Ostin Insignian
Ostin Insignian
No nyt tuli Saabille seuraaja. Opel Insignia 2,0 bensa-nelikko. 250hp/400Nm. 2015 ja 95tkm ajettu.
Uutena ruostesuojattu ja maalipinta käsitelty. Myyjä(merkkiliike) vaihtoi automaatin ja voimansiirron kaikki öljyt. Haldexin kohdalla myös suodattimen. Varusteita on aika runsaasti.
Eikös tämä moottori(B20NHT) ole samaa sukua NG:n 220hp-version kanssa? Sitähän sai biopowerina, joten saiskohan tämän biopoweroitua softalla?
Voin kirjoitella tapahtumia matkan varrelta, mikäli kiinnostusta ilmenee
Uutena ruostesuojattu ja maalipinta käsitelty. Myyjä(merkkiliike) vaihtoi automaatin ja voimansiirron kaikki öljyt. Haldexin kohdalla myös suodattimen. Varusteita on aika runsaasti.
Eikös tämä moottori(B20NHT) ole samaa sukua NG:n 220hp-version kanssa? Sitähän sai biopowerina, joten saiskohan tämän biopoweroitua softalla?
Voin kirjoitella tapahtumia matkan varrelta, mikäli kiinnostusta ilmenee
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ostin Insignian
Kannattanee raportoida, sillä Turun automyynnin liikevaihdon kehitys on huolestuttava. Myyntipäällikkönsä tykkää enemmän mittailla ja katsella, kuin tehdä kauppaa
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ostin Insignian
Ja tapahtumia tulee
Itselläni oli 2013 2.0 riisseli käytössä, kolme vuotta ja 150 tonnii tuli ajettua. Hyvää oli se et yleensä sai ajettua korjaamolle,
Muutaman kerran vaan täytyi viedä hinurilla.
Suunnilleen neljä kuukautta oli korjaamolla tuona aikana, suurin osa vioista sähkövikoja.
Mukava auto tienpäällä ja hyvä ajaa, pisin matka tuolla yhdellä istumalla pysähtymättä suomessa oli 736 kilsaa. Saa kokeilla
Itselläni oli 2013 2.0 riisseli käytössä, kolme vuotta ja 150 tonnii tuli ajettua. Hyvää oli se et yleensä sai ajettua korjaamolle,
Muutaman kerran vaan täytyi viedä hinurilla.
Suunnilleen neljä kuukautta oli korjaamolla tuona aikana, suurin osa vioista sähkövikoja.
Mukava auto tienpäällä ja hyvä ajaa, pisin matka tuolla yhdellä istumalla pysähtymättä suomessa oli 736 kilsaa. Saa kokeilla
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Ostin Insignian
Toivotaan että bensavehkeessä vähemmän. Työkaverilla NG 9-5 diesel. Siinä kanssa ollut jonkin verran "huolla auto" yms. hälyjä. Yleensä sähköön liittyviä.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ostin Insignian
Höhöhöö, mä olen aina ollut enemmän pito- tai museo- kuin kauppamiehiä, mitä ajopeleihin tulee. Just joku aika sitten tuli listattua elämäni aikana itseni myymät autot ja niitä tais olla neljä, joista yks ei edes ollut mun vaan faijan firman auto. Taitaa siis olla hyvä etten ole niin innostunut ostamaankaan?
Mutta Insigniakokemukset kyllä kiinnostaa. Halpojahan nämä on käytettyinä spekseihin nähden, varsinkin dieselit. Esimerkiksi vaikka tämä: https://www.nettiauto.com/10505687
Myös vfr:n vikakokemukset kiinnostaa, eli kerro ihmeessä lisää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ostin Insignian
Facebookin puolel 9-5T aka Tomi Virtasel on paljo kilsoi takana insignial ja dieseli saabeist. Ei kauheesti oo moittinut.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ostin Insignian
Onnittelut uuden Inkun omistajalle! Pikkuhiljaa alan itsekin lämmetä tuolle ekan sukupolven muodoille.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ostin Insignian
Kilometrejä tullut reipas tuhat. Aika makee peli ajella. Toki exään nähden tuntuu niinkuin vähän miettisi ennenkuin lähtee kunnolla kiihtymään. Toki tehoa vähemmän ja painoa enemmän. Mutkatiellä sport-asetuksella mainio peli
Käskin kaupan yhteydessä päivittämään kaikki softat navigaattoria myöten. Sen jälkeen tulikin häly matalasta polttoaineen paineista. Hävisi kuittauksella eikä ole tullut sen jälkeen. Sovittiin kuitenkin että tarkastavat asian. Liike tuli siihen tulokseen että koska tankin liittimiin pääsy on hankalaa nelivedon takia, niin vaihtavat samalla koko polttoainepumpun ämpäreineen. Hienoa toimintaa merkkiliikkeeltä
Käskin kaupan yhteydessä päivittämään kaikki softat navigaattoria myöten. Sen jälkeen tulikin häly matalasta polttoaineen paineista. Hävisi kuittauksella eikä ole tullut sen jälkeen. Sovittiin kuitenkin että tarkastavat asian. Liike tuli siihen tulokseen että koska tankin liittimiin pääsy on hankalaa nelivedon takia, niin vaihtavat samalla koko polttoainepumpun ämpäreineen. Hienoa toimintaa merkkiliikkeeltä
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ostin Insignian
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ostin Insignian
Heh,
Arvasin että tämmönen linkki voi tulla
Löytyykö JC:ltä softa myös tähän B20NHT-versioon. Ilmeisesti vain joku kehitysversio aiemmista. 3" downpipe näyttäisi olevan jo tehtaalta, tai ainakin näyttää siltä. Toki jonkun ajan pitää malttaa, jos vaikka tulee asiointia myyjäliikkeen kanssa
Arvasin että tämmönen linkki voi tulla
Löytyykö JC:ltä softa myös tähän B20NHT-versioon. Ilmeisesti vain joku kehitysversio aiemmista. 3" downpipe näyttäisi olevan jo tehtaalta, tai ainakin näyttää siltä. Toki jonkun ajan pitää malttaa, jos vaikka tulee asiointia myyjäliikkeen kanssa
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ostin Insignian
Tää B20NHT onkin suorasuihkutus-moottori ja euro 6. Automaattikaan ei ole enää Aisin vaan GM ja Ford yhteiskehitelmä. Opelissa versio 6T70. Ilmeisesti mv. 2015 tullut nämä muutokset.
Ei taida ihan samat softat upota kuin NG-bensaan En toki odottanutkaan.
Ämpärikin vaihdettiin tankkiin. Nyt seuraavaksi ruoste-eston uusinta-/tarkastuskäsittely. Sekä Brilliant-käsittelyn uusinta. Saabin jälkeen positiivista kun kännykkä nivoutuu hienosti autoon ja Spotifykin pelaa auton namiskoista
Ei taida ihan samat softat upota kuin NG-bensaan En toki odottanutkaan.
Ämpärikin vaihdettiin tankkiin. Nyt seuraavaksi ruoste-eston uusinta-/tarkastuskäsittely. Sekä Brilliant-käsittelyn uusinta. Saabin jälkeen positiivista kun kännykkä nivoutuu hienosti autoon ja Spotifykin pelaa auton namiskoista
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ostin Insignian
Ymmärrykseni on ollut, että suoraruiskukoneisiin ei flexifuelmuutokset yleensä sovellu, mutta Amerikan Insigniassa (Buick Regal) tuli aikanaan markkinoille GM:n mukaan masilman ensimmäinen flexifuel-suoraruutta:
https://media.gm.com/media/us/en/gm/new ... turbo.html
Jutussa mainitaan polttoainejärjestelmässä oleva anturi, joten ehkä peruspensakonetta ei pelkällä softalla saa flexifueliksi. Enkä tiedä onko tuo jenkkimallin Ecotec muutenkaan ihan sama kuin euromallin Insignian kone.
https://media.gm.com/media/us/en/gm/new ... turbo.html
Jutussa mainitaan polttoainejärjestelmässä oleva anturi, joten ehkä peruspensakonetta ei pelkällä softalla saa flexifueliksi. Enkä tiedä onko tuo jenkkimallin Ecotec muutenkaan ihan sama kuin euromallin Insignian kone.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ostin Insignian
Juu, tuon Regalin biopowerin löysin itsekin. Varmaan ainakin etanolianturi lisää. Tuossa omassakin on nelikon vuoksi ns. satulatankki. Joten olisi varmaan sama kuin 9-3 xwd:n kanssa että anturi laitettava kun ei sekoitu tankissa kunnolla. Voisi tulla muitakin murheita tuon sidi-moottorin kanssa.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ostin Insignian
No niin, kilsoja tullut lisää. Ruosteenesto-täydennys ja Brillant-käsittely tehty. Kyllä kiiltää
Ja matala polttoaineen paine häly tullut taas pari kertaa. Vikavalo häviää muutaman startin jälkeen. Nyt odotellaan uutta paineanturia. Taisivat vaihtaa ämpärin ja pumpun turhaan. No kyllä mulle se käy
Muuten edelleen makea peli laskea menemään. Suosittelen Saabista luopujia tai uudempaa "työautoa" tarvitsevia käymään koeajamassa inkkua. Jotenkin tuntuu tutulta, mutta nykyaikaisemmalta viirun jälkeen. Hinnatkin tuntuisivat putoavan käytettynä kuin saabissa konsanaan. Vanha ooppelin maine painaa.
Ei uudenkaupungin kaveri ole suotta inkkua kehunut.
Ja matala polttoaineen paine häly tullut taas pari kertaa. Vikavalo häviää muutaman startin jälkeen. Nyt odotellaan uutta paineanturia. Taisivat vaihtaa ämpärin ja pumpun turhaan. No kyllä mulle se käy
Muuten edelleen makea peli laskea menemään. Suosittelen Saabista luopujia tai uudempaa "työautoa" tarvitsevia käymään koeajamassa inkkua. Jotenkin tuntuu tutulta, mutta nykyaikaisemmalta viirun jälkeen. Hinnatkin tuntuisivat putoavan käytettynä kuin saabissa konsanaan. Vanha ooppelin maine painaa.
Ei uudenkaupungin kaveri ole suotta inkkua kehunut.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ostin Insignian
Meillä ollut Astra 16 vuotta ja nyt alkaa kone viedä siihen malliin öljyä että jonkinlaista seuraajaa pittäisi harkita. Insigniaa vähän kuolannut. Manuuali saisi olla, vaan minut on nyt peloteltu näitten manuaalilootien huonolla kestävyydeellä, olkohan vaihteiston malli joku m32. Taitavat näissä joissain Astran malleissa käyttää tuota samaa laatikkoa. Onkohan kellään kokemuksia siitä miten ko. laatikko kestää.
Ohut Janttu
Ohut Janttu