Saab vastaan volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

9-5T kirjoitti:Joskus on käynyt Volvon osto mielessä jottei tarvitsisi pitää toista vehjettä pihahommia varten. Onneksi traktoreissa on halpa vakuutus
Kuva
Tarviikos niihin vakuutusta erikseen ollenkaan?!? Hölömöku oon nii pittää kysyä..
Foxbody turbo
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

vesapo kirjoitti: En huomannut siellä lähinnä typeryydeksi luokiteltavia vitsejä toisin kuin täällä.
Toivon ettei "vitsini" loukannut ketään kovinkaan pahasti, jos jotakuta kuitenkin "vitsit" kaivelee pahasti niin ei muuta ku YV: llä tieto niin poistan sitten omat juttuni sillä en halua aiheuttaa mielipahaa kenellekään.


Luulen että jos haluaa vain ja ainoastaan "totista tositietoa" niin kannattaa kysellä sitten maili-listalta, täällä kun nyt sattuu olemaan suurin osa huumorintajuista porukkaa niin väliin lipsahtelee noita vitsejäkin... :roll:

Ilman vitseja = foorumi kuolee, näin se vaan on 8)
Tosikoille tämä foorumi on varmaan paha ja ahdistava paikka.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

vesapo kirjoitti: Vitsejäkin on monenlaisia.....
Näi on. Ja huumorintajua. Jotkut on nauraa ittensä kuoliaaksi kun pekko aikamiespoika pierasee.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

vesapo kirjoitti:En tunne nimimerkin juttuja sen enempää, joten minun tarpeeni takia ei tarvitse poistaa yhtään mitään. Mikä on sitten kenenkin mielestä huumoria, on sitten eri asia. Minun kurttuotsaisuuteeni tai tosikkomaisuuteen voivat ottaa kantaa varmaan paremmin persoonaani tuntevat.

Vitsejäkin on monenlaisia.....

Eli threadin aloittajan kysymykseen toivottiinkin lähinnä vitsejä :?:
Jep, vitsejä on monenlaisia, joku tykkää toisista kun toinen taas ei eli täällä on suuntaan ja toiseen tätä "vitsailua", mutta kaikki on kuitenkin tehty "pilke silmäkulmassa" eli ei täällä minusta kovin ikävään sävyyn mitään/ketään parjata.
Volvonkin "haukkumis-vitsit" ovat silkkaa huumoria sillä kaikkihan tietää että onhan se volvo ihan asiallinen auto mutta koska ollaan saab-palstalla se "velvoittaa" hieman hakkumaan muita merkkejä :wink:

Luulen että ketjun aloittaja haki ihan asiallisia vastauksia, ja tulihan niitä muutama :D

En halunnut sanoa/antaa käsitystä että olet "kurttuotsa", enhän edes tosiaan sinua tunne joten sellaista en voi väittää, tarkoitin ihan vaan yleisesti että täällä on 30% jutusta jollain tavalla "vitsiä" ja jos sellaista ei siedä niin sitten lukeminen on tuskaa :?

Eiköhän me kaikki tänne mahduta juttuinemme jollain tavalla, eiks je :wink:

PS. Mun jutuissa taitaa olla pas*kanjauhantaa 85% joten niihin ei pajoa kannata tutustua, ajan hukkaa se olisi :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
tth78
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 11:42

Viesti Kirjoittaja tth78 »

Kiitos ja kumarrus vesapo:lle!!! Juuri tämänkaltaisia vastauksia hainkin ja kyllä, olen esittänyt saman kysymyksen myös volvolandiassa.

Perheessä on ollut useita saabeja, 90, 99 automatick, muutama 900 ja itselläni 9000 2,0i combi ja 9000cd 2,0 turbo autom. kaikilla varusteilla(mittarissa 497 341 km) ja viimeinen oli kertakaikkiaan mainio. Siksi siis kysely tänne koska halusin tietää että onko linja jatkunut vielä samana; kun olen kauhulla lukenut kuinka 9-3 on opeli ja 9-2 subaru!!

Suunnitelmissa on joko aivan viimeiset vm. 95-97 9000 tbo autom tai vast varusteilla 900. Myös volvon 850 kiinnostaa. ajotuntumaa on useista 700-sarjan volvoista ja kokemukset ovat kauhistuttavia, mutta uudet tuntuvat myyvän hyvin, joten täytyy niiden olla ainakin hiukan parempia kuin 700-sarjan laitteet.

Huumorin kukka on tosiaan kukkinut täällä ja niin pitääkin olla jotta harrastaminen säilyy mielekkäänä. Onneksi kuitenkin sekaan mahtuu myös asiavastauksia kuten em. vesapo!

Entisenä jenkkiharrastajana, nykyisenä bemaristina katson että huumori toimii osana foorumin toimintaa, puolison mielestä nykyinen "automme"
tosiaan lisää miehisyyttäni viidellä sentillä! ts. enpä tiedä onko niistä senteistä sitten loppujen lopuksi varaa luopua....!!

Summa summarum, kiitos kaikille vastaajille! Teistä on ollut apua vaihtoehtojen kartoituksessa ja tiedon hankinnassa.

Rauhaisat joulut kaikille!
Xsara 2.0 HDi 03
e36 318 iS coupe
9000 cd tbo
9000i
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

jariha kirjoitti:Tukholman liepeillä asuvat ystävämme ovat antaneet ymmärtää, että Ruotsissa Volvojen arvostus on todella suurta. Ovat käytettyinäkin arvossaan ja ostajat maksavat. Ystäväni valitsi käytetyn Mersun, kun oli mielestään edullisempi hankinta kuin Volvo???
No say. Opiskeluaikana olin taksissa pari kertaa täällä ku oli vähän "taskurahasta" pulaa ja huomasin, jumaliste et joku voi olla niin henkeen ja vereen volvisti. Ei menny millää Transporter-tilataksiin, piti kaverille tilata ihan varta vasten tolpalle Volvo taksiksi :?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kannattaa käydä sovittamassa useatakin kotteroa jos on ostamassa rahalla, vaihtaen saa omasta merkistä usein parhaan hyvityksen jos ei tee kauppaa monimerkkifimassa.
Olen ajelut nuoruudessani Opeleilla,Volvoilla,Chevyillä,Fiiulla,Lancialla ja Mercuryllä kunnes pääsin tonnarin kyytiin ja olin kerralla myytymies.
Kaikilla merkeillä on omat hyvät ja huonot mallit sekä ominaisuudet ja kannattaa selvittää päivitysasteet ennen valintaa.

Tässä tämän hetken vermeet:

Saab 9k turbo M86
Pontiac Fiero GTa 86
IKV-3 ''Kotka'' purjelentokone 66
Fournier RF4 moottoripurjelentokone 69
Wolfen Pup experimental-lentokone 85
Dethleffs Exclusive760 vaunu 89
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

..sen verran on pakko kommentoida tätä forumin roolia, että täällä toisaalta saa ihan asiallista tietoa, mutta toisaalta tästä on selkeästi muodostunut verkkoYHTEISÖ jonka elossa pysymiselle huumorilla on merkittävä osa. Ainakin itse tulen tänne usein toisaalta katsomaan mielenkiintoisia "substanssi"kirjoituksia, mutta toisaalta kyllä ihan lueskelemaan ja naureskelemaan jannujen toilailuille (tämä siis sanottuna Keke -tyyliin ÄÄRIMMÄISEN hyvässä mielessä).
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Kyllä Vesalla on -miehen tuntien- aina pilke silmäkulmassa ja asiallisia mielipiteitä. Ja kerrotakoon että itselleni ei ole paskankaan väliä mitä muut autoistani sanovat tai ajattelevat, itsetuntoni riittää kyllä ajamaan vaikka Ladalla :wink:

Ja (volvo)huumorista sen verran, että kyllähän sitä itsekkin tulee viljeltyä. Selviää esim. lukemalla allekirjoittaneen sivuilta kajakkini historia, jossa kyseinen merkki mainitaan eräässä "mittelössä" :lol: .

Sen verran on vielä kuitenkin sanottava aihetta sivuten, että itseä on kyllä aina ihmetyttänyt tämä Saab-Volvo vastakkainasettelu, miksi kummankin leirin kannattajat ovat niin "vihamielisiä" ja ehdottomia naapurin suuntaan??? Kun kuitenkin kaikki tietää, että hyviä ovat kummatkin ja loppupelissä hyvin saman oloisia kaikin puolin.
Mietin vaan, että kuinkahan moni ns. "tosiSaabisteista" ostaisi Volvon jos Saabia ei olisi olemassakaan, tai päinvastoin...?
Varmaan aika moni.

Loppuun siteeraan erästä (tätä foorumiakin) lukevaa Saabisti-ystävääni jolla on pihat täynnä Saabeja. Mies virkkasi kun kuuli että olin vaihtamassa autoa: "Jos et kerran osta Saabia, niin osta sitten edes Volvo!". :D
Niinpä...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tämä menee nyt hieman off-topicin puolelle, mutta menkööt.

Hyvä tiedonlähde eri merkkien saloihin ovat nämä TM:n ja Helsingin sanomien julkaisemat vikatiedot eri autoista. Niiden avulla saa jotain osviittaa kuinka yleisiä eri ihmisten viljelemät "tyyppiviat" ovat todellisuudessa. Usein näkee, että koko merkin laadukkuus lepää yhden yksilön varassa. Joku saattaa todeta etten ikinä osta volvoa, koska työkaverilla oli sellainen ja se oli jatkuvasti korjattavana. Toinen kehoittaa pysymään erossa opeleista, koska kummin kaimalla oli ongelmia ko. merkin kanssa. Tällaisten viestin perään tulee usein kommentteja "mun tutulla ihan sama homma" jne. Foorumi on kuitenkin aika suppea otos, jos ruvetaan vertailemaan eri autojen vikatilastoja vs. todellisuus. Vielä "kieroutuneemmaksi" touhu menee kun vertailu toteutetaan merkkikerhojen keskutelupalstoilla. Rohkenen väittää että tälläkin palstalla on enemmän saabin, kuin volvon kehujia. Puolueettomalla maaperällä esim sfnet.harrastusautot ryhmässä voi aiheesta syntyä syvällistäkin keskustelua. En nyt väitä ettei niin voisi käydä myös täällä, mutta todennäköisempää se ei ainakaan ole.

Minulle ainakin ratkaiseen auton ostohetkellä eniten sen ajan tarve. Eli auto etsitään sen perusteella, mitä tilanna vaatii. Jos seuraavan auton kohdalla ei saabin mallistosta löydy sopivaa, niin en epäröi hetkeäkään ostaa volvoa, bmw:tä tai jonkun muun merkin autoa, jos se sopii paremmin tarpeisiini. Jos jollakin on aikaa, niin valkaiskaa toki miten jostain henkilöstä tulee fanaattinen jotain automerkkiä kohtaan :?:
#1730
500whp.net member
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

9-5T kirjoitti:Joskus on käynyt Volvon osto mielessä jottei tarvitsisi pitää toista vehjettä pihahommia varten. Onneksi traktoreissa on halpa vakuutus
Kuva
:lol: :lol: :lol:
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Mutta silti oon sitä mieltä, että S70 on traktori. :)

Saab 9-3t
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Tällä hetkellä ajan Volvo 744 GL D24T:llä vm. -88 syystä että kilsoja tulee paljon ja vanha riisseli sopii opiskelijan budjettiin, jos ajomäärä olisi vähäisempi autoksi olisin todennäköisesti hankkinut vinokeula-satkun (kombi) tai tonnarin. Olen omistanut auton kaksi vuotta ja kilsoja on kertynyt tässä ajassa melkein 70 tkm. Auto on hyvä ja vakaa ajaa maantiellä, mutta talvella tuntuma ei ole yhtä varma kuin Saabilla, kuitenkin tod. hyvä. Liikkeellelähtö on Sapeliin verrattuna huumoria liukkailla keleillä (ei lukkoa). 110 hv riittää, mulla ei oo kiire. Remonttia ei ole tarvinnut pahemmin tehdä. Jarrut laiteltu, pohjaan pari paikkaa, ylivaihdeyksikkö aukastu ja O-renkaat uusittu, mittarit elää välillä omaa elämäänsä (valot vilkkuu ja neulat heiluu). Autoa on helppo huoltaa, tilaa on paljon, mutta kaikki paikat on jumissa(!) ilmeisesti ei ole suuremmin edelliset omistajat paikkoja aukoneet. Pultit napsuu sitä mukaan poikki, kun niitä yrittää availla... Mittarissa on nyt 513 000 km. Kone on rempattu 100 000 sitten.

Seuraava auto on joko Saab tai Volvo. Kokemukset Volvosta ovat olleet positiivisia ja vaaka on kallistunut pahasti Volvoon.
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Niin just. Mää tarkoitin, että huumoria sen Saabin ikkunasta nähtynä. Ite en henkilökohtaisesti välittäisi viipyä samassa risteyksessä montaa minuuttia sutien ja toivoen...
KariM
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 14:59

Viesti Kirjoittaja KariM »

tth78 kirjoitti: Myös volvon 850 kiinnostaa. ajotuntumaa on useista 700-sarjan volvoista ja kokemukset ovat kauhistuttavia, mutta uudet tuntuvat myyvän hyvin, joten täytyy niiden olla ainakin hiukan parempia kuin 700-sarjan laitteet.
Olin tuossa taanoin mukana kaverin autonhankintaprojektissa esiliinana. Lähinnä piti löytää tilaa ja luotettavuutta. Koitin esittää CS-tonnaria vaihtoehtona, mutta en alkanut sen suuremmin hehkuttamaan sen puolesta, kun ei kuitenkaan omia kokemuksia ole.

Sen sijaan kävimme katsomassa useita kasipätkäfarmareita, sekä yhtä 940classiccia. Tämä jälkimmäinen oli minulle aikamoinen pettymys; Olin aiemmin pitänyt sitä mielessäni sopivana nuorempana vaihtoehtona omalle takavetoiselle harrasteautolleni, mutta ehkäpä tuollaista ei tule toistamiseen ajettua. Vanhanaikainen sisältä (vm.98 ), laivamainen ajotuntuma, eikä juuri rynnännyt 2.0t -moottorilla. Sen sijaan 850 oli ihan positiivinen kokemus, nimenomaan ajotuntumansa puolesta. Tuntui paljon pienemmältä ja herkemmältä. En havainnut mitään oleellista suorituskykyeroa 140- ja 170-heppaisten versioiden välillä, laiskanpulskeita mutta kuitenkin riittäviä arkiajoon kummatkin.
Vastaa Viestiin