Täytyy varmaa hakea eilinen posti. Eivät näköjään ole ihan unohtaneet.9-5T kirjoitti:2.3 tuli minulle kirje jossa pyydettiin teettamaan toi klemmarin asennus.04-05malleihin.
9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
9-3 2.0t Coupe vm. 2001 B205 n. 100 000 km
Voi "&%#¤. Melkein menin ostamaan ko. auton. Onneksi olen seurannut tiukasti tätä keskustelua, kiitos siitä. Mikäli moottoririkon tapahtuessa joutuu taistelemaan EU:n kuluttaja-asiamiehen kanssa, niin kiitos, ei kiitos. Sääli, olisin niin pitänyt ko. autosta. En siis löytänyt yhtään ennakkotapausta täältä foorumeista, jossa moottoririkko olisi korvattu Suomessa täysimääräisenä. Kertoo myös sekin jotaina asiasta, ettei maahantuoja ole kutsunut autoja vastuullisesti muutoskorjauksiin, vaan jättänyt kaikki omistajan vastuulle. Sitten, jos olet vielä huollattanut jossain muualla, kuin SAAB:n valtuuttamalla, niin hei hei 8 v. moottoritakuu, siihenhän voi aina vedota. Uskomatonta, että tällaista voi Suomessa tapahtua! Kun vrt. esim. omakotitalon hankintaan, niin se vasta turvallista kaupanteloa on. Auton, kun ostat, niin perävalotakuu. Taidan sijoittaa hyvään fillariin...
Tänään kuulin yhden ukon vieneen 9-5 pajalle rallatuksen takia.
Jakopää ja kait tasapainohärdellit menee uusiksi ainakin.
Huoltokirjassa oli muitakin leimoja kuin merkkiliikkeen .
Jakopää ja kait tasapainohärdellit menee uusiksi ainakin.
Huoltokirjassa oli muitakin leimoja kuin merkkiliikkeen .
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Tarkoittaako sitä, että tämä 8 vuoden moottoritakuu koskee minun 10/04 hankkimaani -05 Saabiakin. Siis vuoteen 2112?9-5T kirjoitti:2.3 tuli minulle kirje jossa pyydettiin teettamaan toi klemmarin asennus.04-05malleihin.
En muuten edelleenkään ole saanut mitään postia Saabilta.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Toimenpide?
Eli voiko B205 moottorille tehdä ennakoivaa muutosta/korjausta ehkäisemään moottoriöljyn ennenaikaisen kulumisen? Riittääkö öljyn vaihto 10 000 km välein? Täällä on puhuttu jostain klemmarista, voiko sen asentaa 9-3 vm. 2001 2.0t B205 moottoriin? Kiitos etukäteen!
Eli miten auto alkaa oireilla vai "kasahtaako" laakista? Voiko viallisuuden tarkistaa jotenkin omasta autosta? Luin vaahdosta oljykorkin alla? Jos ei vaahtoa, voiko viallisuuden tarkistaa jotenkin muuten? Jos otan huoltoon yhteyttä osaavatko siellä tehdä ongelmalle toimenpiteitä? Pelottavaa ajella autolla, joka voi leikkaa kiinni koska tahansa... 4000€ remontti ei ole kovin pieni sijoitus, eikä kuitenkaan nosta merkittävästi auton jälleenmyyntiarvoa...
Eli soitin SAAB:lle. Ongelma ei aiheuta "takaisin vetoa" eli autoille ei tehdä valmistajan puolesta mitään.
SAAB:n huollon mukaan he suosittelevat öljyn vaihtoa 10 000 km välein riskiryhmälle, tämä ei ole kuitenkaan SAAB:n virallinen kanta.
Korvaus rikkoontumistilanteessa riippuu kuulemma paljon siitä, onko huollot tehty merkkikorjaamolla. Mittariston kilometrit eivät saa ylittyä yli 2000 km:llä huoltoetapista, esim. 30 000 km huollon kohdalla huoltokirjassa ei saa lukea enempää, kuin 32 000 km.
SAAB käy jokaisen korvaushakemuksen tapauskohtaisesti läpi, kopio huoltokirjasta jne. Korvauskohteina olisivat kuulemma käytännössä moottorin laakerit, akselistot ja jakopää ketjuineen sisältäen osat ja työn.
Kuinka yllättävää, minulle ei kerrottu ennakkotapauksisat mitään, vaikka kuinka utelin. Tosin ihmetytti kommentti, että moottorin ennenaikainen rikkoutumisprosentti on 4-5 autoa sadasta... Eikö autoissa se ole yleensä 4-5 kpl tuhannesta?
SAAB:n huollon mukaan he suosittelevat öljyn vaihtoa 10 000 km välein riskiryhmälle, tämä ei ole kuitenkaan SAAB:n virallinen kanta.
Korvaus rikkoontumistilanteessa riippuu kuulemma paljon siitä, onko huollot tehty merkkikorjaamolla. Mittariston kilometrit eivät saa ylittyä yli 2000 km:llä huoltoetapista, esim. 30 000 km huollon kohdalla huoltokirjassa ei saa lukea enempää, kuin 32 000 km.
SAAB käy jokaisen korvaushakemuksen tapauskohtaisesti läpi, kopio huoltokirjasta jne. Korvauskohteina olisivat kuulemma käytännössä moottorin laakerit, akselistot ja jakopää ketjuineen sisältäen osat ja työn.
Kuinka yllättävää, minulle ei kerrottu ennakkotapauksisat mitään, vaikka kuinka utelin. Tosin ihmetytti kommentti, että moottorin ennenaikainen rikkoutumisprosentti on 4-5 autoa sadasta... Eikö autoissa se ole yleensä 4-5 kpl tuhannesta?
Aika mielenkiintoinen vaatimus, asiakashan on saattanut tilata huollon heti kun huoltoilmoitus on SIDistä tullut, esim. 9000 kilometrin kohdalla ja huollon jonojen vuoksi päässyt huoltoon vasta kuukauden tms.kuluttua, jolloin mittarissa onkin esim. 15000 km. Ja jos jotain tämän suuntaista tapahtuu, niin milläs todistat tälläisessa tapauksessa, että huollossa on ollut jonoaJansu76 kirjoitti: Korvaus rikkoontumistilanteessa riippuu kuulemma paljon siitä, onko huollot tehty merkkikorjaamolla. Mittariston kilometrit eivät saa ylittyä yli 2000 km:llä huoltoetapista, esim. 30 000 km huollon kohdalla huoltokirjassa ei saa lukea enempää, kuin 32 000 km.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Totta, nämä on näitä. Vastausta tarkennettiin:
"Hei,
kiitos viestistänne sekä pahoittelut myöhästyneestä vastauksesta.
Tiedustelimme asiaa tekniseltä puoleltamme ja he kertoivat lisäyksenä
aikaisempaan viestiin, että synteettisen öljyn käyttö ja säännöllinen
huolto sekä tiheämpi öljynvaihto
silloin kun olosuhteet sitä edelyttävät, käyttöohjekirjan huomautuksen
mukaisesti.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu"
"Hei,
kiitos viestistänne sekä pahoittelut myöhästyneestä vastauksesta.
Tiedustelimme asiaa tekniseltä puoleltamme ja he kertoivat lisäyksenä
aikaisempaan viestiin, että synteettisen öljyn käyttö ja säännöllinen
huolto sekä tiheämpi öljynvaihto
silloin kun olosuhteet sitä edelyttävät, käyttöohjekirjan huomautuksen
mukaisesti.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu"
Jos tuota modia ei enää suositella asennettavaksi, niin pitääkö jo asennetut päivitykset sitten purkaa. Itse asensin paketin jotta tonnarin savutus loppuisi ja niinhän se tekikin.
Autoni ei kuulu tuohon 9-5 riskiryhmään, vaan on -96 2.3T
Autoni ei kuulu tuohon 9-5 riskiryhmään, vaan on -96 2.3T
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Jos sulla oli huohotin liian tukkoinen ja sen vuoksi savutti niin miksipä sitä "päivitystä" purkaaMacTurbo kirjoitti:Jos tuota modia ei enää suositella asennettavaksi, niin pitääkö jo asennetut päivitykset sitten purkaa. Itse asensin paketin jotta tonnarin savutus loppuisi ja niinhän se tekikin.
Autoni ei kuulu tuohon 9-5 riskiryhmään, vaan on -96 2.3T
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
summa summaarum, eli kannattaa vain puhdistaa huohotinjärjestelmä, jos tuprauttaa käynnistettäessä hetkellisesti sinisen pöllähdyksen oli moottorimalli sitten mikä tahansa sekä pitää järjestelmä puhtaana/puhdistaa vain aika ajoinng900aero kirjoitti:Jos sulla oli huohotin liian tukkoinen ja sen vuoksi savutti niin miksipä sitä "päivitystä" purkaaMacTurbo kirjoitti:Jos tuota modia ei enää suositella asennettavaksi, niin pitääkö jo asennetut päivitykset sitten purkaa. Itse asensin paketin jotta tonnarin savutus loppuisi ja niinhän se tekikin.
Autoni ei kuulu tuohon 9-5 riskiryhmään, vaan on -96 2.3T![]()
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Onkos tuo päivittämätön järjestelmä aiheuttanut koneen tiivisteiden pullauttamisia talvella?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
kannattaa myös tarkistaa ne kaikki huohotus letkut, tulevat ajan saatossa ja öljyn vaikutuksesta aivan pehmeiksi. eli alipaine voi vetää ne luttuun ja sitä myöten menevät tukkoon.
Itse vaihdoin ne kaikki uusin ja putsasin muutenkin paikkoja, täytyisi tuo öljyloukku ottaa vielä pois ja putsata sekin!
Itse vaihdoin ne kaikki uusin ja putsasin muutenkin paikkoja, täytyisi tuo öljyloukku ottaa vielä pois ja putsata sekin!
Saab 9-3 TTID Vector 2008