Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Joku tuolla Sitikka-foorumilla esitti idean, että GM myy Euroopan toiminnot, jotta olisi varaa ostaa FoMoCo. Olisipas melkoinen skenaario
Eurooppa on kuitenkin GM:lle ollut aika ongelmallinen pitkään, Opel tehnyt tappiota lähemmäs 20-vuotta, Saab oli jatkuvasti tappiolla, Chevrolet tullut monta kertaa ja yhtä monta kertaa vetäytynyt vähin äänin. Toki on esitetty, että Opel on vastannut isoista osaa kehityskuluista, ja ne on vyörytetty suoraan Opelille, ja sen takia ollaan oltu tappiolla, mutta tiedä sitten mikä on totuus. Mutta sinäänsä ihan loogista, että GM myisi tappiollisia toimintojaan.
Se on sitten vähän hakusessa, että mitä PSA hyötyy tästä kaupasta? Suuruuden ekonomia? Parempi jalansija Britanniaan (ja Saksaan ja Venäjälle)? toisaalta suunnitelmissahan on ollut taas meno jenkkeihin, haetaanko tällä tavalla osaamista Jenkkien kanssa toimimisesta?
Eurooppa on kuitenkin GM:lle ollut aika ongelmallinen pitkään, Opel tehnyt tappiota lähemmäs 20-vuotta, Saab oli jatkuvasti tappiolla, Chevrolet tullut monta kertaa ja yhtä monta kertaa vetäytynyt vähin äänin. Toki on esitetty, että Opel on vastannut isoista osaa kehityskuluista, ja ne on vyörytetty suoraan Opelille, ja sen takia ollaan oltu tappiolla, mutta tiedä sitten mikä on totuus. Mutta sinäänsä ihan loogista, että GM myisi tappiollisia toimintojaan.
Se on sitten vähän hakusessa, että mitä PSA hyötyy tästä kaupasta? Suuruuden ekonomia? Parempi jalansija Britanniaan (ja Saksaan ja Venäjälle)? toisaalta suunnitelmissahan on ollut taas meno jenkkeihin, haetaanko tällä tavalla osaamista Jenkkien kanssa toimimisesta?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Edelläkävijyydellä viitannet niinkin tuoreeseen aikaan kuin 60-lukuun? Tuolloinhan jenkeissä jokaisella GM:n viidestä brändistä oli omanlaisensa imago ja ostajakunta. Sen jälkeen tuolla puolella on GM:n osaaminen ollut tasaista alamäkeä.Darco kirjoitti:toi on muuten ihme miten GM on mennyt brändäyksen ja tuotedifferoinnin edelläkävijä yrityksestä tollaseksi mitä se tällä hetkellä on.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Tässä lisätietoja saksalaisten kannasta asiaan:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/myynt ... n/5A28vJes
Jääräpäisesti haluavat siis pitää Opelin osana GM:ää. Tiesin että Opel on ollut pitkään tappiolla, mutta tuon mukaan tappioputki on jatkunut jo vuodesta 1999. Ei ihme että GM haluaa firmasta eroon.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/myynt ... n/5A28vJes
Jääräpäisesti haluavat siis pitää Opelin osana GM:ää. Tiesin että Opel on ollut pitkään tappiolla, mutta tuon mukaan tappioputki on jatkunut jo vuodesta 1999. Ei ihme että GM haluaa firmasta eroon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Konkurssiin joutais koko p*ska.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Joo, tai tarkemmin 20-50- lukuun. 60- luvun mallisto on jo aika sekavaa ja itseään toistavaa vaikka sinällään onnistunutta. Yleensä tota 60- lukua pidetään vielä hyvänä vuoskymmenenä koska muskeliautot ja turvapuskurittomuus. 70- luku nähdään kaiken pahan alkuna saastekoneitten ja turvasäännösten tulemisen vuoksi, vaikka muutoin on ihan selvä jatkumo 60- luvun malleille ja sekavuudelle mun mielestäni. Noo, 70- luvun autojen huonoutta siellä ei kokonaan voi pistää GM piikkiin, olisi lainsäätäjäkin voinut olla rauhallisempi päästövaatimusten kanssa jollon olis kehitys pysynyt mukana eikä olis suoranaisen huonoja räkävirityksiä tehty.AZP kirjoitti:Edelläkävijyydellä viitannet niinkin tuoreeseen aikaan kuin 60-lukuun? Tuolloinhan jenkeissä jokaisella GM:n viidestä brändistä oli omanlaisensa imago ja ostajakunta. Sen jälkeen tuolla puolella on GM:n osaaminen ollut tasaista alamäkeä.Darco kirjoitti:toi on muuten ihme miten GM on mennyt brändäyksen ja tuotedifferoinnin edelläkävijä yrityksestä tollaseksi mitä se tällä hetkellä on.
Henry Ford tajus miten autoja valmistetaan ja Sloan GM:lla tajus miten niitä myydään. Ylipäätään on kiinnostavaa miksi kun markkinajohtaja kerran menettää paikkansa kunnolla, se ei sinne enää todennäkösesti tule koskaan pääsemään.
Alamäki huipentui tohon konkurssiin, mutta ilmeisesti on siittä tainnut päästä jo takasin pystyyn?
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Neuvottelut ovat edenneet. Tiedotustilaisuus maanantaina 6.3. klo 10:15 suomen aikaa.
Uutinen linkin takana (englanniksi)
http://www.reuters.com/article/us-opel- ... SKBN16B0AU
Uutinen linkin takana (englanniksi)
http://www.reuters.com/article/us-opel- ... SKBN16B0AU
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Bonjour, ostaessaan uuden Opelin saa jatkossa asiakas baskerin ja patongin kaupan päälle
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Siinä tapauksessa pitää ostaa ooppeli. Vielä kun saisi pullon punkkua...
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Ja kauppa on näemmä vahvistettu:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/peuge ... t/CbvH4y4F
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/peuge ... t/CbvH4y4F
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Minusta tämä ei vaikuta mitenkään huonolta asialta. Toki ainakin lyhyellä tähtäimellä tämä tarkoittaa väen vähentämistä (säästötoimet, päällekkäiset toiminnot jne.), mutta pidemmällä aikavälillä isommat resurssit voi helpottaa kilpailussa VAGin ja japanilaisten kanssa.
Sitä vaan tässä itsekseni pohdin, että tarkoittaako tämä kenties myös brändien eriytymistä eri segmentteihin? Nythän Opel, Citroën ja Peugeot kaikki ovat suurin piirtein samanlaisten asiakkaiden perässä.
Sitä vaan tässä itsekseni pohdin, että tarkoittaako tämä kenties myös brändien eriytymistä eri segmentteihin? Nythän Opel, Citroën ja Peugeot kaikki ovat suurin piirtein samanlaisten asiakkaiden perässä.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Miten mahtaa vauxhallin käydä, taitavat polkea sen suohon.
http://www.talouselama.fi/uutiset/opel- ... sa-6630485
http://www.talouselama.fi/uutiset/opel- ... sa-6630485
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Ai, että volkkarikin on ollut ostamassa ooppelia. Mitähän näillä kaupoilla on haettu. Tarkoitus kaataa ja kuopata koko merkki
Myynti ja markkinaosuus lienee ooppelilla aika pieni Saksan ulkopuolella.
Myynti ja markkinaosuus lienee ooppelilla aika pieni Saksan ulkopuolella.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
^^ Onko Vauxhallissa mitään suohon polkemista enää GM:n jälkeen? Merkkihän on ollut jo 70-luvun lopulta alkaen Opelin badge engineering -tuote.
En ole koskaan ollut mikään erityinen Opelin ystävä, merkkiä on mielikuvissani vaivannut sellainen lievä Saksan Toyota -imago (ilman sitä Toyotan laatuleimaa), eli perusauto perustekniikalla, mikään ei pistä silmään hyvyydessä eikä huonoudessa ja ajamalla Opelia on kuin maustamatonta riisikakkua söisi.
Astraa olen pitänyt G-mallista alkaen hyvin muotoiltuna, Vectra/Insignia sen sijaan ei ole miellyttänyt erityisesti silmää. Etenkin Insigniaa vaivaa pullotus joka suuntaan ja raskas olemus, vaikka auto persoonallisesti muotoiltu onkin. Mutta nyt täytyy sanoa että uudessa Insigniassa alkaa olla muotoilu kohdallaan:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/opel- ... i/sFUhhPuA
Minulla on pieni heikkous viistoperäisiin perheautoihin, varmaan kasvoin siihen jo lapsena, koska perheessä oli Nissan Sunny Coupe, jolla itsekin sitten hetken ajelin kun kortin sain. Taipumusta vahvistin sitten 5,5 vuoden OG-kolkkeilun aikana ja nykyisen farmarin vaihtaisin mieluummin taas viistoperään kuin farmariin. Neliovinen on perhe- ja lemmikkisyistä ikävä kyllä lähes mahdoton valinta.
Tuosta jutusta ei nyt selviä onko kuvan auto liftback, mutta jos näin on, niin kyllä itselle kelpaisi tuon näköinen viisovinen kuljetin. Ja kun merkkikin nyt ranskalaistuu, ei GM-vieroksuntakaan aiheuta mitään komplikaatioita (vaikka autokannastani puolet on GM:ää ja puolet VAG:ia, en tunne minkäänlaista lukkarinrakkautta kumpaakaan konsernia kohtaan, ehkä jopa päinvastoin).
Oma kantani on aina ollut, että ennen kuin haukkuu ranskalaisia autoja, pitää omistaa ainakin yksi. Ehkä Opelin kautta voisi hakea turvallisesti kokemusta ranskiksesta
En ole koskaan ollut mikään erityinen Opelin ystävä, merkkiä on mielikuvissani vaivannut sellainen lievä Saksan Toyota -imago (ilman sitä Toyotan laatuleimaa), eli perusauto perustekniikalla, mikään ei pistä silmään hyvyydessä eikä huonoudessa ja ajamalla Opelia on kuin maustamatonta riisikakkua söisi.
Astraa olen pitänyt G-mallista alkaen hyvin muotoiltuna, Vectra/Insignia sen sijaan ei ole miellyttänyt erityisesti silmää. Etenkin Insigniaa vaivaa pullotus joka suuntaan ja raskas olemus, vaikka auto persoonallisesti muotoiltu onkin. Mutta nyt täytyy sanoa että uudessa Insigniassa alkaa olla muotoilu kohdallaan:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/opel- ... i/sFUhhPuA
Minulla on pieni heikkous viistoperäisiin perheautoihin, varmaan kasvoin siihen jo lapsena, koska perheessä oli Nissan Sunny Coupe, jolla itsekin sitten hetken ajelin kun kortin sain. Taipumusta vahvistin sitten 5,5 vuoden OG-kolkkeilun aikana ja nykyisen farmarin vaihtaisin mieluummin taas viistoperään kuin farmariin. Neliovinen on perhe- ja lemmikkisyistä ikävä kyllä lähes mahdoton valinta.
Tuosta jutusta ei nyt selviä onko kuvan auto liftback, mutta jos näin on, niin kyllä itselle kelpaisi tuon näköinen viisovinen kuljetin. Ja kun merkkikin nyt ranskalaistuu, ei GM-vieroksuntakaan aiheuta mitään komplikaatioita (vaikka autokannastani puolet on GM:ää ja puolet VAG:ia, en tunne minkäänlaista lukkarinrakkautta kumpaakaan konsernia kohtaan, ehkä jopa päinvastoin).
Oma kantani on aina ollut, että ennen kuin haukkuu ranskalaisia autoja, pitää omistaa ainakin yksi. Ehkä Opelin kautta voisi hakea turvallisesti kokemusta ranskiksesta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Vectra C GTS-korimallilla (hatcback/5-ov) on minusta todella hyvän näköinen. Vielä tuon uudemman C2 (vm -06 ->) keulakin on vanhempaa C-Vectraa paremman näköinen. Hyvä kehua, kun juuri tuollainen itselläni on .AZP kirjoitti:^^ Vectra/Insignia sen sijaan ei ole miellyttänyt erityisesti silmää. Etenkin Insigniaa vaivaa pullotus joka suuntaan ja raskas olemus, vaikka auto persoonallisesti muotoiltu onkin. :
Insignia ei oikein ole koskaan miellyttänyt minunkaan silmää. Joku siinä vaan on, varsinkin peräosa, mikä ei minun makuuni käy.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Peugeot-Citroën aikoo ostaa Opelin GM:ltä
Joop, tuo GTS-Vectra on kyllä varsin hieno ulkoa. Sisältä se ohjaamo taas on jotenkin ihan kamala kaikessa kulmikkuudessaan. Tommonen oli harkinnassa viimeksi autoa vaihtaessa, niitä kun saa vielä Saabin koneellakin. Mutta onhan tämä Tonnari nyt retrompi ainakin, jos ei muuta .
Itsellä kyllä kanssa vahva mieltymys viistoperiin. Audi A5 on harvoja oikeasti tyylikkäitä nykyperheautoja, onneksi hinta pitää poissa kiikarista moiset .
Itsellä kyllä kanssa vahva mieltymys viistoperiin. Audi A5 on harvoja oikeasti tyylikkäitä nykyperheautoja, onneksi hinta pitää poissa kiikarista moiset .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00