Plussat:
+ Konaan verrattuna hiljaista ajelua, Saab taitaa silti olla vielä hiljaisempi
+ Erittäin väljät ja avarat (ja halutessa myös lämpimät) sisätilat
+ Riittävä takakontin koko
+ Etenee mukavasti, helppo ajaa maantiellä. Kokoistaan pienemmän oloinen nurkissa, jopa ketterä
+ Itselle hyvä ajoasento löydettävissä
+ Bensankulutus Saabiin verrattuna erittäin jees
+ Neliveto ja vetokyky
+ Sopivasti kaikenlaista pientä säädettävää, että pääsee maksimoimaan sähköajot
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miinukset:
- Bensaa kuluu, sähköä kuluu, bensamoottori paljon turhaan käynnissä (tähän on toki lääkkeitä olemassa)
- Ajotietokone ja piippaukset hämmentää. Tuo mediakeskus kokonaisuutena on aika... jännä.
- Kyllähän se sähkörange aka akun koko vähän riepoo, vaikka suuren osan vuodesta tuokin kapasiteetti riittää meidän kyläajoihin
- Oikeaa yksilöä vaikea löytää, vai onko?
Kyllä tämän viikon perusteella Outlander on vahvasti TOP-listan kärkipäässä perheen toista autoa etsiskellessä. Tietyissä asioissa tulee kompromisseja, mutta niinhän se on aina. Kiire ei onneksi ole, mutta eiköhän tässä varovasti uskalla käynnistellä sopivan yksilön etsintää, kunhan saa watchdog-työkalut viriteltyä. Sopiva vanha android-tabletti löytyi tämän yksilön omistajan hyllystä ja OBD-pulikka on tilauksessa. Niitä saa lainailtua. Outlander-tarjonta hintaluokassa <20ke on aika huimaa, ja jos kilometrit rajaa alle 200tkm kohdalle, niin lähietäisyydelläkin on useita yksilöitä tarjolla. Lopultahan sitten eroja tulee varusteissa (vetokoukku on tässä aika must, kattoikkuna kiva plussa mutta ei pakollinen, sisustan materiaalilla ei ole merkittävää väliä). Isoimmat erot tulevat varmaan rahoitusehdoissa, toki voisi pankista vakuudellista luottoa kysellä myös. Ja tässä on myös se heikkous ja asioiden meneminen kierteelle: olisi lopulta niin helppoa ottaa toiseksi autoksi Corolla/Yaris vuodeksi ja katsoa, missä ollaan vuoden päästä.