Onhan Toyotissa lohkiksia ollut, Lexukseen asennutin jne., kyllä lohkosta ja sisälämppäristä on aina se apu ollut kuin pitääkin. En mä osaa haukkua. Kaikissa Priuksissa taisi olla asennettuna ja vain Lexaan jouduin laittamaan.
On muuten Corolla vs. Auris-farkku kehitys kehittynyt, eli nyt tuo TPWS-kuittaus sujui ohjeiden mukaan, rengaspainevalo vilkutteli aikansa kuten ohjeet kertoivat ja poistui sitten, eikä ainakaan vielä ole palannut. Noitten Priuksien, Yarppojen ja Auristen kanssa, kuten myös Lexan kanssa sai aina takuta ja vaikka kuinka teki ohjeiden mukaan, niin vaikeaa oli.
Ensimmäinen virallinen syysloman päivä alkoi pimeänä, herätyksellä klo 06.45 kun vaimo oli hilpaissut töihin ja "kolme pöljää" jäi meikäläiselle. Odoteltiin sen verran, että ystävämme aurinko tuli näkyville...
Metsässä kun katseli samaan suuntaan, ystävämme oli paljon ujomman oloinen.
Mustempi ystävämme on tässä väijyksissä, lelu on anastettu tässä vaiheessa joko Roselta tai Sallylta, joille se aina palautuu, koska nuorison edustaja tuppaa aina välillä keksimään jotain mielenkiintoisempaa !
Pikku hien sai pintaan, niin sai hyvällä omallatunnolla nauttia aamuteen painikkeeksi pari palaa paahtoleipää lisukkeineen ja anopin leipoman tuoreen korvapuustin
Olen tutkaillut sähkis, plugari-yms. markkinoita kun tässä aikaa on päivällä, onhan se kyllä niin, että ei markkinoilla ole pihille koirankuskaajalle tarjolla yhtikäs mitään, ihan järkyttäviä hintoja pyydetään. Meinaan jos haluaisi riittävän kuljetuskapasiteetin ja riittävästi rangea. Ehdin jo vähän innostua Kia Optima-farkusta plugarina, mutta akuston sijoittaminen takaluukun lattian alle tekee siitä takatilasta aivan tajuttoman matalan, joka on kyllä showstopper. Harmi sinänsä, niitä löytyy jonnin verran 20-25 tonnin väliin.
Varmaan tommonen e-Niron tapainen "katumaasturi" korkeammalla korilla osuisi lähimmäksi, 64 kilowatin akkupaketti olisi jo riittävä hyvinkin. Mä vähän luulen, että kyllä toi mun sähköistyminen ottaa aikansa, ei vaan jaksa tehdä kompromissia tilojen suhteen, on toi farkku niin kätevä, koirien määrä lienee suht vakio vielä piiitkäään.
Kialtahan tuli just Ceed-farkku plugarina, mutta siinä sama homma kuin Optimassa, eli hiton matala takakontti, koska akun sijoittelu vaatii osansa. Mitään ei ole opittu 5 vuodessa... Pienemmistä autoista tykkään uudesta Hyundai i20, hybridinä Metro-Auto tarjoaa sitä 269e/kk tällä hetkellä. Siinäkin sama homma, tavaratilaa syö akusto ja penkit kaataen karmee kynnys ohjaamoon.
Mietin nimittäin sitäkin, että laittaisi jonkun vähän ajetun Yariksen, kaataisi penkit ja laittaisi kuskin taakse ison kalterin, olisi kunnon budjettiratkaisu. Uusi Yaris on Metro-Autossa 245e/kk vuoden sopparilla, joka on tosi hyvä tarjous. Vaan siinä sama homma, hirveä kynnys kun penkit kaataa, ihan käyttökelvoton. Onhan tossa toki noi viimeiset vanhan kopan Yarpat, 1.5-litraisella koneella ja ilman hybridiä, saisko siihen suht tasaisen laattian ?
Kunhan pohdiskelen, siihen tulokseen olen tullut, ettei nykysuunnittelijat paljon koirakuiskaajia ajattele, toki jos laittaisi +50000 euroa autoon niin sitten varmaan löytyisi. Joku pikkupakuhan olisi ihan paras, mutta kun ei vaan viitti mitään dieseliä laittaa enää, ei. Vaimolle koitan kaupata seuraavaksi Toyota Proace City, kattelin tossa just yhtenä päivänä, että olisi ihan täydellinen laitos meidän koirakäyttöön, eikä edes kauhean kokoinen. Tai sitten toi uusi Vw Caddy, joka vaikuttaa fiksulta. Toki Proacekin on dieseli, mutta vaimon ajossa ei niin väliä kun kilsoja tulee.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634