Kai se täytyy sitte uskoa
Mulla seisoo taas ajotietokonees seka-ajon myötä 5,3 joka pyöristyy kutakuinki 5,6 kun ajotietokone ei osaa yksinkertaista laskutoimitusta tehdä oikein. Tuon päälle vielä matkamittarivirhe (ah, tulee ikävä femmaa, jossa mittarin sai Techillä näyttämään oikein), jonka jälkeen kulutus nousee vielä sinne kuuden tietämille, kun niinkin yksinkertainen värkki kuin matkamittari näyttää sekin väärin. Toisaalta se viimeinen mittarivirheen korjauslasku on sinänsä "turha", että harva sitä tuntuu laskevan. Toki se on itselleen valehtelemista (aika rankasti jopa), mutta vertailukelpoista dataa haaliessa se n. 5% matkaheitto on enemmän kuin vakio.
Mutta takaisin itse autoon. Ajelin toissapäivänä myös vesisateella ja sadetunnistin on luokattoman huono. Yks kaks lakkaa pyyhkimästä vaikka kuinka olisi pisaroita. Nyt tunnistin on herkimmällä, mutta samaa ongelmaa. Mitä iloa automatiikasta, joka pysähtyy viiden minuutin jälkeen? Ei se Saabeissakaan (OG9-5, NG9-3) täydellinen ole, mutta huomattavasti parempi.
Äänieristyksistä on paljon porukka marissut, mutta mun mielestä toi on ihan ok. Kuitenki sateella ovet kuulosti siltä kuin vesi tulis jo sisään ja katossakaan ei vissiin fylliä ole, kun kuulosti ajaessakin hyvin pellikattomaiselta talolta koko romu
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Noh pieniä ongelmia nuo, aivan se ja sama. Ei se niin kovametelinen auto ole kuin porukka yleisesti poraa. Ja talvetki ku ajaa ainoilla oikeilla talvirenkailla eli nastattomilla, niin nastojenkaan ropinaa ei tarvi sietää.
Seuraava haukku tulee kuljettajan penkin muistista. Tai sen puutteesta. Joo, penkki kulkee, mutta peilit ei. Miksi ei? Muistit saa avainkohtasiksi ynnä muuta turhaa paskaa, mutta peilit on ja pysyy paikallaan.
Sitte seuraava on ne penkin säätönamiskat. Saabeis ne on penkin etuosassa, Opelissa melko takana. Ei näe ei, pitää kopeloida b-pilarin ja penkin väliin käsi luonnottomaan asentoon. Jos vielä takin taskussa on jotain tupakka-askia suurempaa, niin tuskaa tuottaa. Hierontanappi on etummaisin, sen jo muistaa ulkoa, mutta aina sama säätö silti.
Erehdyin myös käyttämään sähkölaseja. Neki napit on takana. Siis tosi takana. Ei käsi taivu niihin, ja penkki on sentään täysin takana. Miksei ne ole ovessa edessä niinku kaikissa muissa autoissa? Tai kuten Saabeissa, siellä keskikonsolissa, jossa käsi muutenkin lepää. Mikse ne pitää änkeä oveen ylinpäätänsä.
Radion napit on kans niin saatanan kaukana, että jos mankalla haluaa tehdä jotain muuta kuin säätää volumea, niin ei meinaa ylettyä. Lisäksi vihaan kosketusnäyttöjä yli kaiken, mutta onneks iso osa toimminnoista käy fyysisillä hantaakeilla.
Radiosta päästään 2010-luvun helmeen: handsfree. Jos ostan Kiinasta eurolla handsfreen korvaan, voin naittaa siihen 10 puhelinta ja ne toimivat yhtä aikaa. Mutta ei Opelin LG:ltä tilaamassa paskassa. Voin naittaa usean puhelimen (työ+oma), mutta aina kun haluan vaihtaa sitä niin pitää mennä sen KOSKETUSNÄYTTÖHELVETTIVALIKON kautta vaihtamaan puhelin. Spotify tulee omasta luurista, työpuhelimeen puhun päivät muuten. Illalla taas en tarvi työpuhelinta. Todella kätevää, v*tun fiksua. Toinen on sitte se, että omassa puhelimessa on dual sim, joka aina soittaessa tietenki kysyy kumpi sim. Noh, LG päättää siten, että ei soita ollenkaa. Eli pitää kuitenki hakata puhelimesta soitto sakkojen pelossa.
Tulikohan sitä vuodatettua tarpeeksi... On se hyvä auto. Otetaan lyhyesti ja ytimekkäästi hyvät puolet:
+Öljyt edelleen maksimis vaikka 4 tkm kolkuttaa jo vaihtovälillä
+Penkit. Aivan taivaalliset Saabin naurettaviin räpellyksiin verrattuna
+Auto toimii edelleen, törmäysvarotin ei ole huutanut ekan päivän jälkeen ja radiokaan ei ole mystisiä boottailuja toista kertaa tehny
Nyt on tullut se ongelma, että aamuisin laitan penkinlämmittimen päälle ja hieronnan vilkastuttamaan pintaverenkiertoa. Kuukaudessa musta on jo tullut niin vaativa, että pohdin lähinnä, että seuraavassikin autossa pitää sitte olla hierova penkki
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)