Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Kävin koeajamassa linkin 9-5 https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11731151.
Auto vaikutti ajaessa ja päältäpäin suhteellisen hyvältä, muutamaa ruostepilkkua huomioimatta.
Kyseiseen peliin oli ilmeisemmin ohjelmoitu Stage 1 softa, ja vaikutti olevan todella tehokas. Onko foorumeilla kyseisen auton vanhaa omistajaa, joka osaisi kertoa, että onko millainen peli luotettavuudeltaan, auto todella kiinostaa. Autossa jäi mietityttämään turbon kestävyys + mahd jakopää, autoa oli huoltokirjan mukaan huollettu säännöllisesti, mutta turbosta- tai jakopäästä ei ollut mainintaa.
Tässä autossa on ilmeisesti Aeron kone+ mitsun turbo?
Kommentteja?
Yt. Kaj
Auto vaikutti ajaessa ja päältäpäin suhteellisen hyvältä, muutamaa ruostepilkkua huomioimatta.
Kyseiseen peliin oli ilmeisemmin ohjelmoitu Stage 1 softa, ja vaikutti olevan todella tehokas. Onko foorumeilla kyseisen auton vanhaa omistajaa, joka osaisi kertoa, että onko millainen peli luotettavuudeltaan, auto todella kiinostaa. Autossa jäi mietityttämään turbon kestävyys + mahd jakopää, autoa oli huoltokirjan mukaan huollettu säännöllisesti, mutta turbosta- tai jakopäästä ei ollut mainintaa.
Tässä autossa on ilmeisesti Aeron kone+ mitsun turbo?
Kommentteja?
Yt. Kaj
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
no nehän siitä ekaksi joutuu uusimaan turbon ja jakopään kuitenkin joten pelko pois sanoi stressitohtori pakarinekin aikoinaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Tuosta ilmoituksesta ei ihan selviä onko se on 2.3t vai 2.3T. Molempia käytetään ja oikeasti 2.3T:ssa olisi Aeron TD04-turbo, mutta 2.3t ei ole, ellei sitä ole jo vaihdettu, kun garretti on lauennut... Sinänsä 2.3T:n teho oli orkkisena 220hv, joten vaikuttaisi, että tuo on softattu 2.3t, jossa on GT17-ahdin. Siinä tapauksessa selkeä huolenaihe on tuo surkea ahdin, joka voi olla vaihtokunnossa noilla kilsoilla. Siihen kannattaa varautua, että surkea garretti pitää vaihtaa mitsuun joka tapauksessa
Eski
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Eski
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Siellähän se takakontissa komeilee se "t" , eli ei tosiaan ole " Aeron kone" . Nauratti tuo " Saab harrastajan entinen peli "Eski kirjoitti: ↑Ke Huhti 14, 2021 15:18Tuosta ilmoituksesta ei ihan selviä onko se on 2.3t vai 2.3T. Molempia käytetään ja oikeasti 2.3T:ssa olisi Aeron TD04-turbo, mutta 2.3t ei ole, ellei sitä ole jo vaihdettu, kun garretti on lauennut... Sinänsä 2.3T:n teho oli orkkisena 220hv, joten vaikuttaisi, että tuo on softattu 2.3t, jossa on GT17-ahdin. Siinä tapauksessa selkeä huolenaihe on tuo surkea ahdin, joka voi olla vaihtokunnossa noilla kilsoilla. Siihen kannattaa varautua, että surkea garretti pitää vaihtaa mitsuun joka tapauksessa![]()
Eski
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
B235L Konetta näyttäisi valmistenumeron mukaan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Ei ainakaan meillä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
NG9-5 täytti 1.4.2021 10 vuotta
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Eikä taatusti tule vastaan joka nurkan takaa.
Tässä on itse asiassa miettimistä, että mitä noiden Saabien tilalle, kun aika niistä jättää. Jagge ehkä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ei kai noissa B2x5 -koneissa ollut vielä ongelmia jakopään kanssa? Eikös se ongelma tullut vasta NG9-3:n bensakoneissa 1.8i:tä lukuun ottamatta?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
^Ei se T7:n jakopääkään ikuisen maineessa ole.
EMBLEM BAKSTYCKE 2.3 STORT T
Eli isolla teellä pitäisi olla lähtenyt Trollhättanista.
Juu, 220hv versio näyttäisi olleen tehtaalta. Sitä en sitten tiedä mistä tuo pikku-t on takaluukkuun itsensä löytänyt. Speedpartsin VIN-haulla antaa tehdasspeksiksi takaluukun somisteiden osalta:
EMBLEM BAKSTYCKE 2.3 STORT T
Eli isolla teellä pitäisi olla lähtenyt Trollhättanista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Jep, jakopään osalta tuo M2004 ei ole enää pahinta huohotinvaivaista mallia, kuten sitä vanhemmat T7:t. Tosin kyllä niitä jakopäitä noihinkin jo remontoidaan, mutta harvemmin noin vähän ajettuihin. Erikoinen juttu tuo pikkutee takakontissa, mutta voihan noita merkkejä vaihtaa ja onhan niitä Viggen ja Aero-merkkejäkin liimailtu ns. karvalakkeihin
B235R-kone oli vain Aerossa, eli 2.3T ei ole R. Merkittävin juttu tuossa 2.3T:ssä kuitenkin se Mitsun ahdin, joka on sama kuin Aerossa...
Eski
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
B235R-kone oli vain Aerossa, eli 2.3T ei ole R. Merkittävin juttu tuossa 2.3T:ssä kuitenkin se Mitsun ahdin, joka on sama kuin Aerossa...
Eski
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
B205L:n ja B205R:n välillä merkittävin ero taitaa olla softa. Olikohan se niin että siellä on venttiileissä jotain pientä eroa L:n ja R:n välillä, mutta muuten rauta on aika samaa, ja sinänsä viritettävyys ja myös kesto on aika samalla kohtalaisen hyvällä tasolla. Siis kohtalaisen hyvällä T7-koneeksi
Joka tapauksessa MY2004 on uusimmalla huohotussysteemillä, mikä vähentää riskiä huomattavasti, ja ahtimena Mitsu on kestoltaan ok, toisin kuin Garretti. Eli ne suurimmat T7-koneiden kesto-ongelmat on tuosta koneesta puuttuneet jo tehtaalta lähtiessä.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Joka tapauksessa MY2004 on uusimmalla huohotussysteemillä, mikä vähentää riskiä huomattavasti, ja ahtimena Mitsu on kestoltaan ok, toisin kuin Garretti. Eli ne suurimmat T7-koneiden kesto-ongelmat on tuosta koneesta puuttuneet jo tehtaalta lähtiessä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K