Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Poikkeus vahvistaa säännön
Alkaa vanhempien ja tuoreempien vikojen listaus edellissä viesteissä kuulostaa siltä että ruotsalaisilla autoilla on jotain jmaattaa vastaan ihan yleisesti
Alkaa vanhempien ja tuoreempien vikojen listaus edellissä viesteissä kuulostaa siltä että ruotsalaisilla autoilla on jotain jmaattaa vastaan ihan yleisesti
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Vai oliko jmaatta oulunseudulta? Sillähän kaikki hihnat paskoutuu etuajassa taikapölyn takia?
Selvisikö se mysteeri muuten ikinä?
Selvisikö se mysteeri muuten ikinä?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Oulunseudulta joo. Eikait sille mitään satavarmaa selitystä liene vieläkään. Teorioita kylläkin useampia.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Ainiin, täällä ei volvosta ole oikein mitään päivitettävää, tai oikeastaan sen verran että pesin ja vahasin sen noin kuukausi sitten ja oikeastaan oon pettynyt kun kompura näyttäis kestävän nyt ja maanantaina olis vuorossa vuosihuolto. Olis ollu just sopiva aika et se olis nyt lauennu mut ei. Taas varmaan pari viikkoa huollon jälkeen menee niinkuin viime vuonna On muuten huollolla hintaa, tais olla 160tkm huolto jossa jotain apulaitehihnaa menee vaihtoon ja jarrunesteet jos en väärin muista. Sen muistan että hinta on reilusti päälle 700€ biliassa jonne se viedään. Varasin nimittän noin kk sitten huollon ja tämä oli about ekoja aikoja jonka sai.
Toiminut kun se kuuluisa junan vessa. Mittarissa nyt noin 156tkm. Jos en väärin muista niin pitkän ajan kulutuskim taitaa olla luokkaa 1,7l/100km. Ja talvellahan autossa kävi harvinaisen paljon moottori kun leikitytti ja nelikolla ajoa tuli paljon. Aika osuva on ollut oman perheen 2 auton rooliin.
Toiminut kun se kuuluisa junan vessa. Mittarissa nyt noin 156tkm. Jos en väärin muista niin pitkän ajan kulutuskim taitaa olla luokkaa 1,7l/100km. Ja talvellahan autossa kävi harvinaisen paljon moottori kun leikitytti ja nelikolla ajoa tuli paljon. Aika osuva on ollut oman perheen 2 auton rooliin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
korjataan tuota huomista huoltoa sen verran että onkin 180tkm / vuosihuolto, ja hinta ilman jarrunesteiden vaihtoa sen 737€, ja jarrunesteiden vaihto 99€ päälle Mittarissa tosissaan oin 156tkm eli kohta on akkutakuu ummessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
^ Autoservia Ala-Tikkurilassa on myös merkkihuolto. Noilla tiedoilla huolto maksaa nettilaskurin mukaan 791,50 € jarrunesteen vaihdon kanssa ja ensimmäinen vapaa aika on viikon päästä. Itse olen huollattanut Volvoja tuolla ja suosittelen.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Merkkihuollossa Volvolla sellainen etu että vaihdettuihin osiin saa elinikäisen takuun niin kauan kuin pidät autoa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Eipä taida takuun piiriin paljon osia kuulua vetoavat normi kulumiseen.
9-5 Aero - 00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kiitos Risto,
täytyykin pistää mieleen kun Isälläkin on nykyään V70 ja Tiksi heitä huomattavasti lähempänä myös. Debil Hannuksenpellossa on saanut myös paljon kehuja netissä, ja sitä voisi ehkä myös jatkossa käyttää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Noniin, Volvo huollettu, Bilialle täys 10 kyllä palvelusta eli ihan turhaan negatiivisesti tuli etukäteen kirjoitetttua. Pudotin auton eilen sinne odottelemaan ja kirjoitin avaimen jätön yhteyteen että soittelevat ennen huollon alkua. Puhelu tuli, tarkastettiin mitä pitäisi huoltaa autoon ja menikin normi vuosihuollolla ilman 180tkm huoltoa + jarrunesteiden vaihto. Hinnaksi tuli alle 400€ ja olivat löytäneet myös pienen vuodon ilmastoinnista, joten uusi aika varattiin vajaan kuukauden päähän jolloin osat vaihtoa varten ja tämä meneekin sitten takuun piikkiin.
Eli tällä kertaa sininen marmori ylläti positiivisesti ja palvelu erinomaista. Eli jotain vastinetta tuli huollon hieman kalliimmalle hinnalle. Illalla vielä auton haku edessä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Heinäkuuta vaan kaikille tasapuolisesti. Kelit suosineet tänä kesänä ja Volvon kilometrilukemakin pyörähti uudelle sadalle tuhannelle elikkä alkunumero on nyt 2. Loppuunajettu sähköauto? No ehei, tähänhän vaihdettiin hybridiakusto 160tkm kohdililla niin pitkään vielä liikkunee.
DIY:täkin tuli taas harrasteltua enkä vieläkään kuollut sähköiskuun... kuskin oven lukitus alkoi tuossa pari kuukautta sitten temppuilemaan, pääsääntöisesti meni kyllä lukkoon mutta välillä joutui aina houkuttelemaan että sai auki. Välillä piti käyttää mekaanista lukkoakin joka tuosta kuskin ovesta onneksi myös löytyy. Volvosweden YouTube pätkän rohkaisemana tilailin eBaysta pari kappaletta uusia sähkömoottoreita oletuksena että samanlaisia olisivat mitä tuossa XC70 ja ne kun tällä viikkoa kotiutui niin aloitin projektin.
S60/V60 ovi poikkeaa hiukkasen tuosta YouTube videon XC70:sta, sen purkamisesta löytyy myös video.
Ensimmäisellä purkamiskerralla homma pysähtyi siihen ettei tuo S/V60 lukko näemmä olekaan ihan yhtä helppo tapaus, se on nimittäin niitattu kasaan ruuvien lisäksi joten lähtökohtaisesti se ei ole purettavissa.
Tästä harmistuneena läjäsin oven takaisin nippuun ja tilasin purkaamolta käytetyn lukkolaitteen joka saapui sitten tänään. No eipä onnistanut tämänkään kanssa, oli nimittäin paskottu mekaaniselta lukolta tulevan tangon kiinnityskohta joten eipä sitä viitsinyt käyttää vaan laitoin sen menemään takaisin sen myyneelle purkaamolle. Ehjänä vielä myytiin...
Rikki:
Ehjä:
Välissä olin ehtinyt saamaan Facebookin Volvo ryhmästä vinkin että tuon lukon saisi kuin saisikin auki pientä väkivaltaa käyttäen, elikkä käytännössä leikkaamalla muovi tuo metallin ympäriltä:
Ja eikun tuumasta toimeen ja simsalabim:
Sittenpä seurasikin seuraava masennus kun nuo moottorit mitkä tilasin ei olekaan käypäsiä tähän lukkomalliin ... havainnollistavat kuvat:
No eipä mitään, tuolla Facebookissa oli lisäksi vinkattu että noista nykyisistä moottoreista saa ihan käypäset kun pyörittelee niitä jatkuvalla virralla molempiin suuntiin tovin jotta hiilien kontaktipinnat puhdistuu. Lisäksi vaihdoin nuo moottorit päittäin kun ovat samanlaisia. Ovi takaisin nippuun ja kyllä vain, vaikuttaisi toimivan taas.
DIY:täkin tuli taas harrasteltua enkä vieläkään kuollut sähköiskuun... kuskin oven lukitus alkoi tuossa pari kuukautta sitten temppuilemaan, pääsääntöisesti meni kyllä lukkoon mutta välillä joutui aina houkuttelemaan että sai auki. Välillä piti käyttää mekaanista lukkoakin joka tuosta kuskin ovesta onneksi myös löytyy. Volvosweden YouTube pätkän rohkaisemana tilailin eBaysta pari kappaletta uusia sähkömoottoreita oletuksena että samanlaisia olisivat mitä tuossa XC70 ja ne kun tällä viikkoa kotiutui niin aloitin projektin.
S60/V60 ovi poikkeaa hiukkasen tuosta YouTube videon XC70:sta, sen purkamisesta löytyy myös video.
Ensimmäisellä purkamiskerralla homma pysähtyi siihen ettei tuo S/V60 lukko näemmä olekaan ihan yhtä helppo tapaus, se on nimittäin niitattu kasaan ruuvien lisäksi joten lähtökohtaisesti se ei ole purettavissa.
Tästä harmistuneena läjäsin oven takaisin nippuun ja tilasin purkaamolta käytetyn lukkolaitteen joka saapui sitten tänään. No eipä onnistanut tämänkään kanssa, oli nimittäin paskottu mekaaniselta lukolta tulevan tangon kiinnityskohta joten eipä sitä viitsinyt käyttää vaan laitoin sen menemään takaisin sen myyneelle purkaamolle. Ehjänä vielä myytiin...
Rikki:
Ehjä:
Välissä olin ehtinyt saamaan Facebookin Volvo ryhmästä vinkin että tuon lukon saisi kuin saisikin auki pientä väkivaltaa käyttäen, elikkä käytännössä leikkaamalla muovi tuo metallin ympäriltä:
Ja eikun tuumasta toimeen ja simsalabim:
Sittenpä seurasikin seuraava masennus kun nuo moottorit mitkä tilasin ei olekaan käypäsiä tähän lukkomalliin ... havainnollistavat kuvat:
No eipä mitään, tuolla Facebookissa oli lisäksi vinkattu että noista nykyisistä moottoreista saa ihan käypäset kun pyörittelee niitä jatkuvalla virralla molempiin suuntiin tovin jotta hiilien kontaktipinnat puhdistuu. Lisäksi vaihdoin nuo moottorit päittäin kun ovat samanlaisia. Ovi takaisin nippuun ja kyllä vain, vaikuttaisi toimivan taas.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
No on se Vulvan oven tekniikka monimutkaista. Mutta moottorit on samaa kaliberia kuin joskus autoradassa vuonna keppi ja kirves.
Se on kyllä kullanarvoista, että joku joskus on keksinyt oikotien johonkin veemäiseen vikaan. Tieto ei tässä tapauksessa lisää tuskaa vaan vähentää sitä.
Se on kyllä kullanarvoista, että joku joskus on keksinyt oikotien johonkin veemäiseen vikaan. Tieto ei tässä tapauksessa lisää tuskaa vaan vähentää sitä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Löytyi mainio diagnoosi työkalu Android laitteeseen, nimeltään Car Scanner ELM OBD2. Tuo osasi kauan sitten ostetun ELM327 OBD2 BT mokkulan kautta lukea vikakoodit 38 eri purkista mitä se autosta löysi ja vikakoodien nollaus onnistuu myös. Lisäksi tuosta löytyi valmis profiili Volvo V60 D6 hybridille jonka avulla pystyi lukemaan massoittain erilaisia diagnostiikka / anturitietoja autosta, esim. tällaista:
Polttomoottorilla siis tällä hetkellä ajettu reilut 81tkm 201tkm kokonaiskilometrimäärästä. Täysin varattu akku näemmä on 86.48% täynnä; patteriautoissahan pääsääntöisesti käytetään akusta 30%-90% varausaluetta eli sitä ei koskaan ladata ihan täyteen eikä toisaalta kuluteta täysin tyhjäksi. Akun iän veikkaisin olevan vuosia eli 3.22 vuotta (tähänhän vaihdettiin hybridakusto vuonna 2019).
Kaiken kaikkiaan mainio softa josta mielellään maksoi kehittäjälle reilut 5€ pro versiosta.
Polttomoottorilla siis tällä hetkellä ajettu reilut 81tkm 201tkm kokonaiskilometrimäärästä. Täysin varattu akku näemmä on 86.48% täynnä; patteriautoissahan pääsääntöisesti käytetään akusta 30%-90% varausaluetta eli sitä ei koskaan ladata ihan täyteen eikä toisaalta kuluteta täysin tyhjäksi. Akun iän veikkaisin olevan vuosia eli 3.22 vuotta (tähänhän vaihdettiin hybridakusto vuonna 2019).
Kaiken kaikkiaan mainio softa josta mielellään maksoi kehittäjälle reilut 5€ pro versiosta.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
kappas, näyttää tosi kätsältä, eikä tosissaan ole pahan hintainen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tuossahan on state of charge on dim, eli joka kulkettajalle näytetään 95,3% eikä suinkaan 100%.
Varsinaisen oikean varausasteen määrittäminen on muutenkin hankalaa, koska mittaa koko akuston napajännitettä, eikä välttämättä jokaisen yksittäisen akkumoduulin jännitettä saatikka yksittäisen kennon jännitettä. Vasta todella pitkällä hitaalla latauksella saisi aivan täyteen, kun kennojännitteet on tasattu.
Ei tuossa varsinaisesti mitään sellaista kiinnostavaa tai hyödyllistä anturidataa näy. Jos löytyisi state of health (SOH) suure, niin siitä voisi jotain päätellä akuston kunnosta. Mutta sekin on vain ikään ja käyttösykleihin perustuva arvio, eikä mikään mitattava suure.
Mutta eikös tässä edellisenkin kerran ollut hybridijärjestelmässä (akustossa) eristysvirhe? Siitä, tai kompressorin eristyksestähän nuo tiedothan ei kerro yhtään mitään.
Varsinaisen oikean varausasteen määrittäminen on muutenkin hankalaa, koska mittaa koko akuston napajännitettä, eikä välttämättä jokaisen yksittäisen akkumoduulin jännitettä saatikka yksittäisen kennon jännitettä. Vasta todella pitkällä hitaalla latauksella saisi aivan täyteen, kun kennojännitteet on tasattu.
Ei tuossa varsinaisesti mitään sellaista kiinnostavaa tai hyödyllistä anturidataa näy. Jos löytyisi state of health (SOH) suure, niin siitä voisi jotain päätellä akuston kunnosta. Mutta sekin on vain ikään ja käyttösykleihin perustuva arvio, eikä mikään mitattava suure.
Mutta eikös tässä edellisenkin kerran ollut hybridijärjestelmässä (akustossa) eristysvirhe? Siitä, tai kompressorin eristyksestähän nuo tiedothan ei kerro yhtään mitään.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05