Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Ei kyl hissitolppa täs auta, vaan parempi notkeus Mut sen hissitolpan vois silti ostaa, en mä sillä... Ja toisaalta kohta jo nuorempi muksu alkaa ite polkeen apupyörien kans eli sitte ton istuimen saa heivata pois.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Kypärän sisällä on tollanen tarra
Tuosta olen kantanut hieman huolta ja murhetta. Normaalistihan tässä kohtaa haettaisiin Cittarista tms. 20 € alennuskypärä, mutta kun pää on iso niin silloin se on iso. 61 cm asti löytyy kokoja ja sellainen teoriassa mahtuuki mun päähän, mutta jos viileällä kelillä pitää laittaa pipoa tai edes hupparin huppua lämmikkeeksi, niin sitten menee astetta hankalemmaksi. Jokunen viikko sitten vietin hetken aikaa XXL:ssä ja tollanen siellä oli halvin sopiva, hintakin vain vaatimattomat 75 €
Googlasin hetken ja kaikkialla maksoi tuon saman. No nyt tiistaina sitte oli tämä valtakunnallinen tuhlauspäivä, joten marssein XXL:ään vain todistaakseni tämän dynaamisen hinnoittelun tjsp. olemassaoloa, kun hintalappu olikin enää 49,90 €. Siis ilman mitään alea tai muuta, oli vain päivitetty hintaa. Ehkä kesätarvikkeita myydään pois?
Sinänsähän on varusteita ja varusteita. Tuo vanha kypärä on joku halpis ja tämä Limar tietysti kans jollain mittapuulla, mutta on niissä vain eroa...
Lähdetään ihan tämmösistä pienistä yksityiskohdista kuten takaraivoremmin säätö muutenkin kuin muovia taivuttamalla:
Puhumattakaan jostain leukaremmin pehmusteesta... Noh, vähän huolimattomasti viimeistellyn näköinen tämäkin silti on:
Tähän sais myös kympillä ledivalon joka niis parin kympin halpiskypäris on ihan vakionaki:
No en vielä lediä tilannut(, enkä sitä hissitolppaakaan) mutta kokemus taas vahvistaa sääntöä siitä, että niitä kalliimpiaki varusteita kannattaa joskus sovittaa. Tuon istuvuus ainaki mun päähän on ihan erilainen kuin vanhassa. Istuvuus ja säädöt tuo myös sen, että vanha ei oikeastaan koskaan ollut kunnolla tukevasti päässä, mutta tän uuden saa. Isoimpana erona ehkä tuo takaraivoremmin taitto kunnolla alas, kun sitä oikeasti voi taittaa.
Tällä varmaan taas saa muutaman vuoden suojata pääkoppaa ja toivottavasti tälle ei tule oikeaa tarvetta.
Tuosta olen kantanut hieman huolta ja murhetta. Normaalistihan tässä kohtaa haettaisiin Cittarista tms. 20 € alennuskypärä, mutta kun pää on iso niin silloin se on iso. 61 cm asti löytyy kokoja ja sellainen teoriassa mahtuuki mun päähän, mutta jos viileällä kelillä pitää laittaa pipoa tai edes hupparin huppua lämmikkeeksi, niin sitten menee astetta hankalemmaksi. Jokunen viikko sitten vietin hetken aikaa XXL:ssä ja tollanen siellä oli halvin sopiva, hintakin vain vaatimattomat 75 €
Googlasin hetken ja kaikkialla maksoi tuon saman. No nyt tiistaina sitte oli tämä valtakunnallinen tuhlauspäivä, joten marssein XXL:ään vain todistaakseni tämän dynaamisen hinnoittelun tjsp. olemassaoloa, kun hintalappu olikin enää 49,90 €. Siis ilman mitään alea tai muuta, oli vain päivitetty hintaa. Ehkä kesätarvikkeita myydään pois?
Sinänsähän on varusteita ja varusteita. Tuo vanha kypärä on joku halpis ja tämä Limar tietysti kans jollain mittapuulla, mutta on niissä vain eroa...
Lähdetään ihan tämmösistä pienistä yksityiskohdista kuten takaraivoremmin säätö muutenkin kuin muovia taivuttamalla:
Puhumattakaan jostain leukaremmin pehmusteesta... Noh, vähän huolimattomasti viimeistellyn näköinen tämäkin silti on:
Tähän sais myös kympillä ledivalon joka niis parin kympin halpiskypäris on ihan vakionaki:
No en vielä lediä tilannut(, enkä sitä hissitolppaakaan) mutta kokemus taas vahvistaa sääntöä siitä, että niitä kalliimpiaki varusteita kannattaa joskus sovittaa. Tuon istuvuus ainaki mun päähän on ihan erilainen kuin vanhassa. Istuvuus ja säädöt tuo myös sen, että vanha ei oikeastaan koskaan ollut kunnolla tukevasti päässä, mutta tän uuden saa. Isoimpana erona ehkä tuo takaraivoremmin taitto kunnolla alas, kun sitä oikeasti voi taittaa.
Tällä varmaan taas saa muutaman vuoden suojata pääkoppaa ja toivottavasti tälle ei tule oikeaa tarvetta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
nähdäänkö me mestari himoksen rinnettä laskemassa viikonloppuna...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Turvallisempaa ehkä olis ottaa myös ylösajokisa
Profit sitten alasajokisaan...
Profit sitten alasajokisaan...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Ei kyl Himos Epicis on ihan eri porukka kuin FinSaabin järjestäjät
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Ai mä luulin et noiden läskipyörien tarkoitus on et niil mennään metsään
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
On kypärissä eroja. Oman 2006 vuodesta palvelleen ja omaan päähän täydelliseksi muovautuneen kypärän laitoin viime kesänä eläkkeelle kun aloin maastossa pyöräillä.
Esikoiselle ostin pari vuotta sitten Bellin MIPS kypärän kun sai halvalla moponetistä ja on sitten viimeisen päälle turvallinen. Paitsi että se ei oo sopinut kunnolla koskaan valuu takaraivolle tai on vinossa vaikka miten säätää.
Pakko oli ostaa lopulta uusi. Nyt hankittu limar (eri malli kuin yllä) on kyllä todella kevyt ja hyvin viimeistellyn oloinen. hihnat on helppo säätää kohdilleen ja ennen kaikkea kypärä pysyy päässä ilman remmejäkin. Itselle taas oma Bell sopii hyvin päähän, joten pakko noita on sovittaa ennen ostoa.
^^siellä xxl:ssä oli myös thulen pyörätelineitä alessa
Esikoiselle ostin pari vuotta sitten Bellin MIPS kypärän kun sai halvalla moponetistä ja on sitten viimeisen päälle turvallinen. Paitsi että se ei oo sopinut kunnolla koskaan valuu takaraivolle tai on vinossa vaikka miten säätää.
Pakko oli ostaa lopulta uusi. Nyt hankittu limar (eri malli kuin yllä) on kyllä todella kevyt ja hyvin viimeistellyn oloinen. hihnat on helppo säätää kohdilleen ja ennen kaikkea kypärä pysyy päässä ilman remmejäkin. Itselle taas oma Bell sopii hyvin päähän, joten pakko noita on sovittaa ennen ostoa.
^^siellä xxl:ssä oli myös thulen pyörätelineitä alessa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Romutuspalkkiohakemuksen tein 20.4.2021 ja tänään tuli myönteinen päätös sähköpostitse. "Uuden Muron" perusteella tuli kyllä pari kuukautta etuajassa ja Traficominki sivuilla tällä viikolla vasta vaihtui teksti, että käsittelevät maaliskuussa saapuneita hakemuksia. Mut ehkä se sitte meni sen aikasemmin perutun hakemuksen mukaan, kun tilasin Radonin 11.3.2021 jonka peruin kun toimitus kesti ja kesti Virallisesti siis kyllä peruin ekan hakemuksen ja tein sitte uuden huhtikuussa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Kuukauden päästä sulle tulee lasku, kun se peruutus käsitellään. Siitä kuukausi eteenpäin, tulee uus päätös
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
No nyt kun sen tolleen muotoilit...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Tänään ekaa kertaa ikinä ajelin pitkän keikan hybridipyörällä Normisti suttailen omalla maasturipyörällä.
Oli kyllä mukava keikka. Pyörässä oli merkki- ja mallitarrat: STEVENS E-PORDOI. Ihan pikkasen tuli semmoinen fiilis että "yes, tykkään...". Kevyesti kyllä menee ja matka taittuu. Aloittelijana oli innoissani kun alamäessä meni 59 km/h
Alun harjoittelun jälkeen osasi vaihteitakin sitten käyttää kevyesti ylämäkeen jne. Mietin vaan että milloin noihin keksittäis automaattilaatikko tommoisen manuaalin tilalle. Melkeen tuli sorarekkamies-fiilis kun oli ehkä 20 tjsp vaihdetta
Oli kyllä mukava keikka. Pyörässä oli merkki- ja mallitarrat: STEVENS E-PORDOI. Ihan pikkasen tuli semmoinen fiilis että "yes, tykkään...". Kevyesti kyllä menee ja matka taittuu. Aloittelijana oli innoissani kun alamäessä meni 59 km/h
Alun harjoittelun jälkeen osasi vaihteitakin sitten käyttää kevyesti ylämäkeen jne. Mietin vaan että milloin noihin keksittäis automaattilaatikko tommoisen manuaalin tilalle. Melkeen tuli sorarekkamies-fiilis kun oli ehkä 20 tjsp vaihdetta
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Ei kai siinä 12 enempää ole vaihteita Itellä akustisessa pyörässä 11 vaihdetta ja yleensä vaihdan 2 ylös/2-4 alas kerralla niin ei oo paha. Maastoajossa omasta mielestä se ja sama onko 10 vai 12 vaihdetta, kunhan skaala on riittävän iso. Ei siinä kuitenkaan ehdi hakemaan niin tarkkaa välitystä
E: Löytyyhän noita automaatteja jo kaupunki- ja retkipyöriin https://www.bosch-ebike.com/en/products/eshift
E: Löytyyhän noita automaatteja jo kaupunki- ja retkipyöriin https://www.bosch-ebike.com/en/products/eshift
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Vähän on tullut kilsoja tähän pyörään, mutta eilen tuli romutuspalkkio tilille saakka. Eli sen kyttääminen nyt sitten loppui ja vanhaa muroa lukien vissiin nyt on lyöty vähän isommalle laukalle näitä pyörähakemuksia. Eli aeron ennustamaa perintäkirjettä ei ehkä tulekaan
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09