Kilometrilukemalla 141459 siirryin "virallisesti" Avensis-kuljettajaksi. Koska keli helli tänään ja aurinko paisteli pilvien lomasta, suoritin autoon 4½ tunnin sisäpuhdistuksen, että sain sen sellaiseen kuntoon, jota omalta ajokiltani edellytän. Siivouksen tiimellyksessä tein mieluisan löydön, sillä autosta löytyi yksi varuste, jota en tiennyt siinä edes olevan. Kun sain tyhjättyä keskikonsolin huikeasta määrästä rojua, jota emäntä oli sinne varastoinut ja siirsin kupinpitimen lokeron toiseen päähän, havaitsin paitsi aux-liitännän, myös
usb-liitännän. Ou jee ! Justiin ehdin miettiä, että taas pitää roudata cd-levyjä autoon, mutta ei tarvitsekaan. Minä kun olen musiikin suurkuluttaja ja vieroksun radion shittilistoja, ilahduin oikein kovasti
Eihän tämä ehtinyt olla meillä kuin vajaat viisi vuotta, että tämä asia valkeni... No, koko tuona aikana voi laskea kahden käden sormissa ne kerrat, kun olen tuolla hakureissun jälkeen liikennöinyt. Että tavallaan tämä on itselle ihan uusi auto jo toista kertaa.
Nollasin kulutusnäytöt tapojeni mukaisesti ja ekan kaupunkireissun kulutus mukaan lukien parikin keskustasiirtymää oli 6.3. Ei paha. Ilmeisesti olen noitten hybridien takia kehittynyt suht taloudelliseksi kuskiksi, saattaa olla, että minun ajossa pääsen tuolla noita emännän lukemia vähemmällä. Toisaalta mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan Focuksen kulutus menee emännän ajossa, kun itse sain sen 600 km matkalla lukittua 5.6 kohdille. Siinä se pysyi kuin nakutettu.
Ei ole kyllä mitään hinkua tuosta Avensiksesta toistaiseksi luopua, halvimmalla taidan päästä jos käyn kysäisemässä mitä maksaa vakkarin asennus tuohon ja ennen ensi talvea asennutan lämppäriin sisähaaran. Valmis paketti muuten kaksine hyvine renkaineen, seuraavaan huoltoon 8500 km ja koirankuskaus vermeet valmiina. Kaikki pelaa kuten pitää ja esim. kytkin-ja vaihteisto toimivat kuin ajatus. Mikään ei oikein tämän päivän reissulla häirinnyt. Mutta, ettei aika käy pitkäksi, niin sivusilmällä voisi vilkuilla vastaavaa automaattilaatikolla ja 1.8 tai 2-litran koneella ja Sol-varusteilla, jos sattuisi joku oikein sopiva tulemaan tarjolle. Jos tässä Avensis-kannassa pysyisi, voisi tuohon rinnalle ostaa vaikka halvan takaveto Hiacen puiden ja muun sälän roudaukseen. Kehitellään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634