RMH kirjoitti:Bridgestone Made in Russia valmitetaan Nokian yhteistyönä. En osaa sanoa onko jopa sama tehdas. Bridgestone omistaa Nokian yrityksestä aikamoisen siivun.
Kyllä DOT:tien perusteella Venäjällä paistetut Hakka9:t ja Bridgestonet tulee samalta tehtaalta.
Hakkapeliitta ysiä paistetaan sekä Suomessa että Venäjällä.
Tulipa luettua tuo testiselostus lehdestä tänäaamuna. Aika ohkaiseksi on mennyt TMn rengastestien tekstiosio. Pelkkää yleismaailmallista selostusta rengastekniikasta, ei mitään rengasmallikohtaisia kommentteja. Lähinnä dataa löytyy sitten taulukoista ja loppuarvostelusta jokaisen rengasmallin kohdalta.
Eipä tuo testi oikein mitään uutta kuluttajille tarjonnut, jos on lukenut viime vuosien testit tuloksineen läpi.
Testistä jos hiukan soveltaa ominaisuuksia nykyisiin eteläisen Suomen vähälumisiin ja vetisiin talviin, niin sieltähän voi huomata, että parhaiten pärjäsi kokonaisuutena huonoin Kumho. Itsellä kun tulee 80-90% kaikesta ajosta motaria on tuo Kumho ollut todella toimiva rengas kohtuulliseen hintaan.
Nastarenkaaksi hiljainen ja mukava ajettava. Tottakai jos ajatellaan kokonaisuutta siten, että otetaan kaikki mahdolliset kelit huomioon, niin parempia löytyy. Mutta ainakin omasta mielestä ei kannata tuijottaa vain kokonaistulosta, vaan ottaa sieltä niitä itselle tärkeimpiä ominaisuuksia ja niiden pohjalta valita renkaat.
Pahimmat vänkääjät tosiaan sujuvasti unohtaa että eri osa-alueitten pisteitä voi painottaa omien mieltymysten mukaan.
Oulun seudulla kun rannikolla ollaa tuntuu että kelivaihtoehtoina on joko sula asfaltti tai liukas jää. Pitäisi siis löytää rengas joka olisi hyvä ajaa paljaalla asfaltilla mutta omaisi vähintään hyvän jääpidon. Tuolla perusteella conti tai yokohama olisi oikea valinta.
Viime talvi mentiin 15" hankookeilla jotka löysyyttä lukuunottamatta olivat oikein hyvät renkaat. Ensi talvi mennäänkin 16" bridgestone blizzak spike-01:llä jotka ei oikein pärjänny testeissä mutta tuskin noilla pahasti lipsuttelee.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
Tai sit tekee kuten minä, eli menee 100% hinta edellä. Noi Kormoran Snowpro:t on paskat renkaat kautta linjan, jos ei äijä ja auto oo yhtenä kappaleena talven jälkeen, tiedätte mistä syy löytyy. Mielenkiintoista kyllä, meneekö Camryn huimat ajo-ominaisuudet vallan pilalle moisilla vai eikö persdyno huomaa yhtikäs mitään. Ainakin vesikelin ominaisuudet ovat parin löytämäni testin mukaan suorastaan olemattomat, ehkä en sitten loskapaskassa nojaa mutkiin sitäkään vähää mitä ennen. Varsinaiset talvi-ominaisuudet ovat ihan ok:t, mutta surkeat arvosanat kuivan kelin ja etenkin märkäkelin ominaisuuksista. Luvassa on (varovaista) empiiristä tutkimusta. Onneksi Camryn laatikko on pappavälityksillä, joten tasaiset ja sutimattomat lähdöt ovat tuolla lahnalla todella helppoja, jopa Kormoraneilla
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Yritin taas kovasti taivutella itseäni ostamaan edulliset renkaat. Hankookilla oli sopivan hintaista nasta- ja kitkarengasta kohtuu hyvällä testimenestyksellä. Tilasin sitten kuitenkin Continentalin Viking Contact 6:set SC kolkkiin. Testien perusteella ei pitäisi mennä valinta metsään ja yhden talven ajoin aikanaan käytetyillä CVC5:lla joista jäi kyllä varsin hyvä maku. CVC6 205/50R17 kokoisena 525e toimituksineen 1001renkaat.com, molemmat hankookit olisivat olleet vähän päälle satkun halvemmat kierrokselta.
Femman alle tulee aurauskulmien pilaamien eturenkaiden tilalle 2kpl uutta Hankookin iPike RS:ää, se 130 nastainen versio.
Nykyää vaikea valita itelleen hyviä renkaita kun testit on vääristettyj ja laaturengas merkeilläkin on runkovikaisia kumeja. Continentalin icecontactit jokainen rengas oli runkovikainen ja nastat kulunu pois vaikka pintaa reilusti.
Kaverilta ketä touhuu renkaiden kanssa haukkui nokian renkaat paskoiksi tulee usein runkovikasia vastaan, kiina/halpakumit ei taas jäällä pidä jos testejä uskomista.
Ihmiset ketä ajaa vain kaupungissa 10km matkan ei varmasti tarvitse sen ihmellisempiä kumeja, haasteelliseks tuleekin ku ajaa kaupungissa, maantiellä ja motarinopeuksissa ja pitoa pitäisi löytyä lumella sekä jäällä.
Ex- Saab 9-5 2.0t -99Biopower stage 1 By Nappe Yamaha FZR600 Streetfighter
Cruor kirjoitti:
Femman alle tulee aurauskulmien pilaamien eturenkaiden tilalle 2kpl uutta Hankookin iPike RS:ää, se 130 nastainen versio.
Ensiliukkaita odotellen niin pääsee raportoimaan.
Tuo 130 nastainen Hankook on tosiaan eri versio tästä renkaasta. Tuossa on käsittääkseni se "+" merkintä lisätty mikäli on enemmän nastoja. Olisikohan ollut 170 kpl.
En tiedä myydäänkö Suomessa rengasliikkeissä näitä pelkkiä RS -versioita juuri ollenkaan. Netistä tilattuna "se vaara" on ilmeinen. Jonkun testin mukaan ero oli jäällä kai aika merkittävä. Itse kun ostin n. vuosi sitten niin ne oli nämä RS+ -versiot ja myös kauppias asian toi esille. Hyvä ja rehti toiminta siis, eikä ole ollut renkaassakaan valittamista. Varsinkin kun olen voinut sitä verrata Nokian Hakka7:aan, mikä on hyvä rengas edelleen.
Nuo Bridgestonen kitkat haukuttiin näemmä löysiksi ja huonopitoisiksi asfalttiajossa. Saapa nähdä miten paskat ovat koossa 215/50/17, tuliko säästettuä väärässä paikassa kun sellaset menin ostamaan
No työmatka-ajossa ainakaan ei ole mitään hätää Bridgestoneilla, rajoja haettaessa on ehkä eri. Normaali etelän talvikelillä eli vesisateessa riittää kun ajaa auton raiteille... Menee kuin juna, jollei ole poikkeuksellisen kapea/leveä.
No ei se talvi nyt ehkä noin huono ole, mutta masentaa ainainen pimeys ja vesisade mikä kohta alkaa ja loppunee vasta tammikuussa kun tulee lunta.
Mutta renkaista, sarja Nokianin nastoja tulee, mutta 8 vai 9? Satkun hintaero/sarja 205/60r16 koossa. Ei ole vielä ollut yhtään kasia, pitäisköhän hypätä yli. Seiskat on kahdessa vielä hyvät, ostettu pari vuotta sitten.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Laitoin tilaukseen pari sarjaa Sava Eskimo stud:eja 1001renkaat.comista, kun hinta oli taas heilahtanut alaspäin. 185/65-15 57,36€/kpl. Yllättäin tuli sähköpostiin suomen postin seurantakoodit. Aiemmin ollut dpd.
Jännä nähdä mikä on käytännön ero uudella Savalla ja +5v. vanhalla Goodyear ultra grip extremellä Sellaisilla tuli viime talvi ajettua ja ne menee alle nytkin yhteen autoon. Sama rengashan sen pitäisi olla.
Olisi talvirenkaitten ostoaika ja tarvitsisin konsultaatiota koosta. Mitäs on jengi täällä suosinut 16" alujen kanssa? 205/55 R16 taitaa olla se originelli koko 2005 malliin, mutta miten tuon painoluokan kanssa? Kumpi on koettu wagonissa paremmaksi, 91 vai peräti 94? Olisi tarkoitus laittaa Goodyear Ultragrip Ice Arcticit koska hyväksi todettu jo nykyisillä gummeilla.
Muita kokovaihtoehtoja 16 tuumasena?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687 (ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi