Ne jotka on pysäytetty ohituksen jälkeen, saavat hymyn huulilleni.
Mese hiosti mua Kehä !:llä. annoin tietä ja se Mese meni tautisesti,ajoi tutkaan hetken päästä.
Piti taas päästää se Mese eteeni, kaistanvaihtoon
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kaikenmerkkiset vehkeet sitä ajelee miten sattuu, mutta mersu joka käyttää vilkkua on jo harvinaisuusSlemmy kirjoitti:Kyllä saisi moottoritien Turunkin päähän tulla tutkailemaan, työmatkaliikenteessä 8-9:n ja 16-17:n välillä moni v**o ja eräät saksalaiset automerkit paahtavat aika kyytiä ohiainakin välillä Turku-Paimio.
peinu kirjoitti:Kruisailin tänään Saloon mennessä muina miehinä kruise n. 112kmh kohdalla ohi liikkuvista.
Onko teillä noissa saabeissa digimittarit vai tarkkä näkö ku noin tarkkoja nopeuksia ajatteFirges9000 kirjoitti:Kehäteillä kun asetat kruisen 86:een, menee kaikki ohi paukkuen.
Me olemme tarkkoja poikia.900aero-84 kirjoitti:peinu kirjoitti:Kruisailin tänään Saloon mennessä muina miehinä kruise n. 112kmh kohdalla ohi liikkuvista.Onko teillä noissa saabeissa digimittarit vai tarkkä näkö ku noin tarkkoja nopeuksia ajatteFirges9000 kirjoitti:Kehäteillä kun asetat kruisen 86:een, menee kaikki ohi paukkuen.![]()
![]()
![]()
Joo, ajattelin kuitenkin jättää desimaalit pois ja ilmoittaa vaan tasalukemat.Firges9000 kirjoitti:Me olemme tarkkoja poikia.900aero-84 kirjoitti:peinu kirjoitti:Kruisailin tänään Saloon mennessä muina miehinä kruise n. 112kmh kohdalla ohi liikkuvista.Onko teillä noissa saabeissa digimittarit vai tarkkä näkö ku noin tarkkoja nopeuksia ajatteFirges9000 kirjoitti:Kehäteillä kun asetat kruisen 86:een, menee kaikki ohi paukkuen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ohan se laitonta mutta kuten eilen iltalehdes jossain haastattelus joku totesi niin niille joiden luonteeseen "kuuluu" ajaa kovaa niin sakon saaminen rauhoittaa 2-3 päiväksi, sit taas mennään. sit ku kortti lähtee niin taas ajetaan yhtä kovaa kun se takas saadaan.soossi kirjoitti:ylinopeuden ajaminen on laitonta
hienoa että poliisi reagoi tähän ja jäähän siitä aina valtiolle pientä tuloakin
Joo kyl mäkin ajattelin, että kyl nyt ennen inttii voi hyvin sen kortin menettääMäksä kirjoitti: ohan se laitonta mutta kuten eilen iltalehdes jossain haastattelus joku totesi niin niille joiden luonteeseen "kuuluu" ajaa kovaa niin sakon saaminen rauhoittaa 2-3 päiväksi, sit taas mennään. sit ku kortti lähtee niin taas ajetaan yhtä kovaa kun se takas saadaan.
itellä ei kyl kaks sakkoa ole paljoakaan ajoa rauhoittanut, päin vastoin, kuitenkin seuraavasta kortti lähtee ja kun autoa en välttämättä ees tartte seuraavaan 1.5v kunnolla muuta kuin huvi ajeluihin niin jotenkin vaikka tietää et tarttis rauhoittua niin ei sit vaan rauhoitu
Tervettä provosointiaMäksä kirjoitti:mul kävi kerran tos syksyl turus silleen et menin jonku amis golffin ohi, se suuttu ja meni tautisesti ohi. sit viel kerran ohitin sen. ja vaihteeks se taas meni ohi mut mä jäinki täl kertaa ajelee sallittua nopeutta mut se meni vaan, seuraavan mutkan takan poliisit oliki pysäyttäny sen jo. ja taatusti lähti kortti
Ja minä kuin luulin että mun setä on tarkka, se kun lukee rullamittaakin 3 desimaalin tarkkuudella...peinu kirjoitti:Joo, ajattelin kuitenkin jättää desimaalit pois ja ilmoittaa vaan tasalukemat.Firges9000 kirjoitti:Me olemme tarkkoja poikia.900aero-84 kirjoitti: Onko teillä noissa saabeissa digimittarit vai tarkkä näkö ku noin tarkkoja nopeuksia ajatte![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aika pitkälti samaa mieltä.Musti kirjoitti:Täytynee osallistua tähän ajonopeusvalvonta-asiaan.
Tilanne Suomessa on todellakin riistäytynyt käsistä. Mutta en tarkoita autoilijoiden, vaan virkamiesten toimia.
Nykyisin suurin osa rikoksista tapahtuu liikenteessä. Ja näistä taas suurin osa on nopeusrajoitusten rikkomisia.
Kun tällaista tapahtuu, niin miksi kukaan ei yritä vahentää rikollisuutta nostamalla nopeusrajoituksia. Tällöin niin moni ei kokisi rajoituksia liian alhaisiksi.
Ja valvonta: mennä nyt yöllä mittaamaan ajonopeuksia kehä III:lle. Siellä on nykyisin parhaimmillaan neljä kaistaa samaan suuntaan ja rajoitus 60. Kyllä saa kaaharin tittelin helposti. Mutta valvonnan perusteena onkin lainkuuliaisuuden mittaus, ei liikenneturvallisuuden parantaminen. Valvojat ovat innoissaan uusista kamera-pakuistaan, niillä saadaan autoilijat 'kuriin', aivan kuin kyykkyyn-ylös metodilla armeijassa. Mutta mikä tällaisesta on tuloksena: täysi arvostuksen menetys. Teki pahaa lukea hesarista tarinaa siitä 'innostuneesta' nopeusvalvojasta. Heppu oli kuin pikkupoika uuden lelun kanssa. Ja me tavalliset kansalaiset hänen pomputeltavanaan. Aikuinen mies. Menisi oikeisiin töihin. Vaikka pidättämään narkkareita... ai nehän on vaarallisia, parempi istua pakussa kuvaamassa perheenisiä työmatkallaan...
Raha lienee kuitenkin se määräävin asia. Sakkotulot ovat valtavat, eikä sitä hanaa haluta sulkea.
Ajatelkaapa, jos jonakin vuonna ei oikeasti ajettaisi ylinopeuksia. Rajoituksia pitäisi siis kiristää, jotta pysyttäisiin budjetissa.
Arvaan, että moni on ylläesitetystä eri mieltä, mutta mielestäni järjestelmää pitää myös kritisoida. Ja jossain kohdassa kehitys pitäisi pysäyttää. Natsi saksakin rakennettiin vaihe vaiheelta.
Musti
ps. Muistuu mieleeni pilakuva aikojen takaa: Poliisiauto moottoritiellä ja hirveä jono takana. Toinen poliisi toteaa toiselle: "katsotaan miten hiljaa voidaan ajaa ennekuin kukaan uskaltaa ohittaa"