Taas "tsadi" sekasin ku lunta tuli pikkasen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin määkin asuin böndellä, kun ekakertaa heitin katon kautta ympäri.(pyörilleen). :) Toisen kerran ei riittänyt kerta vaan meni kaks ja puol, edelleenkin asuin pöndellä. :) (hitto jäi katolleen, onneks oli talvi helppo tuuppii pellolla) :D Nuo oli A ryhmästä.
Ja nyt kun olen stadissa ollut noin 17v niin ei ole tullut kolaroitua. (kop kop koputin puuta) Muija tosin tossa mälläs vuos sitten.
Millä nää ihmiset sais oikein opetettua liikenteeseen sillai ettei ois uutisaiheita :!: :!: :!:
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Ottakaas ny "maalaiset" ja "tsadilaiset" ihan rauhassa tuo toistenne provoilu.

Voipi olla tottakin, että kolereissa pääkaupunkiseudulla on osallisena suuri määrä maalaisia.

Fakta vaan on se, että liikennekulttuuri pääkaupunkiseudulla ja sen vaikutusalueella on ihan hirveä. Asui sitten kehien sisäpuolella tai ulkopuolella, tuntuu ajotyyli seudulla olevan sama. Hämeenlinnan motaria kun Hesaa kohti ajaa, huomaa eron jossain Hyvinkään kohdilla. Samat autot joiden ohi on cruisella mennyt ~130 lasissa menee Nurmijärven kohdalla ohi ~150 lasissa. Kiire alkaa tarttua ja meno menee hurjaksi. Toki Hyvinkään pohjoispuolellakin on noita hölmöilijöitä, mutta ei niin suurta määrää.

Liikennemäärät kehäteillä yms. on tosiaan suurempia, JA NIMENOMAAN sen vuoksi siellä pitäisikin ajaa varovammin......... Ja paskat, lisää hanaa vaan että ehtii useamman auton ohi. Ja jos oikein lähellä edellä menevää ajaa, saattaa vaikka ehtiä perille 2 sekuntia aiemmin.

Ja loppuun kevennys:
2 asiaa mitä ei koskaan voi tehdä:

1. Tankata jenkkiauton tankkia _täyteen_ jos kone on käynnissä.

2. Ajaa Hesassa _viimeisenä_ punaisia päin.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Turhat provoilut pois sillä tommosen läjään mahtuu monen moista kulkijaa niin ammattiautoilijoista kotiäiteihin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

meverkko kirjoitti:Ottakaas ny "maalaiset" ja "tsadilaiset" ihan rauhassa tuo toistenne provoilu.
Taisin olla itsekin tuossa mukana ja vielä tietämättä, mitä siellä oikeasti oli tapahtunut. Oletin vain jotain normaalia, jota olen tottunut tuollaisten kelien jälkeen lehdistä lukemaan, että kehä I ja III on rytissyt.

Tuolla eilisellä ei ollut mitään tekemistä näiden asioiden kanssa. Syitä on turha etsiä keleistä tai ratin takaa. Kyllä se vain on ollut puhasta sattumaa, jos tuohon sumaan on joutunut eikä siinä kokeneempikaan kuski ole voinut mitään tehdä. Ja jos nopeusrajoituksilla noihin pyrkii vaikuttamaan (se kai on ainoa keino), niin miten senkin järjestäis niin, ettei sitten hyvillä keleillä ja hyvillä tieosuuksilla tarvii madella...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ihan täysin OT taas mutta mä oon luullu et se on stadi, eikä tsadi vai oonko jotain taas ymmärtäny väärin :oops:
BMW 525iA Touring Executive
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mäksä kirjoitti:ihan täysin OT taas mutta mä oon luullu et se on stadi, eikä tsadi vai oonko jotain taas ymmärtäny väärin :oops:
Oot ja et :)
On se stadi, mutta me maalaiset puhutaan "tsadista" ku ollaan niin maalaisia :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

93t sport kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:ihan täysin OT taas mutta mä oon luullu et se on stadi, eikä tsadi vai oonko jotain taas ymmärtäny väärin :oops:
Oot ja et :)
On se stadi, mutta me maalaiset puhutaan "tsadista" ku ollaan niin maalaisia :D
aina oppii uutta ku vanhaks elää nimimerk. maalainen
BMW 525iA Touring Executive
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Ettei tämä nyt ihan liian totiseksi menisi, niin:

http://beagle.ton.tut.fi/files/yllatys.jpg

Jospa vielä joku päivä kävisi näinkin :wink:
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

93t sport kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:ihan täysin OT taas mutta mä oon luullu et se on stadi, eikä tsadi vai oonko jotain taas ymmärtäny väärin :oops:
Oot ja et :)
On se stadi, mutta me maalaiset puhutaan "tsadista" ku ollaan niin maalaisia :D

Jep, juuri näin. Jotenkin se ilmentää minun _henkilökohtaista_ käsitystäni siitä, kumpi puoli kehästä on minulle se parempi... :wink:

Ja tosiaan, ihan täysin OT.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Jos liikenneturvallisuuden nimissä poliisit kyttää ylinopeuksia kesällä kuivalla tyhjällä tiellä 80:n lätkän takana. Niin eikö liikenneturvallisuuden nimissä voitaisi kieltää henkilöautoliikenne talvisin pk-seudulta.:wink:
Ei se minun kaaliin mahdu miten voi joka lumimyräkän yhteydessä olla kolarikaaos siellä.
Nuo pk- seudun kolariorgiat aiheuttavat jo kansantaloudellisesti isot tappiot.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Jotka on ostanu tämänpäivän Iltalehden voivat ihastella lyttyyn menneitä Volvoja. Oli nimittäin melkeinpä joka kolarikuvassa jonkinmoinen Volga. Oli v70, v40, jne ja olivat kyllä melko läjässä, eli vauhtia on piisannut...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

samsikki kirjoitti:Jotka on ostanu tämänpäivän Iltalehden voivat ihastella lyttyyn menneitä Volvoja. Oli nimittäin melkeinpä joka kolarikuvassa jonkinmoinen Volga. Oli v70, v40, jne ja olivat kyllä melko läjässä, eli vauhtia on piisannut...
ja AVK:sta löytyy pian paljon hyviä varaosa-autoja.... :lol:
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Ikäviä tapauksia tuollaiset isot kolarit, varsinkin kun tulee loukkaantumisia tai peräti kuolonuhreja. Ihmetyttää vaan, kun media ei ole vielä nostanut esille tienhoidon puutteita onnettomuuden syyksi, kuten kävi joku aika sitten ns. Loimaan onnettomuudessa. Eikös noista eilisistä kolarareista voisi myös syyttää tienhoidon huonoutta, kun ei ollutkaan "kesä-kelit" keskellä talvea?

Muutoinkin ottaa päähän tuo nykyajan tienhoito, kun suolaa ajetaan tielle tonneittain, jolloin tien pinta on hetken aikaa sula, mutta jäätyy kuitenkin jossain vaiheessa todella liukkaaksi. Piukkaan tallantuneella lumikerroksella olisi mielestäni paljon mukavampi ajella. Tosin siihen muodostuu aika nopeasti uria, jolloin miellyttävyys häviää aika nopeasti. Mutta raskas liikenne taitaapi olla suurin syy minkä takia tuota suolaa teille kylvetään.

Tuli vähän provo viesti ja vielä väärään paikkaan, mutta kun otti niin paljon päähän tuo median ja poliitikkojen vouhotus huonosta tien kunnossapidosta Loimaan onnettomuuden jälkeen. Eli olen itsekin sitä mieltä, että onnettomuuksien syy löytyy aina penkin ja ratin välistä, EI huonosta kelistä / näkyvyydestä / tien kunnossapidosta / jne...
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ja sitä ihmettelen kanssa jos lapissa saa ajella suolaamattomilla lumiteillä satasta niin etelässä sulilla suolatuilla teillä 80:iä..laittaisivat päinvastoin, tai sit molempiin alueisiin samat nopeudet.

ja tosiaan ku nyksin nuoret saa kortin niin ajetaan kesät talvet samanlaisella tienpinnalla, sit ku tuleeki jotain jäätä jonnekki ni ollaan ojas
BMW 525iA Touring Executive
christian80
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja christian80 »

iku kirjoitti:Tuli vähän provo viesti ja vielä väärään paikkaan, mutta kun otti niin paljon päähän tuo median ja poliitikkojen vouhotus huonosta tien kunnossapidosta Loimaan onnettomuuden jälkeen. Eli olen itsekin sitä mieltä, että onnettomuuksien syy löytyy aina penkin ja ratin välistä, EI huonosta kelistä / näkyvyydestä / tien kunnossapidosta / jne...
jep, ongelma on ja tulee aina olemaan penkin ja ratin välissä. saavat syyttää itseään eli ihan turha keksii jotain ihme syitä miksi näin kävi.
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
Vastaa Viestiin