Viesti
Kirjoittaja TLinden » Ma Joulu 02, 2019 20:10
Nyt on ollut haasteeliisia ajokelejä täällä maaseudulla loskasta, peilijäästä auraamattomaan pakkaslumeen. Lisäksi isommilla teillä jäistä asfaltia. Olen ajanut (tosin neljäll erilaisella autolla) Ässärenkaan "tehdasuusilla" Ässä2:silla kahdessa autossa (OG 9-3 + VW Passat syncro), kolmatta talvea ajossa olevilla Hakkapeliitta 8:eilla (NG 9-3) ja niin ikään kolmatta talvea ajossa olevilla Hakkapeliitta C3:illa (VW Transporter syncro). Kun mitään äärimmäisiä nopeuksia ei hae, niin edellen uskallan sanoa, että pinnoitetut Ässät eivät ole huonoimmat renkaat, millä olen ajanut ja pitoakin löytyy siinä missä vanhoissa Nokialaisissakin. Haasteellisimmissa oloissa ajoin nelivedoilla, en tiedä, olisiko huomannut jotain eroa täysin uusiin merkkirenkaisiin. Niin kuin joku kirjoittikin, jopa testihäviäjillä, jos ovat Suomen oloihin tarkoitettu, todennäköisesti jo pärjää, vaikka eroa voittajiin olisi jopa se 30% ääritilanteissa testattuna. En nyt kyllä aio haalia mistään kiinalaisia testihäviäjiä verrokeiksi, vaan olen tyytyväinen omaan valintaani. OG 9-3:sessa Ässät tuntuvat hieman äänekkäiltä, mutta toisaalta auton mukana tulleet 11 vuotta vanhat Continentalit pitivät vielä huomattavasti kovempaa melua. Passat on ilmeisesti paremmin äänieristetty, kun rengasäänet kuuluvat paljon vähemmän sisälle - ellei sitten pinnoitettujen yksilölliset erot ole eri sarjojen välillä niin suuria, että jotkut sarjat ovat kovempiäänisiä kuin toiset.
Hyvä, että Jää-Ahmakin on testattu. Parempi tuote näyttäisi olevan kuin Triangle, vaikka Vannetukun surullisen kuuluisia toimitusjohtaja renkaiden takana ja kovasti hehkutetut erikoisnastat osoittautuivat flopiksi. Harmi, että Kiinan pojalla pitää valmistuttaa - onpahan nyt sentään suomalaista suunnittelua nastoitustyötä (ja toivottavasti ei enää Nokian tuotesalaisuuksien varastamisesta ole suunnittelussa hyödytty). Sen kun saisi vielä iskostettua TM:n toimitukselle, että ottaisivat nyt pinnoitettujakin renkaita vastaavaan testiin. Mutta ei niin ei. Eivät edes vaivaudu vastaamaan mitään palautteeseen.