Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kuvapäivitys menossa, jokohan nyt?
Oisko sitten pientä päivitystä venehommista. Tosiaan, vuoden sisään on tullut neljä venettä ostettua. Toivottavasti nyt löytyi Tuusulanmerellä kruisailuun oikea venetyyppi. Siellähän on 10kmh nopeusrajoitus, eli siihen nähden ovat olleet ylimitoitettuja, mutta kun tarkoitus on kruisailla ja paistatella päivää, se ei millään soutuveneen lasikuitupenkillä onnistu.
Kyseessä on siis klassinen jenkki-bowrider, Four Winns 150 Freedom vm. 1990 Evinruden 70-heppasella 2t-moottorilla vm. 1987. Jos venetyyppi osoittautuu hyväksi, käytetyn tai jopa uuden 50-60-heppaisen 4t-moottorin hankinta voi olla edessä. Valmistajan suositus veneeseen on 50-60 heppaa, mutta aikanaan virkamiehet on olleet aika vitsikkäitä, Traficomin papereissa tuossa on maksimitehot 120 heppaa Vene kyllä kestää, 70-heppasella kulkee n. 33s, 100-heppasella 41s ja löytyypä netistä video, jossa kyseisen venemallin perässä oli 225-heppanen kone.
Tässä vene haettaessa.
Vene oli aika likainen eikä hirveästi ollut ehtinyt saada osakseen huolenpitoa, edellisellä omistajalla suunnitelmat muuttuivat ja ehti vain laitella moottorin kuosiin. Suunnitelmana, ja osa siis jo toteutettu, vesirajan puhdistus, vanhojen teippien poisto, kunnon pesu, hieman hiovalla kiillotusaineella sekä kiillottavalla vahalla läpikäynti ja sisäpintojen puhdistus ja entraus. Kaikki pitää harjoitella, kokemusta ei ole. Nettiä tuli toki selattua ja saatua hyvää oppia aineista, laikoista, kiillotuskoneista, tekniikoista jne.
Kuten kuvasta näkyy, keltaista piisaa. Ihan kaikkea en saanut pois enkä ihan pohjaa viitsinyt juuri edes yrittää. Ilman suojavaatetusta- ja maskia ei viitti tota selällään tehdä. Ja kuten tiedämme, hysteriahyllyt ovat aivan tyhjät, turha kuvitella mitään kasvomaskeja löytävänsä.
Vanhojen teippien poistossa meni n. 5 tuntia. Toki olihan sitä poistettavaa. Tuollainen teipinpoistolaikka on kyllä oiva peli. Ei lämpene paljoa ja maalipinta jää ehjäksi.
Tuossa näkee vähän ennen jälkeen. Ilman vesihiontaa ei saa maalin haalistumista poistettua, mutta se jääköön odottelemaan myöhempiä aikoja, jos veneestä tulee pidempiaikainen tuttavuus.
Sisustassa on vielä tekemistä, mutta Marseille-saippualla tulee aika hyvä. Noita pinttyneempiä ei sillä saanut pois, pitää kokeilla siihen erikseen tarkoitettua litkua, mutta jos ei lähde, niin en ota stressiä. Näyttelyesinettä tuosta ei muutenkaan saa.
Ensi viikonloppuna ehkä kokeillaan faijan kanssa entrata selvästi isompaa, mutta myös parempikuntoista Seiskarin matkavenettä. Saapa nähdä miten sujuu. Todennäköisesti kevyemmin siksikin, että työskentelyasento on selvästi korkeampi, isompi vene ja tietty korkeampi trailerikin.
Oisko sitten pientä päivitystä venehommista. Tosiaan, vuoden sisään on tullut neljä venettä ostettua. Toivottavasti nyt löytyi Tuusulanmerellä kruisailuun oikea venetyyppi. Siellähän on 10kmh nopeusrajoitus, eli siihen nähden ovat olleet ylimitoitettuja, mutta kun tarkoitus on kruisailla ja paistatella päivää, se ei millään soutuveneen lasikuitupenkillä onnistu.
Kyseessä on siis klassinen jenkki-bowrider, Four Winns 150 Freedom vm. 1990 Evinruden 70-heppasella 2t-moottorilla vm. 1987. Jos venetyyppi osoittautuu hyväksi, käytetyn tai jopa uuden 50-60-heppaisen 4t-moottorin hankinta voi olla edessä. Valmistajan suositus veneeseen on 50-60 heppaa, mutta aikanaan virkamiehet on olleet aika vitsikkäitä, Traficomin papereissa tuossa on maksimitehot 120 heppaa Vene kyllä kestää, 70-heppasella kulkee n. 33s, 100-heppasella 41s ja löytyypä netistä video, jossa kyseisen venemallin perässä oli 225-heppanen kone.
Tässä vene haettaessa.
Vene oli aika likainen eikä hirveästi ollut ehtinyt saada osakseen huolenpitoa, edellisellä omistajalla suunnitelmat muuttuivat ja ehti vain laitella moottorin kuosiin. Suunnitelmana, ja osa siis jo toteutettu, vesirajan puhdistus, vanhojen teippien poisto, kunnon pesu, hieman hiovalla kiillotusaineella sekä kiillottavalla vahalla läpikäynti ja sisäpintojen puhdistus ja entraus. Kaikki pitää harjoitella, kokemusta ei ole. Nettiä tuli toki selattua ja saatua hyvää oppia aineista, laikoista, kiillotuskoneista, tekniikoista jne.
Kuten kuvasta näkyy, keltaista piisaa. Ihan kaikkea en saanut pois enkä ihan pohjaa viitsinyt juuri edes yrittää. Ilman suojavaatetusta- ja maskia ei viitti tota selällään tehdä. Ja kuten tiedämme, hysteriahyllyt ovat aivan tyhjät, turha kuvitella mitään kasvomaskeja löytävänsä.
Vanhojen teippien poistossa meni n. 5 tuntia. Toki olihan sitä poistettavaa. Tuollainen teipinpoistolaikka on kyllä oiva peli. Ei lämpene paljoa ja maalipinta jää ehjäksi.
Tuossa näkee vähän ennen jälkeen. Ilman vesihiontaa ei saa maalin haalistumista poistettua, mutta se jääköön odottelemaan myöhempiä aikoja, jos veneestä tulee pidempiaikainen tuttavuus.
Sisustassa on vielä tekemistä, mutta Marseille-saippualla tulee aika hyvä. Noita pinttyneempiä ei sillä saanut pois, pitää kokeilla siihen erikseen tarkoitettua litkua, mutta jos ei lähde, niin en ota stressiä. Näyttelyesinettä tuosta ei muutenkaan saa.
Ensi viikonloppuna ehkä kokeillaan faijan kanssa entrata selvästi isompaa, mutta myös parempikuntoista Seiskarin matkavenettä. Saapa nähdä miten sujuu. Todennäköisesti kevyemmin siksikin, että työskentelyasento on selvästi korkeampi, isompi vene ja tietty korkeampi trailerikin.
Viimeksi muokannut 2.polvi, Ma Touko 18, 2020 21:28. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kuvat ei näy
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
v**tu saatana. Ja vielä testasin kännykän toisella selaimella, että pelittäisi.
Edit. Latailin kaikki kuvat uudelleen. Toivottavasti auttoi laajemminkin
Edit. Latailin kaikki kuvat uudelleen. Toivottavasti auttoi laajemminkin
Viimeksi muokannut 2.polvi, Su Touko 17, 2020 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kyllä mulla näkyy
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kuvatonta on tännepäin. Mikä lie sitten ongelma, vai täällä päässä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mulla näkyy puhelimella (Android) mutta ei iPadilla. Molemmissa katselen Chromella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
iPhonen Safarilla ei näy kuvat.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ei näy puhelimella, pädillä tai läppärillä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Noi on tollasia lyhyen aikaa voimassa olevia linkkejä, joita ei ole jaettavaksi tarkoitettu. Siksi näyttää ensin hyvältä, mutta vähän myöhemmin lakkaa toimimasta. (Ei, en tiedä pystyykö google-kuvat jotenkin jakamaan tänne pysyvämmällä tavalla.)
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Varmaan joku tällainen. Nyt ei nimittäin enää näykkään
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tämä on kyllä äärimmäisen mystistä, koska aivan samalla tekniikalla olen kuvia saanut myös "tarttumaan". Ja jos taas käyttää lyhyttä linkkiä, tulee virheilmoitus "kuvakoon määrittäminen ei onnistu" tjsp.
Meni kyllä eilen tunteisiin, kun oli "väsynyt mutta onnellinen" -fiilis suht hyvästä suorittamisesta veneen parissa ja sitten ATK kusee siihen hiileen mihin sen pitäis puhaltaa
Meni kyllä eilen tunteisiin, kun oli "väsynyt mutta onnellinen" -fiilis suht hyvästä suorittamisesta veneen parissa ja sitten ATK kusee siihen hiileen mihin sen pitäis puhaltaa
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ei muuten näy mulla tietokoneella, ei Firefoxilla, Chromella eikä Edgellä. Ei väliä olenko selaimella kirjautunut Googleen vai en.
Mulla toimii kohtalaisen ongelmitta kuvat Googlen palvelimelta linkattuna kun muistaa muutaman asian linkkejä hakiessa. Ensinnäkin kuvat latautuu mulla kännykästä automaattisesti Google Photosiin (toki ne voi myös ladata tietokoneelta sinne jos esim muokkaa kuvaa tietokoneella), ja ennen linkin hakemista käyn siirtämässä kuvan kansioon, joka on määritelty jaetuksi kansion asetuksissa ("Kuka tahansa linkin saava näkee kuvat ja kutsutut tai liittyneet ihmiset"). Itse kuvan jakamisasetuksiin en koske. Kansiossa ei sen sijaan ole sallittua muiden käyttäjien lisätä kuvia taikka kommentoida niitä.
Tämän jälkeen odottelen hetken ennen kuvan avaamista. Sitten avaan kuvan tietokoneen selaimella klikkaamalla, ja odotan 10-20 sekuntia. Sen jälkeen klikkaan hiiren oikealla ja sieltä näytä kuva, jonka auettua kopioin kuvan osoittern linkiksi. Tuo 10-20 sekunnin odotus kuvan ekan klikkaamisen jälkeen on tärkeä, muuten tulee lyhytikäinen linkki.
Näillä jipoilla toimii edelleen yli viisi vuotta sitten foorumille linkkaamani kuvat. Joskus harvoin käy niin että noista toimepiteistä huolimatta linkki kuolee muutaman tunnin päästä sen hakemisesta, en tiedä miksi. Vielä mystisempää on tuo, että esim. tämän ketjun tapauksessa kuvat näkyy jollain laitteella, ja toisella ei.
Joka tapauksessa itse aiheeseen: komea ja hauskannäköinen vene, ehkä sitä pitää käydä joskus ulkoiluttamassa isommallakin lammikolla, sellaisella jossa ei ole nopeusrajoituksia? Noin iso kaksitahtinen ei välttämättä tykkää pitkään hyvää hitaasta köröttelystä.
Mulla toimii kohtalaisen ongelmitta kuvat Googlen palvelimelta linkattuna kun muistaa muutaman asian linkkejä hakiessa. Ensinnäkin kuvat latautuu mulla kännykästä automaattisesti Google Photosiin (toki ne voi myös ladata tietokoneelta sinne jos esim muokkaa kuvaa tietokoneella), ja ennen linkin hakemista käyn siirtämässä kuvan kansioon, joka on määritelty jaetuksi kansion asetuksissa ("Kuka tahansa linkin saava näkee kuvat ja kutsutut tai liittyneet ihmiset"). Itse kuvan jakamisasetuksiin en koske. Kansiossa ei sen sijaan ole sallittua muiden käyttäjien lisätä kuvia taikka kommentoida niitä.
Tämän jälkeen odottelen hetken ennen kuvan avaamista. Sitten avaan kuvan tietokoneen selaimella klikkaamalla, ja odotan 10-20 sekuntia. Sen jälkeen klikkaan hiiren oikealla ja sieltä näytä kuva, jonka auettua kopioin kuvan osoittern linkiksi. Tuo 10-20 sekunnin odotus kuvan ekan klikkaamisen jälkeen on tärkeä, muuten tulee lyhytikäinen linkki.
Näillä jipoilla toimii edelleen yli viisi vuotta sitten foorumille linkkaamani kuvat. Joskus harvoin käy niin että noista toimepiteistä huolimatta linkki kuolee muutaman tunnin päästä sen hakemisesta, en tiedä miksi. Vielä mystisempää on tuo, että esim. tämän ketjun tapauksessa kuvat näkyy jollain laitteella, ja toisella ei.
Joka tapauksessa itse aiheeseen: komea ja hauskannäköinen vene, ehkä sitä pitää käydä joskus ulkoiluttamassa isommallakin lammikolla, sellaisella jossa ei ole nopeusrajoituksia? Noin iso kaksitahtinen ei välttämättä tykkää pitkään hyvää hitaasta köröttelystä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mä oon käyttänyt imguria. Sieltä voi jakaa kirjautumatta pysyviä kuvia.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^Imguria käytän minäkin. On toiminut moitteettomasti. Kuten eräästä puusta on voinut havaita.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mihinköhän noi foto menee ja kenen kaikkien käyttöön?
Mut näppärän oloisesti tuo tapahtuu, toimiiko?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05