NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Eiks ton mukaan palovakuutus ole aika turha, kun irtipäässyt tuli lienee irtipäästäneen vastuulla ja kaikki autosta lähtevä on kans blokattu pois? Joo, jäljelle jää metsäpalo mustikkametsällä, mut sekin lienee luonnonilmiönä rajattu pois.Vakuutusehtojen kohdan 3.4 (Palovakuutus) mukaan vakuutuksesta korvataan vahinko, jonka on aiheuttanut
1. irtipäässyt tuli
…
Palovakuutuksesta ei korvata
1. vahinkoa, jonka on aiheuttanut sähkölaitteissa tapahtunut oikosulku tai yhtäkkinen jännitteen muutos
…
4. ajoneuvon osan kuumenemisesta osalle itselleen, ajoneuvon muille osille tai rakenteille aiheutunutta vahinkoa
Samaahan se on kolarointiturvaski, kun huolimattomuudesta tai tahallisuudesta aiheutunutta ulosajoa ei korvata. Mikä se kolmas tapa on ulosajaa tai kolaroida, joka sitten korvattaisiin? Olettaen tietty, että on superkuski ja vastapuolen liikennevakuutus korvaa ne "oikeat muiden syyt".
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
OP:lla ei sentään ehdot olleet ihan tuollaiset:
"4.6 Paloturva
4.6.1 Korvattavat vahingot
Paloturvasta korvataan palovahinko, joka on aiheutunut irtipäässeestä
tulesta tai vakuutuksen kohteen sähkölaitteissa tapahtuneesta oikosulusta.
4.6.2 Rajoitukset
4.6.2.1 Oikosulku tai moottorissa tai pakoputkistossa tapahtunut palo
Turvasta ei korvata generaattorissa, sähkömoottorissa, akussa tai muussa
sähkölaitteessa, esim. radio- tai soitinlaitteissa tai moottorin ohjainlaitteessa, tapahtuneesta oikosulusta eikä ajoneuvon moottorissa tai pakoputkistossa tapahtuneesta palosta tai räjähdyksestä niille itselleen aiheutunutta vahinkoa."
Jännää muuten, että tosiaan kun valitin tota johtosarjan toimitusaikaa joka puolelle, niin nyt yllättäen löytyikin johtosarja per heti toimitukseen
Tiedä mistä sellaisen etsivät, kun jäi jo sellainen tunne, että osaa ei ole millään saatavilla ja odotusaika on kuukausia jne. No en valita
Auton pitäisi sittenkin olla valmiina ensi viikolla ensi kesän sijaan
"4.6 Paloturva
4.6.1 Korvattavat vahingot
Paloturvasta korvataan palovahinko, joka on aiheutunut irtipäässeestä
tulesta tai vakuutuksen kohteen sähkölaitteissa tapahtuneesta oikosulusta.
4.6.2 Rajoitukset
4.6.2.1 Oikosulku tai moottorissa tai pakoputkistossa tapahtunut palo
Turvasta ei korvata generaattorissa, sähkömoottorissa, akussa tai muussa
sähkölaitteessa, esim. radio- tai soitinlaitteissa tai moottorin ohjainlaitteessa, tapahtuneesta oikosulusta eikä ajoneuvon moottorissa tai pakoputkistossa tapahtuneesta palosta tai räjähdyksestä niille itselleen aiheutunutta vahinkoa."
Jännää muuten, että tosiaan kun valitin tota johtosarjan toimitusaikaa joka puolelle, niin nyt yllättäen löytyikin johtosarja per heti toimitukseen
Tiedä mistä sellaisen etsivät, kun jäi jo sellainen tunne, että osaa ei ole millään saatavilla ja odotusaika on kuukausia jne. No en valita
Auton pitäisi sittenkin olla valmiina ensi viikolla ensi kesän sijaan
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Toi irtipäässyt tuli on muuten muissakin vakuutuksissa jonkinnäköinen potentiaalinen riidan aihe. Tiedän yhden tuulivoimalan, jossa tapahtui tehoelektroniikassa joku häpsy ja laitoksessa syttyi tulipalo aiheuttaen tuhoja. Siinäkin kohtaa kinasteltiin vakuutusyhtiön kanssa siitä, onko kyseessä irtipäässyt tuli joka teki tuhojaan, vai voiko korvauksen evätä.
Se luvattu yli puolen vuoden toimitusaika johtosarjalle kuulostaa siltä, että käytännössä luvataan että tuotteen saa joskus. Tuskin ne sitä allokoi tuotantoon jonnekin ensi vuoden huhtikuulle, miltä se luvattu aika voisi kuulostaa. Se nyt vaan joku jaksoi tehdä vähän töitä ja kysellä perään että löytyykö jostain maailman varastosta johtosarjaa valmiina, ja työ tuotti tulosta.
Se luvattu yli puolen vuoden toimitusaika johtosarjalle kuulostaa siltä, että käytännössä luvataan että tuotteen saa joskus. Tuskin ne sitä allokoi tuotantoon jonnekin ensi vuoden huhtikuulle, miltä se luvattu aika voisi kuulostaa. Se nyt vaan joku jaksoi tehdä vähän töitä ja kysellä perään että löytyykö jostain maailman varastosta johtosarjaa valmiina, ja työ tuotti tulosta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Soittivat, että Kia oli valmis, siis tosiaan OLI, nimittäin hallista kun oli ajanut ulos niin korjaamon pihalla oli tullut törmäys, jossa kuskin etunurkka vaurioitunut, ainakin ajovalo ja puskuri oli hajonnut
Onkohan monella muulla käynyt näin usein tällaisia...pari vuotta sitten Sitikan peruuttivat toisessa huollossa pihan ainoaan tolppaan ja meni takakontti ja puskuri vaihtoon, ja toisella kertaa Rellusti repivät sisustan muovit huollossa ottaessaan istuimia irti, joita korjailtiinkin sitten useampaan otteeseen.
Onkohan monella muulla käynyt näin usein tällaisia...pari vuotta sitten Sitikan peruuttivat toisessa huollossa pihan ainoaan tolppaan ja meni takakontti ja puskuri vaihtoon, ja toisella kertaa Rellusti repivät sisustan muovit huollossa ottaessaan istuimia irti, joita korjailtiinkin sitten useampaan otteeseen.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
On kyllä kovan onnen Kia. Onko tietoa onko hajuongelma saatu hoidettua myös?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
No siinähän ne hajut hälvenee kun korjailevat seuraavia vikoja
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
On. Vein aikanaan Escortin huoltoon ja huoltohallista asentaja peruutti Ford Ka:n keulaan. Auto olikin huollossa yli 2kk ja tuli ajeltua useampi tuhat esittely-Fiestalla.Rommitommi kirjoitti: ↑Pe Marras 15, 2019 11:38Soittivat, että Kia oli valmis, siis tosiaan OLI, nimittäin hallista kun oli ajanut ulos niin korjaamon pihalla oli tullut törmäys, jossa kuskin etunurkka vaurioitunut, ainakin ajovalo ja puskuri oli hajonnut
Onkohan monella muulla käynyt näin usein tällaisia...pari vuotta sitten Sitikan peruuttivat toisessa huollossa pihan ainoaan tolppaan ja meni takakontti ja puskuri vaihtoon, ja toisella kertaa Rellusti repivät sisustan muovit huollossa ottaessaan istuimia irti, joita korjailtiinkin sitten useampaan otteeseen.
Toi on harmillista, kun sitä jo ehtii innostua, että saa pelin alle ja sitten käy noin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Helppo ja lupsakka vehje tämä Insignia. Talvi yllätti sen verran, että ovi ei enää mennyt kiinni, mutta roima annos aseöljyä pelasti päivän. Tökein sit kaikkiin lukkoihin...
Lähdin sitten kotiinkotiin vaihtamaan öljyjä ja samalla rassaamaan avoa talviteloilta (vai vuositeloilta) liikenteeseen. Moottoriöljyn propussa oli reiät, eli tällä pystyi valuttamaan öljyt (hitaasti tosin) ettei tarvinnut ampua proppua hihan sisään ja öljyjä lattialle ja/tai kainaloon
Ölynsuodatin oli bensa-Saabeihin (ja K Astraan) tottuneena huonommas paikas, mut valutusletku sinnekin sopi ja suora työskentelysuunta etupyörän edestä.
Suodatin on 2.2 Dieselistä kehittynyt sen verran, että o-renkaita tartti itse laittaa enää vain koteloon. Loput oli suodattimessa valmiina.
Dieselin woimapaskasta huolimatta Nexeneissäkin on edelleen nastat paikoillaan ja vieläpä oikeassa asennossa. Eli ihan täysin sutta ja sekundaa ne eivät ole. Pidosta on vaikea sanoo vertailua, kun molemmissa autoissa on samat renkaat, mut onhan noilla pärjännyt ja ei talvella yleensä kesä ole millään renkaalla.
Sitten vain Kankaanpään myrkkypaussille ja yöksi takaisin Nokialle.
Lähdin sitten kotiinkotiin vaihtamaan öljyjä ja samalla rassaamaan avoa talviteloilta (vai vuositeloilta) liikenteeseen. Moottoriöljyn propussa oli reiät, eli tällä pystyi valuttamaan öljyt (hitaasti tosin) ettei tarvinnut ampua proppua hihan sisään ja öljyjä lattialle ja/tai kainaloon
Ölynsuodatin oli bensa-Saabeihin (ja K Astraan) tottuneena huonommas paikas, mut valutusletku sinnekin sopi ja suora työskentelysuunta etupyörän edestä.
Suodatin on 2.2 Dieselistä kehittynyt sen verran, että o-renkaita tartti itse laittaa enää vain koteloon. Loput oli suodattimessa valmiina.
Dieselin woimapaskasta huolimatta Nexeneissäkin on edelleen nastat paikoillaan ja vieläpä oikeassa asennossa. Eli ihan täysin sutta ja sekundaa ne eivät ole. Pidosta on vaikea sanoo vertailua, kun molemmissa autoissa on samat renkaat, mut onhan noilla pärjännyt ja ei talvella yleensä kesä ole millään renkaalla.
Sitten vain Kankaanpään myrkkypaussille ja yöksi takaisin Nokialle.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Tutun näköistä. Proppu näyttää samalta kuin 1.9 dieselissä ja suodatinkotelo ja sen sijaintikin samansuuntaisia, mutta selvästi uudempaa kehitysvaihetta. Varmasti helpompi vaihtaa pyöränkotelon kautta kuin 1.9:ssä, jossa pakko tuhrata auton alla öljy naamalla ja kainalossa tai sitten slaavikyykyssä koneen päällä seisten ja kädet apinamaisesti moottorin ja tulipellin välissä.
Istahdin Sakalla Mitsukauppojen jälkeen käydessäni hallissa olleeseen A-Insigniaan ja totesin että on se sisusta vaan aikakauteen ja hintaluokkaan nähden aika tyylikäs. En nyt niin paljoa innostunut että olisin heti lähtenyt töpselikärsää Opeliin vaihtamaan.
Ilmeisen huoleton tää loppuunajettu Opelikin ollut, kun ketju keskittynyt viime aikoina enemmän palaneeseen korealaiseen ja muuhun rupatteluun. Ilmeisen paljon autoa pienellä rahalla sait?
Istahdin Sakalla Mitsukauppojen jälkeen käydessäni hallissa olleeseen A-Insigniaan ja totesin että on se sisusta vaan aikakauteen ja hintaluokkaan nähden aika tyylikäs. En nyt niin paljoa innostunut että olisin heti lähtenyt töpselikärsää Opeliin vaihtamaan.
Ilmeisen huoleton tää loppuunajettu Opelikin ollut, kun ketju keskittynyt viime aikoina enemmän palaneeseen korealaiseen ja muuhun rupatteluun. Ilmeisen paljon autoa pienellä rahalla sait?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Siis tähän mennes tää on pelannut kuin unelma. Laatikkokaan ei taas töki kun ilma jäähty ja varsinaista vikaa on vain etujarrujen liukujen kumit, jokka tarttis vaihtaa. Ei mitään ongelmia, lappu lattias ei nyi ja kaikki vain pelaa. Tää on tylsää käyttöautoilua. Jos NG9-5 on yhtä hyvä kuin tää, niin sellanen ehdottomasti jos ilman farkkua pärjää ja ostolompakko on riittävän paksu
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Ihan laatupeliltähän inkku vaikuttaa. Itsellänikään ei ole muuta vaivaa ollut kuin tuo vikavalo, josta tarkemmin ketjussa "ostin insignian". Talvella näin nelikkona tosi makee peli. AFL-valotkin pelaa hienosti. Suosittelen Saabistille, joka tarvitsee tuoreempaa käyttistä. Veikkaan että käytetyn hinta/laatu-suhde osuu kuin Saabissa konsanaan
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Ja tylsyys vain jatkuu. Akussa oli kuitenki asennusleima:
Eli tylsä mikä tylsä, en ota riskiä et sormet kohmees vaihdetaan akkua kun mittari näyttää -30
109 € makso uus halpis.
On se aika kompakti verrattuna orkkikseen 85 Ah.
Ihan siis Motonetin listalta suoraan valittu. Noh, täs ei oo Webastoa niin eiköhän toi riitä. Ja kai se ton vanhuksen hakkaa mennen tullen ainaki yhden talven. Kai tää jo ens kesänä on myynnis et saa nelivedon tilalle
Eli tylsä mikä tylsä, en ota riskiä et sormet kohmees vaihdetaan akkua kun mittari näyttää -30
109 € makso uus halpis.
On se aika kompakti verrattuna orkkikseen 85 Ah.
Ihan siis Motonetin listalta suoraan valittu. Noh, täs ei oo Webastoa niin eiköhän toi riitä. Ja kai se ton vanhuksen hakkaa mennen tullen ainaki yhden talven. Kai tää jo ens kesänä on myynnis et saa nelivedon tilalle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Voihan tylsimyksen tylsimys. Auto vaan porskuttaa päivittäin kilometrejä. Kylmänä kuuluu minuutin kitinää. Veikkaan, että edellinen nuukien huolto on moniurahihnan osalta pelkkä hihna. Eli jos jaksais, niin vois ostaa rullat kaveriks ennenkö jättää välille.
Tuo Astra kun ei tunnu menevän kaupaks, niin toisinaan mietin et pitääkö sitä myydä 338 tkm tuupattu Insignia. Se vaan tökkii, että autoon on menny reilu 7700 € (osto, renkaat, hehkut ja akku) ja tästä tuskin saa kuin neljä tonnia. Eli ei kannata. XC90 opetti, että taskulaskin käteen autokuumees
Tuo Astra kun ei tunnu menevän kaupaks, niin toisinaan mietin et pitääkö sitä myydä 338 tkm tuupattu Insignia. Se vaan tökkii, että autoon on menny reilu 7700 € (osto, renkaat, hehkut ja akku) ja tästä tuskin saa kuin neljä tonnia. Eli ei kannata. XC90 opetti, että taskulaskin käteen autokuumees
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Oliko tähän tehty jakopää missä vaiheessa, itsellähän vesipumppu piti 105tkm ajettuna tällaista ääntä: video
Ja ilmeisen tasalaatuista kamaa, kun TTID:stä se petti 106tkm ajettuna...
Ja ilmeisen tasalaatuista kamaa, kun TTID:stä se petti 106tkm ajettuna...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T