Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2755
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ma Syys 24, 2018 12:08

On kyl rujo ratti :D Toisaalta halpa tehdä ja lehtiarvosteluis varmaan sit ylistetty.

Oon morkannu K Astran sisämelua ja porukka aina sit ylistää Octaviaa paremmaks. Oon tänää tuntitolkulla istunu pari viikkoa vanhan Octavian takapenkillä, eikä tää kyl sen kummempi ole... Kai se on näitten halpojen C-segmenttiläisten kaupantekijäinen, ei sen dramaattisempi.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7442
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja AZP » Ma Syys 24, 2018 20:53

JP_Vette kirjoitti:Koeistuin GS Inkus ja ei kyl taas Berlingo nappaa yhtää.
Johtunee siitä, ettet varmaankaan ole istunut uudessa Berlingossa :mrgreen:

Mutta ei huolta, uusi Berlingo on koeajettavissa loka-marraskuun vaihteessa Citroën-kauppiailla kautta maan. Siihen asti voin suositella nykyisen mallin koeistumista, jotta voi sitten pohtia että tätäkö ne muka vielä on uudessa mallissa parantaneet? :wink:

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2755
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Pe Syys 28, 2018 16:47

Ei saisi verrata näin, koska olosuhde-erot, mutta:

-Kulutus uusilla renkailla, viimeiset/ensimmäiset/kaikki 12 tankkausta 5,76 l/100km

-Kulutus vanhoilla renkailla, viimeiset 12 tankkausta 5,40 l/100km

Uusilla renkailla on myös kylmää keliä, uusilla on ajettu melkolailla samaa vauhtia, pl. pari motarivetäsyä. Toisaalta viimeset tankilliset on pienempi keskinopeus eikä ilmastoinnin tuomaa rasitusta... Vastaavasti myös hellerasitus ilmastoinnissa on läsnä vanhoilal renkailla, ei uusilla. Uudet on nyt 0,15 bar pienemmillä paineilla kuin vanhat, ajotietokoneesta katottuna. Noilla yleistyksillä kuitenki 0,00594 €/km kulutusero.

Yhdes melko keskihinnan alapäätä edustavas liikkees hyvin kulutusta kestävät Misukan Energy Saverit olis maksanu 548 € töineen, eli 168 € enemmän kuin nää ei-niin-ekot. On niitä halvempiaki, mutta Misukoitten kulutuskestävyys tuntui olevan erinomainen, joten siksi vertaus siihen.

Tuolla kulutuserolla kalliimmat ekorenkaat olis maksanu ittensä takasi 28283 km jälkeen. Ei ehkä suuri ero, mutta ero kuitenkin.

Voihan se olla, että nää ei-ekot kestää 80 tkm auton alla ja lasku menee uusiksi, mutta tällä näkymää seuraavaksi ostan kyllä jotkut muut. Vaikka ne Misukan Energy Saverit.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7442
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja AZP » La Syys 29, 2018 10:04

Mitkäs nää nyt oli nää ei-eko-renkaat?

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2755
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » La Syys 29, 2018 10:39

Bridgestone Turanza ER300. Polttoainepistoolin kuvan vieres tais olla E, ellen väärin muista. Misukat taas A tai B.

Edit: luokituksis B -> E on 0,31 l/100km lisää kulutusta. A -> E taas 0,45... Nythän kulutusero on noilla 12 tankkauksella 0,36 l/100km, eli ei ne sit ihan hatusta ole lätkitty.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4454
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja Risto » La Syys 29, 2018 17:16

Onhan noissa laskelmissa huomioitu uuden renkaan suurempi halkaisija?

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2755
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Su Syys 30, 2018 10:27

No nyt kun puheeksi otit, niin ei ole sitä huomioitu.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1018
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja Maikki » Su Syys 30, 2018 14:11

Noi ER300:t tuntuu olevan aika kestävät renkaat, hyvät ajaa ja hyvä pito märälläkin.
9000 CSE Jubilee -97

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2755
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ti Loka 09, 2018 19:51

Hyvä kuulla, voi hyvillä mielin sit ajella ens kesän loppuun saakka :D

Auto oli 120 tkm huollossa marmorilla. Tällä kertaa alla oli se kauan himoitsemani Qashqai, jotta tiedän, miltä tuntuu kuulua valtavirtaan.

Kuva

Jokanen tietty ajaa millä ajaa, mutta henkilökohtasesti en voi ymmärtää, että miten ihmeessä tollanen voi pitää kärkipaikkaa myyntitilastois :roll: Ihan jäätävää paskaa.

Moni kritisoi Astran kaistavahtia, joka siis rehdisti kääntää rattia, mutta itse kun nyt kolmatta kertaa ajelin kaistavahdillisella Datsunilla (aikasemmat Pulsar ja Micra), niin ei niis Datsunin kaistavahdeis kyllä ole mitään järkeä. Pieni piippiippiippiip kuuluu ja se siitä. Ei herätä, ei kuulu radio kovalla jne. Eli jos nukahdat rattiin niin joko ihmettelet mikä piippaa tai et herää ollenkaan. Sama homma puhelimen näpyttelys. Tai sätkän käärimises. Tai nenän kaivamises. Tai missä tahansa, jossa tietokone haluaa puuttua ajolinjaan. Eli aika turha varuste. Astran on toimiva, silloin kun sattuu kaistaviivat tunnistamaan. Ainut poikkeus on leveäkaistatiet, mutta sielläki selviää ajamalla keskellä kaistaa niinku muukki maalaisjuntit.

Huollos vaihtui samalla myös peruutustutkaan anturi (taas saa hajota piippailuun), vyö ja ratti. Kyllä kelpaa, niinku uuden auton olis ostanu :P

Kuva

Kuva

120 tkm huoltohan on pitkän ja turhan listan lisäksi:
-tulpat
-moottoriöljyt + suodatin
-ilmansuodatin
-raitisilmasuodatin

Eli Tampereen Metroautoa lainatakseni siihen "vaihdetaan kaikki". Ei siis mikään saabistin normiremontti männänrenkaista kaasuläppään, vaan ihan "vaihdetaan kaikkI".

Normaalihinta 400 €, nyt tarjoukses vain 320 €. En ole tarkemmin tutustunut osien hintoihin, mutta tulpat maksaa eBayssä reilu 20 €, öljyt taitaa olla Motonetis 35 €, suodattimen saanee kympillä, raikkarille ja koneen suodattimelle laskettakoon 50 €. Eli 185 € jää harrastajalle lapaan tunnin työstä. Normaalihinnalla 265 €. Okei, menee siinä kaksi tuntia, kun pitää ne osakki hakea kaupasta.

Mutta joo. Sovittu hinta, ei lisätöitä. Mainitsin viä erikseen, ettei "turhaa paskaa kuten takalasinpyyhintä". Opelifoorumilla kun joku oli raportoinut senkin kuuluvan johonkin huolto-ohjelmaan :roll:

Luottavaisin mielin siis olin liikenteessä. Kuitenkin tuli tekstari, että ottivat vapauden vaihtaa jarrupalat taakse. Tietenki tiedustelin uteliaana, että kuka saa laskun, kun takuuehdoissakin lukee, että ei ainakaan sen piikkiin mene. No ei sitte lopulta vaihdettu. 110 € olisi pitänyt maksaa. Ei turhaa vääntöä, mutta vähän vitutti.

Huollosta noukkiessa tietenki selasin check listin ja vararenkaan ilmanpainetarkistuskohdassa oli "ok". Kyselin uteliaana, että onko mahdettu kattoa kun takakontissa on ämpäritolkulla öljysoraa, lapio, metrin vesuri, jätesäkillinen roskia... Et ku laiskuus voi helposti iskeä sen romumäärän nähtyään. Vähä hekotellen vastasi, että jos siinä ruksi on kohdassa ok, niin on se sillon varmaan tehty.

No ei siinä, avaimet käteen ja autolle. Siä sitte selasin, että mistä tulikaan maksettua kun oli oikeen erittely. Sovittu hinta oli 320 € ja siinä pysyttiin, siinä ei valittamista.

Kuva

Tuo 0,5 l jäähdytysnestelisäys kyllä pistää silmään. Tarkistan jäähdytysnesteen viikottain ja se näytti samalta sekä perjantaina että tänään. Eli tältä.

Kuva

Autolla on ajettu kahden tarkistuksen välillä Nokia - Sastamala - Nokia. Voin olettaa, että huomenna on lohko kuiva, jos se tolla matkalla syö puoli litraa vettä suuntaansa. Se on ihan ok roikottaa kaikkea paskaa laskussa ja väittää tehdyksi, mutta ei sekään olisi väärin, että jos mitään ei ole tehty niin mitään ei myöskään laskulla eritellä. Sovittu hinta 320 €, miksi sinne pitää keksimällä keksiä töitä? Coltin pajalla lisättiin ekassa huollossa vettä tehtaan vajaatäytön jäljiltä ja sen jälkeen pinta on ollut tasan se mikä se on. Jos se nyt yhtäkkiä sitä hukkaa, niin ei lisääminen sitä vuotoa korjaa :roll:

Mua niin rupes vituttaan tää pelleily, että vannoin tän olevan viimenen takuunalanen auto. Tähän kesään on sattunu pelkkää paskaa ja harmia. Kerran tuli öljyt auton alle. Pelkkää vaivaa ja vitutusta aiheutti seki. En vain vieläkään tiedä, että kenelle siitä pitäisi vitutus purkaa. Ei ainakaan itselle. Rengasliikkeet vetää kaiken sellaseen momenttiin, että ei varmana saa renkaita tien päällä vaihdettua. Ja aina kun rattiin kosketaan, niin ratti on vinossa. Niinku nytki. Hihasta heittäisin, että boorin verran vinossa.

Kuva

Ihan sama mitä teettää, niin aina saa jälkikäteen ruikuttaa. Volvon ruuvaamisen takia täytyy taas huomenna pitää pekkasvapaa, jotta pääsee taivasalla ropaan vanhaa paskaa. Ei sekään kivaa ole, mutta siinä sentään ei tartte sataslappusia kantaa jollekki, jotta saa itselle vain vitutuksen.

Sitäki olen pohtinut, että olenko minä vain paska asiakas, joka tilaa Ladan ja odottaa Mersua. Voihan se olla. Vai johtuuko se vain siitä, että ainakin luulen tietäväni autoista keskivertoasiakasta enemmän. Ja sitte olen kuitenki aavistuksen nuuka, eikä jaksais aina maksaa turhasta. Pitäis varmaan vaan tyytyä ruikuttamaan nurkassa paskaa elämää ja julmaa maailmaa, mutta ei se auta, jos perusluonne on tämmönen suorasanainen avautuja.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4535
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja tetammi » Ti Loka 09, 2018 20:26

Jatka vaan samalla linjalla, hyvii huomioita ku ite joutuu joskus viemään tuon corsan huoltoon. Kilsoja tulee onneks sentää aika paljon maltillisemmin..

Aika mielenkiintoinen toi qashqai, emäntä sellaista kävi kans kattelees muttei käyty ees kokeilee. Ois varmaa pitäny.. :lol:
Teemu paimiosta
#1266, KA 900T -97, KA 900T Cab -95 Teemun käyttöautoprojektit

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7442
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja AZP » Ti Loka 09, 2018 20:39

Mä oon alkanu epäillä, ettei uusissakaan autoissa ole ratti suorassa. Kuulemma ei ole pyöränkulmatkaan usein kohdillaan, Sataman Nesteellä väittivät Postin käyttävän heillä uudet autot suuntauksessa ja melkein aina on rukattavaa.

Jos kaiken vitutuksen keskellä kuitenkin se uusi takuunalainen alkaa taas himottaa, niin Iiriksellä oli valeberlingon ensiesittelyviikonloppu edellispyhänä. Sieltä sitten edukasta uutta kestotestattavaa hakemaan. Aitoa tavaraa pitää vielä joku viikko odottaa.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2755
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ti Loka 09, 2018 20:53

^^Ei se ole mielenkiintoinen, se on ihan kaikessa epämielenkiintoisuudessaan vain huono :D Toki voi siihenkin varmaan saada taloudellisempaa konetta, parempaa penkkiä, renkaita jokka ei vetele kaistaviivojen välissä jne. Mutta tuo oli kamala kokemus, alkaen siitä jäätävästä ergonomiasta. Ei jaksa kaikkea avautua, mutta turha sitä on kokeilla.

^Täs oli pyörät jo uutena oikeas asennos! Tai ainaki sen jälkeen oli, kun väistin niitä kaapelimiehiä sen liittymän yli pöpelikköön.

Kyl sitä Berlingoa vois koittaa, mutta nyt kun taas kerran työmatka muuttui, niin ohituskiihtyvyyttä on tullut ikävä. Jos tässä järkytyksestä selviydyttyäni vielä tilaan auton, niin kyllä se on K Astra 1.6 isolohkolla. Ja Berlingoon, tai edes sen valesisaruksiin, ei saa kuin sen jcarlssoninkin huomion vangitseman todella tehokkaan 100 kW tms dieselin.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2755
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Ke Loka 10, 2018 13:12

Koeistuttu tänään

Kuva

En mä tiä. Vähä jäi halpa fiilis. Vanhassa Berlingossa oli sellanen ahaa, tässä ei. Semmonen synkkä ja tylsä, ehkä se Metroauton halli oli vain pimeä? Ei ollenkaan sitä sellasta ilosta kuvaa, kuten vanhasta jäi mieleen.

Kuva

Ennenkö AZP alkaa viisastelemaan, niin totta tosiaan, toihan ei ollut Berlingo :roll:

Ei myöskään tullut tollasta gigolo-fiilistä, kun takapenkillä istuskeli.

Kuva

Mut se fake-berlingo lyhyesti, niin olihan se tilava. Etupenkki meni tosi taakse, jopa epämukavan taakse 194 cm pitkän mielestä. Jos otti inan eteen parhaasta kohdasta, mahtui vielä ajamaan ja sinne taakse mahtui 194 cm jotenkuten, polvet kurkussa -tyylillä suorastaan hulppeasti.

Kuva

Vaihdekepistä kyllä huomaa, että tää on tehty automaatiksi, mutta joittenki perversion mieliksi pakko ollut tarjota myös manuaalina. Toi keppi on 10 cm liian edessä.

Kuva

Ja toi käsijarru. Voima kertaa voiman varsi, tsiisus 8O

Kuva

Mutta oikeesti se synkkä ensivaikutelma ei ole tuulesta temmattu, kun auto on synkkä väriltään, sisusta on synkkä väriltään, koko Metroauton halli on synkkä valoiltaan... Miten ne koskaan voi myydä sietä yhtäkää autoa? Olisivat nyt edes ottaneet jonku perustylsän valkosen värin ja vaikka vaalean sisustan tommoseen ensiesittelyautoon. Eihän kukaan harmaassa syyskelissä osta tollasta harmaata ja pimeetä kärryä?

No tohon nyt en tarjousta jaksanu pyytää, mutta 1.6 isolohko-Astraan pyysin. Heti mainittiin, että 120 tkm ajettu auto ei heille jää vaa menee suoraan seuraavalle, ei kysytty huollosta mitään, ei renkaista, ei mistään. Volvon hovitarjoaja ja Länkkärin Iiris sentään edes esittävät kiinnostunutta, vaikka vaikutus hintaan jääkin sitten varmaan todellisuudessa pieneksi. Noh, 12 k€ tarjos vaihdos nykysestä. Sanoin, et 17 k€ niin pistetään nimi paperiin, mut ei auttanu.

Muistin virkistämiseksi, niin toukokuussa Iiris tarjosi 18 k€ ~30 k€ Insigniaan ja Volvon hovitarjoaja 17 k€ ~33 k€ V40:een. Ei noista nyt mitään johtopäätöksiä voi tehdä kun kuukaudet vierivät, mutta kyl tosta Metroautosta jäi yhtä nuiva kuva mitä talvellakin kun varaosia sieltä hain ja valohoidatin laatikkoa ilman tyydyttävää lopputulosta. Ja ei se nyt niinkään siitä hinnastakaan ollut kiinni, vaan enemmänki siitä myyjästä, joka oli ihan väärässä työssä.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7442
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

ViestiKirjoittaja AZP » Ke Loka 10, 2018 14:09

En ole vanhaversion Pösön Partnerissa koskaan istunut, mutta siinähän on osattu tehdä kyllä epämuodostuneen kalan näköinen auto ja kuvien perusteella kojelauta ja sisustakaan ei vedä erikoisesti puoleensa. Sitten kun katsoo samaa autoa Sitikkana, eli Berlingoa, niin fiilis on jotain ihan muuta, persoonallisen, innovatiivisen ja hauskan näköinen. Nää on tietenkin makuasioita, mutta kyllä tosiaan on pienestä kiinni se fiilis mikä autosta jää, ja myyjäheppujen luulisi tilaavan esitteluautot niillä hauskoilla ja tyylikkäillä värikomboilla, vaikka ne ei esim. lapsiperheen käytössä niin hauskoja olekaan.

Uudesta versiosta puhuessa ulkonäön puolesta pitää sanoa, että tuo Opeli on kolmikosta murjottavimman, tylsimmän ja myöskin sen ruman kalan näköinen. Pösössä on mielestäni ulkonäkö kohdillaan, haettu hieman pirteitä maasturimaisia piirteitä, vaikkei auto yritäkään mikään valejeeppi olla (nelivetoversiohan on toki tulossa..). Uusi Berlingo menee taas nykysitikan muotoilun puolelle viiruvaloineen, ja ulkonäkö varmaan jakaa ostajia paljon. Sinänsä hyvä, että ovat yhdestä autosta osanneet tehdä noinkin hyvin kolme aika erinäköistä versiota, eikä merkkiä tarvi lähteä tarkistamaan rekisteritiedoista. Jokainen löytää omansa. Jos mieli on ankea kuin rumalla kalalla, niin valinta osuu varmasti Opeliin.

Sitten pitää kuitenkin muistaa että nämähän on niitä no-nonsense-autoja, jossa ehkä ihan tarkoituksellakin ulkonäön pitää tukea tätä imagoa. Eli ylimääräiset korut roskiin ja auto saa näyttää siltä miltä sen täytyy, jotta se kulkee eteen- ja taaksepäin, eikä omistajalla ole ajatuskaan boostata olemustaan auton ulkonäöllä tai tekniikalla. Epävarman itsetunnon omaaville on sitten ihan eri autot tarjolla tuplaturboineen ja blingbling-ehosteineen :mrgreen: