mikan kirjoitti: ↑Ke Syys 02, 2020 13:48
Öljysihdissä oli vain muutama pieni karstan palanen. Öljyt oli vaihdettu noin 12 tkm välein. Eniten ihmetytti hyvässä kunnossa oleva alkuperäinen nokkaketju!
Pakari kirjoitti: ↑Ke Syys 02, 2020 15:57
Lienee kaikille selvää, ettei nokkaketju ole alkuperäinen tehtaan jäljiltä oleva. Autossa on varmasti myös kolmas GT17 menossa. Pilvilinnoissa on turha elää vaikka omistaja väittäisi mitä tahansa.
Tässä pitää muistaa, että auton keskimääräinen ajosuoritus on noin 100km päivässä. Tästä laskettuna 12tkm öljynvaihtoväli tarkoittaa 3kk vaihtoväliä. Toisinsanoen öljynlaatu ei missään välissä ehdi huonontua, ja tuommoisella päivittäisellä/käynnistyksen jälkeisellä ajosuoritteella se kylmästartissa ohipuhallettu polttoaine ehtii haihtua öljyn joukosta pois.
Jakoketjusta tuli mieleen, että eihän tuo B2x2/4/5 jakopää ihan hirveästi ole ajansaatossa muuttunut, ihan kivasti niillä vanhemmillakin vehkeillä ajettiin kilometrejä. Kevyemmät pyörivät romut niin eihän se siellä myöskään veny yhtä herkästi kuin vanhemmissa.
Koskaanhan vanhoista paskoista ei tiedä, mutta kyllähän tuossa jo aika hyvät lähtökohdat on siihen, että miksi tuo kone näyttää kuvissa niin hyvältä. Hyvää synteettistä öljyä 3kk välein, pitkää matka-ajoa, luultavasti vielä ajansaatossa päivitelty huohottimia, vaihdeltu letkuja ja pönttöjä...