TSuni kirjoitti:Kyllähän se öljy vaikuttaa lirulta lämpösenä koneesta ulos laskettaessa jos verrataan sitä purkissa olevaan kylmään öljyyn joka koneeseen tyrkätään. Minkälaista lirua se öljy, tuorekin, koneessa on kun lämpötila on siellä jossain 100 asteen kieppeillä, sitä ei ole kukaan näkemässä.
Sitä vaan, että kannattaako aistinvaraisilla havainnoilla öljyn paksuudesta pitää mitään painoarvoa... Näitä öljyvääntöjä kuvaa harvinaisen hyvin punttipiireissä tuttu termi "broscience"
Kuka huomaa, kuka ei. Itse on tullut vaihdettua aika monta kertaa öljyt ja eri merkkisiä ja laatuisia öljyjä.
Kyllä sen huomaa jos öljy on huomattavan ohutta kun loppuliruja pohjatulpan kautta päästelee,
varsinkin jos öljy ei ole kovin kuumaa. Verrata voi vaikka siihen jos on käyttänyt tai ei huuhteluainetta.
Sellanen huomio kun käytin kesäöljynä Lidlin myymää 15W-40 mineraalia,
niin se ei mennyt vaihtovälillä liruksi, vaikka mineraalit ilmeisesti helpommin leikkaantuvat tms.
Ilmeisesti perusöljy oli niin paksua..
Mulle on ihan sama, antaako joku sepustuksilleni mitään painoarvoa.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.