Katsastus jännitti!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Katsastus jännitti!

Viesti Kirjoittaja 900S »

Toissapäivänä kävin katsastuksessa ja tuli oikein pieni tuskahiki päälle, kun ajattelin sitä rahanmenoa, jos katsastusukko reppuu kaikista vioista/puutteista (katkaistut etujouset, etujarrulevyt aivan loppu, onkohan eturenkaissa yhtään nastaa, takavilkut maalattu punaisiksi...).
No, takavilkkuihin se kiinnitti huomiota:

Ukko: "Hetkinen, tässähän on punaset nää vilkut!"
minä: "juuuu, mut ei kai se mitään haittaa"?
ukko: " niiiin, no, joo, mää vähän kyl muistelin et Saabis olis keltaiset vilkut..." (ja tutki ja ihmetteli ja raaputti pintoja, mutta EI KÄSITTÄNYT että ne maalatut).
ukko jatkoi: " no, ne on sit vaan" ja rupes mittaamaan päästöarvoja

tulos: ajovaloja voisi vähän säätää ylemmäs :lol: :D :lol:

Pieni helpotuksen tunne, kun ajoin hallista ulos.
9-5 2,3t Wagon `06
saab900turbo
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900turbo »

Ne punaiset takavalot on kyllä ihan täysin lailliset...... paitsi pakki ei saa näyttää punasta...

Katteles esim. jenkki pelejä........ :?: :?: :?:
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Mut ei oo lailliset sit jos ne on itte värjätty. Joku heitti täälläkin varmaan joskus sen, et syövyttää sen värin sieltä muovikuoren sisäpuolelta pois ja värjää sit punaseks. Ja vieläkin näkyy E-merkinnät. Toimiikohan käytännös? Tosi vaikee sitä on ainakaan huomata kun väri on sisäpinnas :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

saab900turbo kirjoitti:Ne punaiset takavalot on kyllä ihan täysin lailliset...... paitsi pakki ei saa näyttää punasta...

Katteles esim. jenkki pelejä........ :?: :?: :?:
Aijaa? Joo onhan jenkeissä punaiset, mutta alkuperäisinä kylläkin. No, kai niitä sitten maalaillakin saa. Olen vaan luullut ettei saisi..
9-5 2,3t Wagon `06
saab900turbo
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900turbo »

Mimmi kirjoitti:Tehtaalta tulevat valot voivat olla tummennettuja, punaisia, tms ja ovat lailisia, kun on E merkintä (ja paperit mukana).
Joo joo, Mutta jos ja kun ne maalaa hyvin... :twisted:
Niin sitäpä ei hölmö 8O tiedäkkään onko ne orginal "kiinasta" tilatut vai maalatut. Varsinkin ku sieltä alta loimottelee E-hyväksyntä merkintä . :D

Arvelen, että syövytys ei onnaa.. :( :( Arvelen, että se väriaine on sekoitettu valu vaiheessa muiviseokseen :?: :?: :?:
Jarru on vauhdin surma!
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itellä oli kans katsastus 8.12. No onneksi tuli kuiteskin leima.Pikkasen valu kans hiki. :oops: Ilman korjaus kehotuksia läpi.Rekisteri kilven toinen valo oli vaan palanut. :roll: nolo.En jaksanut kiertää autoa ja kattoa palaako kaikki lamput. :) Mut paras kohta oli kun auto nostettiin ylös.. :lol: tuossa pieni lainaus keskustelusta..

kyylä: jaahas että tämmönen putkisto.. oot ite laitellu tätä.
minä: niin onko jotain vikaa?
kyylä: ei ei.mut tässä ei oo kattia. :lol:
minä: sanoin että katoppa pikkasen tarkemmin.tuossahan tuo olla mollottaa. 3" putkisto race katilla.
kyylä: mikä se muka tuo on!?
minä: se on katti.
kyylä: mistä sitä tommosia saa.
minä: kuule ihan oulusta tilaamalla.
kyylä: varmaan aika kallis.
minä: joo saihan tosta maksaa..
kyylä: sulla on muuten päästöarvot päivän enää voimassa
minä: ai onko!?en muka tiennyt. :wink:
kyylä: sun pitäs käyvä mittaan uudestaan lähipäivinä.
minä: joo ilman muuta. 8)

semmonen katsastus mulla.. :lol: jätin viriboxin paikalleen.Eihän tuo sen kummemmin alkanut mistään muusta kyseleen tai katteleen. 5 sekunttia katto konepellin alle.Ja onneksi se ei polkassu testi ajossa.Ei ois jaksanu alkaan selitteleen niitä kauheita suhinoita. :D imuäänet. :oops:
T16lucas
"Saabisti"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 19:39
Paikkakunta: Liminka city

Viesti Kirjoittaja T16lucas »

Moro, millä ootte maalaillu noita takavilkkuja???
dödöputelillä(spray) vai onko siihen olemassa jotain skäbädäm-maaleja...
Meinaan että noi punaiset t-vilkut ois aika hittipitoiset :)
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Musta on tainnut tulla pahasti keski-ikäinen, kun tästä punavilkkukeskustelusta tulee mieleen ainoastaan kulunut viisaus:
"Lapset tekee lasten töitä; paskantelee pitkin teitä"


Jos en ihan väärin muista niin, kokonaan punaiset takavalot (peruutusvaloa lukuunottamatta) pitää olla kytketty niin, että vilkutettaessa kaikki valot, parkki, vilkkku ja jarru (jos jarrua painetaan) vilkkuu samalla kertaa ja samaan tahtiin. On aika v-mäinen kytkeä toimimaan tuolla tavalla... ei toki mahdotonta, mutta en mä ainakaan viitsisi ruveta.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

ajn kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin, kokonaan punaiset takavalot (peruutusvaloa lukuunottamatta) pitää olla kytketty niin, että vilkutettaessa kaikki valot, parkki, vilkkku ja jarru (jos jarrua painetaan) vilkkuu samalla kertaa ja samaan tahtiin. On aika v-mäinen kytkeä toimimaan tuolla tavalla... ei toki mahdotonta, mutta en mä ainakaan viitsisi ruveta.
Vaikka kuin kytkisi, ilman erityismainintaa rekisteriotteessa ne on laittomat. Ja sitähän ei ihan helpolla tule saamaan. Valojen muuttaminen (=esim värjääminen, tummentaminen) taas on laitonta koska sen jälkeen ei voida todistaa enää että ne täyttävät ne vaaditut E-vaatimukset :)

MUTTA maalaus onnistuu hienosti esim. Motonetistä saatavalla punaisella vilkkujen värjäykseen tarkoitetulla sprayllä. Suosittelen (ainakin og900 combin) vilkkuihin mukaan ripauksen mustaa jota löytyy samasta hyllystä. Tässä oma suoritukseni (mustaa lipsahti liikaa):
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... ros&id=aaf
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Itseäni ja jännitti vähän katsastus tässä alkuviikosta, kun on autossa tummenetut lasit :wink:

Mistään ei sitten tullut sanomista onneksi :D
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

saab900turbo kirjoitti:
Joo joo, Mutta jos ja kun ne maalaa hyvin... :twisted:
Näin on. Olisi vielä pitänyt tuossa alkup. viestissä mainita, että ne mun maalaukset on hieman hätiköiden/huonosti tehty, eli niissä näkyy keltaista joissakin kohdissa hieman, mutta jos istuu silmien päällä niinkuin se katsastussetä, niin ei voi mitään. Täytyy sitten keväällä maalata paremmin... jos on aikaa 8)

heh ---->> Nainen on kuin purukumi. : Aikansa kun niitä kerää suuhunsa, joutuu auttamattaan hylkäämään koko läjän.. ja aloittamaan uudesta purkasta
9-5 2,3t Wagon `06
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

T16lucas kirjoitti:Moro, millä ootte maalaillu noita takavilkkuja???
dödöputelillä(spray) vai onko siihen olemassa jotain skäbädäm-maaleja...
Meinaan että noi punaiset t-vilkut ois aika hittipitoiset :)
Itse maalasin tökötillä minkä merkkiä en tähän hätään muista, mutta se purkki oli pirun pieni (voi loppua kesken. Itselläni meni koko purkki, mutta riitti kuitenkin), varmaan 10cm korkea ja se oli oikein tuohon tarkoitukseen soveltuvaa. Väri taisi olla tiilenpunainen.
hmmm... olisiko ollut joku dublic color-merkkinen tjsp.
9-5 2,3t Wagon `06
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Mimmi kirjoitti:Itse ei saa maalailla valoja.
Tehtaalta tulevat valot voivat olla tummennettuja, punaisia, tms ja ovat lailisia, kun on E merkintä (ja paperit mukana).
Heh, pilikunnu**intaahan tää on, mut eikös se e-merkintä paista sieltä alta vaikka niitä valoja maalaisikin :lol: .

Noh, itte söhräsin tonnarin takavalot 10% musta/90%lakkaseoksella, ja hyvin on mennyt virkamiesten kyyläyksistä läpi..katastuksessa kysy et onko maalattu.. sanoin et on ja siihen jäi se :D . Kertaalleen on ratsiassa kysyneet, onko lailliset tummennukset, ja sanoin et meni leimastakin läpi. Eipä jatkanut asiasta :) .
Foxbody turbo
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Mullakin on kevyesti tummennetut takavalot ja käytin auton viime tiistaina leimalla..ja hyvin meni läpi,ei ollut pirssissä mitään sanomista :P :P
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Jenkitkin käytivät jo 80 luvulla urheilullisissa autoissaan keltaisia takavilkkuja pappamallien ollessa punaisia. Pitäisköhän munkin maalata Fieron takavalot kun täytin 34 elokuussa... :wink:
Vastaa Viestiin