Älä muuta sano...
Menee kuukausi kun opettelee kaikki tarjollaolevat ja olemassaolevat ominaisuudet
Paperisesta kirjasta vielä lukiskin, kattelis kuvia ja lukis puhekuplia. Mutta toi netissä oleva manuaali on konu.
Samainen ajatusten Tonava jatkaa:koistha kirjoitti: ↑Ma Tammi 18, 2021 09:26Mielestäni tämän kyseisen keskustelun suurin aivopieru on Joensuulaisen ministerin mainitsema: "yksittäisille kuluttajille pystyttäisiin luomaan mekanismeja, että auton hankintahintaa ei tarvitse maksaa kerralla". Löytyy esim. tästä haastattelusta
Eihän näitä vielä olekaan kuin yksityisleasing ja osamaksu.....
Asentele se voc luuriin, niin sitten voit tavailla käyttöohjekirjaa puhelimestakin - vaikka olohuoneen sohvalla.
Paljonko Volvon ohjekirjassa on sivuja? Tuli vaan mieleen, kun tuossa GLC Mersun suomenkielisessä ohjekirjassa on yli 650 sivua, lisäksi hybridijärjestelmän ohjekirja vajaa 70 sivua. Eli käsi ylös joka lukee yli 700 sivua ennen kuin käyttää autoaan? Ja vielä niin että muistaa yksityiskohdat kun ongelmia tulee eteen? Kyllä se on nykyään niin, että kun joten tiettyä tulee eteen, niin vasta sitten aletaan syöttämään hakusanoja digitaaliseen ohjekirjaan.
Itsekin hieman hämmästelin tuota väitettä. Ainakin itse vähän epäilen, että jos ostan uuden 100Ke teslan, niin ihan parissa vuodessa en tuota hankintakustannusta säästäisi. ihan niin kallista ei edes saapilla ajaminen vielä ole
Käyttöohjekirjan pdf-versiossa näyttää olevan 710 sivua.
Tuo pitää paikkaansa. Itse olen lukenut Saabien (no tota nykystä kolkin en ole koska pratar svenska) ja Astran ohjekirjat, ja kyllä siinä melkosia ahaa-elämyksiä tuli välillä. Ja etenki Opelin kohdalla oli ominaisuuksia niin paljo, että joskus pohti opelclubfinlandin foorumia selatessa, että eikö kukaan muu niitä lue Selailin siis jo auton toimitusta odotellessa.
Ei oo paperisia.
Eikö se koko himmeli olekaan yksi iso tietoviihdejärjestelmä?
Hyvää tekstiä, mutta jatkan sen verran, että yltiöoptimaalisuus perustuu vahvasti siihen ajatukseen, että verrannollisina ovat uusi sähköauto tai uusi, jossain määrin sähkäriä halvempi polttomoottoriauto.AZP kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 14:32Mitä tulee tuohon sähköauton maksamiin kustannuksiin, niin kyllähän noilla puheilla viitataan siihen tosiasiaan, että monelle tavan autonostajalle ei ole vielä auennut miten sen sähköauton kulurakenne poikkeaa merkittävästi polttomoottoriautosta. Muutaman tonnin lisähinta sähköversiosta vs. polttisversio tuntuu autokaupassa suurelta ja näkyy rahoituksen kuukausierässä, mutta on vaikea hahmottaa miten paljon halvemmaksi itse ajaminen sitten tulee. Pari vuotta takaisinmaksuaikana on kyllä ylioptimistista, mutta riippuu paljon myös ajomäärästä ja autovalinnasta.
Autoliiton Pasi Nieminen sanoi viime vuonna, että Suomen teillä liikkuvan auton ikä on keskimäärin 12,1-12,3 vuotta (riippuu vähän miten se lasketaan), ja auton keskimääräinen hinta on 3 600 €.
Uskaltaako kukaan "tavallinen tallaaja" ostaa 5 vuotta vanhaa sähköautoa, kun akkutakuuta on enää jäljellä 3 vuotta? Mitä jos se porsii? Tällöin ei todennäköisesti ole varaa korjata autoa, vaan se menee paaliinAZP kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 17:01^kyllä, kyllä, tuossa on poliitikolta sellaista normaalia arjesta irti leijumista. Toisaalta täytyy muistaa että kun puhutaan näistä siirtymistä niin puhutaan vuosien aikana tapahtuvasta muutoksesta. Nyt olisi tärkeä saada niitä töpseliautoja myytyä niille joille uuden hankkiminen on realistinen vaihtoehto, jotta viiden vuoden päästä niitä olisi tarjolla käytettyjen ostajille.
Tämä ongelma näyttäisi olevan kaikilla.