Noita hyppimisiä ja räjähdyksiä on siis niissä pikkukoneissa 1,0 ja 1,4 tapahtunut eniten.
1,8 on surullisen kuuluisa sensijaan ketjun venymisestä, josta selvii helposti rahalla, ei juurikaan hajota moottoreita.
Sitten sielä on joku siivilä kannessa, joka menee tukkoon ja ei ölppä kierrä—> onkelmaa ilmenee jossaan? Tämä pitäsi olla kampanjassa korjattu, jos huolettu merkkarilla.
Lisäksi ne tukkeentuvat männän/rinkuloiden öljyreiät joka sit polttaa öljyä ja egr? Takaisinkierto syöttää p@skat imukanavaan joka menee tukkoon….
-näin olen antanut itseni ymmärtää-
Tuon kierron voinee tukkia manuaalisti tai ohjelmalla jos alkaa tummaa poistamaan rööristä, säästyy tuolta imusarjan karstottumiselta, toki katti on kovilla silti.
Ketjujumppa on kohtuuhintainen, 1500-2500 vähän riippuu mitä haluaa vaihtaa/tarkistaa siinä sivussa. Ketjupyörät on nokassa kiinni, ei voi vaihtaa. Tai voi mut menee ne nokka-akselit si samalla. Olikohan 500.-/kpl
Loppupeleissä ”tilastojen valossa” noita koneita on porsinut aika vähän, valmistettu meinaa sit oikeesti sen ziljoonia kappaletta, jos mihin sukulaiskikottimeen.