https://www.tokmanni.fi/ford-formula-f- ... 0000434/dp
Eikös tuossa nyt ole sitten paremmat luokitukset? (Vai menikö se niin, että ACEA + isompi numero on parempi, kuin ACEA + pienempi numero
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Koska se, mikä on yhdelle moottorille erinomaista, on toiselle moottorille luokatonta kuraa. Erilaiset moottorit tarvivat öljyille erilaisia ominaisuuksia, joten öljyjä tarttee olla erilaisia.Saabatti kirjoitti:Miksi tuon pitää olla noin hankalaa? Eikö vois olla joku asteikko 1-10 paskasta erinomaiseen?
Yksi juttu josta ainakin kannattaa olla perillä: Monia kulumisen estoa parantavia lisäaineita on jouduttu öljyistä poistamaan sen takia, että suojeltaisiin pakokaasun jälkikäsittelyjärjestelmiä saastumiselta. Ainakin dieselien kohdalla puhutaan "low SAPS" -öljyistä. Ennen tuli tilattua ZDDP-lisäaineita eBaysta vanhoihin autoihin, mutta nykyään saa kunnon lisäaineilla olevaa öljyäkin klassikkoautoihin.Saabatti kirjoitti:Miksi tuon pitää olla noin hankalaa? Eikö vois olla joku asteikko 1-10 paskasta erinomaiseen? Kaiken maailman kirjainsymboleita ja salatiedettä.
Noh, ei se auta kun opiskella.