Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
On niin kallis juttu että ei liene kovin suuri motivaatio ottaa vastuuta jos asiakas ei hoksaa vaatia..
Niinkuin tässä aikaisemminkin on todettu niin moni alan ammattilainenkin on varsin pihalla näiden patteriautojen suhteen.
Niinkuin tässä aikaisemminkin on todettu niin moni alan ammattilainenkin on varsin pihalla näiden patteriautojen suhteen.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
En, Volvo ollu maanantaina 12:31 jälkeen kotipihassa koko päivän. Tuo ajopäiväkirja VOC:ssa on kyllä näppärä...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, luulisin että jos asiakas nostaa melun asiallisesti ja vie asian kuluttajasuojalautakuntaan voisi korvaukset ja lopputulema olla jotsin muuta. Tuskin koko akkuvaihdon hintaa saa liikkeen piikkiin tai volvolle mutta huomattavan osan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Enpä tiedä tuosta viimeisestä, silloin kun kyseessä on auton myyneen liikkeen virhevastuu niin homma toki menee noin. Nyt varsinkin jos asiakas voi osoittaa että ilmastointihuollon tehnyt liike on tehnyt virheen joka on aiheuttanut vian, niin näkisin että korjaamisesta ei pitäisi tulla kustannuksia asiakkaalle.
Voisin kuvitella että Volvollakin on varsin selvät ohjeet miten, millaisilla laitteilla jne hybridien ilmastointihuoltoja kuuluu tehdä.
Voisin kuvitella että Volvollakin on varsin selvät ohjeet miten, millaisilla laitteilla jne hybridien ilmastointihuoltoja kuuluu tehdä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Oisko tuossa tapauksessa kuitenkin asiakkaanakin ollut yritys? Eli tuo Volvoa Nettiautossa myyvä firma, joka olisi ehkä tuonut auton maahan ja käyttänyt sen marmorilla kompuraremontissa. Silloin asiassa ei kuluttajansuojat ja lautakunnat päde.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mawerick kirjoitti: ↑Ke Loka 30, 2019 20:54https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10879867
Siinä on käynyt käänteinen lottovoitto akkupaketin suhteen. Pistää kyllä taas miettimään uskaltaako näitä ostaa ollenkaan käytettynä.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kalliita on Volvon akut. Tojotiin kuulemma n.2500e töineen.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Taitaa olla perus-Priuksen akku inan pienempi mitä tollanen rehtiin akulla ajoon tarkotetun hybridin... Volvo kun menee 50 km motarivauhtia, Priuksella ei taida päästä edes viittä kilometriä ja seki pitää mennä kävelyvauhtia
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tuolta hintavertailua: https://www.taloustaito.fi/vapaalla/sah ... /#042d5c3c
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mielenkiintoista tuossa AZP:n artikkelissä on että volvolta on saatu vastaus kuuluu:
"VOLVO: Suomen myydyimmän plug-in-hybridiautomerkin Volvon maahantuojalta akun hinta ja muut vastaukset tulivat heti ilman peräämistä: ladattavan hybridin kymmenen kilowattitunnin akku maksaa 9 914 euroa ja vaihtotyö noin 400 euroa."
Eli nämä hinnat eivät kuitenkaan päteneet tohon V60 D6:een. Oliko jmaatalla tietoa, paljonko akkujen vaihto olisi kustantanut jos ei olisi mennyt volvon piikkiin?
"VOLVO: Suomen myydyimmän plug-in-hybridiautomerkin Volvon maahantuojalta akun hinta ja muut vastaukset tulivat heti ilman peräämistä: ladattavan hybridin kymmenen kilowattitunnin akku maksaa 9 914 euroa ja vaihtotyö noin 400 euroa."
Eli nämä hinnat eivät kuitenkaan päteneet tohon V60 D6:een. Oliko jmaatalla tietoa, paljonko akkujen vaihto olisi kustantanut jos ei olisi mennyt volvon piikkiin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Omamekaanikko taisi autoa noutaessa heittää että säästin juuri 12k€ tms. Tuota suuruusluokkaa kuitenkin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Ei tämä homma ihan kestävällä pohjalla kyllä ole tuon perusteella.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Onhan autoissa, kalliissa autoissa varsinkin, ollut aina arvokkaita osakokonaisuuksia, jotka voivat porsia. Otapa joku hybridivolvon hintainen isommalla polttokoneella oleva saksanpreemium, josta tulee syystä tai toisesta mäntä kurkkaamaan ulos, niin ei senkään korjaus ole parin tonnin satsi.
Ottaen huomioon miten uutta tekniikkaa nämä hybridi- ja sähköautot edustaa, niin yllättävän vähän on kuulunut akkuihin kohdistuvista tyyppivioista. Yksikään hybridiauto ei tietääkseni ole samanlaisessa maineessa kuin vaikkapa erään konsernin vaihteistot ja bensakoneet, eli että iso osa ostajista ei uskalla koskea tikullakaan.
Se ei tietenkään lohduta sitä autoilijaa, jolle se mustapekka osuu käteen. Mutta niitä mustapekkoja löytyy siis perinteisenkin tekniikan autoista.
Ottaen huomioon miten uutta tekniikkaa nämä hybridi- ja sähköautot edustaa, niin yllättävän vähän on kuulunut akkuihin kohdistuvista tyyppivioista. Yksikään hybridiauto ei tietääkseni ole samanlaisessa maineessa kuin vaikkapa erään konsernin vaihteistot ja bensakoneet, eli että iso osa ostajista ei uskalla koskea tikullakaan.
Se ei tietenkään lohduta sitä autoilijaa, jolle se mustapekka osuu käteen. Mutta niitä mustapekkoja löytyy siis perinteisenkin tekniikan autoista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Olen kyllä samaa mieltä AZP. Tutulta porsi kaasu passatista kone, tuli yllättäen kanki lohkosto läpi Tais sekin remppa maksaa useita tuhansia, ellei lähelle 10k€. Kaveri osti 2013 vuonna uuden 320 xdrive bmw:n bensa koneella, siihen piti vaihtaa jakoketju ym.hilppeet n.30tkm kohdalla. Kustannus oli n.5000€, onneks meni takuuseen vaikka takuu oli päättynyt muutama kk ennen remppaa. Nyt autolla ajettu jotain 100tkm ja mun mielestä se pitää taas ääntä
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
^Eli halvemmalla selviää, kun ostaa T7 Femman.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621