Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Sitä vain en ymmärrä, miksi kotimaisia pinnoitettuja mieluummin ostetaan jotain ping pong -renkaita, kun kotimaisia pinnoitettuja kyllä saa samaan hintaan (ja markkinoiden kaikkien halvimmat renkaat taitavat olla puolalaisia pinnoitettuja). Ja niissäkin käytetään Tikka-nastoja. Jos luette aiemmin tässä ketjussa olleita linkkejä Vannetukun toimitusjohtajasta ja Trianglen aggressiivisesta ja harhaanjohtavasta markkinoinnista, niin en tosiaan ostaisi Vannetukun maahantuomia ja markkinoimia renkaita.
Tänään ajettu Ässärenkailla loskassa ja vetisellä peilijäisellä pikkutiellä ja kyllä tuntuu hyvin pitävän. Yhdessä autossa tuli aikanaan edellisen omistajan ostamat ajamattomat ja uudet Dayton DW100-renkaat, jotka aikanaan olivat testihäviäjät ja testitulokset sitä luokkaa kuin tuo Ling Longeista mainittu 18/100. Ja niissä ei ainakaan ollut pitoa lainsinkaan.
Pitää tosin todeta, ettei se kotimainen nasta rengasta pelasta, jos kumiseos ja kuvio ihan susia. Tämä näkyy rengastesteissä, kun ainakin aiemmin mainittu Vannetukku mainostaa propagandalehdessään jokaisen kiinalaisen halparenkaansa kohdalla kotimaista nastoitusta. Samoin Moottori-lehden uusimmassa numerossa oli testihäviä muistaakseni venäläinen Suomessa suomalaisilla nastoilla nastoitettu rengas.
Tänään ajettu Ässärenkailla loskassa ja vetisellä peilijäisellä pikkutiellä ja kyllä tuntuu hyvin pitävän. Yhdessä autossa tuli aikanaan edellisen omistajan ostamat ajamattomat ja uudet Dayton DW100-renkaat, jotka aikanaan olivat testihäviäjät ja testitulokset sitä luokkaa kuin tuo Ling Longeista mainittu 18/100. Ja niissä ei ainakaan ollut pitoa lainsinkaan.
Pitää tosin todeta, ettei se kotimainen nasta rengasta pelasta, jos kumiseos ja kuvio ihan susia. Tämä näkyy rengastesteissä, kun ainakin aiemmin mainittu Vannetukku mainostaa propagandalehdessään jokaisen kiinalaisen halparenkaansa kohdalla kotimaista nastoitusta. Samoin Moottori-lehden uusimmassa numerossa oli testihäviä muistaakseni venäläinen Suomessa suomalaisilla nastoilla nastoitettu rengas.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Eka luminen keli tänään ja lisää kokemusta Cordianteista. Ja täytyy sanoa, että heittämällä paremmat kuin edelliset kuluneet Kumhot. Ylläty-yys
Nuo on itse asiassa aika lailla samanlaiset ajaa kuin edelliseen kinneriin hommaamani Michelinin X-ice northi kolmoset sillä erotuksella, että nortti on hiljaisempi. Mutta ei nuo mitkään äänekkäät renkaat ole, mun mielestä.
Nuo on itse asiassa aika lailla samanlaiset ajaa kuin edelliseen kinneriin hommaamani Michelinin X-ice northi kolmoset sillä erotuksella, että nortti on hiljaisempi. Mutta ei nuo mitkään äänekkäät renkaat ole, mun mielestä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Hyvä tietää.dimebak kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 20:47Eka luminen keli tänään ja lisää kokemusta Cordianteista. Ja täytyy sanoa, että heittämällä paremmat kuin edelliset kuluneet Kumhot. Ylläty-yys
Nuo on itse asiassa aika lailla samanlaiset ajaa kuin edelliseen kinneriin hommaamani Michelinin X-ice northi kolmoset sillä erotuksella, että nortti on hiljaisempi. Mutta ei nuo mitkään äänekkäät renkaat ole, mun mielestä.
Ostin Cabbeen Kumhon nastat, koska sain ne Torista kohtuuhintaan sopivilla vanteilla.
Saa nähdä, miten menee tämä talvi niillä. Saattaa olla, että uusin ne kesällä uusilla Hankookeilla - samanlaisilla kuin NG9-5:ssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Jaa meluässät? Sitä pinnoitettujen renkaiden jollotusta ei kestä kyllä kuunnella. Sen verran huonot kokemukset yhdestä pinnatusta Ässä-rengassarjasta, että pinnatut pysykööt minun puolesta kierrätyskonteissa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
https://www.is.fi/autot/art-2000000577344.html
Iltasanomien mukaan Ässä ainakin oli verrokkiaan hiljaisempi.
Iltasanomien mukaan Ässä ainakin oli verrokkiaan hiljaisempi.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 15:31
- Paikkakunta: PMK
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Itselläni on kokemuksta muutaman talven ajalta noista ovikelloista (Ling Long) e38 Bemarin ja Subaru Foresterin alta. Molemmissa tapauksissa renkaat olivat käytännössä uudenveroisessa kunnossa, ja eipä noista pidon puolesta juuri pahaa sanottavaa ollut. Varsin yllätyksettömästi käyttäytyvät ainakin noiden autojen alla, vaikkei ajotapa aina kovin rauhallinen olekaan. Häiritsevimpänä piirteenä rengasmelu, joka on aikamoista jyrinää. Sama vaiva tuntuisi olevan myös Ling Longin kesärenkaissa ja tässä suhteessa Landsail onkin selvästi parempi.
Tämän talven talviautona toimivassa Volvo 940:ssä on alla jotkin Viatti-merkkiset renkaat. Aika onneton vetopito tuntuu olevan, mutta saattaa johtua autostakin. Jollotus on vielä ovikellojakin pahempaa. En oikein hyvää sanottavaa keksi, kun hintaakin näytti kuitin mukaan olleen 360 euroa sarjalta. Kokona 195/65/15, joten pienellä lisäpanostuksella saisi ihan kunnollisetkin renkaat.
Tämän talven talviautona toimivassa Volvo 940:ssä on alla jotkin Viatti-merkkiset renkaat. Aika onneton vetopito tuntuu olevan, mutta saattaa johtua autostakin. Jollotus on vielä ovikellojakin pahempaa. En oikein hyvää sanottavaa keksi, kun hintaakin näytti kuitin mukaan olleen 360 euroa sarjalta. Kokona 195/65/15, joten pienellä lisäpanostuksella saisi ihan kunnollisetkin renkaat.
#5009
ex. 9-5 Aero Wagon -01, 9-5 2.3 tA Vector -04, 9-3 SE Turbo Sport -99
ex. 9-5 Aero Wagon -01, 9-5 2.3 tA Vector -04, 9-3 SE Turbo Sport -99
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Itse luotan talvirenkaissa (nastat) vain kunnollisiin hyviksi havaittuihin "merkkirenkaisiin". Viimeisimpien kymmenien vuosien aikana autoni alla ei ole ollut kuin Nokian tai Gislavedin renkaita. Poikkeuksen teki nyt Hankook.
Aluksi suhtauduin tosi epäilevästi Hankookeihin ja en oikein voinut uskoa, että Koreasta voisi tulla kunnollista nastarengasta. Jopa rengastestejäkin epäilin paikkaansapitäviksi. Sitten päätin kokeilla näitä, kun vuodesta toiseen pärjäsivät hyvin ja olivat "mitalisijoilla" useissa eri rengastesteissä. Kyllä edelleenkin ottaisin Nokian renkaat, jos saisi samaan hintaan valita Nokian tai Hankookin kesken.
Näin vannoutuneena Hakkapeliittamiehenä
Aluksi suhtauduin tosi epäilevästi Hankookeihin ja en oikein voinut uskoa, että Koreasta voisi tulla kunnollista nastarengasta. Jopa rengastestejäkin epäilin paikkaansapitäviksi. Sitten päätin kokeilla näitä, kun vuodesta toiseen pärjäsivät hyvin ja olivat "mitalisijoilla" useissa eri rengastesteissä. Kyllä edelleenkin ottaisin Nokian renkaat, jos saisi samaan hintaan valita Nokian tai Hankookin kesken.
Näin vannoutuneena Hakkapeliittamiehenä
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
"Maapuurejeet" tai tuttavallisemmin "seilorit" saavat ilmeisesti aika moista seilausta aikaan märällä asfaltilla. Sellaista muistelen lukeneeni, liukas seos, joka voi sadekelillä osoittautua vaaralliseksi.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Niin itse tosiaan periaatteessa vastustan kaikkea korealaista. Niin ovat sukset menneet ristiin esim. Samsungin kanssa ja olen huomannut myös, minkälainen asenne tuolla maassa ja kansakunnassa vallitsee. Vaikka saisivat elektroniikkarojunsa ohella jotain toimivaakin aikaan, niin periaatteesta en ostaisi. Raha korean pojalle on pois suomalaisilta ja kun tarpeeksi kauan ostatte korelaista, niin sitten hups ei olekaan rahaa ostaa sitäkään, kun työpaikat loppuvat Suomesta.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Mulla ei ole pahaa sanottavaa pinnattujen äänestä mutta rungoista. 4 sarjaa eläissäni niitä hommannut ja yhdet oli hyvät rungoltaan. Muut 3 sarjaa oli rehellisesti sanottuna veteliä paskoja ja tämä oli vuosina 98-01, kun mulla oli autona Saab 99. Siis ei mikään panssarivaunu ja sentään 15” suht kantavilla renkailla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Pinnoitettujen laatu on parantunut kyllä viimeisetn vuosikymmenten aikana huimasti.
https://yle.fi/uutiset/3-10514937
"Renkaita on pinnoitettu uudelleen vuosikymmeniä. Aikanaan auton renkaat olivat kalliita. Pinnoitusta tehtiin monenlaisissa pajoissa. Kaikki myytiin mitä valmistettiin, mutta laatua ei virallisesti valvottu. "
https://assarengas.fi/assauusiorengas/usein-kysyttya/
"Q. Olen kuullut paljon huonoa ns. pinnatuista renkaista. Vanhempi sukulaismies kertoi, että vipattavat, ovat liukkaat, eivätkä kestä?
A. Mekin olemme kuulleet näitä juttuja ja on totta, että vanhat uskomukset elävät tiukassa. Pinnoitettujen renkaiden huono maine luotiin 70-80 -luvulla, kun monessa pajassa tehtiin nopeasti ja mahdollisimman halvalla renkaita ilman riittävää laadunvalvontaa ja tuotekehityksen tuomaa kokemusta. Vielä 90-luvullakin laatu vaihteli runsaasti valmistajien ja merkkien, jopa samanlaisten renkaiden kesken, mutta onneksi tilanne on nykypäivänä toinen lainsäädännön ja kuluttajien laatuvaatimusten ja osaamisen karttumisen vuoksi. Oman tuotantomme kotimaiselle Ässä Uusiorenkaalle annamme takuun, sillä meille laatu ja tyytyväinen asiakas ovat elinehto. Jos uusiorenkaan hankinta arveluttaa, vertailupohjaa turvallisuuteen ja kestävyyteen voi hakea esimerkiksi lentokoneista, joiden renkaisiin kohdistuva rasitus, käyttöolosuhteet ja kulutus ovat omaa luokkaansa. Lentokoneissa nimittäin käytetään pinnoitettuja renkaita, sillä sama rengas on mahdollista käyttää niissä 4-5 kertaa uudelleen laadukkaan pinnoituksen ansiosta. Henkilöautojen renkaat pinnoitetaan uudelleen vain kerran."
https://yle.fi/uutiset/3-10514937
"Renkaita on pinnoitettu uudelleen vuosikymmeniä. Aikanaan auton renkaat olivat kalliita. Pinnoitusta tehtiin monenlaisissa pajoissa. Kaikki myytiin mitä valmistettiin, mutta laatua ei virallisesti valvottu. "
https://assarengas.fi/assauusiorengas/usein-kysyttya/
"Q. Olen kuullut paljon huonoa ns. pinnatuista renkaista. Vanhempi sukulaismies kertoi, että vipattavat, ovat liukkaat, eivätkä kestä?
A. Mekin olemme kuulleet näitä juttuja ja on totta, että vanhat uskomukset elävät tiukassa. Pinnoitettujen renkaiden huono maine luotiin 70-80 -luvulla, kun monessa pajassa tehtiin nopeasti ja mahdollisimman halvalla renkaita ilman riittävää laadunvalvontaa ja tuotekehityksen tuomaa kokemusta. Vielä 90-luvullakin laatu vaihteli runsaasti valmistajien ja merkkien, jopa samanlaisten renkaiden kesken, mutta onneksi tilanne on nykypäivänä toinen lainsäädännön ja kuluttajien laatuvaatimusten ja osaamisen karttumisen vuoksi. Oman tuotantomme kotimaiselle Ässä Uusiorenkaalle annamme takuun, sillä meille laatu ja tyytyväinen asiakas ovat elinehto. Jos uusiorenkaan hankinta arveluttaa, vertailupohjaa turvallisuuteen ja kestävyyteen voi hakea esimerkiksi lentokoneista, joiden renkaisiin kohdistuva rasitus, käyttöolosuhteet ja kulutus ovat omaa luokkaansa. Lentokoneissa nimittäin käytetään pinnoitettuja renkaita, sillä sama rengas on mahdollista käyttää niissä 4-5 kertaa uudelleen laadukkaan pinnoituksen ansiosta. Henkilöautojen renkaat pinnoitetaan uudelleen vain kerran."
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Mutta yritän tähän kerätä testituloksia vielä tällä hetkellä markkinoilla olevista renkaista, kun ehdin. Eli viimeisimmät TM-, Tuulilasi- ja Moottori-lehtien testit.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Tuo on vähän huono kortti vetää hihasta, koska kaikki isommat valmistajat valmistavat nastarenkaansa Suomen ulkopuolella.
Mutta on noissa nastarenkaissa jotain suomalaista, koska suurin osa niistä on nastoitettu A-tekniikan nastoituskoneilla ja Tikka -nastoilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Onneksi olen töissä firmassa, joka myy tuotteitaan Koreaan. Ehkä me ollaan viimeiset suomalaiset töissä sitten kun kaikki muut työpaikat on siirretty Koreaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Nykyään menee näin pohjoismaissa, alussa aivan oikein ajateltuna. Ensin keksitään ja kehitetään sekä valmistetaan huipputuote, jota ei muilla ole. Jonkun ajan päästä multi kansallinen suuryhtiö huomaan tuotteen ja tarjoaa monella nollalla varustetun summan ja niin tuotteen valmistus katoaa jonnekin Aasian maahan, josta me saamme tilata niitä ja maksaa rahtia ja tulli maksuja.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.