Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kuinka jonnea on laittaa led-bar keulalle? Tos on susipaskat valot ja jo perjantaina pitäs ajaa yötä vaste. Pimeää on... Ongelma oli tiedos jo autoa tilates, mut en viittiny satsata tonnia vain vähän parempiin ledeihin, koska nekää ei pärjää edes faceliftaamattoman femman halogeeneille.
No niin tai näin, kattelin keulaa tänää ja siä ei oo metallia missää. Paras valoteho tulis xenon-kattiloilla, mutta niitä ei viittis nostaa konepellin yli. Konepellin rakenne on semmonen, et sen sisäpuolelle sais tehtyä telineen, joka tulis sit puskurin ylämuovin ja konepellin välistä ylös. Eli tosi-jonne laittais 2x50cm led-bar keulalle
Noi ledit nyt on täyttä paskaa, siitä ei pääse mihinkää. Mut ei viittis niitä 25cm kattiloita nostaa niin korkeelle...
Viime syksynä mulla oli Audin keulalla tällänen
Toi oli laadultaan kunnon kiinapaskaa. Makso jtn 70e, valasi suoraan edestä ja puitten latvat. Radiokaa ei kuulunu toi päällä. Tällä kertaa tulee merkkivalo jos jotain lediä tulee...
No niin tai näin, kattelin keulaa tänää ja siä ei oo metallia missää. Paras valoteho tulis xenon-kattiloilla, mutta niitä ei viittis nostaa konepellin yli. Konepellin rakenne on semmonen, et sen sisäpuolelle sais tehtyä telineen, joka tulis sit puskurin ylämuovin ja konepellin välistä ylös. Eli tosi-jonne laittais 2x50cm led-bar keulalle
Noi ledit nyt on täyttä paskaa, siitä ei pääse mihinkää. Mut ei viittis niitä 25cm kattiloita nostaa niin korkeelle...
Viime syksynä mulla oli Audin keulalla tällänen
Toi oli laadultaan kunnon kiinapaskaa. Makso jtn 70e, valasi suoraan edestä ja puitten latvat. Radiokaa ei kuulunu toi päällä. Tällä kertaa tulee merkkivalo jos jotain lediä tulee...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ja sitte se xenonien The Holy Grail
Jonne-bar olis maltillinen 159e per pötkö. Ei tolla rahalla xenon-kattiloita saa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Soitin LänsiAutolle, ja kuulemma konehuoneen latauspisteestä saa ottaa virtaa lisävaloille. Akkuun ei saa koskea, mutta toi kytkentäpaneeli on ok siitä liittimestä, johon laturiki kytketään. Omaa lisävalosarjaa ei ollu (vrt Saab ja Volvo).
Seuraava ongelma oli ohjausvirta niin, ettei auto herjaa tai syty palaan. Soitto Erikoistekniikalle ja he myivät mulle saatanan kalliin boksin, joka haistelee johdon päältä ohjauksen.
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 050120190/
Tos on tietty se hyvä puoli kans, että auton omia johtoja ei tarvi katkoa. Lähinnä siis jos vaikka auto menee rikki, niin en ole koskenut auton johtoihin ja ryöstän virtaa vain latauspisteestä, josta huollon mukaan saa virtaa lisävaloille ottaa. Mukavempi sitte perustella omia kytkentöjä kun joku 5000e maksava aivoboksi koitetaan maksattaa asiakkaalla, koska lisävalot.
No niin tai näin, koska ohjausrele vei budjetista norsun mentävän aukon, niin piti valita halpa ja hyvä. Eli Biltema.
Nuohan loisti (tai siis edeltäjä eri numerolla) TM:n testissä muinoin ja nyt niitä on hehkutettu Bilteman mukaan jossain Autobildin testis tms. Niin tai näin, nuo makso 28,X e/kpl. Kaksi leveellä kuviolla olevaa (ref 37,5) ja yks kapealla kuviolla oleva (ref 50). Ihanan laitonta, toisaalta auton pitää pysähtyä tien näkyvällä osuudella, joten laitonta se hirvenki kans kolistelu on. Nykyään kaiken voi perustella oman lapsen matkustusturvallisuudella, joten mikään ei mee jonneilun piikkiin
Jälkeenpäin ajatellen kaks ref 50 olis varmaan ollu fiksuin valinta, mut meni jo. Oon aina halunnu kolme lamppua keulalle, nyt mä ne saan. Ja nois Bilteman kaaviois ei oo lux-rajoja merkattu, joten vaikea noista koko totutta on arpoa. Plus jos se ref 50 on sitte korkeussäädös tosi tarkka, niin tuottaa tuskaa kun perä elää omaa korkeuttaan kuorman mukana.
Isällä on Hiaces kaks Bosch Rallye 225:ttä ja nehän on ne valojen valot. Ei oo edes xenoneja kii ja kyllä niillä näkee. Sitä en muista, että onko 100 W polttimoilla, ainaki joskus oli. Eiköhän noiki riitä. Jos ei, niin voi laittaa 100 W polttimot, tosin umpiot on muovia. Toinen on sitte lykätä xenonit sisään. Mut mennään 55 W halogeeneillä ensin. Mukavan viuhkan tuolla saa kun laittaa laitimmaiset leveät kuviot vähän harittamaan ja keskimmäisen kapeemman sitte sitä keskiosaa valasemaan.
Se on viä vähä arvotus, et miten nuo asentaa siihen rekkarin taakse, mutta kai se parilla tukiraudalla onnistuu. Nuo kolme muoviämpäriä painaa yhteensä vähemmän kuin yks Boschin rautamöhkäle yksinään
Seuraava ongelma oli ohjausvirta niin, ettei auto herjaa tai syty palaan. Soitto Erikoistekniikalle ja he myivät mulle saatanan kalliin boksin, joka haistelee johdon päältä ohjauksen.
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 050120190/
Tos on tietty se hyvä puoli kans, että auton omia johtoja ei tarvi katkoa. Lähinnä siis jos vaikka auto menee rikki, niin en ole koskenut auton johtoihin ja ryöstän virtaa vain latauspisteestä, josta huollon mukaan saa virtaa lisävaloille ottaa. Mukavempi sitte perustella omia kytkentöjä kun joku 5000e maksava aivoboksi koitetaan maksattaa asiakkaalla, koska lisävalot.
No niin tai näin, koska ohjausrele vei budjetista norsun mentävän aukon, niin piti valita halpa ja hyvä. Eli Biltema.
Nuohan loisti (tai siis edeltäjä eri numerolla) TM:n testissä muinoin ja nyt niitä on hehkutettu Bilteman mukaan jossain Autobildin testis tms. Niin tai näin, nuo makso 28,X e/kpl. Kaksi leveellä kuviolla olevaa (ref 37,5) ja yks kapealla kuviolla oleva (ref 50). Ihanan laitonta, toisaalta auton pitää pysähtyä tien näkyvällä osuudella, joten laitonta se hirvenki kans kolistelu on. Nykyään kaiken voi perustella oman lapsen matkustusturvallisuudella, joten mikään ei mee jonneilun piikkiin
Jälkeenpäin ajatellen kaks ref 50 olis varmaan ollu fiksuin valinta, mut meni jo. Oon aina halunnu kolme lamppua keulalle, nyt mä ne saan. Ja nois Bilteman kaaviois ei oo lux-rajoja merkattu, joten vaikea noista koko totutta on arpoa. Plus jos se ref 50 on sitte korkeussäädös tosi tarkka, niin tuottaa tuskaa kun perä elää omaa korkeuttaan kuorman mukana.
Isällä on Hiaces kaks Bosch Rallye 225:ttä ja nehän on ne valojen valot. Ei oo edes xenoneja kii ja kyllä niillä näkee. Sitä en muista, että onko 100 W polttimoilla, ainaki joskus oli. Eiköhän noiki riitä. Jos ei, niin voi laittaa 100 W polttimot, tosin umpiot on muovia. Toinen on sitte lykätä xenonit sisään. Mut mennään 55 W halogeeneillä ensin. Mukavan viuhkan tuolla saa kun laittaa laitimmaiset leveät kuviot vähän harittamaan ja keskimmäisen kapeemman sitte sitä keskiosaa valasemaan.
Se on viä vähä arvotus, et miten nuo asentaa siihen rekkarin taakse, mutta kai se parilla tukiraudalla onnistuu. Nuo kolme muoviämpäriä painaa yhteensä vähemmän kuin yks Boschin rautamöhkäle yksinään
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
mul ois joutilaana h7 led polttimot.
jos ei halogeenien kanssa halua leikkiä
jos ei halogeenien kanssa halua leikkiä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kiitos tarjouksesta. Mitotan sähköt 100 W polttimoille, mut alotan esteks ihan vaa 55 W halogeeneillä. Jos ne ei riitä, niin sitte arvon joko halvat 100 W tai suoraan xenonit. En mä lelu-ledien kans halua leikkiä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
nää oli kirkkaammat ku halpis xenonit. syttyy nopeammin ja ja ja .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Olikos noi 7" vai 9" versiot? Ainakin isommat on varsin hyvät kuvioltaan.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^^Joo ei niitä Deal Extremen kympin xenoneita enää ikinä mun autoihin. Turha vaiva. Ledit vois olla ok, mut TM:n ~vuoden takanen testi osotti, että ehkä ei viä niitäkää. Ja ei se xenonien hitaus lämpösenä haittaa, toisaalta sitäki saa edelleen nopeutettua ylimitottamalla ballasti.
^9". Tietenki. Mikä toi kysymys edes oli? Kun asennetaan riviä rumia lisävaloja, niin tehdään se sit kerrasta niin, ettei kukaan luule niitä ulkonäön takia asennetuks Oliko sun kokemus niistä 37.5 vai 50 referenssin omaavista? Toisaalta mulla on molempia, joten molempien hyvät puolet pitäs tulla samas kaupas...
^9". Tietenki. Mikä toi kysymys edes oli? Kun asennetaan riviä rumia lisävaloja, niin tehdään se sit kerrasta niin, ettei kukaan luule niitä ulkonäön takia asennetuks Oliko sun kokemus niistä 37.5 vai 50 referenssin omaavista? Toisaalta mulla on molempia, joten molempien hyvät puolet pitäs tulla samas kaupas...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Mulla oli 37.5 referenssillä. Ne oli halogeeneillakin ihan hyvät mutta kun sinne sisään mahtui 70w slim ballastit ja 45w cnlight polttimot niin laitoin toki sellaiset. Maailma valaistui
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Hyvä tietää, että en turhia sitte asentanu Xenonit noihin sitte napsii nopsaa kun tarve vaatii.
Kerrataas nyt ensin mitä TM on tän ruoskan valoista mieltä:
Eli surkeat halogeenit ja surkeat ledit. Onneksi mulla on noi Bilteman kattilat. Vähänkään älyllisempi olis tietty ottanu Biltemasta ostoskoriin sen kolmen valon telineen. Mä lainkuuliaisena ajattelin, ettei sellasta tietenkään voi olla valikoimassa, koska kolmen valon patteristo on vähän nounou täällä sarvikuonojen maassa.
No ei se mitään. Suurinta rautaa päälle, ettei vaan tärrästä. Pienempääki olis ollu romuläjäs, mut otin tota isompaa, koska äijä.
Vähä reikiä.
Taittelua Astran muotoihin.
Kasa kaikkea randomia ruuvia, että jos edes joku tarttuis muoviin hyvin
Noih.
Tässä kohtaa toi raudan paksuus kostautu. Ei saa lukkoprikkaa väliin. Onneks apinamomentti korvaa sellaset ja samalla se putkiki menee sen verran lyttyyn, että kierteet on koko matkalta käytös. Ja tiesuola varmaan kyllä hoitaa sen lukituksen sit viimestään syksyn ekoilla pakkasilla.
Toihan heiluu niinku, noh heiluu mitä heiluu, mut tukirautoja aloin värkkään harjanvarresta.
Vähä taivuttelua ja itseporautuville ruuveille paikat.
Sit tonne ruuvilla kii.
Eihän se luonnannu. Uusi yritys, kun se harjaki tuli pätkittyä jo eli reikäpannasta pihdeillä taiteillen hieno profiilissa oleva metallipötkylä.
Se tommoseen rautaan kii.
Noih, viiksekäs auto.
Noh, eihän sekää toiminu. Sit löyty viä yks harja palasteltavaks eli uus yritys.
Niinku noin.
Ja lopulta näin.
Sehän ei oo takaa millää kii, vaa kiristää valopakettia taakse suhtees niitten omasta kiinnityksestä. Nyt tuntuis toimivalta, mutta pitää varmaan joku syksyinen ilta tehdä parempi isän pajalla, jossa on värkkiä ja työkaluja.
Maskin irrottamalla sais vaikka mitä hienoa. Se oliki jo 90% irti, mutta sitte loppu luovuus kesken. Ei viitti rikkoa. Saa sen tuostaki aukosta pultattua kun sopivat palikat vaa askartelee. Siä on se pystyrauta, jossa on reikiä, niin siihen kun hitsailee raudasta sellasen talikon näkösen härdellin eli rauta jokaseen valoon ja pultilla kii siihen auton pystyrautaan, niin tulee hyvä. Tai ainaki parempi kuin nyt, vaikka voi toiki toimia.
Pistin perussuuntauksen nyt silmämääräsesti ja vatupassilla mitaten hieman alas suuntaus. Takakontis kulkee usein roinaa tai isoja koiria, niin mieluummin niin.
Kaikessa rumuudessaan niin onhan toi nyt ihan hemmetin äijä patteristo muuten niin siron auton keulalla. Pienet ledit on joittenki city-poikien touhua, nää on valot isolla Veellä
Huomenna tai viimestään ylihuomenna pitäs sähköt tehdä. Siihen nyt ei kauaa mee. Muutama juotos ja ehkä yks rele, jolla sammuttaa toi keskimmäinen valo ratsiaa varte. Tosin sitte pitäs kaapeleitaki vetää kabiiniin, eikä kyl millään jaksais
Kerrataas nyt ensin mitä TM on tän ruoskan valoista mieltä:
Eli surkeat halogeenit ja surkeat ledit. Onneksi mulla on noi Bilteman kattilat. Vähänkään älyllisempi olis tietty ottanu Biltemasta ostoskoriin sen kolmen valon telineen. Mä lainkuuliaisena ajattelin, ettei sellasta tietenkään voi olla valikoimassa, koska kolmen valon patteristo on vähän nounou täällä sarvikuonojen maassa.
No ei se mitään. Suurinta rautaa päälle, ettei vaan tärrästä. Pienempääki olis ollu romuläjäs, mut otin tota isompaa, koska äijä.
Vähä reikiä.
Taittelua Astran muotoihin.
Kasa kaikkea randomia ruuvia, että jos edes joku tarttuis muoviin hyvin
Noih.
Tässä kohtaa toi raudan paksuus kostautu. Ei saa lukkoprikkaa väliin. Onneks apinamomentti korvaa sellaset ja samalla se putkiki menee sen verran lyttyyn, että kierteet on koko matkalta käytös. Ja tiesuola varmaan kyllä hoitaa sen lukituksen sit viimestään syksyn ekoilla pakkasilla.
Toihan heiluu niinku, noh heiluu mitä heiluu, mut tukirautoja aloin värkkään harjanvarresta.
Vähä taivuttelua ja itseporautuville ruuveille paikat.
Sit tonne ruuvilla kii.
Eihän se luonnannu. Uusi yritys, kun se harjaki tuli pätkittyä jo eli reikäpannasta pihdeillä taiteillen hieno profiilissa oleva metallipötkylä.
Se tommoseen rautaan kii.
Noih, viiksekäs auto.
Noh, eihän sekää toiminu. Sit löyty viä yks harja palasteltavaks eli uus yritys.
Niinku noin.
Ja lopulta näin.
Sehän ei oo takaa millää kii, vaa kiristää valopakettia taakse suhtees niitten omasta kiinnityksestä. Nyt tuntuis toimivalta, mutta pitää varmaan joku syksyinen ilta tehdä parempi isän pajalla, jossa on värkkiä ja työkaluja.
Maskin irrottamalla sais vaikka mitä hienoa. Se oliki jo 90% irti, mutta sitte loppu luovuus kesken. Ei viitti rikkoa. Saa sen tuostaki aukosta pultattua kun sopivat palikat vaa askartelee. Siä on se pystyrauta, jossa on reikiä, niin siihen kun hitsailee raudasta sellasen talikon näkösen härdellin eli rauta jokaseen valoon ja pultilla kii siihen auton pystyrautaan, niin tulee hyvä. Tai ainaki parempi kuin nyt, vaikka voi toiki toimia.
Pistin perussuuntauksen nyt silmämääräsesti ja vatupassilla mitaten hieman alas suuntaus. Takakontis kulkee usein roinaa tai isoja koiria, niin mieluummin niin.
Kaikessa rumuudessaan niin onhan toi nyt ihan hemmetin äijä patteristo muuten niin siron auton keulalla. Pienet ledit on joittenki city-poikien touhua, nää on valot isolla Veellä
Huomenna tai viimestään ylihuomenna pitäs sähköt tehdä. Siihen nyt ei kauaa mee. Muutama juotos ja ehkä yks rele, jolla sammuttaa toi keskimmäinen valo ratsiaa varte. Tosin sitte pitäs kaapeleitaki vetää kabiiniin, eikä kyl millään jaksais
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ei tippunu valot ainakaan ekana päivänä. Selasin Motonetin nettisivuilla kasan sähköosia ostoskoriin ja jossain kohtaa kuin salama kirkkaalta taivaalta mieleen juolahti tämmönen:
Tollanen semisti lelu lisäpalikka tuli taannoin ostetun miniruuvarin kylkeen. Oli jopa tallella! Ostin sitte motonetistä niitä 4 e/pari maksavia säätörautoja pari pussia ja eikun ruuvailemaan puskuripalkin ja syyläripaketin väliin
Noih. Tällä puolella osu vanhaan reikään, toisella piti tehdä uus kylkeen. Ihan sama...
Keskimmäisen valon sai noitten muovien välistä tuettua alkuperäseen tukiraudan ruuviin.
Sit toisella puolella taas itseporautuvalla pelliruuvilla kii.
Vähän eilen tuli ylimääräsiä kirosanoja sanottua, ehkä pari harjaaki pääty turhaan roskiin, mutta saimpahan yrittää tehdä ite. Nyt paketti on niin tukeva, et ei tärrää kovemmassakaan rallissa
Motonetistä tuli joku 40 e edestä osia, sit noi valot makso sen 90e plus valorauta reilu kymppi, matkahuollos on se ohjainboksi odottamassa noutajaa. "Satasen lisäpitkistä" tuliki yhtäkkiä kolmen sadan lisäpitkät
Tollanen semisti lelu lisäpalikka tuli taannoin ostetun miniruuvarin kylkeen. Oli jopa tallella! Ostin sitte motonetistä niitä 4 e/pari maksavia säätörautoja pari pussia ja eikun ruuvailemaan puskuripalkin ja syyläripaketin väliin
Noih. Tällä puolella osu vanhaan reikään, toisella piti tehdä uus kylkeen. Ihan sama...
Keskimmäisen valon sai noitten muovien välistä tuettua alkuperäseen tukiraudan ruuviin.
Sit toisella puolella taas itseporautuvalla pelliruuvilla kii.
Vähän eilen tuli ylimääräsiä kirosanoja sanottua, ehkä pari harjaaki pääty turhaan roskiin, mutta saimpahan yrittää tehdä ite. Nyt paketti on niin tukeva, et ei tärrää kovemmassakaan rallissa
Motonetistä tuli joku 40 e edestä osia, sit noi valot makso sen 90e plus valorauta reilu kymppi, matkahuollos on se ohjainboksi odottamassa noutajaa. "Satasen lisäpitkistä" tuliki yhtäkkiä kolmen sadan lisäpitkät
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Onnittelut lopputuloksesta!!
Ja nyt toivotaan että tulisi syyspimeät pikimiten, intiaanikesää siis odotetaan: kuumaa ja pimeää
Ja nyt toivotaan että tulisi syyspimeät pikimiten, intiaanikesää siis odotetaan: kuumaa ja pimeää
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kiitos! Kokemuksesta tiän et väpättäviä lisävaloja on hirveä katsoa. Todella raskasta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nyt sitten rohkeasti julki käyttökokemukset A) miniruuvarista, B) kulmapalikasta. Ovatko hintansa väärtejä? Näyttää meinaan siltä että voisi joissain paikoissa olla ihan näppärä. Kuinka ahtaaseen väliin tuo normaalilyhyen meisselipalan kanssa sopii, ts. paljonko on mittaa palan kärjestä kulmakuvun huipulle?JP_Vette kirjoitti: Tollanen semisti lelu lisäpalikka tuli taannoin ostetun miniruuvarin kylkeen. Oli jopa tallella! Ostin sitte motonetistä niitä 4 e/pari maksavia säätörautoja pari pussia ja eikun ruuvailemaan puskuripalkin ja syyläripaketin väliin
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Vehje on 46mm paksu ilman kärkeä ja mun kärjen kans 59mm. Päätyosasta 55mm kärjen kans.
Tota palikkaa pystyy pyörittään myös muihin kulmiin. Sit on semmonen lisäpalikka, joka siirtää ruuvarin akselia sivuun eli saat ruuvattu "lattiaa vaste seinää".
Kokemus ysikymppimutkasta: ei hajonnu itseporautuvien pelliruuvien kans.
Kokemus ruuvarista ylinpäätänsä: on saanu sikaa ja tullu ruuvattua 60mm pitkiä puuruuvejaki. Kuumenee ja saa sikaa, mut on kestäny. Sitkeä peli.
Tää ruuvari on luokkaa viis vuotta vanha et uudemmat lienee vääntävämpiä ja ehkä jopa pienempiä. Makso taannoin paljo, mut aika paljo tolle on kaikkea pikkuhommaa, jossa rehti akkupora on turhan sohlo.
Tota palikkaa pystyy pyörittään myös muihin kulmiin. Sit on semmonen lisäpalikka, joka siirtää ruuvarin akselia sivuun eli saat ruuvattu "lattiaa vaste seinää".
Kokemus ysikymppimutkasta: ei hajonnu itseporautuvien pelliruuvien kans.
Kokemus ruuvarista ylinpäätänsä: on saanu sikaa ja tullu ruuvattua 60mm pitkiä puuruuvejaki. Kuumenee ja saa sikaa, mut on kestäny. Sitkeä peli.
Tää ruuvari on luokkaa viis vuotta vanha et uudemmat lienee vääntävämpiä ja ehkä jopa pienempiä. Makso taannoin paljo, mut aika paljo tolle on kaikkea pikkuhommaa, jossa rehti akkupora on turhan sohlo.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09