^Tällä kertaa myllytin vaan pintaruosteet pois iskemistä ja laitoin pelkästään omaa väriä. Pariin kohtaan kokeilin pohjamaalia, mutta se kuultaa ikävästi läpi ja sitten pitää tuputtaa omaa väriä niin paljon, ettei ole hyvä. Tuputtelen sen verran, että kolo täyttyy, mutta tosiaan parempi vähän liikaa, kuin liian vähän.
Touhukas päivä takana. Normitöiden lisäksi tonnari vaihtoi omistajaa, ei mennyt yleiseen myyntiin, meni täältä foorumin kautta "tiskin alta". Ehdin just napata kuvan poistuvasta
ista. Pikkasen on haikea olo, kun harrastaminen vaihtui ihan vaan halpojen käyttöautojen kanssa touhuamiseksi
Ehkäpä kerran vielä, OG900 ? Jarille kiitos kaupoista, oli mukavaa tavata jälleen yksi Saabisti nimimerkin takaa !
No, tonnari sai hyvän kodin Saabistin huomasta, joten siinä mielessä tilanne on hyvä ja helpottaa luopumisen tuskaa. Luopumisen tuskaa helpotti toki myös osasuorituksena vastaanotettuna Kolopallo... Koska saan/joudun sillä huomenna aamulla starttaamaan töihin, olin pakotettu pikatoimenpiteisiin, vaikka vähän jo väsytti. Imuroitsin sisätilat ja hinkkasin ovenpielet Autoglymin odööriaineella, joka paitsi raikastaa, myös puhdistaa. Samaten tomutin kojelaudan ja putsasin mittariston pleksin, että näkee paremmin. Etenkin etupenkit kaipaisivat kovasti pesua, mutta kaikki aikanaan. Napakka jälkiasenteinen nahkaratti on mukava bonus !
Ulkokuoressa olisi tekemistä sitten aika runsaasti. Uhrasin pesuun uutta ihmepesuainetta, kyllä toimi tämänkin kanssa. Yleisilme on aivan kelpo, mutta kyllähän alkavaa ruostetta on vähän joka nurkassa. Nyt täytyy vaan koittaa muistaa auton hintaluokka. Pienet kuvat kivasti armahtavat.
Auto on muutama viikko sitten huomautuksitta katsastettu, kummatkin rengaskerrat ovat kohtalaiset, ilmastointi toimii ja on vastikään huollettu, kuten auto muutenkin. Löytyy vetokoukku ja kaikki nippelit ja nappelit tuntuivat toimivan. Eikä pala moottorin vikavalo, ainakaan vielä
Bluetooth/usb-soitin, toimiva keskuslukko ja sitä rataa. Mukana tuli uudet takajarrupalat ja jakopään osia, ynnä Vw:n omat kapselit talvirenkaiden peltivanteisiin. Täydellinen paketti edulliseen liikkumiseen ! Jakopääkin on kelpo vielä liki 60 tkm tai 2 vuotta.
Jos tämä normikaavan kautta käytetään, niin ajattelin kyllä vähän tuon ulkokuoren kanssa jumpata. En paljoa, mutta vähän kuitenkin. Toisaalta sana kiirii ja edullisen käyttöauton tarvitsijoita tuntuu olevan, on tarvetta väliaikaiselle autolle jne., viikonlopun aikana selvinnee, lähteekö tuo pihasta samantien. Mullahan ei tämmöistä laitosta ole ollut eikä muuten kuin tämmöisissä tilanteissa tulekaan, kokemuspohjaa ei ole kuin työkäytössä edellisestä korimallista. Perusautohan tuo, kaikki oli suurinpiirtein siellä mistä ekana haki. Sen verran kiinnitin pihassa siirrellessäni huomiota, että melkoinen rohahdus koneesta kuuluu kun käynnistää, mutta lienee ominaispiirre. Viime aikoina pääosin Toyotia ja Saabia kuunnelleena meinasi säikähtää. Ehkä se oli vaan 28.2 kuluvaa vuotta vaihdettu uusi startti, joka siellä nuoruuden innolla konetta pontevasti käynnistää.
Toinen äänilähde tuntui olevan vaihteensiirto, joka kuulosti mekanisminsa osalta siltä, kuin rasvaa kovasti tarvittaisiin vaijereihin ja murkuloihin, mitä siellä sitten ikänä onkaan. Keppiä kun liikutteli kuulosti siltä, että paapuurista on tulossa Suomen Joutsen niskaan narisevine takiloineen
No, musaa kovemmalle tai lisää kaasua, sinne se hukkuu muuhun kahinaan. Sinänsä laatikko tuntuu olevan kunnossa, kunhan nyt vaan vanhuuttaan keppi ja kaverit narisee.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634