Äkkiä ne ostohousut sitten sai jalkaan, kun sellainen fiilis tuli. Itse asiassa, neljä tuntia siitä kun soitin uuden perheenjäsenen edelliselle omistajalle Vantaalle, auto oli omassa pihassa ja kauppa tehty.
Ekat 40 km on nyt ajettu kun käväisin pojan hakemassa kaupungilta, sitä saatiin mitä haettiin, niin kuin nojatuolilla ajaisi. Letkeää, leppoisaa kyytiä. Täytyy käydä hakemassa Fredrikssonin lakki jostain, niin sopii kokonaisuuteen.
Tosta alkaa yhteinen taival
Varusteisiin kuuluu myös automaatti-ilmastointi, tässä tyyliä reilun 20 vuoden takaa
Nojatuolilla ajaessa ei viitsi hämmentää turhaan
Voimaakin pitää olla, mutta ei kuitenkaan saa liioitella
Pimeä pääsi yllättämään, joten parempia kuvia tulee jossain vaiheessa
Ovien alareunat, muut luukut, helmat, lokarien reunat, 100% ruostevapaat. Ainoa ruostepaikka löytyi 5-6 cm matkalta oikean etuoven etureunasta, jossa on maalin alla pientä kuprua. Pysyy hoidolla kurissa vielä vuosia. Pohja kaipaa suojausta ja sitä on tulossa, jahka pääsen naapurin juttusille.
Jarrut on kunnostettu hiljan joka nurkkaan, öljyt juuri vaihdettu laatikkoon ja moottoriin, muitakin kuitteja ym. löytyy vino pino, mukana kuitit mm. ensimmäisistä huolloista vuodelta 1997. Aika lailla räpeltämätön, alkuperäinen Suomi-yksilö. Takuluukussa on vielä alkuperäinen Toyota Itäkeskuksen hyväkuntoinen mainostarra. Sähköantenni pörrää sisään ja ulos, mitä pidän aika uskomattomana.
Laatikko on huomattavasti sivistyneempi verrattuna Mersun lootaan, olemassaolon huomaa, mutta ei häiritsevästi. Yritetään lähipäivinä tutustua tarkemmin, mm. pesun ja myllytyksen muodossa. Viikonlopun ennuste vaikutti lupaavalta, katsotaan josko onnistuisi aloittamaan Hiacen ja vetämään Camryn kertaalleen läpi.
Auto on toki 20-vuotias, naarmuja ym. käytönjälkiä on, mutta ei tässä uutta oltu ostamassakaan. Sisältä erittäinkin siisti, penkit hienossa kunnossa jne. Kaukokeskuslukkoa tuossa ei ole, vanha Toyotan tyyppivika, eli takelteleva kuskin ovenlukko nosti päätään heti kättelyssä. Pitää testata, mikä kolmesta avaimesta toimii parhaiten ja tokeneeko lukko puhaltamalla ja öljyämällä. Jos ei, niin sitten tilaan uuden, rahalla siitäkin selviää.
Isoin puute autossa on se, että lohkolämmitintä ei ole. No, Hiace on muutenkin ykkösauto talveen, joten senkin kanssa pärjää. Jos talvi on samaa luokkaa kuin pari edellistä, niin eiköhän Camryllekin vapaapäivien ajokelejä riitä. Olisiko nyt käynyt niin, että minulla on ensi vuoden kesä-auto jo tässä !?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634