^^ Onko Vauxhallissa mitään suohon polkemista enää GM:n jälkeen? Merkkihän on ollut jo 70-luvun lopulta alkaen Opelin badge engineering -tuote.
En ole koskaan ollut mikään erityinen Opelin ystävä, merkkiä on mielikuvissani vaivannut sellainen lievä Saksan Toyota -imago (ilman sitä Toyotan laatuleimaa), eli perusauto perustekniikalla, mikään ei pistä silmään hyvyydessä eikä huonoudessa ja ajamalla Opelia on kuin maustamatonta riisikakkua söisi.
Astraa olen pitänyt G-mallista alkaen hyvin muotoiltuna, Vectra/Insignia sen sijaan ei ole miellyttänyt erityisesti silmää. Etenkin Insigniaa vaivaa pullotus joka suuntaan ja raskas olemus, vaikka auto persoonallisesti muotoiltu onkin. Mutta nyt täytyy sanoa että uudessa Insigniassa alkaa olla muotoilu kohdallaan:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/opel- ... i/sFUhhPuA
Minulla on pieni heikkous viistoperäisiin perheautoihin, varmaan kasvoin siihen jo lapsena, koska perheessä oli Nissan Sunny Coupe, jolla itsekin sitten hetken ajelin kun kortin sain. Taipumusta vahvistin sitten 5,5 vuoden OG-kolkkeilun aikana ja nykyisen farmarin vaihtaisin mieluummin taas viistoperään kuin farmariin. Neliovinen on perhe- ja lemmikkisyistä ikävä kyllä lähes mahdoton valinta.
Tuosta jutusta ei nyt selviä onko kuvan auto liftback, mutta jos näin on, niin kyllä itselle kelpaisi tuon näköinen viisovinen kuljetin. Ja kun merkkikin nyt ranskalaistuu, ei GM-vieroksuntakaan aiheuta mitään komplikaatioita (vaikka autokannastani puolet on GM:ää ja puolet VAG:ia, en tunne minkäänlaista lukkarinrakkautta kumpaakaan konsernia kohtaan, ehkä jopa päinvastoin).
Oma kantani on aina ollut, että ennen kuin haukkuu ranskalaisia autoja, pitää omistaa ainakin yksi. Ehkä Opelin kautta voisi hakea turvallisesti kokemusta ranskiksesta
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)