole kovin kaunista, mutta lämpimänä käy niin hienosti, että jos ulkopuolella kuuntelee eikä tiedä kolmipyttyisyydestä, ei kyllä pysty edes arvaamaan. Yaris on luokkaa isompi auto, minusta vertailu on hieman epäreilu. Jos C1 ja vaikkapa -00 mallisen Yarpan laittaa vierekkäin, on Yarppa ison oloinen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Täysin häpeilemättömänä pisteestä A pisteeseen B kulkineena, kun haluaa kuitenkin ajaa sen matkan autolla eikä kävellä ja sijoittaa autoiluunsa mahdollisimman vähän rahaa ja C1:n koko riittää, edullisempaa ja luotettavampaa käyttöpeliä saa hakea. Käytännössä koko talven tuolla mutkatietä ajaneena on myös hämmästyttävän vakaa ajettava, eikä ajaessa ahdista, vaikka ulkoa katsoessa näyttää niin surkean pieneltä. Kolme ihmistä, yksi koira ja viikonlopun ruoka-ostokset kulkivat ilman ongelmia, se riittäisi aika monelle.
Karu, mutta sympaattisen käytännöllinen, jos haluaa muutamaan sanaan tiivistää.
Mitä tulee Priuksen kanssa kikkailuun, niin sehän on tuon auton suola. Kun se muuten on vaan tylsä Toyota. Sen enempiä ajattelematta vain ajaen tuo tämänpäiväinen kotimatka olisi mennyt reilun 2 litran kulutuksella, kikkailemalla mentiin alle litralla. Tässä tapauksessa kikkailu ei vaikuttanut matka-aikaan, eikä mukavuudesta tarvinnut tinkiä. Sanomattakin on selvää, että muutaman päivän takaisilla -16 asteen pakkasilla annan auton hoitaa ajattelun, mutta kelien parantuessa voi vähän koittaa avittaa. Ultimaattinen tavoite on päästä kotoa töihin ja takaisin kuluttamatta pisaraakaan fossiilista. Katsotaan onnistuuko. Jos en olisi poitsua joutunut hakemaan vaan olisin ajanut suoraan himaan, 0.0 olisi ollut jo todella lähellä. No, kun kapasiteetti akussa on noin pieni, niin kikkailuahan tämä on. Opel Amperoita olen kyllä tuossa katsellut ja miettinyt noita Pohjolan Liikenteen kuljettajanvaihdoista palautuneita Mitsubishi i Miev- laitteitakin, siinä olisikin niin ruma auto, että riittäisi taas kauhistelijoilla sanottavaa. Mutta sillä ajaisi latauksella sen pahimman pakkaskelin 60 kilometristä ihanneolosuhteiden 130-150 kilometriin latauksella ja auto on äärimmäisen luotettava. Hinta pudonnut 32->13 Keuroon. Tiedä vaikka kävisin kokeilemassa. Sitten pitäisi toki joku pitkänmatkan kulkine tuohon rinnalle hankkia, mutta sehän on taas täysin normaalitilanne. 95% ajoista menisi kuitenkin sähköpelillä. Eipä sitä minusta koskaan tiedä, mitä keksin, jos sopivan tarjouksen saan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634