Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2807
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Kesä 13, 2018 05:05

Mun Astras se on korviin asti kuuluvana satunnainen ystävä. Ja ei veto ei koskaan nyi. Eikä se lspi kuulu sisälle, ellei ikkuna oo auki.

Tolla Datsunilla kun ajo mutkasta ja mäkistä tietä sopivasti niin, että mäes aina kaasua ja alamäet moottorijarruttaen, nii pysty ajaan siten, että veto päällä oli aina, köhköh, melkonen meteli. Sopivasti oli siis kierrosalue 2750-3250 rpm ja kaasun käyttö agressiivista mutta ei kuitenkaan lappu lattias.

Tietty normisuhari ei aja noin korkeilla kierroksilla, kun oikeen ajotietokone näyttää vaihtamiskehotusta paljo aikasemmin, mut ennustan silti jännää tulevaisuutta noille koneille :D

Levoranta ei laskuttanukkaa Pulsarin käytöstä. Virallinen kanta oli, että kun laatikon selvittely jäi kesken, niin ei laskuteta. Stefan vaihtoivat, mut oli kuulemma niin ylhäällä, et öljyä ei tuu ulos vaihtaes. Eli en saanukkaa uusia öljyjä ilmaseks :(
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1535
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja Cona » Ke Kesä 13, 2018 09:59

Ilmeisesti tuo on vaan noiden tiettyjen 1.0 ja 1.2-litraisten (3-pyttyiset?) vaiva?

Ainakaan tuosta mun Rellun (Nissan-johdannainen) 1.4 Tce-motista ei löydy juttua.
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2807
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Kesä 13, 2018 10:13

Neljäpyttynen se oli. En tiä Datsunien vaivoista, mut korva kertoo ja selkeä nykiminen vielä enemmän :D
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2807
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Kesä 13, 2018 15:34

Voi saatana tätä uuden auton tuskaa. Se *sensuroitu* on kyllä vihonviimenen paikka autojen osalta. Ne kädettömät tekee kytkimelle valohoitoa takuuna ja kehuvat tulleen kuntoon. No Levoranta selvittää. Ja osaavat selvittää. Eivät edes anna valohoitoa, vaan odottavat ammattilaisen paluuta töihin. Lopputulema: laatikkoon ykkös- ja kakkosvaihteen siirtohaarukat vaihtoon. Nyt hakevat Opelilta ennakkolupaa suorittaa tän kokoluokan takuukorjaus.

No se *sensuroitu* kädettömyys: Opelin ohjees/tiedottees/mitälie on suorat sanat, että jos nykii pakilla, etenkin ylämäessä, mutta eteenpäin pelaa aina. Eli 1:1 mun auton oireet. Sillä näemmä on väliä missä puljussa autonsa huollattaa, vaikka kaikilla on samat lähtötiedot :x
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ke Kesä 13, 2018 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja IC1970 » Ke Kesä 13, 2018 16:58

^Ainut hyvä asia mitä sun viestistä voi suodattaa on sana: Takuu.
Ford Focus Ecoboost 1.0 125hv Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Lexus LS 430 A-02
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2807
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Kesä 13, 2018 17:23

^Ja rivien välistä: saan sittenki ilmatteeks vaihteistoöljynvaihdon :lol: Ellei siä sit oo jotain päätyluukkua, josta homma hoidetaan. Tosin sit ne tuskin ennakkolupia kysyis Opelilta "isoon operaatioon".
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7656
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja AZP » Ke Kesä 13, 2018 17:24

Onko tiedossa onko tuo vika kovinkin tyyppivianomainen?

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2807
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Kesä 13, 2018 17:40

En kysyny. Opelclubfinlandin ketju on luettu joka viestin osalta ja aktiivises seurannas ollu yli vuoden ja ainakaa siä kukaan ei oo narissu. Ei myöskään Corsa E:n ketjus. Tosin se porukka ei osaa haukkua omia ostoksiaan, niin en siitä tekis johtopäätöksiä.

Yks on kans sitte se, että noita 5-lovisia on (Astran listalla) vain litrasis kun taas ocf:n foorumilla bensakuskit tuntuu olevan valtaosin niitä neloskoneellisia.

Levorannalta lupasivat olla yhteydes kun laskutuslupa saadaan. Täytyy sillon kysyä. Mut kai se jonkin sortin tyyppivika täytyy olla, kun oireet on tiedos ja niille on ratkaisu olemas. Muutenhan ne olis kaikki jo tehtaalta lähtien kunnos. Kulumisvika toi ei oo, kun tää on nykiny ensimmäisestä päivästä alkaen. Tai no ainaki viikosta. Ekan kerran tosin jaksoin takuuseen viedä vasta tammikuus ja sillon jätettiin mielikuva, et "se on kunnos".
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2807
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ma Kesä 18, 2018 18:54

:(

Kuva

Ei edes 100 tkm oo viä täynnä. Oikeesti. VMP. Jahka Levorannalta soitellaan laatikosta, niin saavat kyllä tänki kysyä, että kuuluuko ratin verhoilun näyttää puhkinussitulta 14 kk ja 95 tkm luovutuksesta.

Penkis ei oo viä havaittavis kulumaa tai ratkeilua saumois. Kai ne pitäs Nahkiksella käydä läpi, mut toisaalta jos tällä vaikka sen 400 tkm tuuppaa meneen, niin maksaako vaivaa. Toki sais tästä johki projektiautoon hyvät jakkarat. Jos vaikka modernisoittis viipan; agr-penkit ja kolmepyttynen pellin alle tahtaria kunnioittamaan :mrgreen:
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

patse
"Saabisti"
Viestit: 1842
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja patse » Ma Kesä 18, 2018 21:42

Pitääkin huomioida ratista kevyt ote, eikä hinkata sitä vaikka silittää tekis mieli, että Astra kehräis tyytyväisenä alla :lol:
Mitä lie keinonahan jäljitelmää. Oudon tuntuinen ens alkuun. Ihan kuin haperoa solumuovia. Tulee ikävä aitoa nahkarattia :roll:
Juu, Astralla ajellaan. Ainakin vielä iloisin mielin :)
Pasi #1047
Utan SAAB Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1535
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja Cona » Ti Kesä 19, 2018 11:48

Ottakaa ne teräväreunaiset timanttisormukset pois ajaessa, niin pysyy ratti hyvänä. :lol:
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2807
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ti Kesä 19, 2018 12:52

Toi (teko?)nahkaratti on lisävaruste. Oliskohan siinäki sit paremmin vaan päässy karvalakkivarusteisella, vai kestääkö siinä sit viä huonommin :roll: Toisaalta jokku ratit kestää, jokku ei. Kotona suulin päädyllä on 400 tkm tuupattu og900 hyvällä ratilla ja vastapainona mulla talvella ollees alle 200 tkm tuupatus Transiitis oli ihan järkyttäväs kunnos. Ja nopeesti toi Opelinki kuoriutuu, etenki ku risteyksis en aina pyöritä rattia, vaan luistatan kättä vaste jolloin toi purkautuu reunasta aina vaan isommaks.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1535
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja Cona » Ti Kesä 19, 2018 16:08

Taitaa nykyään suurin osa ns. nahkasisustoista olla vastaavanlaisia. Monien uudehkojen Volvojenkin laatuvaikutelma kärsii rikkinäisistä / kuluneista verhoilusta. :roll:

Toista se on esim. tuossa mun avossa. Ratti on muutamia ohuita jälkiä lukuunottamatta hienossa kunnossa ja esim. R-mallin Recarot on ikäisekseen siistit! 8)
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2807
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » La Kesä 23, 2018 11:26

Istuin eilen kunniapuheenjohtaja Lehtosen faceliftaamattoman 500+ tkm tuupatun femman kyydis ja siinä oli kuulemma alkuperäinen ratti. Ei mitään repsotusta ja näytti hyvältä. Miksei Opelissa voi olla vastaavaa?

Tätä ruoskaa ei oo "mekaanisesti" pesty viime syksyn jälkeen. Harjattomassa on kyllä käynyt muutamaan otteeseen ja kuumapesurilla ruiskin töis sillon tällön, mutta lisävalojen ja varotusvilkkujen takia en harjapesuun aja. Kaupunkielämä on joskus tämmöstä.

No niin tai näin. Juhannuksen kunniaks pesin ensin töis kuumapesurilla ja siitä sit aakkosten harjattomaan 15,90€ kusetukseen. Ei tullu kummemmaks kuin töis sutastu. Toki painesuuttimien jäljet näkyy.

Kuva

Eli sinänsä iso säästö, että jatkossa en enää harjattomaan vie. Ja harjallinenki on pannas. Mittarilukema on nyt 96 tkm, niin vois ottaa tavotteeks tuupata 300 tkm mittariin ilman pesuainetta. Yhtiökokoukses kyl sanottiin, et taloyhtiön pihas saa pestä autonsa, mut en viitti investoida letkukelaan kun tiän sen homman loppuvan heti kun joku osaa lukea miten se oikeasti menee.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4562
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja tetammi » Su Kesä 24, 2018 20:51

Ratin saa kyl kulahtamaan äkkiäkin kun autorempan jälkeen lähtee koeajol pesemättä käsiä, varsinki jarruneste on tehokas. Arvatkaa mistä tiedän...

Eiks sulla ollu kesikset kans contin ecot?
Ne näköjään rupee maatuun ku autoo seisottaa...

Kuvan meidän uutukaisesta kun on nyt seissy reilun kuukauden ajamatta... :mrgreen:
Kuva
Teemu paimiosta
#1266, KA 900T -97, KA 900T Cab -95 Teemun käyttöautoprojektit