Kaikki ne omiaan kehuu.Vielä en rupea omaani kehumaan, on sen verran vähän kilometrejä takana. Mutta farmaria en tarvitse, kuin yhdelle retkelle ja silloinkaan en itse sitä aja. Autona 9-3 ss aero. Vai kinneri.Mikähän mahtaa olla paino kriteeri,autolle, ja entäs tehot. Kinnerille.
9-5 tietty. Ja vielä farkkuna kun en tarvitse niin hillitöntä tavaratilaa, ainakaan nykyisin. Katsotaan tuleeko tarvetta joskus siirtyä sedaniin... ;c) Tontulla on silti vielä mukavampaa ajella.
Kyllä 9-5:n on mielestäni paljon parempi ajaa - ainakin jos vakiokuntoisia verrataan. Muutenkin siinä on joukko paremmin harkittuja yksityiskohtia, mutta toisaalta 9-3:n on kyllä aika paljon sirompi katsella. Tuleva "käyttömaksu" uudistus kohtelee ainakin meitä 9-5:n omistajia vähän kovalla kädellä. Itselle on ollut Wagonin tavaratilan mataluus melkoinen pettymys.
Millainen ero 9-3 vs. 9-5 ajettavuudessa on? Tarjolle tuli huomattavasti vähemmän ajettu 9-3 ttid vs oma viiru 9-5 tid. Tehoissa tuo 9-3 vie voiton, muta kuinka muutoin ajettavuus, onko lähellekään yhtä tukeva? Entäpä hiljaisuus?
ex 9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
^Tykkään 9-3:n tuntumasta paljon enemmän kuin 9-5:n laivamaisesta olemuksesta. Ei tarvitse kolkkiakaan ohjastaa, mutta on huomattavasti modernimpi ja ketterämpi kuin femma.
Mulla oli loppuvuoteen asti seitsemän vuotta 9-3SC, sitä ennen parisen vuotta 9-5. Eipä tullut missään vaiheessa 9-5:sta ikävä. Takatilojen suhteen tietenkin eri kokoluokan autoja, kuljettajan paikka 9-3:ssa paljon käteen istuvampi. Nitinää ja natinaa vähän kuului sieltä sun täältä. Vikoja riittää molemmissa.
Onko 9-3:sta jo saatu eliminoitua etusivu ikkunan suhinat?
Ainakin tonnarissa ja femmassa tuo ominaisuus ärsyttää.
Femmasta olen yrittänyt säätää ikkunan korkeutta mutta ei se sitä poista omaan mieleen tarpeeksi.
^Viirufemmassa en merkittävää ikkunasuhinaa huomannut.
Kun auton ostin ihmettelin kauan jotain suhinaa apparin puolella yläkulmasta.
Meni pitkä tovi ja aloin katsomaan sivupeilin koteloa, ei ollut aiempi asennusjamppa saanut sitä kohdalleen ja oli millin suurempi rako kotelon saumassa. Kotelo irti, klipsien tarkka kohdistus ja kiinni, asettui oikein. Loppui ainakin se suhina.
Toinen on sitten jos on taakkatelinetta ja/tai kaidetta niin luo enemmän suhinaa.
Etuovien tiivisteet voi myös tsekata onko ehjät ja usein vuosien myötä muototuu ja hieman kovettuu.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Oli näköjään mennyt ko. yksilö kaupaksi, joten ajot jatkuu 9-5:lla. Eipä tuohon vaihtoon mitään järkisyytä olisi ollut, joten sinällään ei harmita. Toki ainahan lisäteho ja vääntö olisi ollut tervetullutta.
ex 9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A