Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Suomalaisista asui vuonna 2017 tilastokeskuksen mukaan kerrostaloissa 36 %.
Mutta alkaa tämä volvoilu vähän rönsytä muihin aiheisiin. Pitäisikö töpseliautojen ihanuudesta ja kamaluudesta keskustella ihan omassa topicissaan? Nyt niistä jauhaminen on jakautunut useampaan ketjuun, joista osaan se ei oikeastaan kuulu ollenkaan.
Mutta alkaa tämä volvoilu vähän rönsytä muihin aiheisiin. Pitäisikö töpseliautojen ihanuudesta ja kamaluudesta keskustella ihan omassa topicissaan? Nyt niistä jauhaminen on jakautunut useampaan ketjuun, joista osaan se ei oikeastaan kuulu ollenkaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Jep ja jep. Ihan aina ei tuossa poliittisess viestinnässä muisteta ilmaista tahi ajatella realistista aikajanaa, eikä sitä usein tule helpolla tulkattuakaan.AZP kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 17:01Toisaalta täytyy muistaa että kun puhutaan näistä siirtymistä niin puhutaan vuosien aikana tapahtuvasta muutoksesta. Nyt olisi tärkeä saada niitä töpseliautoja myytyä niille joille uuden hankkiminen on realistinen vaihtoehto, jotta viiden vuoden päästä niitä olisi tarjolla käytettyjen ostajille.
Kyl. Tuossa auttaa vahvasti pitkä pitoaika. Kymppitonnin käytetyn arvo laskee keskimäärin hitaammin kuin uuden, joten käyttökuluista pitäisi saada säästettyä paitsi hintaero, myös arvonaleneman ero. Ei ole mahdotonta, mutta vaatii helposti aika asenteellista excelöintiä saada se kahteen vuoteen.AZP kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 17:01Ja toki uskon että tuossa rahoitusmallissa puhutaan myös siitä miten se uusi täyssähköauto voi olla taloudellisesti järkevä vaihtoehto sellaiselle joka ostaa kymppitonnin käytettyä, kun pitoajan kokonaiskulut osaa laskea yhteen. Eli kyse ei ole ihan vain uusi vs. uusi -vertailusta. Propelipäät voisi vaikka ideoida sellaisia ratkaisuja joissa aivan kaikki autoilun kulut on leivottu sisään yksityisliisaripakettiin, mukaanlukien siis sähkö. Jos vastaavan paketin rakentaa polttisautolle, niin huomaa helpommin sen todellisen eron.
That said, kymppitonnin käytetyissä valikoima on vielä pitkään hurjasti laajempi kuin uusissa sähkäreissä, saatika jos uuden hinnan rajaa vaikka triplaksi eli kolmeenkymppiin. Oma perversioni siinä, etten juuri siedä pystyperiä on ihan oma lukunsa, mutta jos vaikka semmonen perusunelma kuin V70 kultaisen noutajan kuljettimeksi Espoolaiseen rivariparkkiin. Eijjoleeeeee, sanoo uuden auton myymämies vastahakoisesti ilmoittaen samalla, että nykyään Espoossa kuuluu ajaa ns. maastoautolla (mikä kyllä sopii hyvin sikäläiseen tieinfraan ja talvihoitoon, mutta se on toinen tarina). Sitte jos kultaisennoutajan lisäksi pitää saada kulkemaan toisen polven vene (heh ja saamaan se vielä lätäköstä ylöskin, niin ostaja lisää listalle vetokoukun, riittävän vetomassan ja nelivedon. Eijjoolleeee ilmoittaa myyjä jälleen ja kauppaa... äksäteslaa?
Toki, se sähkärivalikoima riittää jo nyt monille ja laajenee koko ajan, mutta malliston kapeus on vielä toistaiseksi tyly tosiasia, joka rajoittaa sähkäreiden ostamista omalta osaltaan.
Biopolttoaineiden veroalessa on se vika, että firmat eivät tee hyväntekeväisyyttä vaan voittoa. Pumppuhinta ei laske verojen tahdissa, ellei se lisää myyntiä tarpeeksi. Näkisin biojakeluvelvoitteen parempana ideana vihreistää polttoaineita.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 18:10Siitä on aika pitkä matka sähköautoon. Se pitäisi päättäjien ymmärtää ja alentaa biopolttoaineiden verotusta, jolla saataisiin Suomen liikennettä edes vähän ympäristöystävällisemmäksi lyhyellä aikavälillä.
Kyllähän tässä vähän omatunnon pitäisi painaa kun suhaa matkat pikkubemarilla eikä bussilla. Jos ajaisi D-kortin ja ostaisi 50-paikkaisen scanian, olisi matkanteko vihreätä. Sen scanian voisi vaikka maalata vihreäksiTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 18:10Tai ehkä tässä lasketaan sen varaan, että kun polttoaineiden hinnat veronkorotuksien vuoksi nousevat tarpeeksi korkeiksi, nämä 3 600 € (tai jopa halvemmilla) autoilla ajavat henkilöt siirtyvät julkisen liikenteen käyttäjiksi, koska ei ole enää varaa ajaa omalla autolla? Voi olla syrjäseuduilla ja kaupungeissakin nyt koronan aikana vähän helpommin sanottu kuin tehty
Kyllä uskaltaa, kun alkujännitys lievenee. Jengi uskalsi ostaa T7-saappeja vielä kun niistä kuultiin että porsii, N43/N47-bemareita edelleen vaikka netistä löytää helposti tietoa että porsii. TSI ja DSG lie autokaupan ostetuimpia lyhenteitä, vaikka jopa Kiinan valtio ärähti aika kovaa Volkswagenille aiheesta. Sähkäreitä ja akkuja kohtaan on nyt lähinnä semmonen alkuaikojen jännitys, kun pelätään että porsii vaikkei tiedetä että porsiiko.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 18:10Uskaltaako kukaan "tavallinen tallaaja" ostaa 5 vuotta vanhaa sähköautoa, kun akkutakuuta on enää jäljellä 3 vuotta? Mitä jos se porsii? Tällöin ei todennäköisesti ole varaa korjata autoa, vaan se menee paaliin
Joihinkin sähköautoihin on jo tarjolla akkupäivityksiäkin, joissa saa asennutettua alkuperäistä isomman akun ja annettua vanhan vaihdossa kustannuksia helpottamaan. Kyllä sekin rakettitiede siitä helpottaa kun aika vähän kuluu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Offtopicilla jatketaan, mutta menköön.willbst kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 20:51Hyvää keskustelua. Mutta jos asuu kerrostalossa, ja oletan että suurin osa maamme autoilijoista asuvat näissä, niin miten lataus..? Taloyhtiöissä ei välttämättä ole lataus mahdollisuutta, ja ei myöskään työpaikalla. Kana ja muna ilmiö? Hyvin vähän käydään tästä tosiasiasta keskustelua.
Olen rivitaloyhtiömme hallituksen puheenjohtaja. Syyt miksi en asu omakotitalossa ovat ne, että en halua tehdä lumitöitä ja haluan Hesarin jaettuna aamulla oman etuoven postiluukusta
Anyway, taloyhtiössämme on jossain vaiheessa alkamassa muutama suurehko remontti, ja taloyhtiöt on maaliskuusta 2021 alkaen velvoitettuja järjestämään latausmahdollisuus niille sähköautojen omistajille, jotka haluavat latauspisteen. Latauspisteen järjestämisen täytyy liittyä jollain tavalla mm. sähköpääkeskuksen ja/tai auton parkkipaikkojen kunnostamiseen, tai jälkimmäisten (uudelleen) asfaltointiin. Olen ymmärtänyt isännöitsijän kanssa käydyistä keskusteluista, että esimerkiksi julkisivuremontin yhteydessä taloyhtiö ei ole velvoitettu järjestämään latausmahdollisuutta.
Latausmahdollisuus tarkoittaa sitä, että sähköpääkeskukseen tehdään tarpeellinen modifiointi / se vaihdetaan uuteen ja sähköauton haltijan parkkipaikan läheisyyteen vedetään kolmivaihesähköjohto. Mikäli sähköautoilija haluaa käyttää latausmahdollisuuden, hän kustantaa itse latausvälineen, joka liitetään em. vedettyyn kolmivaihesähköön. Meidän taloyhtiössä tällaisia halukkaita on ollut kaksi, vaikka taloyhtiössä on kolme hybridi-Toyotaa (ja muuten neljä ia ).
Se on vielä tässä jäänyt epäselväksi, miten tuo sähkö veloitetaan lataajilta, mutta luonnollisinta olisi laittaa sähköpääkeskuksen modifioinissa/uusinnassa tauluun kyseistä sähköliitäntää koskeva sähkömittari.
Edellä mainittua velvoitetta järjestää sähköauton latausmahdollisuus niitä haluaville voidaan lykätä lykkäämällä niihin liittyviä taloyhtiön remontteja. Pahimmillaan veikkaan tuon johtavan siihen, että taloyhtiöiden kunto rapistuu, kun taloyhtiön hallitus ei halua käyttää rahaa latauspistokkeiden mahdollistamiseksi.
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ke Tammi 20, 2021 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Tuo velvoite tarvitaan, koska järki ei riitä. Kysehän on sinällään yksinkertaisesta logiikasta:
1) Jos piha kaivetaan auki, niin vedetään sinne johdot, tai vähintään putket valmiiksi, että sitten kun niitä johtoja oikeasti tarvii vetää, ei tartte kaivaa pihaa uusiksi auki. Jälkimmäinen meinaan maksaa rahaa.
2) Jos sähkökeskusta uusitaan, kannattaa samantien laittaa sellainen, joka hoitaa hommansa seuraavat 20 vuotta eikä seuraavat 2 vuotta. Jälkimmäinen meinaan maksaa rahaa.
Eli suht. yksinkertaista investointia takaisinmaksuaikoineen.
Eri asia on sitten se, millaisia teholukemia edellytetään autoihin parkkipaikalla saatavan. Tälleen maalaisjärjellä ajatellen aika harva kaipaa 11kW latausta, koska yön aikana (8h) lataa vähän hitaammallakin (vaikkapa 3,5kW eli n. 230V/16A) laturilla akkuun 28kWh, joka lie keskimääräiseen päivittäiseen ajosuoritteeseen aika riittävä veto, kun harva auto on kuitenkaan joka päivä 16h ajossa.
Näitä omaparkillisia taloyhtiöitä hankalampi kysymys on ne kaupunkiasumukset, joilla ei ole (tarpeeksi) parkkitilaa vaan asukkaat joutuu parkkaamaan kadun varteen. Siellä se lataus on ongelma jos jossain.
Oma ajatuksenjuoksuni lataustehosta muuten menee sitä rataa, että sitten joskus kun on sähköauto, haluaisin laturin joka oletusarvoisesti lataa hitaasti ja rauhassa, mutta jossa olisi turbonappi hyppäämään 11 tai 22kW teholle ja voisi varmistella sähkönsaantia vaikka huutelemalla talosta lämmitystä vähemmälle. Tuo riittäisi arkiajoon hienosti, pärjäisi 3*25A sähköliittymällä vielä pitkään vaikka olisi parikin arkisähkäriä ajossa ja toimisi kokonaisuutena meillä oivasti. Hidas lataus on akuille parempaa ja tällei pitkän linjan viimosena pitäisi maksimivirrankin kurissa. Pelkkiä plussia, mutta jostain syystä pääasiallinen ajatusmaailma on just toistepäin sillai, että ladataan sitä autoa täyyyyysiä jos vaan sähköä on saatavilla.
1) Jos piha kaivetaan auki, niin vedetään sinne johdot, tai vähintään putket valmiiksi, että sitten kun niitä johtoja oikeasti tarvii vetää, ei tartte kaivaa pihaa uusiksi auki. Jälkimmäinen meinaan maksaa rahaa.
2) Jos sähkökeskusta uusitaan, kannattaa samantien laittaa sellainen, joka hoitaa hommansa seuraavat 20 vuotta eikä seuraavat 2 vuotta. Jälkimmäinen meinaan maksaa rahaa.
Eli suht. yksinkertaista investointia takaisinmaksuaikoineen.
Eri asia on sitten se, millaisia teholukemia edellytetään autoihin parkkipaikalla saatavan. Tälleen maalaisjärjellä ajatellen aika harva kaipaa 11kW latausta, koska yön aikana (8h) lataa vähän hitaammallakin (vaikkapa 3,5kW eli n. 230V/16A) laturilla akkuun 28kWh, joka lie keskimääräiseen päivittäiseen ajosuoritteeseen aika riittävä veto, kun harva auto on kuitenkaan joka päivä 16h ajossa.
Näitä omaparkillisia taloyhtiöitä hankalampi kysymys on ne kaupunkiasumukset, joilla ei ole (tarpeeksi) parkkitilaa vaan asukkaat joutuu parkkaamaan kadun varteen. Siellä se lataus on ongelma jos jossain.
Oma ajatuksenjuoksuni lataustehosta muuten menee sitä rataa, että sitten joskus kun on sähköauto, haluaisin laturin joka oletusarvoisesti lataa hitaasti ja rauhassa, mutta jossa olisi turbonappi hyppäämään 11 tai 22kW teholle ja voisi varmistella sähkönsaantia vaikka huutelemalla talosta lämmitystä vähemmälle. Tuo riittäisi arkiajoon hienosti, pärjäisi 3*25A sähköliittymällä vielä pitkään vaikka olisi parikin arkisähkäriä ajossa ja toimisi kokonaisuutena meillä oivasti. Hidas lataus on akuille parempaa ja tällei pitkän linjan viimosena pitäisi maksimivirrankin kurissa. Pelkkiä plussia, mutta jostain syystä pääasiallinen ajatusmaailma on just toistepäin sillai, että ladataan sitä autoa täyyyyysiä jos vaan sähköä on saatavilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Nooh en mä tosta velvotteesta stressais, vaan kääntäisin sen voitoks. Siin rivaris mis mä asun tehtiin piharemontti ja samalla sähköautojen latausinfralle valmius (eli kaapelit valmiiks) ja lystistä (siis johtojen ja kanaalin osuudesta, ei koko piharemontista) Ara makso 55 %. Sähköliittymää ei tarvinnu upgradettaa, kun "älykäs kuormanhallinta" tms oli sallittu. Ja jälkikäteen tietty sitte tuokin latausverkko valjastettiin lämmitystolpille, kun sellasia ei ollu aikasemmin.
Sinänsä tuoki voitto oli tuskan takana, kun Aran "byrokratiaan" ei uskonut edes isännöitsijä. Minä puhiksena luin ehdot, täytin hakemuksen ja urakoitsijalle vaatimus "Ara-kelpoisesta suunnitelmasta". Aikaa meni ehkä kaks tuntia ja nyt pääsee kämppää myydes sitte paukuttaan henkseleitä latausinfrasta jos sillä sitte saa myyntietua muihin yhtiöihin verrattuna.
Infrahan on meidän yhtiös yhtiön omaisuutta ja jos joku siihen lataustolpan haluaa, niin kattellaan sitte mittarilla oleva malli. Ainoa oikea ongelma on hinnoittelu, kun nyt on pörssisähkö, mutta eiköhän siitäki päästä yli kun yhtiös ei onneks periaatteellisia jarrumiehiä ole
Sinänsä tuoki voitto oli tuskan takana, kun Aran "byrokratiaan" ei uskonut edes isännöitsijä. Minä puhiksena luin ehdot, täytin hakemuksen ja urakoitsijalle vaatimus "Ara-kelpoisesta suunnitelmasta". Aikaa meni ehkä kaks tuntia ja nyt pääsee kämppää myydes sitte paukuttaan henkseleitä latausinfrasta jos sillä sitte saa myyntietua muihin yhtiöihin verrattuna.
Infrahan on meidän yhtiös yhtiön omaisuutta ja jos joku siihen lataustolpan haluaa, niin kattellaan sitte mittarilla oleva malli. Ainoa oikea ongelma on hinnoittelu, kun nyt on pörssisähkö, mutta eiköhän siitäki päästä yli kun yhtiös ei onneks periaatteellisia jarrumiehiä ole
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
VOC onkin luuriin asennettu, mutta otin Lumian uudelleen käyttöön... En oppinu Androidia säätämään mieleiseksi
Ei muuten ole myyjäni vielä osannut vastata maanantaiseen lämmityskysymykseeni.
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Tuo oli hyvä vinkki! KiitosJP_Vette kirjoitti: ↑Ke Tammi 20, 2021 12:25Nooh en mä tosta velvotteesta stressais, vaan kääntäisin sen voitoks. Siin rivaris mis mä asun tehtiin piharemontti ja samalla sähköautojen latausinfralle valmius (eli kaapelit valmiiks) ja lystistä (siis johtojen ja kanaalin osuudesta, ei koko piharemontista) Ara makso 55 %. Sähköliittymää ei tarvinnu upgradettaa, kun "älykäs kuormanhallinta" tms oli sallittu. Ja jälkikäteen tietty sitte tuokin latausverkko valjastettiin lämmitystolpille, kun sellasia ei ollu aikasemmin.
Sinänsä tuoki voitto oli tuskan takana, kun Aran "byrokratiaan" ei uskonut edes isännöitsijä. Minä puhiksena luin ehdot, täytin hakemuksen ja urakoitsijalle vaatimus "Ara-kelpoisesta suunnitelmasta". Aikaa meni ehkä kaks tuntia ja nyt pääsee kämppää myydes sitte paukuttaan henkseleitä latausinfrasta jos sillä sitte saa myyntietua muihin yhtiöihin verrattuna.
Infrahan on meidän yhtiös yhtiön omaisuutta ja jos joku siihen lataustolpan haluaa, niin kattellaan sitte mittarilla oleva malli. Ainoa oikea ongelma on hinnoittelu, kun nyt on pörssisähkö, mutta eiköhän siitäki päästä yli kun yhtiös ei onneks periaatteellisia jarrumiehiä ole
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
En ihmettele, osalla myyjistä saattaa vielä olla tietämys päivittämättä.
Muutos on ymmärtääkseni tullut Volvossa vuosimallin 2019 loppupuolella (2019 late) - siinä mielessä voisi olettaa, että tieto olis päivittynyt läpi jo myyntiorganisaatioissakin.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Volvo-paskailu jatkuu VOC asennettu luuriin Play-kaupasta. Kirjautumiset tehty, PIN saatu. Poistettu VOC luurista ja asennettu uudelleen, luuri buutattu.
Auto ja puhelin ei vaan liity yhteen. Puhelin tietää sanoa että pitää koittaa uudelleen ja varmistaa että internettiyhteys on olemasa. Aivn paska kapistus.
Hyvä auto pilataan androidilla ja aateekoolla
Auto ja puhelin ei vaan liity yhteen. Puhelin tietää sanoa että pitää koittaa uudelleen ja varmistaa että internettiyhteys on olemasa. Aivn paska kapistus.
Hyvä auto pilataan androidilla ja aateekoolla
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Onpa outoa, mulla meni voc asennus ihan niin kuin hommat strömsössä.
Mikähän siinä sulla ahistaa...
Viimeksi muokannut 9-5 3.0t, La Tammi 23, 2021 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Mää en tajua... Mokoma juttu.
Toi internet-yhteys on olemassa kun pääsen hyvin sääsivuille, lehtien sivuille ja saabfoorumille kun autossa istuin...
Joo, muuten hyvä auto. Oli pe-illalla 310 km siirtymä ja kunnon talvikeli. Nyt satoi sitä alijäähtynyttä vettäkin. Onneksi pissapojan Lasolin nesteessä oli prosentteja ja kun vesi tulee suoraan oikeeseen paikkaan eli sulkiin, oli helppo pyyhkiä jäät pois. Noo, nestettä kului mutta elämää se vuan on.
Loppumatkassa ei noi led-lisävalotkaan auttaneet enää paljoakaan, oli 3 mm jääkerros muodostunu tuossa sateessa ajaessa Koitin kaupan pihalla raaputella mutta jää oli kiveäkin kovempi, en uskaltanu piikata jäätä pois...
On tuo tukeva ajella jäällä, ja lumella, kyllä.
Toi internet-yhteys on olemassa kun pääsen hyvin sääsivuille, lehtien sivuille ja saabfoorumille kun autossa istuin...
Joo, muuten hyvä auto. Oli pe-illalla 310 km siirtymä ja kunnon talvikeli. Nyt satoi sitä alijäähtynyttä vettäkin. Onneksi pissapojan Lasolin nesteessä oli prosentteja ja kun vesi tulee suoraan oikeeseen paikkaan eli sulkiin, oli helppo pyyhkiä jäät pois. Noo, nestettä kului mutta elämää se vuan on.
Loppumatkassa ei noi led-lisävalotkaan auttaneet enää paljoakaan, oli 3 mm jääkerros muodostunu tuossa sateessa ajaessa Koitin kaupan pihalla raaputella mutta jää oli kiveäkin kovempi, en uskaltanu piikata jäätä pois...
On tuo tukeva ajella jäällä, ja lumella, kyllä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
On. Eilen ip ajeltiin vapaa-ajan asunnolle.
Lunta oli tullut vajaa 15cm eikä tietä oltu aurattu.
Sähköllä tultiin tiehaaraan ja ison tien aurauspenkan ylitys herätti nelivetotilan. Pihaan päästiin kuin ei tiellä olis ollut lunta ollenkaan.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Muistan lukeneeni jostain, että niillä on tilapäisiä tiedonsiirto-ongelmia liittyen tuohon sovellukseen, ja sen käyttö on sen vuoksi rajoittunutta. Nyt kun vaan muistaisin, mistä sen luinVKe kirjoitti: ↑La Tammi 23, 2021 17:49Volvo-paskailu jatkuu VOC asennettu luuriin Play-kaupasta. Kirjautumiset tehty, PIN saatu. Poistettu VOC luurista ja asennettu uudelleen, luuri buutattu.
Auto ja puhelin ei vaan liity yhteen. Puhelin tietää sanoa että pitää koittaa uudelleen ja varmistaa että internettiyhteys on olemasa. Aivn paska kapistus.
Hyvä auto pilataan androidilla ja aateekoolla
Olisiko ollut Volvo Magazine, joka tulee mulle edelleen, vaikka Volvoa ei ole ollut työsuhdeautona pariin vuoteen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Ärsyttää kun hyvä ratkaisu oli olemassa, mutta se piti tappaa kun ei ollu nyky lämmittimen suunnittelijan keksimä (not invented in my desk..):
-
Ei ois tarttenu Android-puhelimia eikä enempää ATK-perseilyjä.
Kun en minä sitä VOC'ia oikeesti mihinkään tartte. Halusin vain ja ainoastaan saada ton hiivatin webaston sisältä käsin käyntiin. Ja halusin ton ton auton saada etänä sisältä käyntiin kun nyky-webasto ei lämmitä kuin kabiinin
Pitää varata aika korjaamolle. Korjatkoon ne.
-
Ei ois tarttenu Android-puhelimia eikä enempää ATK-perseilyjä.
Kun en minä sitä VOC'ia oikeesti mihinkään tartte. Halusin vain ja ainoastaan saada ton hiivatin webaston sisältä käsin käyntiin. Ja halusin ton ton auton saada etänä sisältä käyntiin kun nyky-webasto ei lämmitä kuin kabiinin
Pitää varata aika korjaamolle. Korjatkoon ne.
Sininen Saab 9-3, '99