Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 3865
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja VKe » Ti Maalis 13, 2018 22:41

JP_Vette kirjoitti:jos auto on noin nätisti ajettu pöpelikköön, niin ei sitä enää viitti rikkoa

Kyllä oli nätisti ja siististi väistetty 8O , wau!

Saa muuten aika monta ihmishenkiä pelastanutta väistöä käydä läpi, eikä silti löydä toista yhtä nättiä ja siistiä suoritusta.

Rohkeita kaapelimiehiä, kyllä. Olivat varmaan teräsmiehiä?
9-3 '99 ja '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Maalis 14, 2018 08:11

^^Ei varsinaisesti hidastunu, mut jotenki tuntu, et yllättävän pitkään pysty miettimään, et "paina ny stna kaasua" vaikka tiesiki, ettei se työmiesten kohdalla (ainoaa oikeaa vauhtia eli) mateluvauhtia edennyt vastaantulija alta pääse pois millään.

^Nojuu tuuria matkassa. Kun sitä puukuvaa nyt jälkikäteen tulkkaa, niin autohan pysähty sivuttain kun lunta oli pyörän ja puun välis. Eli 20 cm eteen tai taa, niin olis kylki nojannu puuhun :lol:

Pahoittelen sensuroituja tekstejä ja kuvia. Mä sitä harrastan aika paljo tällä foorumilla, mutta mieleni niin pahoitin eilisestä, että piti sensuroida tälläkin kertaa. Näin yleisellä tasolla kommentoiden kun tiealueella työskentelyyn annetaan lupa, niin niissä tuppaa olemaan tiukat rajoitukset työajoista (harvoin saa ruuhkassa tehdä hommia), sään ja kelin huomioimisesta (sentti sohjoa ja taivaan täydeltä lisää on yleensä "huono ja liukas keli"), liikenteenohjauksesta pysäytyksineen jne. Keksikää nyt kaikki, mitä turvallisuusintoilijat niihin keksii laittaa.

Lopputulema on siis se, että minä niin mielini pahoitin ja minä ajoin vain tietä pitkin, jolla joku "ammattimiesten ryhmä" teki töitä muun liikenteen seassa.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95
Tunturi Maxi '72

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7459
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja V.J.S » Ke Maalis 14, 2018 10:04

Sohjo on kyllä semmosta, että siinä ei auta mikään tieliikenteessä laillinen rengas. Vähän riippuu kuinka paljon sohjoa tiellä on, mutta yleisesti ottaen about 60km/h jälkeen katoaa kaikki pito, jos sohjopatja on "koskematon" eli siinä ei ole edellä menneen uria mitä seurata. Nuo urat ne pikkuteillä vasta pahoja sitten onkin, jos mutkassa tulee joku vastaan, niin yleensä se keskimmäinen ura on molemmilla sama, eli nokkakolarin välttäminen vaatii uralta sivuun ajamisen, jolloin mennään sitten vauhdista riippuen enemmän tai vähemmän pulkkana jonkun matkaa. Siihen vielä sopiva kallistus tiehen, niin tarkkana saa olla.
Ylivoimaisesti vit**umaisin tienpinta kyllä ajaa tommonen sohjo.
-Ville #1572,
-Skeida Octavianus Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Quattro -01 TipTronic (RE85), status: Ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Maalis 14, 2018 13:03

Se on kyllä totta. Eikä nää leveät nykyrenkaat ainakaan auta asiaa. Varmaan joku kuuppa sirkkelinteräpyörillä lukkojarrutuksineen kaivautuu sohjon läpi paremmin kuin moderni tietokonehärveli leveellä tassulla (noh, 205 tässä autossa).
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95
Tunturi Maxi '72

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2121
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja tsaarela » Ke Maalis 14, 2018 13:44

Niin, mitä ihmettä nyt sitten sattui, kun piti ihan sensuroida?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, Sonett III -73
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Maalis 14, 2018 13:52

Väistin tiellä työskennellyttä työryhmää penkan puolelle. Vaihtoehdot oli nokkakolari vastaantulevan kans, pari ruumisautoa tai sitte rehdisti lumipenkan avulla jarrutus. Lopputulema oli kolmella puhelulla ja yhdellä sähköpostilla se, että mun kaskovakuutusta ei tartte käyttää ja marmorilla katotaan tuliko autoon vaurioita (lähinnä alustan osat, pellit ja puskurit). Loput asiasta jääkööt mun ja parin yrityksen väliseksi. Mut mallikkaasti hoitivat, kun alle 24h onnettomuudesta homma on paketis hallinnollisella tasolla!
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95
Tunturi Maxi '72

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2121
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja tsaarela » Ke Maalis 14, 2018 15:01

Hyvä, ettei käynyt hullummin.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, Sonett III -73
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

hei9n
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja hei9n » Su Maalis 18, 2018 12:34

Sivutaan otsikkoa kolmella sylinterillä.

Huihai lähestyi pyytämättä kirjeellä. Kohdennettua markkinointia näköjään. Olivat oikein valmiiksi laskeneet hyvityksen vaihtoautosta(huono).

Tutkailin pikaisesti että litrainen manuaali i30 wagon metallivärillä ja LED-valoilla ilman mitään herkkuja 26.189,- (ilman talvirenkaita, tietenkin)
Kuka hemmetti näitä autoja oikeen ostaa :?: 120hv, 120co2 ja huikea 11,4sek. 0-100 ja hinta yli 26teur!!

Jos Astran hinta tai hyvitys on joskus harmittanut tai huolettanut niin voit aurinkoisesti hymyillä kun Hyundai ajaa vastaan. :D

Korjaan: vakioherkkuna lämmitettävä ratti, toisaalta etuparkkitutka puuttuu (joku vois olla tästä kyllä onnellinenkin)
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Su Maalis 18, 2018 15:00

i30 on seitsemän vuoden takuulla. Rajotuksena (ainaki nettisivujen mukaan) vain alustan osat. Mun ajolla siis 560 tkm sais tuupata pelkällä öljynvaihdolla plus kuluvalla kamalla. Jos maahantuojalla ei oo pientä pränttiä, niin eihän toi nyt niin paha ole vaikka co2 onkin vähän ysäritasolla? :D
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95
Tunturi Maxi '72

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

patse
"Saabisti"
Viestit: 1834
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja patse » Su Maalis 18, 2018 19:32

Special price, only for you my friend saabisti :!: :D

Minä katselin tällaista.
i30 Wagon 1.4 T-GDI 7DCT fresh plus 25 390€ Bensaturbo 140hv Automaatti co2 120g & 0-100km/h 9,5sek
Pasi #1047
Utan SAAB Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76

hei9n
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja hei9n » Ma Maalis 19, 2018 08:11

Ei löytynyt voimia selata noin pitkälle, mutta huomattavasti parempi vastine rahalle. Toimituskulut ja metallivärihän tuosta hinnasta 25.990,- vielä puuttuu.

Omituinen käytäntö huihailla ettei tuohon sitten saa lisää varusteita kuten ledivaloja edes rahalla.

Edit: manuaali ilmastointi, automaatti ei irtoa edes rahalla.
Viimeksi muokannut hei9n, Ma Maalis 19, 2018 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ma Maalis 19, 2018 08:17

Auto on nyt Levorannalla tutkittavana. Muistan kuin eilisen sen, kun hokasin Fiestan olevan E Mersua parempi kuskin tiloiltaan. Tätä viestiä kirjotan uudesta Inkusta ja sekä Astras että Corsas on kuskilla väljemmät tilat. Sinänsä ihan hyvä, että Inkku-kuume loppu niinku seinään :mrgreen:
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95
Tunturi Maxi '72

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

hei9n
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja hei9n » Ma Maalis 19, 2018 08:46

Kokeile huvikses 1.5T 165 ja kerro minkälainen oli :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ma Maalis 19, 2018 09:53

Täytyy joku toinen kerta koittaa. Pyörät suuntasivat ja olivat toleransseissa jo valmiiksi. Lapun mukaan kyllä silti jotain tekivät, tai ainaki tökkivät renkaita sen verran, että saivat laskuttaa myös säädön tarkastuksen lisäksi.

Auto oli muuten ok. Suosittelivat roiskeläppiä, kun on vissiin kiveniskuja helmois. Noh, sanoin et kato mittarilukema (74tkm), kerro se neljällä ja mieti, et jaksanko :lol:

Pesetin autonki, ettei tuu raporttiin mainintaa tarkastamisen mahdottomuudesta.

Kuva

Tos kun "vahaus" on loppusuoralla ja tuijottaa tota apsiapinaa silmiin, ei voi olla ajattelematta, että taas apinaa koijataan. Töis olis ollu kuumapesuri käytös ja saman "ruiskuvahan" olis voinu itekki ruikkia. Eikä olis maksanu juuri mitään.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95
Tunturi Maxi '72

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7346
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja AZP » Ma Maalis 19, 2018 12:01

JP_Vette kirjoitti:Auto on nyt Levorannalla tutkittavana. Muistan kuin eilisen sen, kun hokasin Fiestan olevan E Mersua parempi kuskin tiloiltaan. Tätä viestiä kirjotan uudesta Inkusta ja sekä Astras että Corsas on kuskilla väljemmät tilat. Sinänsä ihan hyvä, että Inkku-kuume loppu niinku seinään :mrgreen:

Isompi auto ei nykyään tunnu korreloivan isompien etupenkkitilojen kanssa. Varmaan logiikka menee niin, että kaikkia autoja ajavat kaikenkokoiset kuskit, joten pikkuautossakin pitää olla etupenkillä riittävä tilat. Pikkuautossa tingitään sitten taka- ja tavaratiloista, eli auto sopii sinkulle tai pariskunnalle, jolla matkustaa takapenkillä porukkaa vain satunnaisesti tai lyhyitä matkoja eikä ole isoa määrää tavaraa kuskattavana. Siitä edetään sitten isompiin autoihin siten että takapenkillekin mahtuu ja tavaratilakin alkaa riittää esimerkiksi koiraihmisille. Sitten se isoin S/A8/7-kokoluokka tehdään jo niin että siellä takana onkin jo mukavammat olot kuin edessä.

Takana on siis ne ajat, kun pienten lasten kanssa pärjäsi pikkuautolla ja autoa vaihdettiin isompaan sitten sen mukaan kun lapset kasvoi. Nykyisin sen suurimman auton tarvitsee kaikkein pienimpien lasten kanssa, kun pitää saada panssarivaunun kokoiset turvaistuimet takapenkille nenä taaksepäin.