Ajokortteja kuivumaan Uudellamaalla

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kehäteillä kun asetat kruisen 86:een, menee kaikki ohi paukkuen.

Ne jotka on pysäytetty ohituksen jälkeen, saavat hymyn huulilleni.

Mese hiosti mua Kehä !:llä. annoin tietä ja se Mese meni tautisesti,ajoi tutkaan hetken päästä.
Piti taas päästää se Mese eteeni, kaistanvaihtoon :lol: :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

mul kävi kerran tos syksyl turus silleen et menin jonku amis golffin ohi, se suuttu ja meni tautisesti ohi. sit viel kerran ohitin sen. ja vaihteeks se taas meni ohi mut mä jäinki täl kertaa ajelee sallittua nopeutta mut se meni vaan, seuraavan mutkan takan poliisit oliki pysäyttäny sen jo. ja taatusti lähti kortti :D
BMW 525iA Touring Executive
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Slemmy kirjoitti:Kyllä saisi moottoritien Turunkin päähän tulla tutkailemaan, työmatkaliikenteessä 8-9:n ja 16-17:n välillä moni v**o ja eräät saksalaiset automerkit paahtavat aika kyytiä ohi 8O ainakin välillä Turku-Paimio.
Kaikenmerkkiset vehkeet sitä ajelee miten sattuu, mutta mersu joka käyttää vilkkua on jo harvinaisuus :wink: Itse tosin näin mesen joka ajeli hätävilkut päällä. Just kun olin kaivamassa kameraa taskusta niin otti vilkut pois. Se olis pitänyt saada videolle, koska nyt mua ei kukaan usko kun ei oo todistusmateriaalia :lol:
Saab 9³
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

peinu kirjoitti:Kruisailin tänään Saloon mennessä muina miehinä kruise n. 112kmh kohdalla ohi liikkuvista.
Firges9000 kirjoitti:Kehäteillä kun asetat kruisen 86:een, menee kaikki ohi paukkuen.
Onko teillä noissa saabeissa digimittarit vai tarkkä näkö ku noin tarkkoja nopeuksia ajatte :?: :roll: :wink: :?:
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

900aero-84 kirjoitti:
peinu kirjoitti:Kruisailin tänään Saloon mennessä muina miehinä kruise n. 112kmh kohdalla ohi liikkuvista.
Firges9000 kirjoitti:Kehäteillä kun asetat kruisen 86:een, menee kaikki ohi paukkuen.
Onko teillä noissa saabeissa digimittarit vai tarkkä näkö ku noin tarkkoja nopeuksia ajatte :?: :roll: :wink: :?:
Me olemme tarkkoja poikia. :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Firges9000 kirjoitti:
900aero-84 kirjoitti:
peinu kirjoitti:Kruisailin tänään Saloon mennessä muina miehinä kruise n. 112kmh kohdalla ohi liikkuvista.
Firges9000 kirjoitti:Kehäteillä kun asetat kruisen 86:een, menee kaikki ohi paukkuen.
Onko teillä noissa saabeissa digimittarit vai tarkkä näkö ku noin tarkkoja nopeuksia ajatte :?: :roll: :wink: :?:
Me olemme tarkkoja poikia. :lol: :lol: :lol:
Joo, ajattelin kuitenkin jättää desimaalit pois ja ilmoittaa vaan tasalukemat.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

ylinopeuden ajaminen on laitonta

hienoa että poliisi reagoi tähän ja jäähän siitä aina valtiolle pientä tuloakin
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

soossi kirjoitti:ylinopeuden ajaminen on laitonta

hienoa että poliisi reagoi tähän ja jäähän siitä aina valtiolle pientä tuloakin
ohan se laitonta mutta kuten eilen iltalehdes jossain haastattelus joku totesi niin niille joiden luonteeseen "kuuluu" ajaa kovaa niin sakon saaminen rauhoittaa 2-3 päiväksi, sit taas mennään. sit ku kortti lähtee niin taas ajetaan yhtä kovaa kun se takas saadaan.

ja olikos se helsingin poliisi joka sanoi samaisessa jutussa että valvontaa ei tulla lisäämään.

itellä ei kyl kaks sakkoa ole paljoakaan ajoa rauhoittanut, päin vastoin, kuitenkin seuraavasta kortti lähtee ja kun autoa en välttämättä ees tartte seuraavaan 1.5v kunnolla muuta kuin huvi ajeluihin niin jotenkin vaikka tietää et tarttis rauhoittua niin ei sit vaan rauhoitu
BMW 525iA Touring Executive
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mäksä kirjoitti: ohan se laitonta mutta kuten eilen iltalehdes jossain haastattelus joku totesi niin niille joiden luonteeseen "kuuluu" ajaa kovaa niin sakon saaminen rauhoittaa 2-3 päiväksi, sit taas mennään. sit ku kortti lähtee niin taas ajetaan yhtä kovaa kun se takas saadaan.

itellä ei kyl kaks sakkoa ole paljoakaan ajoa rauhoittanut, päin vastoin, kuitenkin seuraavasta kortti lähtee ja kun autoa en välttämättä ees tartte seuraavaan 1.5v kunnolla muuta kuin huvi ajeluihin niin jotenkin vaikka tietää et tarttis rauhoittua niin ei sit vaan rauhoitu
Joo kyl mäkin ajattelin, että kyl nyt ennen inttii voi hyvin sen kortin menettää :twisted: eihän sitä sillon mihinkään tarvii :lol:
Ei tullu ajateltuu ihan loppuun :oops:

Ja kyllä ainakin itellä se kortin menettäminen vaikutti ajotyyliin aika ratkasevasti. Ei se niin kivaa ollut tuomareille selitellä, että haluisin uudestaan kokeilla :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

no mä meen inttiin vasta ens tammikuussa mutta ei mua haittaa vaikka nyt lähtis, mutsi sattuu olee samas duunipaikassakin ni sen autol muutenki joka aamu tullaan ku ei uskalla mun kyytiin tulla ollenkaan :D
BMW 525iA Touring Executive
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Mäksä kirjoitti:mul kävi kerran tos syksyl turus silleen et menin jonku amis golffin ohi, se suuttu ja meni tautisesti ohi. sit viel kerran ohitin sen. ja vaihteeks se taas meni ohi mut mä jäinki täl kertaa ajelee sallittua nopeutta mut se meni vaan, seuraavan mutkan takan poliisit oliki pysäyttäny sen jo. ja taatusti lähti kortti :D
Tervettä provosointia :roll: .

Helsingissä taasen autoilijoitten liikennekäyttäytyminen on aina ollut perseestä. Jalankulkijan päälle ajetaan vaikka miten on kolmiota ja stop-merkkiä ennen suojatietä :evil: . Taas meinasi joku vastakkaisesta suunnasta kääntyvä Bora ajaa päälle kun olin kauppaan menossa, suojatiellä jo hyvän matkaa ja vihreä paloi molemmille. Väistin sitten itse kun huomasin, ettei Boran matka enää riitä jarruttamiseen. Kaikenlaisille lampaille se kortti pitää antaa..

*mää-mää-mää* :wink:
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ylipäätään suomessa varsinkin jalankulkijoiden huomioiminen on aivan retuperällä.

mutta kun menee saksaan tai vaikka jo ruotsiin niin tilaa annetaan aina, ja sekin erikoisuus suomessa on että valoista lähdetään keltaisilla liikkeelle ja pysähdytään vastapunaisilla, ruotsissa,tanskassa ja saksassa ainakin heti kun keltaiset syttyy niin pysähdytään ja vasta vihreillä autot liikkuu.

toinen juttu mitä huomasin saksassa oli se että siellä jos et anna tilaa niin sivusta tuleva väistämisvelvollinen on se joka tööttää, suomessa tilaa ei anneta millään ja jos väkisin väliin tunkee niin perässä soi töötti ja valot vilkkuu.

liekkö tää kylmä talvi ilmasto mikä suomesta tekee tämmöisen :roll: :lol:

edit: ja sen verran vielä että vaikka ylinopeus onkin laitonta niin sitä kuitenkin harrastetaan, ja mielestäni pieni ylinopeus esim normaalilla maantiellä/motarilla on ihan ok. mutta sitä en hyväksy että kaupungeissa törttöillään ja jalankulkijoita ei oteta huomioon, nyttenkin on työpaikan parkkipaikalta töihin 1.5km kävelymatka ja pariin kertaan joutuu ylittämään kadun ja välillä hirvittää mennä yli, jos liukastuis niin autot ei kerkeis väistää. samaten jos on kaksi kaistainen tie joka muuttuu yksikaistaiseksi niin mielestäni siinä kuuluu toteuttaa ns. vetoketju tyyliä että sieltä muut antaa tilaa vaikka ei tartte väistää. mut suomalaiset on niin jääräpäisiä et jos laki sanoo ettei tartte väistää ni sit ei kans väistetä
BMW 525iA Touring Executive
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

peinu kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:
900aero-84 kirjoitti: Onko teillä noissa saabeissa digimittarit vai tarkkä näkö ku noin tarkkoja nopeuksia ajatte :?: :roll: :wink: :?:
Me olemme tarkkoja poikia. :lol: :lol: :lol:
Joo, ajattelin kuitenkin jättää desimaalit pois ja ilmoittaa vaan tasalukemat.
Ja minä kuin luulin että mun setä on tarkka, se kun lukee rullamittaakin 3 desimaalin tarkkuudella...
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Musti kirjoitti:Täytynee osallistua tähän ajonopeusvalvonta-asiaan.
Tilanne Suomessa on todellakin riistäytynyt käsistä. Mutta en tarkoita autoilijoiden, vaan virkamiesten toimia.
Nykyisin suurin osa rikoksista tapahtuu liikenteessä. Ja näistä taas suurin osa on nopeusrajoitusten rikkomisia.
Kun tällaista tapahtuu, niin miksi kukaan ei yritä vahentää rikollisuutta nostamalla nopeusrajoituksia. Tällöin niin moni ei kokisi rajoituksia liian alhaisiksi.

Ja valvonta: mennä nyt yöllä mittaamaan ajonopeuksia kehä III:lle. Siellä on nykyisin parhaimmillaan neljä kaistaa samaan suuntaan ja rajoitus 60. Kyllä saa kaaharin tittelin helposti. Mutta valvonnan perusteena onkin lainkuuliaisuuden mittaus, ei liikenneturvallisuuden parantaminen. Valvojat ovat innoissaan uusista kamera-pakuistaan, niillä saadaan autoilijat 'kuriin', aivan kuin kyykkyyn-ylös metodilla armeijassa. Mutta mikä tällaisesta on tuloksena: täysi arvostuksen menetys. Teki pahaa lukea hesarista tarinaa siitä 'innostuneesta' nopeusvalvojasta. Heppu oli kuin pikkupoika uuden lelun kanssa. Ja me tavalliset kansalaiset hänen pomputeltavanaan. Aikuinen mies. Menisi oikeisiin töihin. Vaikka pidättämään narkkareita... ai nehän on vaarallisia, parempi istua pakussa kuvaamassa perheenisiä työmatkallaan...

Raha lienee kuitenkin se määräävin asia. Sakkotulot ovat valtavat, eikä sitä hanaa haluta sulkea.
Ajatelkaapa, jos jonakin vuonna ei oikeasti ajettaisi ylinopeuksia. Rajoituksia pitäisi siis kiristää, jotta pysyttäisiin budjetissa.

Arvaan, että moni on ylläesitetystä eri mieltä, mutta mielestäni järjestelmää pitää myös kritisoida. Ja jossain kohdassa kehitys pitäisi pysäyttää. Natsi saksakin rakennettiin vaihe vaiheelta.

Musti

ps. Muistuu mieleeni pilakuva aikojen takaa: Poliisiauto moottoritiellä ja hirveä jono takana. Toinen poliisi toteaa toiselle: "katsotaan miten hiljaa voidaan ajaa ennekuin kukaan uskaltaa ohittaa"
Aika pitkälti samaa mieltä.
Monessa kohtaa pk-seudulla tulee ajettua juuri rikesakon ylärajoilla, esim juuri tuo Kehä III alue on sellainen.

Olis kyllä hauskaa, jos kukaan ei ajais vuoteen ylinopeutta. Varmaan ois tampereen motarilla sen jälkeen 50kmh rajotus :roll:

TM:ssä oli pari vuotta sitten juttu sakotuksesta tai johonkin siihen liittyvästä, juttu päättyi jokseenkin näin: "Sakkojen hintaa on siis nostettu, mutta kysymys kuuluu miksi, sillä liikenteemme ei ole koskaan ollut näin turvallinen" sellasta.... :?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

mun veikkaus ois kyl se että vaikka nopeusrajoituksia nostettais siten et kesäl pääteil vaik 120 niin sit siel sakki ajelis 140 jne.

monet ajaa sen takia kovaa ku se on "kivompaa" ajaa kovempaa kuin muut ja päästä ohittelemaan ja näyttämään muille jne.

sit ku nopeuksii nosettais ja ylinopeutta ajavat ajais myös kovempaa tulis kolareista paljon pahempia
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin